Itseäni kiinnostaa lähinnä tuo lisäravinne -asia. Kävin tänään ostamassa taas itse uudenlaista palautusjuomaa. (ultra whey 8110, mansikka)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
(topic oli jo kuntosalien hinnoista, joten säästetään ne sinne)
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Juu, mutta onko maidolla sama vaikutus lihassolujen aineenvaihduntaan kuin salitreenin jälkeen nautittaviksi tarkoitetuilla palauttavilla juomilla, vai palauttaako se vain nestetasapainon? Protskuahan siinä kyllä on.Viizei kirjoitti:Edit. tuo artikkelihan kertoo juuri, ettei maito tule suoraan läpi.
Viesti Kirjoittaja Macchiavelle »
Viesti Kirjoittaja Erño »
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
Tosta nössöistä ja heikoista en tiedä, kun ei ole kokemusta. Mutta lisäravinteet tulee ainakin halvemmaksi kun riittävän hyvä sisältöinen safka.Erño kirjoitti:Lisäravinteet on nössöille ja heikoille. No ei... mulla ei oo varaa niihin
Viesti Kirjoittaja Salmister »
Maito on ihan hyvää tavaraa salilla kävijöille. Litrassa on 30 grammaa prodea. Mutta noilla määrillä tulee rasvaakin mukaan jo ihan kivasti, tietysti rasvattomassa ei. Lihasta kasvattavan treenaaja pitäisi saada 2-3 grammaa proteiinia per painokilo. Eli minulle 270 grammaa päivässä. Pelkällä maidon sisältämällä proteiinilla joutuisin juomaan 9 litraa maitoa päivässä. Pakkihan tossa huutaisi. Lisäksi kevytmaidosta tulisi 135 grammaa rasvaa, huonoa rasvaa.matteus/2 kirjoitti:Juu, mutta onko maidolla sama vaikutus lihassolujen aineenvaihduntaan kuin salitreenin jälkeen nautittaviksi tarkoitetuilla palauttavilla juomilla, vai palauttaako se vain nestetasapainon? Protskuahan siinä kyllä on.Viizei kirjoitti:Edit. tuo artikkelihan kertoo juuri, ettei maito tule suoraan läpi.
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Viesti Kirjoittaja n0ble »
Oliks tää läppä? Monipuolinen ruoka ei maksa yhtään enempää kuin "tavallinen" ruoka, jota nyt pitää jokaisen hauiskääntäjän joka tapauksessa syödä. Ja ruuanlaiton oppii paljon pienemmällä effortilla kuin mitä mömmöjen sielunelämään tutustumiseen tarvittaisiin.Molto bene kirjoitti:Mutta lisäravinteet tulee ainakin halvemmaksi kun riittävän hyvä sisältöinen safka.
Just tätä hain. Kiitos informaatiosta!Salmister kirjoitti:Palautukseen maito ei ole paras mahdollinen. Treenin jälkeen nauttivan proteiinin pitäisi olla nopeasti imeytyvää. Jotta katabolia saadaan nopeasti anaboliseksi. Maito ei imeydy nopeasti ja sekoittamalla maitoon palautus juoman/proteiinia hidastat myös niiden imeytymistä.
...juu noista saa kyllä todella miehekkään makuisen sheikin au naturelSalmister kirjoitti:Paras palautusjuoma on ihan perus heraproteiini (15 euroa kilo) ja malto (2 euroa kilo).
Pikkasen esim kaakaojauhetta sekaan. Niin maistuu.matteus/2 kirjoitti: ...juu noista saa kyllä todella miehekkään makuisen sheikin au naturel
Tottahan tuo on, mutta.n0ble kirjoitti:Oliks tää läppä? Monipuolinen ruoka ei maksa yhtään enempää kuin "tavallinen" ruoka, jota nyt pitää jokaisen hauiskääntäjän joka tapauksessa syödä. Ja ruuanlaiton oppii paljon pienemmällä effortilla kuin mitä mömmöjen sielunelämään tutustumiseen tarvittaisiin.Molto bene kirjoitti:Mutta lisäravinteet tulee ainakin halvemmaksi kun riittävän hyvä sisältöinen safka.
Viesti Kirjoittaja n0ble »
Mitä kirjoitat pitää kyllä paikkaansa tosissaan harjoitteleville. Liian usein vaan näkee innokkaita treenaajia joille lisäravinteet ovat saaneet aivan tolkuttomat mittasuhteet harjoitusmääriin nähden.Salmister kirjoitti:Tottahan tuo on, mutta.n0ble kirjoitti:Oliks tää läppä? Monipuolinen ruoka ei maksa yhtään enempää kuin "tavallinen" ruoka, jota nyt pitää jokaisen hauiskääntäjän joka tapauksessa syödä. Ja ruuanlaiton oppii paljon pienemmällä effortilla kuin mitä mömmöjen sielunelämään tutustumiseen tarvittaisiin.Molto bene kirjoitti:Mutta lisäravinteet tulee ainakin halvemmaksi kun riittävän hyvä sisältöinen safka.
Jos haluat, että hauis kasvaa niin lisäravinteet tulee oikeasti halvemmaksi. Jos hera kilo maksaa noin 15 euroa ja esim. soijaproteiini 10 euroa kilo. Minun pitää syödä proteiineja noin 250 grammaa päivässä.
Kerrotko minulle miten saan monipuolisesta ruuasta tuon proteiini määrän halvemmalla? Siten, etten proteiinien lisäksi syö esim. rasvaa samalla liikaa?
Monipuolista ruokaa ei saa korvata lisäravinteilla, mutta riittävän proteiinin saamiseksi lisäravinteiden käyttö tulee halvemmaksi.
Eli syö monipuolisesti ja ota vaikka muutaman kerran päivässä 30 grammaa proteiineja pussista.
Siihen se minullakin varmaan jää. Mutta tähtään kolmeen grammaan. Todellisuudessa syön sen 2.5 - 3.Viizei kirjoitti:Kaiken perustahan on kunnon treeni monta kertaa viikossa, niin että lihaksissa tuntuu. Eivät ne lihassolut muuten ala siellä mitään tekemään. Ravinteet auttavat vasta tämän jälkeen. (tosiaan välillä annetaan ymmärtää, että lisäravinteet tekevät kaiken työn) Itse taas syön sen 2,5g proteiinia painokiloa kohti.
Viesti Kirjoittaja mercury »
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Hohhoijaa. Nyt taitaa jollakin olla hieman puurot ja vellit sekaisin.KunkkuJ kirjoitti:Vai lisäravinteita. Voi pullamössö sentään!Minä olen nähnyt ajan, jolloin moni mies teki niin raskasta työtä, että sen rinnalla kuntosalit ovat mamisten puuhastelua. Ja edelleen tuollaisia ammatteja on, metsurit esimerkiksi. Ruokakin oli ennen vähän mitä sattuu, eväillä elettiin. Lisäravinteista ei oltu kuultukaan ja hyvin selvittiin. Ovatko nykyajan miehet niin vätyksiä, ettei ilman lisäravinteita voi edes käydä silloin tällöin puntteja nostelemassa?
![]()
![]()
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Älä muuta virka. Ja siihen sekasotkuun vielä lisäravinteita.Crimson kirjoitti: Hohhoijaa. Nyt taitaa jollakin olla hieman puurot ja vellit sekaisin.