iTunes Plus - library upgrade
-
iTunes Plus - library upgrade
Viesti Kirjoittaja Ape »
Olen ostellut muutaman hömppälevyn, joita en todellakaan kaipaa DRM-vapaiksi - tai en siitä nyt ainakaan viitsi maksaa mitään - mutta Upgrade My Librarysta en löydä valintaa miten jättää jotkut levyt pois upgreidauksesta. Nyt ne on siellä turhaan mukana kasvattamassa hintaa. Onko antaa neuvoja? Olenko ymmärtänyt jotain väärin?
EDIT: Kyllä siellä FAQ:ssa sanotaan, että ei voi valita erikseen mitkä levyt upgradeen ja mitkä ei. Onkos sitten keinoa poistaa ostettujen kirjastosta nuo hömpät?
-
Re: iTunes Plus - library upgrade
Viesti Kirjoittaja teesaa »
-
Viesti Kirjoittaja aekl »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Eiköhän niissä lue että iTunes Plus ja hintasarakkeessa on +.aekl kirjoitti:Voi mennä snadisti OT, mutta mistä tiedät että jos nyt menet iTunes storeen ja haluaisit ostaa sieltä jonkin levyn niin, että se on DRM vapaa? Ymmärsin, että kaikki biisit eivät vielä ole vai?
Nythän siis pitäis 80 % olla plussia, mutta se taitaa olla vasta jenkeissä ja tulee hiljalleen tänne. Silti lähes 200 biisiä olen päivittänyt.
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Niissä lukee iTunes Plus.aekl kirjoitti:Voi mennä snadisti OT, mutta mistä tiedät että jos nyt menet iTunes storeen ja haluaisit ostaa sieltä jonkin levyn niin, että se on DRM vapaa? Ymmärsin, että kaikki biisit eivät vielä ole vai?
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
— mylman
! Myydään DJI Phantom 3 Advanced: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=88&t=250353 !
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Piiseissä ei ole kopiosuojausta ja ne on erittäin hyvälaatuisia, jos ovat. Huonosti tehtyjä digitaaliäänitteitä kun myynnissä on.Pikkuroope kirjoitti:Kertokaas nyt mikä tää koko itunes plus-homma oikeen on? En oo jaksanu vielä selvittää.
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Jotenkin hupaisaa että porukka on heti päivittämässä niitä biisejä tähän plus-versioon, kun ennen mainostivat niin kärkkäästi kuinka laadukasta se 128 kbps AAC-musiikki on.. Mutta hyvä että päästiin näihin kopiosuojattomiin kappaleisiin. En ole vielä itse yhtään biisiä ostanut, mutta uuden hinnoittelun ja korkeamman laadun vuoksi olisin halukas jossain vaiheessa kokeilemaan!Jamac kirjoitti:Piiseissä ei ole kopiosuojausta ja ne on erittäin hyvälaatuisia, jos ovat. Huonosti tehtyjä digitaaliäänitteitä kun myynnissä on.Pikkuroope kirjoitti:Kertokaas nyt mikä tää koko itunes plus-homma oikeen on? En oo jaksanu vielä selvittää.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Kovalevytilaa on nykyään niin paljon enemmän joten nyt kelpaa isommatkin tiedostot.NeNithelo kirjoitti:Jotenkin hupaisaa että porukka on heti päivittämässä niitä biisejä tähän plus-versioon, kun ennen mainostivat niin kärkkäästi kuinka laadukasta se 128 kbps AAC-musiikki on.. Mutta hyvä että päästiin näihin kopiosuojattomiin kappaleisiin. En ole vielä itse yhtään biisiä ostanut, mutta uuden hinnoittelun ja korkeamman laadun vuoksi olisin halukas jossain vaiheessa kokeilemaan!Jamac kirjoitti:Piiseissä ei ole kopiosuojausta ja ne on erittäin hyvälaatuisia, jos ovat. Huonosti tehtyjä digitaaliäänitteitä kun myynnissä on.Pikkuroope kirjoitti:Kertokaas nyt mikä tää koko itunes plus-homma oikeen on? En oo jaksanu vielä selvittää.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ja eiköhän suurin osa päivittäisi, vaikka laatu ei paranisikaan. Kunhan siitä DRM:stä päästään eroon.NeNithelo kirjoitti:Jotenkin hupaisaa että porukka on heti päivittämässä niitä biisejä tähän plus-versioon, kun ennen mainostivat niin kärkkäästi kuinka laadukasta se 128 kbps AAC-musiikki on.. Mutta hyvä että päästiin näihin kopiosuojattomiin kappaleisiin. En ole vielä itse yhtään biisiä ostanut, mutta uuden hinnoittelun ja korkeamman laadun vuoksi olisin halukas jossain vaiheessa kokeilemaan!Jamac kirjoitti:Piiseissä ei ole kopiosuojausta ja ne on erittäin hyvälaatuisia, jos ovat. Huonosti tehtyjä digitaaliäänitteitä kun myynnissä on.Pikkuroope kirjoitti:Kertokaas nyt mikä tää koko itunes plus-homma oikeen on? En oo jaksanu vielä selvittää.
128 kpbs täällä rippaan edelleen levyni

-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Turha minusta on kyllä maksaa siitä, että saa nuo DRM vapaiksi ( siis kappaleet, jotka on suojattuna hankkinnut ), kun sen pystyy ihan ohjelmallisestikin tekemään.TheKraken kirjoitti: Ja eiköhän suurin osa päivittäisi, vaikka laatu ei paranisikaan. Kunhan siitä DRM:stä päästään eroon.
-
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
Miksi? Kyllä tuon 128kbps AAC:n erottaa vähän huonommillakin kajareilla/kuulokkeilla huonolaatuiseksi.TheKraken kirjoitti: 128 kpbs täällä rippaan edelleen levyni
Minä taas rippailen Apple Losslessina ja varalle 320kbps mp3:na, vaikka kuuntelenkin musaa lähinnä Creativen muovipurkeilla
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Forsteiner »
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Täs on muuten semmoinen juttu, että jotkut levyt on kyllä iTuneisissa 128 kbps laadulla aika hyvän kuuloisia, siis selkeasti parempia kun CD:ltä rippaamalla.The raconteur kirjoitti:Miksi? Kyllä tuon 128kbps AAC:n erottaa vähän huonommillakin kajareilla/kuulokkeilla huonolaatuiseksi.TheKraken kirjoitti: 128 kpbs täällä rippaan edelleen levyni
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Kaikki nyt eivät tykkää tuommoista harmaata taloutta harjoittaa.Cathi777 kirjoitti:Turha minusta on kyllä maksaa siitä, että saa nuo DRM vapaiksi ( siis kappaleet, jotka on suojattuna hankkinnut ), kun sen pystyy ihan ohjelmallisestikin tekemään.TheKraken kirjoitti: Ja eiköhän suurin osa päivittäisi, vaikka laatu ei paranisikaan. Kunhan siitä DRM:stä päästään eroon.
Useiden sokkotestien jälkeen, en kyllä itse huomannut mitään merkittävää eroa vähän paremmillakaan purkeilla.The raconteur kirjoitti:Miksi? Kyllä tuon 128kbps AAC:n erottaa vähän huonommillakin kajareilla/kuulokkeilla huonolaatuiseksi.
-
-
Viesti Kirjoittaja atheos »

http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Mulla on kaikki vajaat kymmenen tuhatta biisiä 256 AAC -formaatissa.atheos kirjoitti:Itse rippaan CD:ni 256Kbps MP3:na. AAC:n yksi juju on parempi pakkaus pienemmillä bitrateilla mutta 192Kbps ja ylöspäin ei voi enää sanoa kumpi on parempi. Itse olen todennut että 256Kbps on se raja jolloin en enää erota kumpi on parempi, CD vai MP3. Ja MP3 käytän ihan vain koska tuota musaa nyt on MP3-muodossa paljon enkä halua perfektionistina käyttää eri formaatteja sekaisin
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Se ei kyllä mielestäni ole harmaata taloutta jos olen maksanut täyden hinnan niistä silloin alun perin ja nyt haluan vain se kopiosuojauksen siitä pois. Nythän jos joku ostaa sen saman levyn, jonka itse ostin suojauksen kanssa, niin saa sen ilman sitä. Eihän tämä ole kuluttajille missään mielessä oikeudenmukainen tilanne. Applen itse asiassa pitäisi aivan ilman veloitusta poistaa tuo suojaus niistä kappaleista, joita olen suojauksen alaisena ladannut. Tuohan on vain täysin ylimääräistä rahastusta ja ladatun levyn hintaa nousee mielestäni silloin jo liian suureksi. Kyllä se 10e on mielestäni maksimi, mitä voidaan veloittaa ladatusta levystä. Tämähän on vain kätevä tapa Applelle, että nappaavat hyvät lisärahat siitä, kun jengi maksaa siitä, että saa en suojauksen pois päältä.TheKraken kirjoitti:Kaikki nyt eivät tykkää tuommoista harmaata taloutta harjoittaa.Cathi777 kirjoitti:Turha minusta on kyllä maksaa siitä, että saa nuo DRM vapaiksi ( siis kappaleet, jotka on suojattuna hankkinnut ), kun sen pystyy ihan ohjelmallisestikin tekemään.TheKraken kirjoitti: Ja eiköhän suurin osa päivittäisi, vaikka laatu ei paranisikaan. Kunhan siitä DRM:stä päästään eroon.
-
Viesti Kirjoittaja MrEre »
Kyllä se vaan on suorastaan mustaa taloutta.Cathi777 kirjoitti:Se ei kyllä mielestäni ole harmaata taloutta jos olen maksanut täyden hinnan niistä silloin alun perin ja nyt haluan vain se kopiosuojauksen siitä pois. Nythän jos joku ostaa sen saman levyn, jonka itse ostin suojauksen kanssa, niin saa sen ilman sitä.TheKraken kirjoitti:Kaikki nyt eivät tykkää tuommoista harmaata taloutta harjoittaa.Cathi777 kirjoitti: Turha minusta on kyllä maksaa siitä, että saa nuo DRM vapaiksi ( siis kappaleet, jotka on suojattuna hankkinnut ), kun sen pystyy ihan ohjelmallisestikin tekemään.

Apple oli neuvotellut levyille jonkin hinnan, kun biisit jaellaa DRM-suojattuna. Nyt kun biisit jaellaan suojaamattomina, tuo hinta Applelle on ihan eri ja siksi joudut maksamaan lisää.
Joku saattaa joutua siitä levystään maksamaan nyt enemmän, kuin aikoinaan DRM-suojatun levyn ostaja...
Ja mikä parasta, kaiken tämän olet ihan itse hyväksynyt iTunesin ehdoissa. Eli, älä poika/tyttö wareta!
-
Veikkaan kyllä että suurin osa tuosta rahasta päätyy levy-yhtiöille....Cathi777 kirjoitti:Se ei kyllä mielestäni ole harmaata taloutta jos olen maksanut täyden hinnan niistä silloin alun perin ja nyt haluan vain se kopiosuojauksen siitä pois. Nythän jos joku ostaa sen saman levyn, jonka itse ostin suojauksen kanssa, niin saa sen ilman sitä. Eihän tämä ole kuluttajille missään mielessä oikeudenmukainen tilanne. Applen itse asiassa pitäisi aivan ilman veloitusta poistaa tuo suojaus niistä kappaleista, joita olen suojauksen alaisena ladannut. Tuohan on vain täysin ylimääräistä rahastusta ja ladatun levyn hintaa nousee mielestäni silloin jo liian suureksi. Kyllä se 10e on mielestäni maksimi, mitä voidaan veloittaa ladatusta levystä. Tämähän on vain kätevä tapa Applelle, että nappaavat hyvät lisärahat siitä, kun jengi maksaa siitä, että saa en suojauksen pois päältä.TheKraken kirjoitti:Kaikki nyt eivät tykkää tuommoista harmaata taloutta harjoittaa.Cathi777 kirjoitti: Turha minusta on kyllä maksaa siitä, että saa nuo DRM vapaiksi ( siis kappaleet, jotka on suojattuna hankkinnut ), kun sen pystyy ihan ohjelmallisestikin tekemään.
-
-
No jokainen tekee tässä asiassa tyylillään, itse en tuollaista lisämaksamista siltä hyväksy, vaikka kuinka olisi jossain säännöissä niin lukenut. Onneksi olen ostanut marginaalisen vähän muita kuin plussa-tuotteita niin ei tämä itseeni vaikuta enkä noille suojatuille levyille mitään aio varmaan edes tehdä. Ja jos sen suojauksen itse poistaa niin sillä ei kyllä ole mitään tekemistä warettamisen kanssa, kun olen itse niistä levyistä/kappaleista aikoinani täyden hinnan maksanut. Tuo on ihan turhaa jeesustelua. Mut jos ihmiset on valmiita kaikkea turha maksamaan, ehkä niin kuin aikaisemmin tässä sanottiin, levy-yhtiöiden hyväksi niin siitä vaan. Pienet levy-yhtiöt ( joita itse enimmäkseen kannatan ) eivät ole alun alkaenkaan lähteneet tähän suojauspelleilyyn mukaan ja näin ollen he eivät hyödy tästä mitään, kun taas pitäisi lisää maksaa noille isoille levy-yhtiöille, jotka muutenkin ovat jo oman kuoppansa kaivaneet niin ei se ei todellakaan maksa vaivaa.MacFinn kirjoitti:Jos olis pelkkä DRM:n poisto, mutta kun laatu paranee korvin kuultavasti, minä maksan enkä harrasta harmaata tai mustaa taloutta. Olen tietyin ehdoin aikanaan ostanut ja nyt hyväksyn nämä uudet ehdot.
-
Ja tuohon asiaan voi vielä sen sanoa, että kaikilta artisteilta ei kai edelleenkään niitä plussaversiota tuolta saa.MacFinn kirjoitti:Jos olis pelkkä DRM:n poisto, mutta kun laatu paranee korvin kuultavasti, minä maksan enkä harrasta harmaata tai mustaa taloutta. Olen tietyin ehdoin aikanaan ostanut ja nyt hyväksyn nämä uudet ehdot.
-
Phil sanoi, että 8 miljoonaa nyt ja keväällä kaikki 10 miljoonaa. Ja kun tietää, että eri maissa eri valikoimat, ymmärtää, ettei kaikkea saa heti kaikille.Cathi777 kirjoitti:Ja tuohon asiaan voi vielä sen sanoa, että kaikilta artisteilta ei kai edelleenkään niitä plussaversiota tuolta saa.MacFinn kirjoitti:Jos olis pelkkä DRM:n poisto, mutta kun laatu paranee korvin kuultavasti, minä maksan enkä harrasta harmaata tai mustaa taloutta. Olen tietyin ehdoin aikanaan ostanut ja nyt hyväksyn nämä uudet ehdot.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka