![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Hopeinen Podcast
-
-
Re: Hopeinen Podcast
Viesti Kirjoittaja bloof »
Yksinhän tuollaista on huono lähteä vetämään, mutta eipä tämäkään nyt tainnut kuuntelijoita tyydyttää

-
Viesti Kirjoittaja JuzziK »
Mielestäni nämä asiat tässä kommentissa on erotettu asiayhteydestä. Olihan tuo MacWorld EXPO kyllä varsin tylsä tapahtuma. Se että tuo tapahtuma oli tylsä ei mielestäni ole Henrik Anttosen vikaJone kirjoitti:Oli hieman heikko itse show. Krakenille pointsit viitsimisestä. Tää vieras Henrik Anttonen oli minusta erittäin epämiellyttävä. Totaalisesti apple-ihmisiä dissaava ja todella pessimistinen kaiken suhteen. Muutama lause piti ihan laittaa ylös kahvittelun lomassa.. nerokasta:
Aperture ylihintainen (tosin ei tiennyt mitä se maksaa)
iPhoto on heikko, en käytä sitä, oon huono kuvaaja
En käytä puhelimen gps kun se syö akkua
Kaikki "pilvinet" hommat on ihan persseestä.
IPhoto: esitystila on keinokivaa söpöstelyä ja mitä tällä oikeesti tekee?
Mua ei noi kiinnosta, mulla ei oo intel maccii
Mä käytän FinalCuttii ihan siks koska se on niin perkeIeellisen kallis.
Mitäs niitä iLife softia nyt oikein on? > Mutta eihän niillä mitään tee!
Mä en siis käyttäny iMovie 08 mutta mitä mä oon kuullu niin siitä puuttu ne mitä mä käytän.
Kaipasko kukaan mitään kämäsiä oppitunteja Garagebandiin?
Niin ja sitten se oppitunti on mitä sattuu..ei tuo vakuuta.
Ainoo mitä oon garagebandii ni on niitä looppeja ja tehny muka jonku biisin.
Mä en oo koskaan käyttäny Keynotea. Mä käytän text-editoria.
Mä en oo koskaan käyttäny taulukkolaskentaa.
Ei missään oo sanottu etteikö tää ois ihan yhtä karsee ku Googlen..
Mä en oo koskaan mitään mobile me palvelua.
Eli ehkä seuraavalla joku jota edes hieman kiinnostaa tuo touhu.

Jussi
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Kukin kuunnelkoon ko. Hopeisen podcastin ja liitelköön nämä asiayhteyteen haluamallaan tavalla. Vaan veikkaan että tapoja on vain yksi.JuzziK kirjoitti:Mielestäni nämä asiat tässä kommentissa on erotettu asiayhteydestä. Olihan tuo MacWorld EXPO kyllä varsin tylsä tapahtuma. Se että tuo tapahtuma oli tylsä ei mielestäni ole Henrik Anttosen vikaJone kirjoitti:Oli hieman heikko itse show. Krakenille pointsit viitsimisestä. Tää vieras Henrik Anttonen oli minusta erittäin epämiellyttävä. Totaalisesti apple-ihmisiä dissaava ja todella pessimistinen kaiken suhteen. Muutama lause piti ihan laittaa ylös kahvittelun lomassa.. nerokasta:
Mä en siis käyttäny iMovie 08 mutta mitä mä oon kuullu niin siitä puuttu ne mitä mä käytän.
Eli ehkä seuraavalla joku jota edes hieman kiinnostaa tuo touhu.Seuraavaa Podcastia odotellessa
Jussi

-
Viesti Kirjoittaja Machist »
Aika samoilla linjoilla Jonen kanssa.. Suorastaan ärsytti tuo kitinä jokaisesta asiasta.. hieman tylsä keynote oli mutta ei se nyt kuitenkaan niin huono että tuollaista kitinää tulisi pitääJone kirjoitti:Kukin kuunnelkoon ko. Hopeisen podcastin ja liitelköön nämä asiayhteyteen haluamallaan tavalla. Vaan veikkaan että tapoja on vain yksi.JuzziK kirjoitti:Mielestäni nämä asiat tässä kommentissa on erotettu asiayhteydestä. Olihan tuo MacWorld EXPO kyllä varsin tylsä tapahtuma. Se että tuo tapahtuma oli tylsä ei mielestäni ole Henrik Anttosen vikaJone kirjoitti:Oli hieman heikko itse show. Krakenille pointsit viitsimisestä. Tää vieras Henrik Anttonen oli minusta erittäin epämiellyttävä. Totaalisesti apple-ihmisiä dissaava ja todella pessimistinen kaiken suhteen. Muutama lause piti ihan laittaa ylös kahvittelun lomassa.. nerokasta:
Eli ehkä seuraavalla joku jota edes hieman kiinnostaa tuo touhu.Seuraavaa Podcastia odotellessa
Jussi

Välillä kuulosti Krakenkin hieman vaivautuneelta tuon Anttosen juttujen takia.. Krakenille kuitenkin ISO kiitos taas tästä kun jaksoit järjestää
Eilen oli ehkä pieni pettymys koko Keynote mutta nyt kuitenkin jo mieluilisin noita uusia iiwörrkejä ja lifejä kunhan rahaa olisi
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Viizei »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja henrikanttonen »
Tarkoitukseni kommentoidessani ei ole tarkoituksella ärsyttää tai olla yltiönegatiivinen, mutta en myöskään koskaan kaunistele turhaan näkemyksiäni. Asiantuntemattomuudestani voin sanoa sen verran että olen käyttänyt mäkkiä ammattikäytössä koko aikuisikäni ja omistan paljon Applen tuotteita. Pidän runsaasti Applen käyttöjärjestelmästä ja raudan eleganttiudesta, mutta siinä on myös paljon idioottimaisuuksia. Valitettavasti nämä idioottimaisuudet ovat lisääntyneet viime aikoina, joten negatiivinen kehityssuunta huolestuttaa minua.
Monet noista piikeistäni ja ohikiitävistä kritiikeistäni tuntuu varmasti paljon tylymmiltä kuin mitä ne oikeasti ovat, koska useat ihmiset kuulivat minua ensimmäistä tai toista kertaa tässä ohjelmassa eivätkä tunne minua muiden ohjelmieni perusteella. Minä kyllä perustelen aina omat näkemykseni kunnolla, oli ne sitten negatiivisia tai positiivisia. Ajattelin vain tätä lähetystä tehdessä että en halua dominoida liikaa lähtemällä sen suuremmin viemään keskustelua raiteiltaan. Ehkä olisi vähän enemmän pitänytkin täsmentää.
Esimerkiksi pilvipalvelut ovat minusta takapuoli, koska ne ovat kankeita, vaikeakäyttöisiä ja epäluotettavia. Ja kun kaikki menee siihen suuntaan niin olen huolissani että järkevät tavat käyttää tietokoneita poistuvat. Joissakin asioissa pilvipalvelut ovat loistavia, totta kai. Tämä foorumikin on nimenomaan hyvä pilvipalveluna. Mutta suuntaus on että kaikki menee pilveen, jopa asiat joissa ei ole mitään järkeä. Google Docs taas on erityisen vihan kohteena, koska minua pakotetaan sitä käyttämään vaikka se on todella huono palvelu. Se ei toimi hyvin ja vaihtoehtoja olisi tarjolla.
iLife taas on minusta mennyt sellaiseen hankalaan rakoon että niissä on vähän liikaa ollakseen helposti totaalialoittelijan käytettävissä, mutta vähän liian vähän ollakseen sitten edistyneemmälle käyttäjälle oikeasti hyödyllisiä. Tuollaisista oppituntivideoista minulla puolestani on niin paljon huonoja kokemuksia että en oikein usko että niitä saakaan kovin toimiviksi. Ja koska iLife on tällaisessa raossa, siksi minä en osta sitä. Se ei ole asiantuntemattomuutta, se on järkevää kuluttamista. En minä hassaa rahaa johonkin joka näyttää huonolta tuotteelta vain koska se on Applen tekemä. Ja mainitsen sen aina siksi että ihmiset tietävät että minulla on rajoitettuja kokemuksia joista olen mielipiteeni tehnyt. Ei se minusta ole silti sen vähempiarvoinen mielipide, koska olen sen verran paljon softaa ja rautaa vuosien aikana käyttänyt että speksit kertovat minulle jo hyvin paljon ja niistä voin suuntaa-antavat mielipiteen muodostaa.
Mutta sen kyllä ymmärrän että jos on fanaatikko, minun negatiivisemmat kommenttini eivät ole välttämättä juuri sitä mitä haluaa kuulla. Sitä en pyytele anteeksi enkä tule pyytelemäänkään. Tässä vain hieman perspektiiviä kommentteihini väärinkäsitysten välttelemiseksi. Jos haluaa kuulla kritiikitöntä hehkutusta ja jatkuvaa reivostuttavaa happy-happy-smile-smile-meininkiä, niin sitten on parempi ettei jatkossakaan kuuntele ohjelmia joihin minä osallistun.
-
Tämän takaan ja allekirjoitan.henrikanttonen kirjoitti:on parempi ettei jatkossakaan kuuntele ohjelmia joihin minä osallistun.
Sinua ei täällä tunneta eikä siksi voida luoda kuvaa mitä olet "oikeasti" mieltä. Eli tässä tilanteessa ollaan puhtaasti sen armoilla kuinka asian esittää lähetyksessä. Siksi nämä irtonaiset viskotut lauseet ilman perusteita ovat melkoista itsemurhaa. Se ei juuri auta jos näitä selittelee täällä foorumilla jälkikäteen. Eikä kukaan mitään happy...hehkutusta odotakaan. Ihan rehellistä aikuista pohdintaa mutta ilman moista osin melko naivia irvuilua. Kritiikki on hyvästä mutta olisi kaivannut perusteluja ja tähän ainakin olisi ollut aikaa tässä ko. lähetyksessä. Tosin se että kuinka kukaan osaa tuomita asiaa josta näkee jpg kuvan julkaisutilausuudesta ja varsinkaan jos ei ole koskaan käyttänyt ko. softaa/edellistä versiota on toinen juttu joka kannattaa pohtia loppuun ennen kuin niittaa.
Voihan olla että joku asiallinenkin kommentti olisi siellä jossain orastamassa mutta tässä muodossaan ulosanti on poistyöntävää. Toki tämä on vain minun oma mielipiteeni mutta en omalta kohtaa tahtoisi että tämä olisi Hopeisen Podcastin taso jolla sen kuulijoita arvostetaan. Täällä vastaanottimien toisessa päässä on raskaan sarjan ammattilaisia ja toisaalta iPhone-kansaa, mutta sanotaan nyt näin että ihan "ehdottomia totuuksia" on turha silti esittää. Kraken osaa tässä maastossa verbaalisen liikuskelun mutta ehkäpä on parempi jos toiset unohtaa suosiolla sen mikä ei ole ominta toimialaa. Ei pahalla, mutta nämä kuulijoiden kommentit puhunee puolestaan.
-
Viesti Kirjoittaja topikauppinen »

Yllä oleva kritiikki viimeisintä Hopeista Podcastia, tai lähinnä Henrikin kontribuutiota kohtaan, tuntuu näin sivustakatsojana perin kiusalliselta. En todellakaan ajattele niin, että mitään ilmaista ei saisi kritisoida, mutta kun kuitenkin kyseessä on lähinnä hyvästä tahdosta ja tekemisen ilosta tehty "puuhastelu", uhkailut kuuntelun lopettamisesta ym näyttävät ikävältä ja syövät sitä hyvää meininkiä, minkä pohjalta HP:kin ponnistaa. Henrik hoiti mielestäni hyvin "nuivan kommentaattori" -roolinsa, pro-miehiähän kuitenkin on. Samoin Eero tietenkin.
Bongasiko joku muukin muuten hakkeroidusta Rumours -feedista "homppuja"?

-

henrikanttonen kirjoitti:happy-happy-smile-smile-meininkiä

Tyylinne on erikoinen mutta hämmentävän identtinen.topikauppinen kirjoitti:long-time-listener-first-time-caller

-
Viesti Kirjoittaja Tont_za »
Olen tässä samaa mieltä, kyllä hävetti lukea irkissä laitettuja viestejä Henrikin puhumisesta ja lausahduksista ja muista sellaisista. Jotenkin tuli sellainen olo, että kuuntelijoiden keski-ikä oli siinä 10v paikkeilla. Ei näintopikauppinen kirjoitti:
...Yllä oleva kritiikki viimeisintä Hopeista Podcastia, tai lähinnä Henrikin kontribuutiota kohtaan, tuntuu näin sivustakatsojana perin kiusalliselta...

Itse olen kuunnellut Anttosen podcasteja jo pidemmän aikaa, joten hän ei ollut minulle uusi tuttavuus tällä saralla. Ehkäpä juuri tämän takia osasin ottaa hänen heittonsa juuri sillä tavalla, kuten hän ne on itse ajatellut, enkä vetänyt niistä turhaan herneitä nenääni. Omasta mielestäni lähetys oli erittäin onnistunut, ja tylsästä päätapahtumasta huolimatta jaksoin kuunnella koko lähetyksen mielenkiinnolla
-
Viesti Kirjoittaja Hannu1984 »
En ole minäkään kauhean aktiivinen kirjoittelemaan tänne mutta seuraan kyllä sivusta mitä tapahtuu aina kun kerkiän.
Olen Tont_zan kanssa samoilla linjoilla. Mielipiteitähän saa / pitääkin olla mutta se saman asian ruikuttaminen ircissä ei kyllä ole ihan se oikea tapa, minua se ärsytti eniten koko illan aikana. Tosin, eihän sitäkään ollut pakko seurata.
Olen myös kuunnellut ja ollut yhteydessä Henrikin kanssa tässä vuosien varrella podcast tiimoilta ja ei minua käynyt mikään ärsyttämään. Tuota ohjelmaa tehdessä voisi olla ihan hyvä että sinne voi kuka tahansa soittaa ja kertoa näkemyksensä. Varsinkin kun tuo irc meni semmoiseksi kuin meni niin sieltä oli varmasti mahdotonta mitään järkevää poimia saatikka sinne mitään järkevää halusi edes kirjoittaa.
Näin kaupallista alaa edustavana ihmisenä pisti korvaan lähinnä kommentti että "Applea ei kiinnosta kuin USA". On se raha arvokasta Applelle myös muualta saatuna, katteet voi olla paljon paremmat muilla markkinoilla ja riski on ainakin hajautetumpi. Eikö just Euroopassa ole häslätty paljon tuon DRM:n kanssa? Se että Apple julkaisee monta juttua ensiksi USA:ssa (kotimarkkinoillaan joka on edelleen heidän suurin yksittäinen markkina-alueensa) on ihan itsestään selvää, vaikkakin maailma on kuin onkin globaali. Tämä ihan siksi että lainsäädännöt on edelleen niin suuressa roolissa ja rajoittamassa heidän toimintaansa. Olen aivan varma että Apple haluaisi tarjota kaikki leffat ja tv-sarjat täälläkin. Toisaalta taas tiedän että jokunen asia on ihan vain tahdon asia. Miksi meillä ei ole mahdollista olla mukana iTunesU:ssa (university)? Se ei ole mistään muusta kuin Applen päätöksistä riippuvaa, joten minusta saa sitä Applea vähän sättiäkkin.
Eipä tässä muuta kuin kiitokest Eerolle ja Henrikille ohjelmasta, minä kuuntelin sen alusta loppuun.
EDIT: Niin, odotan innolla iLife 09, minulle siinä on monta kiinnostavaa seikkaa.
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Tämä on aina hyvä veto: mitään ei saa kritisoida, ellei itse pysty parempaan. Melko hankala on mitään musiikkia tai elokuvia tai oikein mitään muutakaan arvostella, jos tälle tielle lähdetään.Tont_za kirjoitti:Podcastaaminen ei varmastikaan ole se lajeista helpoin, olisi mukava kuulla teitä suurimpia kritisoijia tekemässä podcastia, ja seurata, että millaista kritiikkiä te saatte osaksenne.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Joopa joo. Näinhän se meneekin. Kyse ei nyt ole mistään kritiikittömästä Apple Fanboy -valituksesta. Kuten jo aiemmin sanoin:henrikanttonen kirjoitti:Mutta sen kyllä ymmärrän että jos on fanaatikko, minun negatiivisemmat kommenttini eivät ole välttämättä juuri sitä mitä haluaa kuulla. Sitä en pyytele anteeksi enkä tule pyytelemäänkään. Tässä vain hieman perspektiiviä kommentteihini väärinkäsitysten välttelemiseksi. Jos haluaa kuulla kritiikitöntä hehkutusta ja jatkuvaa reivostuttavaa happy-happy-smile-smile-meininkiä, niin sitten on parempi ettei jatkossakaan kuuntele ohjelmia joihin minä osallistun.
Itse asiassa Jone sanoi hieman saman asian paremmin:Crimson kirjoitti:Kyllä kriittinen saa ja pitääkin olla, mutta siihen tarvittaisiin edes jonkinlaisia perusteluja ja varsinkin jättää turha perusnegatiivinen dissaaminen pois.
Melkosta kuuntelijoiden aliarviontia sanon minä. En ole Anttosen omia podcasteja kuunnellut, joten en tiedä vaikka hän olisi kuinka hyvä hommassaan. Mutta tällä kertaa hän oli täysin väärässä paikassa. Täytyy tässä vaiheessa vielä mainita, että Eero hoiti oman osuutensa jälleen kerran mainiosti. Toivotaan, että hän löytää jatkossa asiantuntevampia ja asiallisempia kommentaattoreita lähetyksiinsä.Jone kirjoitti:Sinua ei täällä tunneta eikä siksi voida luoda kuvaa mitä olet "oikeasti" mieltä. Eli tässä tilanteessa ollaan puhtaasti sen armoilla kuinka asian esittää lähetyksessä. Siksi nämä irtonaiset viskotut lauseet ilman perusteita ovat melkoista itsemurhaa. Se ei juuri auta jos näitä selittelee täällä foorumilla jälkikäteen. Eikä kukaan mitään happy...hehkutusta odotakaan. Ihan rehellistä aikuista pohdintaa mutta ilman moista osin melko naivia irvuilua. Kritiikki on hyvästä mutta olisi kaivannut perusteluja ja tähän ainakin olisi ollut aikaa tässä ko. lähetyksessä. Tosin se että kuinka kukaan osaa tuomita asiaa josta näkee jpg kuvan julkaisutilausuudesta ja varsinkaan jos ei ole koskaan käyttänyt ko. softaa/edellistä versiota on toinen juttu joka kannattaa pohtia loppuun ennen kuin niittaa.
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Viesti Kirjoittaja eewok »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
iPad
Apple Watch S5
AirPods Pro
Macbook pro 13”
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ei jäänyt järin hyvä mieli tästä käytöksestä. Jokainen joka tuntee piston sydämessää tuon ylläolevan perusteella voi minun puolesta aivan rauhassa lopettaa podcastin tilaamisen, kuten jotkut ovat uhanneet. Minä en siinä menetä mitään. Korostan kuitenkin, että en tällä tarkoita heitä jotka oikeasti ovat sisältöön puuttuneet ja siitä asiallisesti palautetta antaneet vaan ainoastaan noita mailiini kolisseita jopa herjaavia viestejä sekä livenä kaiken muun kuin sisällön haukkumiseen alentuneita.
Julkaisen perjantaina varsinaisen Macworld-jakson, jos vaan tältä tällä hetkellä vallitsevalta ketutukselta jaksan. Laitan tuon livepätkän sellaisenaan jakson "b-puolena" ulos, jos nyt joku sen tahtoo kuulla.
ps. En kyllä tasan tarkkaan sanonut, että kaikki uudet jutut saatika sitten itse keynots olisi ollut jotenkin hyvä

-
Viesti Kirjoittaja eewok »
eewok kirjoitti: Miksei kukaan otan kantaa siihen, että Kraken taas sanoi joka asiaan, "että tuo on hieno" ja "näyttääpä hienolta".
Noh tarkoitin vain, että joka toiseen asiaanTheKraken kirjoitti: ps. En kyllä tasan tarkkaan sanonut, että kaikki uudet jutut saatika sitten itse keynots olisi ollut jotenkin hyvä

![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ps. Hyvä että uusia jaksoja on luvassa jatkossakin. Uutta jaksoa odotellen...
iPad
Apple Watch S5
AirPods Pro
Macbook pro 13”
-
Viesti Kirjoittaja Forsteiner »
Joka tapauksessa, lähetystä kuunteli ihan sujuvasti. Ihmettelen yliampuvaa kritiikkitulvaa. Jotkut ovat ilmeisesti kuunnelleet lähetystä kuin piru hengellistä podcastia. En lupaa, että jatkossa kuuntelisin kaikki Hopeiset Podcastit, kun olen aika huono ylipäänsä podcasteja kuuntelemaan, mutta toivon että Kraken jatkaa laadukasta "lähetystyötään".
-
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
-
Tämän minäkin tästä kyytiini ottaisin selkä suorana jos osallistuisin tuotantoon.The raconteur kirjoitti:Tässä ketjussa on mielestäni esitetty enimmäkseen ns. rakentavaa palautetta, josta kannattaa ottaa opiksi.
Ja jos jollakin on korvaa kuumottanut ircin jutut niin lie tuo ihan odotettavissa jos ko. "asioiden sisältö" on noinkin yliampuvaa ja kuulijoitakin aliarvioivaa. Kun ircissä voi suhata melko anonyymisti niin tällainen jos mikä laukaisee meissä sen harmaan puolen koska on mahdollista laukoa lähes mitä vaan päin naamaa mutta silti kasvottomasti. On aivan turha syytellä ircin porukkaa vaikka ihan läskiksi sen kaikki laittoikin kun homma oli mitä oli. Jos siellä skypen langoilla olisi ollut edes "jotenkin normaali" lähetys niin ei olisi ircin jutut 10v tasolla ja jälkipyykki tätä luokkaa.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ja kyllä. Tästä ala-arvoisesta kommentoinnista ircissä (sekä mailissa) syytän tasan niitä ihmisiä, jotka siihen hommaan lähtivät. Siellä joukossa oli kuitenkin valtaosa porukkaa, joilla se järki pysyi päässä ja jopa tätä "harmaata puolta" toppuuttelivat. Osa "jopa" osasi ihan sivistyneesti esittää palautteensa. Eli ei se aivan mahdotonta ollut kai kuitenkaan, vaikka anonyymia oltiinkin.
Mikään minun eikä Henrikin lähetyksessä sanoma ei oikeuta suoltamaan sellaista tuubaa mitä siinä sain joidenkin nimimerkkien heittelemänä 2 h lukea jatkuvalla syötöllä. Ainut syy miksen pistänyt rankalla kädellä kanavalta porukkaa pihalle oli siinä, että priorisoin kuitenkin ohjelmaan keskittymisen ja sen loppuun saattamisen kunnialla.
Pitänee silti huomauttaa, että saamastani palautteesta valtaosa (jos lasketaan lähettäjien määrällä, ei sillä kuinka kovaäänisiä he olivat) oli positiivista. Tästä kiitos sitä lähettäneille. Teimme myös näistä muutamista kesken jättäneistä huolimatta jälleen ennätyksen Striimi.netin kuuntelijamäärissä (edellinen oli minun ja Henrikin tehtailema n. 100 kuulijaa pienempi syksyn Stevenoten puitteista). Mikäli se nyt oli niin ala-arvoista ja kuuntelijaa aliarvioivaa kun väitetään, niin väittäisin että luvut olisivat lähteneet jossain vaiheessa putoamaan. Näin ei kuitenkaan käynyt. Luvut kasvoivat tasaisesti loppua kohden ja vasta viimeisen julkistuksen jälkeen lähtivät putoamaan, kuten odotettavaa oli. Yllättävän moni siis jaksoi tätä ei ilmeisesti edes "jotenkin normaalia" lähetystä kuunnella. Vaihtoehtoja kuitenkin oli.
ps. Huominen jakso siirretty. Ei tässä mielentilassa nyt vaan jaksa. Katsellaan sunnuntai/maanantai-akselilla uudestaan, kun on viikonloppuna päässyt vähän nollaamaan tilannetta.
-
Viesti Kirjoittaja thompzon »
Ei millään pahalla TheKrakenille (paska keynote lienee Applen vika), mutta podcastin olisin quitannut ilman Anttosta, minulle hänen huumorinsa ainakin kolahti

-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
PuhKun jaksot olen myös lähes kaikki kuunnellut, ihan muutamaa ensimmäistä lukuunottamatta. Sekä Hopeinen Podcast, että PuhKu ovat olleet työmatkojeni ilona jo pitkään. Pitkät automatkat ovat aina sujuneet mukavasti podcasteja kuunnellessa.
Hopeisessa Podcastissa olen aina pitänyt siitä, kuinka ne pysyvät asiassa ja tiiviinä pakettina. Hessun Kahvilassa ja PuhKussa meinaavat asiat vähän aina rönsyillä ja viedä aikaa enemmän kuin olisi tarve. Tosin PuhKun ajatuskin on vähän rönsyillä, onhan kyseessä enemmänkin keskustelu. Myös PuhKussa olen pannut merkille Eeron fiksun ja asiallisen käytöksen, vaikka muut ovat välillä vähän "runtanneetkin".
Henrik Anttosen osuus PuhKussa on aina ollut merkittävä, eikä PuhKu olisi sama ilman Anttosta. Toivonkin että Henrik ei tästä ottaisi itseensä, vaan jatkaisi omaan tyyliinsä, sillä sille on paikkansa. Oma näkemykseni on että Henrik on se, joka edustaa niitä ihmisiä jotka eivät kaipaa viimeisintä tekniikkaa. Henrik on aina ollut määrätietoisesti oman tiensä kulkikija ja kyseenalaistanut kaiken "ylimääräisen" tekniikan tuputtamisen. Tästä Henrik on saanut tietääkseni lisänimen "Cranky Geek". Mielestäni tällaista hekilöä tarvitaan mukana... ehdottomasti. Tietääkseni Henrik ei ole koskaan moittinut ketään henkilöä tai kenenkään ajatuksia. Henrikin aivoitusten tunteminen vaatii ehkä vähän pitempää tuntemusta.
Mielestäni Eeron ja Henrikin kaltaiset tyypit sopivat tällaiseen podcastiin hyvin. Toinen haluaa aina ymmärtää Applen aivoitukset, mutta myös on valmis myöntämään jossain mennään metsään. Toinen taas on lähtökohtaisesti enemmänkin epäilevä ja haluaa kyseenalaistaa asiat ensin.
Voin vain kuvitella millaisen taustatyön vaatii jokainen Hopeinen Podcast.
Esitänkin tässä kiitokseni erityisesti Eerolle, mutta myös Henrikille, heidän pyyteettömästä työstä meidän muiden iloksi.
Aion jatkossakin kuunnella jokaisen Hopeisen Podcastin, PodKaistan ja PuhKun.
-
Viesti Kirjoittaja vesakk »
-
Tuota.. jospa se nyt riittäs että kuuntelee sen castin mitä haluaa eikä koko ryhmän historiaa ja kaikkia tuotoksia. Ja tulihan se tyyli tässäkin esille. Ja vltun huono tyyli olikin.vesakk kirjoitti:Niin, varmaan niille jotka eivät Anttosen tyyliä tiedä, niin kannattaa tutustua Puhujain Kulmaan. Loistava show, jossa Henrik kuuluu vakiokalustoon.
-
Viesti Kirjoittaja miwalainen »
Minulle tuli paha mieli tätä ketjua lukiessa ja tekisi mieli tunkea käytöksen kultainen käsikirja joillekin sinne, mihin aurinko ei paista. Vaikka itsessään tämän ketjun kommentit ovat suurin osa olleet suhteellisen asiallisia, niin minusta asiat voi ilmoittaa silti eri tavalla. Haukkumisen sijaan voisi vaikka antaa kohteliaasti kehitysehdotuksia. Yksi syy miksi en juuri suomalaisille foorumeille kirjoita, on tämä suomalainen tyyli, jolla kaikki haukutaan lyttyyn. Kasvakaa aikuisiksi. Tehkää itse paremmin, jos pystytte.
Haluan kiittää TheKrakenia Hopeisen podcastin teosta ja vaivan näkemisestä. Minusta on tosi kiva kuunnella viimeisimmät omppujuorut aina yhtenä pakettina. Sulla on muuten tosi miellyttävä mikkiääni
(Minusta podcastien tekijöiden ei tarvitse olla minun kanssani samaa mieltä, jotta podcast olisi kivaa kuunneltavaa. Minusta varsinkin Appleihmisten tulisi osata suhtautua itseensä ja fanaattisuuteensa välillä pikkuriikkisen huumorintajuisemmin. Itse olen Applehörhö henkeen ja vereen, mutta en aina niin ylpeä siitä
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka