mailin roskapostisuodatus on toiminut hyvin, mutta viimeisen kuukauden aikana on alkanut tulvia roskapostia mun omasta osoitteesta, mikä läpäisee suotimen koska siinä asetuksissa on se varmistus että ei ole roskapostia jos lähettäjä on osoitekirjassa tai osoitettu koko nimelleni etc. Piti noi varmistimet ruksata kaikki pois että suodatin toimii. Olen nyt kuukauden verran seuraillut roskapostikansiota eikä sinne ole vielä kertaakaan livahtanut asiallista viestiä joten voinen kohta laittaa ne automaattisesti hävitykseen jolloin niistä ei enää ole murhetta. Onko kenellekään muulle käynyt niin, että on itse päätynyt lähettäjän listalle? sanoisin että se on kerrassaan pirullinen tapa kiertää roskapostisuotimet.
Olisi hyvä jos noissa suotimissa olisi kielitunnistus, että voisi hävittää esim. kaikki englanninkieliset postit niin se olisi aika tehokas omalla kohdallani, koska minulle ei tule lainkaan asiallista postia englanniksi.
Roskapostiongelma
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Roskapostiongelma
Viesti Kirjoittaja mikaha »
-
Re: Roskaposti ongelma
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ihan suht yleinen jippo nykyään tuo lähettäjän pistäminen samaksi kuin vastaanottaja. Täälläkin nähty muutaman kerran.
Itse kyllä tuohon filtteriin aika pitkälti olen luottanut. Automaattista poistoa en kuitenkaan ikinä enkä koskaan laittaisi päälle, koska mikä tahansa systeemi voi mokailla. Ei se kovalevytila nyt niin kallista ole, ettei voisi muutamaa roskapostia säilöä ja niitä käydä vaikka kerran kuussa läpi ja sitten poistaa.
Itse kyllä tuohon filtteriin aika pitkälti olen luottanut. Automaattista poistoa en kuitenkaan ikinä enkä koskaan laittaisi päälle, koska mikä tahansa systeemi voi mokailla. Ei se kovalevytila nyt niin kallista ole, ettei voisi muutamaa roskapostia säilöä ja niitä käydä vaikka kerran kuussa läpi ja sitten poistaa.
-
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Mailin roskapostisuodatin toimii erittäin hyvin. Ainoat mitkä läpi tulee on muka mun omalta tunnukseltani tulevat.. Kun en niitä viitsi merkata roskapostiksi, nääs joskus pitää lähettää itselle postia.
Eikös se ole helppo homma lätkäistä viestiin muka-lähettäjä?
Eikös se ole helppo homma lätkäistä viestiin muka-lähettäjä?
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Erittäin helppo homma. Ei vaadi mitään ihmeitä, jopa minä osaisin tehdä niinPKivireki kirjoitti:Eikös se ole helppo homma lätkäistä viestiin muka-lähettäjä?

-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Nou ropleema. Täällä on menneet kaikki raakasti roskiin spammeina, eikä ole vaikuttanut mitenkään itselle lähettämiseen. Mulla on ollut käytössä sama inbox jo reilun 10 vuoden ajan, joten on siihen jokunen spammikin tiensä löytänyt, mutta Mailin ja ISP:n filtterit ovat hoitaneet homman hyvin.PKivireki kirjoitti:Mailin roskapostisuodatin toimii erittäin hyvin. Ainoat mitkä läpi tulee on muka mun omalta tunnukseltani tulevat.. Kun en niitä viitsi merkata roskapostiksi, nääs joskus pitää lähettää itselle postia.
Juu voit pistää hävitykseen, ja varmaan päästää Mailin filtteritkin oletustilaan. Itse olen pitänyt sitä filtteriä suht pitkän ajan learn -modessa ensialkuun. Silloin on oppinut suht hyvin filtteeraamaan ne asiattomat viestit pois, eikä asiallisia ole juuri mennyt spammin sekaan. Kun sen hyvin opettaa, se myös toimii hyvin jatkossa.mikaha kirjoitti:mailin roskapostisuodatus on toiminut hyvin, mutta viimeisen kuukauden aikana on alkanut tulvia roskapostia mun omasta osoitteesta, mikä läpäisee suotimen koska siinä asetuksissa on se varmistus että ei ole roskapostia jos lähettäjä on osoitekirjassa tai osoitettu koko nimelleni etc. Piti noi varmistimet ruksata kaikki pois että suodatin toimii. Olen nyt kuukauden verran seuraillut roskapostikansiota eikä sinne ole vielä kertaakaan livahtanut asiallista viestiä joten voinen kohta laittaa ne automaattisesti hävitykseen jolloin niistä ei enää ole murhetta.
Tuohon roskapostin tulvaan saattaa toisinaan olla muitakin syitä, esim. operaattorin postipalvelimen ajoittainen täyttyminen ja sen omien suodattimien ylivuotaminen, kun joku uusi Windowspöpö- ja sitä seuraava spammiepidemia riehuu pahimmillaan. Sellainen ylivuoto voi tapahtua myös säännöllisin väliajoin 1-3 kk välein, jos/kun se peruspämmin määrä laukaisee em. reaktion jollain postipalvelimiella. Tosin asiat paranevat pikkuhiljaa tuossakin mielessä, eikä noita ylivuotoja tapahdu enää niin herkästi. Joka tapauksessa se yhtäkkinen spämmiaalto läpi suodattimien voi olla vaan merkki netissä riehuvasta uudesta spämmiepidemiasta, eikä siis välttämättä johdu siitä, mitä ko. roskan lähettäjän kohdalla lukee.
Äkkiäkös ne muutama hassu spämmi on sieltä spämmilokerosta deletoitu. Yleensä jo pelkkä headerin vilkaisu riittää kertoman sen, onko kyseessä roska vai oikea, eli ei tarvitse edes avata niitä. Jotain hyötyä tästä pienestä kielialueestakin. Jos Mailin filtteri ei oikein tunnu enää tehoavan, kannattais varmaan resetoida se joskus ja pitää sitä suht pitkään opettelumodessa. Se voi hyvinkin olla vaivan väärti. Myös siitä serveripuolen toimivasta filtteerauksesta on paljon hyötyä.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka