Kinli kirjoitti:Varsin asiallinen mun mielestä.
Ja mitä tohon akkuun tulee niin imo se on mainio ratkaisu. En muista millon ois viimeks joutunu hankkimaan uuden akun. Yleensä läppäri vaihtaa omistajaa ennen akkua. Toki toi jatkuva virransyöttö on vähän niin ja näin rauta-asennuksessa mutta ehkä sen saa kytketyttyä pois? Eiköhän selviä kun eka nörttifirma purkaa tollasen atomeiksi.
Mä en oikein koskaan ole ymmärtänyt tuota Applen kiinteiden akkujen politiikkaa edes iPodeissa tai iPhoneissa.
Mulla ainakin usein on tilanteita että pitää yhtäkkiä ottaa laite mukaan sellaiseen paikkaan jossa ulkoista virtaa
ei ole. Jos nyt silloin sattuisikin se 8 tuntia kestävä akku olemaan siinä kunnossa että virtaa on vain tunniksi, niin
se on huono homma, käyttöaikaa on sitten vaan se tunti.
Vaihdettavalla akulla varustettuun laitteeseen voi pitää varalla aina ladattua akkua
läppärilaukussa mukana. Silloin sulla on sitten sen kiinni olevan akun lataustason lisäksi
mukana aina täysi setti lisävirtaa, kun taas isonkin kapasiteetin omaavassa laitteessa sitä virtaa on max. sen verran
kuin siinä sattuu olemaan sillä hetkellä kun on pakko mennä.
Kysykääpä vaikka joltain ammattikuvaajalta kelpaisiko sille kamera johon eu saisi akkua vaihdettua.
Ei taitaisi auttaa vaikka olisi 3 kertaa nykyisiä akkuja enemmän kapasiteettia siinä akussa.
Kannettavuuden ideaan kuuluu riippumattomuus verkkovirrasta ja sitä kiinteä akku väistämättä huonontaa.