Eli tänään kone alkoi huutamaan kuin heikkopäinen kesken työskentelyn.
Syyksi varmistui näytönohjain jonka tuuletin pyöri luultavasti täysillä.
Nollasin SMC ja PRAM:in jolla ei ollut vaikutusta.. irroitin näytönohjaimen ja painoin emolevyllä olevaa reset kytkintä.
Näyttis paikoilleen kone käyntiin ja toimii..
No ilo oli ennenaikaista.. tuuletin spurttailee hetkellisesti ja kierrokset vaihtelevat todella nopeasti
Mitäpä tehdä tämän kanssa?
No niin.. Alkoi sitten yllättäen uudelleen..
Auki oli selain ja sähköposti joten rasituksesta ei johdu..
Taitaa lähteä ensiviikolla huoltoon..
EDIT:
Onko muuten näin että maksan lähetyskulut? Macbookin takuuhuollon lähetyskulut maksoin mutta palautuksen maksoi huoltoliike.
Taidan laittaa Varimportille huoltoon Tampereelle.
Jos sulla on siinä koneessa takuu voimassa, niin ne tulee vaikka hakemaan sen sun koneen kotoasi vaikka susirajalla asutkin. Intuitiivisesti ainakin ajatellen, mikäli kone on rikki ja takuuta on jäljellä, ei pitäisi mitään paholainen kuluja tulla asiakkaalle, vaikka kuinka olisi jenkkifirma.
hrmh kirjoitti:Jos sulla on siinä koneessa takuu voimassa, niin ne tulee vaikka hakemaan sen sun koneen kotoasi vaikka susirajalla asutkin. Intuitiivisesti ainakin ajatellen, mikäli kone on rikki ja takuuta on jäljellä, ei pitäisi mitään paholainen kuluja tulla asiakkaalle, vaikka kuinka olisi jenkkifirma.
Varimportista sanoivat että lähetyksen maksat itse?
Tänään keskustelin koneen kohtalosta niin sanoivat että näytönohjain postiin niin uus tulee perästä.
Mikäs on se ilmainen numero Applella josta voisi asiaa tiedustella? asiakaspalvelusta ohjaisivat tekniseen tukeen mutta eikös se maksa?
hrmh kirjoitti:Jos sulla on siinä koneessa takuu voimassa, niin ne tulee vaikka hakemaan sen sun koneen kotoasi vaikka susirajalla asutkin. Intuitiivisesti ainakin ajatellen, mikäli kone on rikki ja takuuta on jäljellä, ei pitäisi mitään paholainen kuluja tulla asiakkaalle, vaikka kuinka olisi jenkkifirma.
Tänään keskustelin koneen kohtalosta niin sanoivat että näytönohjain postiin niin uus tulee perästä.
Mikäs on se ilmainen numero Applella josta voisi asiaa tiedustella? asiakaspalvelusta ohjaisivat tekniseen tukeen mutta eikös se maksa?
Firman laskuun (en siis jaksanut soitella Applelle) postitin tänään sen näytönohjaimen.
Toivottavasti se vika on kortissa sitten
Meinaan että hieman hitakaista työnteko tällä G4 powermäkillä..
Flashit tökkii sivuilla ja monta sovellusta jos auki niin ei meinaa saada laskuja tulostettua
Loppujenlopuks tää on kyllä ihmeen kova vehe! teeppä sama homma samanikäisellä puuceellä.. onnistuuko?
Numeroon 0800 96162 taisin itse soittaa takuuajan jälkeen ja kysyin maksaako se ensiksi se 49 EUR, pvm oli vastaus. Kysy kuitenkin varmuuden vuoksi!
Kiitos tästä linkistä.
Tähän vetosin sähköpostissani Varimportille ja Applelle.
Viimeksi oli tän näyttiksen kanssa kiire niin ei voinut säätää näiden asioiden kanssa.
Käytössä Hd 2600, josta olit raportoinut ennenkin? Täälläkin ongelmia, mutta vähän erilaisia.
Koneella kestää aivan tajuttoman kauan bootata.
Ensin chimen jälkeen pysyy ruutu mustana noin viisi minuuttia. Sitten näytölle tulee se harmaa ruutu josta toist viisi minuuttia ja tulee apple-logo mukaan. Tästä pari minuuttia ja ruutu menee siniseksi ja pysyy siinä taas ainakin viisi minuuttia.
Onkohan vika näyttiksessä, vai sen lisäksi myös jossain muualla. Kun Käyttikseen loppujen lopuksi pääsee, se toimii aivan normaalisti. Kovotkaan eivät rutise, eikä kone muutenkaan pidä pahaa ääntä, joten itse veikkaan vian olevan näytönohjaimessa.
Erño kirjoitti:Käytössä Hd 2600, josta olit raportoinut ennenkin? Täälläkin ongelmia, mutta vähän erilaisia.
Koneella kestää aivan tajuttoman kauan bootata.
Ensin chimen jälkeen pysyy ruutu mustana noin viisi minuuttia. Sitten näytölle tulee se harmaa ruutu josta toist viisi minuuttia ja tulee apple-logo mukaan. Tästä pari minuuttia ja ruutu menee siniseksi ja pysyy siinä taas ainakin viisi minuuttia.
Onkohan vika näyttiksessä, vai sen lisäksi myös jossain muualla. Kun Käyttikseen loppujen lopuksi pääsee, se toimii aivan normaalisti. Kovotkaan eivät rutise, eikä kone muutenkaan pidä pahaa ääntä, joten itse veikkaan vian olevan näytönohjaimessa.
Kummalliselta kuulostaa?? kantsii nollailla smc:t yms normaalit kikat.
Eipä sitä kannata kauhian kauan miettiä jos oudosti käyttäytyy.. huoltoon vain
Jos käynnistys kestää tolkuttoman kauan, on testimielessä tehtävä toinen järjestelmä jossa ei ole mitään ylimääräistä ja käynnistettävä siltä. Veikkaan että monissa tapauksissa käynnistys sujuukin sitten nopeasti. Jos ei suju, raudassa on vikaa.
Turhaahan on viedä huoltoon, jos on jossain välissä itse asentanut jotain hidastimia. Se voi jopa maksaa, vaikka olisi takuu päällä.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Repe Ruutikallo kirjoitti:Jos käynnistys kestää tolkuttoman kauan, on testimielessä tehtävä toinen järjestelmä jossa ei ole mitään ylimääräistä ja käynnistettävä siltä. Veikkaan että monissa tapauksissa käynnistys sujuukin sitten nopeasti. Jos ei suju, raudassa on vikaa.
Turhaahan on viedä huoltoon, jos on jossain välissä itse asentanut jotain hidastimia. Se voi jopa maksaa, vaikka olisi takuu päällä.
Toki kannattaa tuo ensin kokeilla. Muuten voi olla vastaus että "oma vika.. tässä lasku".
Unohdinkin ehdottaa tuota ja yleensä huoltoliikkeet saattavat ehdottaakin järjestelmän uudelleen asennusta ennen kuin aletaan konetta postitella.
Käsitin että voin viedä koneeni takuuhuoltoon minne vain Applen valtuuttamaan liikkeeseen ilman kuluja..
no näin onkin mutta jos postitat koneen niin maksat postimaksut itse. Eli minun olisi pitänyt ottaa yhteys Appleen suoraan ja hoitaa Proon korjaus sitä kautta.
Sitten olisi ilmeisesti ilmainen kuljetus järjestynyt.
Repe Ruutikallo kirjoitti:Jos käynnistys kestää tolkuttoman kauan, on testimielessä tehtävä toinen järjestelmä jossa ei ole mitään ylimääräistä ja käynnistettävä siltä. Veikkaan että monissa tapauksissa käynnistys sujuukin sitten nopeasti. Jos ei suju, raudassa on vikaa.
Tarkoitus onkin asentaa uusi käyttis USB-tikulle ja testata sillä (kovalevyjä ei käsillä ole).
Tarkoitus onkin asentaa uusi käyttis USB-tikulle ja testata sillä (kovalevyjä ei käsillä ole).
Muista sitten että USB:ltä käynnistys kestää selvästi kauemmin kuin sisäiseltä levyltä, jos systeemit ovat identtiset. Tikulla todennäköinen muuttuja on vielä vähäinen vapaa levytila, sillä tokkopa se tikkendaalisi 8 gigaa isompi on.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Tiedä mikä tuossa sitten oli, jotain kernel-kakkaa, vai mitä, mutta kun ajoin OnyXilla kakkatyhjennykset sun muut huoltoscriptit, ei seuraavassa bootissa ollut mitään hämminkiä
Onneksi vika ei ollut näyttiksessä. Jotain tiedostoja vain sikin sokin tai muutevvaan päin pömpeliä tuolla kovalevyn uumenissa.
Tuo oli myöskin ensimmäinen kerta tämän koneen käyttöaikana, kun ajoin noita huoltoscriptejä, ehkä oli jo aikakin tehdä se.