1. Telewell TW-EA 716 ADSL seuraavat valot palavat -PWR -SYS -LAN1 -(ADSL. ei vilku).
2. Arvelivat vikapäivystyksessä että BRIDGE (missä lie) hypännyt pois päältä ja sellaista sattuu.
3. Joku ROOTHED tai jotain sinnepäin pitää olla EI. (modeemissa vai macissa en tiedä).
Yhteys katkesi välillä illalla sammutus – seuraavana iltana päälle. Yhteysasetuksia ei ole räplätty.
ADSL yhteys poikki
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 200
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 15.22
ADSL yhteys poikki
Viesti Kirjoittaja kasperi »
-
- Viestit: 370
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 7.30
- Paikkakunta: Helsinki
Re: ADSL yhteys poikki
Viesti Kirjoittaja Kirjiz »
1. ADSL -valon palaminen ko. laitteessa kertoo, että ADSL-linja kyseiseltä verkkopäätteltä DSLAM:iin (eli ADSL-keskukseen) pitäisi olla kunnossa. Tästä voi saada lisätietoa kirjautumalla laitteen hallintaliittymään, jossa lienee jonkunnäköinen ADSL -status välilehti, joka kertoo linjan arvot tarkemmin.
2. Tämä Bridge viittanee ATM -tason encapsulointia (suomennettuna kapselointia?). Laite voi tukea useampia eri tyyppejä, mutta ainakin Elisa ADSL:ssä, Soneran Koti ADSL:ssä, Saunalahden sillatussa ADSL -liittymässä yms. tuo on RFC 1483 Bridge.
3. Tarkoittanee jotain valintaa, joka ei pidä olla Routed, jos yhteystyyppi on sillattu (Bridge).
Kuinka todennäköistä sitten on, että laite itse vaihtelisi asetuksiaan? Ei kovinkaan todennäköistä, muttei mahdotonta. Itse varmaankin palauttaisin laitteen tehdasasetukset ja tämän tekisin mahdolliset operaattorikohtaiset muutokset laitteen asetuksiin. Usein miten esim. VCI -arvon muuttaminen riittää.
Pystyikö vikapäivystys rajaamaan vian johonkin varmasti, esim. tutkimalla linjaa etänä?
2. Tämä Bridge viittanee ATM -tason encapsulointia (suomennettuna kapselointia?). Laite voi tukea useampia eri tyyppejä, mutta ainakin Elisa ADSL:ssä, Soneran Koti ADSL:ssä, Saunalahden sillatussa ADSL -liittymässä yms. tuo on RFC 1483 Bridge.
3. Tarkoittanee jotain valintaa, joka ei pidä olla Routed, jos yhteystyyppi on sillattu (Bridge).
Kuinka todennäköistä sitten on, että laite itse vaihtelisi asetuksiaan? Ei kovinkaan todennäköistä, muttei mahdotonta. Itse varmaankin palauttaisin laitteen tehdasasetukset ja tämän tekisin mahdolliset operaattorikohtaiset muutokset laitteen asetuksiin. Usein miten esim. VCI -arvon muuttaminen riittää.
Pystyikö vikapäivystys rajaamaan vian johonkin varmasti, esim. tutkimalla linjaa etänä?
-
- Viestit: 200
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 15.22
Re: ADSL yhteys poikki
Viesti Kirjoittaja kasperi »
Elisa pyysi tarkistamaan kyseiset asetukset jonka jälkeen edetään asian ratkaisemisessa. Tehdasasetukset olen laittanut modemiin sen takana olevasta pikkupainikkeesta kynän kärjellä painaen jolloin valot vilkkuivat aikansa.Näinhän se ilmeisesti kuuluu tehdä. Päivystys ei tehnyt mitään muuta kuin antoi kyseiset ohjeet. Olen nyt duunissa mutta jätin modeemin päälle mikäli he olisivat innostuneet testaamaan yhteyttä.
Niin missä muuten tuo Elisa ADSL:ssä on "RFC 1483"
Kaikesta huolimatta ilmeisesti Elisa päätti sittenkin tutkia oman pesänsä kun sain kotoa viestin että taas pelaa.
Niin missä muuten tuo Elisa ADSL:ssä on "RFC 1483"
Kaikesta huolimatta ilmeisesti Elisa päätti sittenkin tutkia oman pesänsä kun sain kotoa viestin että taas pelaa.
-
- Viestit: 370
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 7.30
- Paikkakunta: Helsinki
Re: ADSL yhteys poikki
Viesti Kirjoittaja Kirjiz »
Tuo RFC 1483 on varmaankin ko. laitteen Quickstart -kohdassa Encapsulation. Ainakin manuaalin mukaan. Oletuksena se on oikein, ainakin ko. laitteen kakkosversiossa (tarkoittanee firmwarea?)
Ainakin viimepäivien tulvat ja sateet ovat aiheuttaneet kaapeleiden kastumisia joissain paikoissa, joten kyse on voinut olla semmoisestakin, tai sitten tekniikassa ollut jotain vikaa. Laitteet kun voivat aina vikaantua, olivat ne sitten asiakkaan tai operaattorin.
Ainakin viimepäivien tulvat ja sateet ovat aiheuttaneet kaapeleiden kastumisia joissain paikoissa, joten kyse on voinut olla semmoisestakin, tai sitten tekniikassa ollut jotain vikaa. Laitteet kun voivat aina vikaantua, olivat ne sitten asiakkaan tai operaattorin.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit