Kun valitsee Aparturessa kuvia kuvaesitykseen niin itse slideshown aikana kuvat vääriä, tai siis erilaisia kuin thumbsit ovat.
Missä vika?
Kaikki apu tervetullutta.
Yritin jo kerran rakentaa thumbsit uusiksi.
Aperture 2 ja thumbs
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Aperture 2 ja thumbs
Viesti Kirjoittaja hkivimak »
MBA, MacBook x 2, Cinema Display 30" ja Mac Pro, iMac27". Ipod x 3, iLuuri 4, iLuuri 3GS ja iLuuri 2G, iPad 32 GB 3G. Kamerapuolella D700 + kasa opiskoita ja Subal underwater housing.
-
Re: Aperture 2 ja thumbs
Viesti Kirjoittaja HACY »
Testasin ja huomasin, että oma koneeni sanoi "rendering previews for the slideshow", eli oma arvaukseni on: thumbseja siinä ei käytetä vaan noita isompia previewsejä.
Oletko kokeillut sitä, että valitset ensin sen koko slideshow kuvakasan annat komennon "Images" "Update Previews" ja odottelet, että se taski valmistuu. Toimiiko sen jälkeen slideshow haluamallasi tavalla?
Jos auttoi, niin siellä projektilistan oikeassa yläkulmassa on se hammaspyörällä varustettu alasvetolaatikko. Tarkista siitä, että "Maintain Previews" kohta on valittuna. Sitten sen pitäisi tapahtua automaagisesti.
Tuo asetus Saattaa kuitenkin hidastaa käyttöä, kun joka ikisen editoinnin jälkeen saatetaan generoida uusi preview. Itse olen ottanut koko previewien generoinnin pois käytöstä. Ainakin uusien kuvien importtaus ilman niitä on huomattavasti nopeampaa.
.
PS: Tuo Maintain Previews asetus näyttää olevan valittavissa projektikohtaisesti, eli jos haluat sen koko librarylle päälle, klikkaa ensin koko libraryä.
PPS: Ja tuo update previews on taustataski, eli tarkista "Window" "Show Activity" ikkunasta milloin se on valmis..
Oletko kokeillut sitä, että valitset ensin sen koko slideshow kuvakasan annat komennon "Images" "Update Previews" ja odottelet, että se taski valmistuu. Toimiiko sen jälkeen slideshow haluamallasi tavalla?
Jos auttoi, niin siellä projektilistan oikeassa yläkulmassa on se hammaspyörällä varustettu alasvetolaatikko. Tarkista siitä, että "Maintain Previews" kohta on valittuna. Sitten sen pitäisi tapahtua automaagisesti.
Tuo asetus Saattaa kuitenkin hidastaa käyttöä, kun joka ikisen editoinnin jälkeen saatetaan generoida uusi preview. Itse olen ottanut koko previewien generoinnin pois käytöstä. Ainakin uusien kuvien importtaus ilman niitä on huomattavasti nopeampaa.
.
PS: Tuo Maintain Previews asetus näyttää olevan valittavissa projektikohtaisesti, eli jos haluat sen koko librarylle päälle, klikkaa ensin koko libraryä.
PPS: Ja tuo update previews on taustataski, eli tarkista "Window" "Show Activity" ikkunasta milloin se on valmis..
-
Kiitos vinkistä. Olen kokeillut tuota ja kokeilin uudestaan, ei auttanut. Jostain syystä minulla sitä Maintain Previewsejä ei saa säädyttyä päälle valikosta (hammaspyörä).
Mutta kiitos vinkistä.
Mutta kiitos vinkistä.
MBA, MacBook x 2, Cinema Display 30" ja Mac Pro, iMac27". Ipod x 3, iLuuri 4, iLuuri 3GS ja iLuuri 2G, iPad 32 GB 3G. Kamerapuolella D700 + kasa opiskoita ja Subal underwater housing.
-
Viesti Kirjoittaja HACY »
Voisitko vielä tarkentaa, Onkohkivimak kirjoitti:Kun valitsee Aparturessa kuvia kuvaesitykseen niin itse slideshown aikana kuvat vääriä, tai siis erilaisia kuin thumbsit ovat.
* thumbsit oikeita, eli samanlaisia kuin editoidut kuvat ja slideshowssa näkyy joku vanhempi versio
* slideshow kyllä näyttää oikeat kuvat, mutta thumbsit on vanhempaa versiota vai
* näyttääkö slideshow joitain ihan muita kuvia kuin olet sinne thumbseista valinnut?
Ylläolevaa lausetta voi tulkita kaikilla näillä tavoilla.
Onko kuvat kirjastossa vai referenced?
Jos tuntuu, että koko kirjasto on jotenkin sekaisin, niin olen siellä täällä internetin Aperture sivustolla nähnyt viittauksia kirjaston uudelleenrakentamiseen. Itse en ole kokeillut enkä joutunut sitä tekemään enkä uskalla siten myöskään suositella, mutta esim tällainen neuvo löytyy http://aperturetricks.wordpress.com/200 ... y-rebuild/
.
-
Kiitos vinkeistä.
Muiden kansioiden kuvat näkyvät normaalisti, ongelma koski vain tätä yhtä. Vein kuvat toiseen kansioon (eri kovalevylle) ja toin takaisin, nyt toimii! Outoa.
Kiitos vinkeistä.
Muiden kansioiden kuvat näkyvät normaalisti, ongelma koski vain tätä yhtä. Vein kuvat toiseen kansioon (eri kovalevylle) ja toin takaisin, nyt toimii! Outoa.
Kiitos vinkeistä.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka