Edit. Vai ymmärsinkö kysymyksen taas vähän väärin?
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Viesti Kirjoittaja Heissuli »
Viesti Kirjoittaja Paapa »
Kokonsa puolesta näyttäisi sopivan. Itsellä on Tuote 30171. Taitaa olla halvempikin.Heissuli kirjoitti:siis onko tämä sopiva kovalevy macbookkiin http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=26868 ? Onko toi hyvä, vai mitä suosittelisitte? tilaa sais olla vähintään 250 gigaa
Itse ostin tuon g-force suojauksen takia, mutta macbookissahan on oma liiketunnistin ja luulisin sen olevan kovalevyn putoamista suojaava nimenomaan.Heissuli kirjoitti:http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=30171 tässä tuotteessa on joku g-force protection.. Onko sitä tuossa edellisessä tuotteessa, vaikka sitä ei ole kirjoitettu näkyviin ja onko sillä mitään käytännön merkitystä?
Sitten jos saisin vielä vähän selvennystä siihen, että mitä minun pitää tehdä ennen kovalevyn vaihtoa. Itse fyysinen vaihto näyttää melko simppeliltä prosessilta.
Se tapa, jossa uusi kovalevy kiinnitettiin jonkun laitteen avulla koneeseen (usbiin vai firewireen) ja "siirrettiin" tietokoneen sisältö tähän uuteen kovalevyyn, kuulostaa mielestäni ymmärrettävältä.
Eli minkälainen laite mun pitää ostaa että saan sen sisäisen uuden kovalevyn kytkettyä koneeseen kiinni ulkoisesti? Miten "siirrän" tietokoneen sisällön tälle kovalevylle, niin että kun olen vaihtanut uuden kovalevyn koneen sisälle ja käynnistän koneen niin homma pelittää heti?
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Oikeuksien korjaus löytyy myös levytyökalusta. Sen voi ajaa joskus muilloinkin, jos kone alkaa käyttäytymään oudosti. Et tarvi siis lepardin CD:tä laisinkaan…Heissuli kirjoitti:oikei homma muuten selvä, mutta mitä toi levyn oikeuksien korjaaminen tarkoittaa?
ja kun olen vaihtanut uuden kovalevyn (jolle on jo kloonattu vanha) sisään koneeseen niin tarviinko leopardin asennus cd:tä käynnistettäessä vai käynistyykö se kuin mitään ei olisi tapahtunut?
ajattelin mennä jo ehkä tänään ostamaan kovalevyn, jos saan vastaukset näihin
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Käytin levytyökalua, kun ei mulla tota supadupaa ollut. Ei ongelmia.Heissuli kirjoitti:uudet muistit ja kovalevy hankittu. Vanhan kovalevyn siirtoon uudelle on pari keinoa: Superduperilla klooni tai sitten levytyökalulla palautus. Kumpaa keinoa kannattaa käyttää?
Viesti Kirjoittaja kermit »
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”