Jukava kirjoitti:
Tottakai Flash vaikuttaa... En nyt tiedä miten vertailuni ontuu? Mitä järkeä on verrata iPhonen nopeutta ilman Flahia ja Nokiaa Flashin kanssa?
Pitäisikö minun tehdä akun kestosta vertailu N95 ja iPhonen välillä ja todeta että iPhone on Noksuun verrattuna aivan surkea (iPhonen testi suoritetaan puhelu auki, korvessa; Nokian valmiustilassa maston vieressä)
iPhone voi johonkin käyttöön ok luuri olla, mutta sokean fanituksen puolelle aletaan menemään jos ominaisuuksien puute lasketaan plussaksi, koska (muka) ovat tarpeettomia. Eikä ole edes eka kerta kun tähän törmää. iPhonen MMS tuen puute on olevinaan plussaa, kun email on perempi tapa viestiä. Akun vaihdon vaikeus on plussaa, koska huolto näin vaihtaa sen puolestasi, eikä itse tarvitse vaivautua, modeemin puute on plussa, koska WLAN on nopeampi ja 2G mallin aikana 3G puute oli plussaa myöskin WLAN:in nopeuden takia, jne.
Jos lähdetään tekemään nopeusvertailuja siten, että jos laite ei jotain osaa tehdä, ja siksi ei siihen aikaa käytä, niin voin myydä hienon 6210 Dummyn jollekin puolella iPhonen hinnasta. On aivan hemmetin nopea, edes käynnistysaikaa ei ole.
Ahaa.. mielenkiintoista. Tarkoitukseni oli alunperin hieman jopa kehua Nokiaa, enkä suinkaan fanita iPhonea. Luulin sinun "kehuvan" iPhone, joten siksi ihmettelin hieman vertaustasi.
Eli siis en tietenkään tarkoittanut, että olisi reilua/fiksua vertailla nokian selainta flash päällä iPhonen Safariin. Siltikin olen sitä mieltä, että vaikka flash olisi pois päältä, niin Safari on isoilla sivuilla etenkin nopeampi (nopeamman prossun ansiosta ehkäpä?). Mutta Nokian selain ei ole huono, varsinkin kun sitä vähän aikaa käyttää ja sen käyttöä opettelee. Salasanojen tallennus on mukava ominaisuus ja nopeuttakin on normaalisti ihan riittämiin, ainakin itselleni.
Jos nopeimman selaimen haluaa, niin eiköhän se opera mini sellainen ole. Sen vertailu edellä mainittuihin on tosin vielä epäreilumpi..
Muutoinkin olen sitä mieltä, että iPhonen nopeutta ja käytettävyyttä ylistetään liikaa verrattuna Nokiaan. Uusimmat Nokiat on nopeita ja niissä on monia pieniä juttuja, jotka helpottaa käyttöä. Mitä arvosteluita olen uudemmista Nokialaisista lueskellut, ei missään kyllä hitautta valitella (kuin korkeintaan selaimen osalta). Mutta se siitä vertailusta.
Mutta niin.. ehkä vähän huonosti ilmaisin itseäni tuossa selainvertailussa, tai vaihtoehtoisesti ymmärsin huonosti vastauksesi siihen. Olisi pitänyt katsoa sigustasi mikä puhelin sinulla on..
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)