Mikä Applessa ja Maceissä ärsyttää?
-
Re: Mikä Applessa ja Maceissä ärsyttää
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
— mylman
! Myydään DJI Phantom 3 Advanced: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=88&t=250353 !
-
Viesti Kirjoittaja Temetus »
Onkos sulla adblockki päällä Safarissa?vemuli kirjoitti:Palaanpa vielä astialle...
Asensin eilen koko systeemin uusiksi ns. puhtaalta pöydältä aloittaen. Sama ongelma sekä ennen päivityksiä että päivitysten jälkeen. Safari kaatuu AINA yrittäessä avata http://www.nettiauto.com -sivustoa. Eli ainakin tuli varmistettua se, että mikään jälkeenpäin asentamani softa ei ole voinut tätä aiheuttaa.
OT:
En jaksa tapella tuulimyllyjä vastaan, vaan joudun ilmeisesti alistumaan Applen rahastuksen edessä. Luultavasti hankin sen setin 10.5 + iLife09 + iWorks09. Yksi mutta on vielä se, että tukeeko iPhoto09 Nikonin NEF (RAW) formaattia? Vai joudunko hankkimaan vielä jonkin erityisen softan kuvankäsittelyyn/-katseluun?
Mulla on, eikä kaadu..
Mutta taas kyrsii..

IPhone ja youtube videot, kun oon wlanissa kiinni.. voi €&%/€#%&/(%#"€&€(/%!!! Mikä siinä voi olla niin vaikeeta osata käyttää 802.11GEEE versiota.. mut EI ku pätkitään ja jumitetaan ja pätkitään ja jumanlvita! >:| Kyllä kyrsii.. EI voi olla noin typerä vika, mutta kun vaan on.. Ja EN todellakaan käy vaihtamaan koko kämppäni wlania b-tasoiseksi, kun sit loppuu kaikki muu huvi ympäri huushollia.
Pjaskan möivät

-
Viesti Kirjoittaja Jukava »
Noh, toki voi olla että standardeissa tapahtuu kehitystä, mutta ei selaimen silti pitäisi kaatua jos se menee uudemmalle sivulle, korkeintaan jättää se näyttämättä. Kyllä se on bugi eikä mikään kehitys jos selain kaatuu jollakin sivulla.Sherukka kirjoitti:vemuli: Kyse ei kyllä ole mistään Applen rahastuksesta jos itse ajelet ikivanhalla Pantterilla ja iLife 04:lla! Jos koko ajan pitäisi olla taaksepäin yhteensopiva niin ei kehitystä kyllä tapahtuisi. Samma homma on Microsoftin -puolella. Minun iLife 06:lla saa kirjoja edelleen tilattua ja itse päivitän nyt Leopardiin + iLife 09 -pakettin kun tuli tuo raju tarjous Applelta, kiitos heille tästä "lahjasta"!
Jos ilmaisella softalla haluat tulla toimeen niin siirry Linux -puolelle mutta toivottavasti et pety softan tarjontaan. Totta on että jos ei ylimääräistä rahaa ole niin kyllä tietokoneen pitäminen voi tuntua kalliilta ja riistolta.
Safari ei valitettavasti ole sieltä vakaimmasta päästä Applen softaa edelleenkään. Ainakin omassa käytössäni kaatuu selkeästi useammin kuin WinXP ja Opera.
Applella on kyllä aika kiivas rahastustahti, kun kerran vuodessa päivitetään iLife ja iWork, ja näistä ei ole olemassa mitään halvempaa päivitysversiota (paitsi korkeintaan julkaisun jälkeen koneensa ostaneille, joille uusi ei mukaan ehtinyt), vaan joka vuosi on softasta maksettava täysi hinta uudestaan.
Applessa on paljonkin ärsyttäviä piirteitä, mutta paremman puutteessa niitä on siedettävä.
MiniDisplayPort pelleily, järjetön porttien tunkeminen kiinni toisiinsa, ettei vahingossakaan molempia USB:ta tai USB:ta ja nettiä+ulkoista näyttöä voisi käyttää yhtäaikaa esim. muistitikun kanssa, musiikkitiedostojen "sotkeminen" iPodissa, sen sijaan että järjestäisi ne siististi kuten iTunes jne, muut epästandardit ratkaisut (miksi esim. iTunes ei voi lisätä kuvaa itse MP3 tiedostoon, niin että toimisi muuallakin...) jne.
-
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
— mylman
! Myydään DJI Phantom 3 Advanced: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=88&t=250353 !
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Kuvan saa itse tiedostoon joko käsin iTunesista tai siihen suunnitellulla työkalulla. Mutta hölmöähän se on, ettei kuva alun perinkin ole oikeassa paikassa.Jukava kirjoitti:miksi esim. iTunes ei voi lisätä kuvaa itse MP3 tiedostoon, niin että toimisi muuallakin...
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Periaatteessa ei kovin hölmöä. Kuva kun pannaan joka filuun ja mikäli kuva on isokin resoluutioinen, niin tämä voi tarkoittaa pienemmälläkin kirjastolla satojen megojen kasvua kirjastoon.Crimson kirjoitti:Kuvan saa itse tiedostoon joko käsin iTunesista tai siihen suunnitellulla työkalulla. Mutta hölmöähän se on, ettei kuva alun perinkin ole oikeassa paikassa.Jukava kirjoitti:miksi esim. iTunes ei voi lisätä kuvaa itse MP3 tiedostoon, niin että toimisi muuallakin...
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Enpä voi olla enempää samaa mieltä kanssasi!Jukava kirjoitti:Applessa on paljonkin ärsyttäviä piirteitä, mutta paremman puutteessa niitä on siedettävä.
MiniDisplayPort pelleily, järjetön porttien tunkeminen kiinni toisiinsa, ettei vahingossakaan molempia USB:ta tai USB:ta ja nettiä+ulkoista näyttöä voisi käyttää yhtäaikaa esim. muistitikun kanssa, musiikkitiedostojen "sotkeminen" iPodissa, sen sijaan että järjestäisi ne siististi kuten iTunes jne, muut epästandardit ratkaisut (miksi esim. iTunes ei voi lisätä kuvaa itse MP3 tiedostoon, niin että toimisi muuallakin...) jne.
iTunesin pyöriessä OSX:n päällä kannattaa hommata Embed Artwork -skripti, joka kannattaa ajella ab und zu tai jos lisää kamaa kirjastoon suuria määriä. Se kiinnittää iTMS:stä haetut kannet suoraan tiedostoon.
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Apple Storen kuvat ovat 600 x 600 pikseliä ja varsin hyvälaatuisia. Kyllähän nuo kirjaston kokoa kasvattaa, kun joka filuun tommonen lisätään. Mutta mieluummin niin.TheKraken kirjoitti:Periaatteessa ei kovin hölmöä. Kuva kun pannaan joka filuun ja mikäli kuva on isokin resoluutioinen, niin tämä voi tarkoittaa pienemmälläkin kirjastolla satojen megojen kasvua kirjastoon.Crimson kirjoitti:Kuvan saa itse tiedostoon joko käsin iTunesista tai siihen suunnitellulla työkalulla. Mutta hölmöähän se on, ettei kuva alun perinkin ole oikeassa paikassa.Jukava kirjoitti:miksi esim. iTunes ei voi lisätä kuvaa itse MP3 tiedostoon, niin että toimisi muuallakin...

MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Ehkä nuo on vanhassa väljemmin.Pikkuroope kirjoitti:Mulla ainakin on monesti yhtä aikaa macbookissa molemmissa usbeissa, firewiressa, displayportissa ja äänissä, siis kaikissa muissa paitsi ethernetissa (ja siis lukossa....) kiinni jotain, eikä tuota ongelmia..
Ja siis kyllähän nuo portit toki periaatteessa toimivat, ovat vaan niin kiinni toisissaan, ettei ainakaan yhdelläkään minun muistitikuistani tai kameran SD/USB-muistikorteista ole toivoakaan mahtua porttiin, jos nettipiuha ja ulkoinen näyttö, tai toinen USB laite on kiinni. Jos noita haluaa koneessa käyttää ilman hubia niin tyhjänä on oltava toinen USB ja joko DisplayPort tai Ethernet port.
Eivätkö ne muka nyt vie ihan yhtä paljon tilaa kirjastossa, vaikka eri filussa ovatkin?TheKraken kirjoitti:Periaatteessa ei kovin hölmöä. Kuva kun pannaan joka filuun ja mikäli kuva on isokin resoluutioinen, niin tämä voi tarkoittaa pienemmälläkin kirjastolla satojen megojen kasvua kirjastoon.
Ja jos ne kuvat eivät ihan True Color bittikarttoina ole, niin aikamoinen reso saa olla että pienellä kirjastolla mennään satojen megojen lisäykseen. Ja kuitenkin iTunes lisää AAC musiikkiin kuvat filuihin, joten tuskin tuosta on kiinni. Samoin silloin tällöin Mp3:sten kuvat eivät kopioidu oikein iPodiin. Useimmiten kyllä.
Onko iTunes Store muuten aina yhtä tuskaisen hidas... latailen storesta tavaraa ja tulee hikiset ~40kt/s... oman piuhani puolesta tuohon voisi pistää nollan perään ja ykkösen eteen.
-
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Eiköhän tässä ole takana jokin ihan muu ajatus kuin levytilan säästö. iTunes Storesta haetut kansikuvat säilytetään erillään, ja itse lisätyt liimataan biiseihin. Taitaa Apple vaan haluta pitää iTunes Storesta haetut kuvat tiukasti käyttäjän koneella ja poissa maailman bittiliikenteistä.Crimson kirjoitti:Apple Storen kuvat ovat 600 x 600 pikseliä ja varsin hyvälaatuisia. Kyllähän nuo kirjaston kokoa kasvattaa, kun joka filuun tommonen lisätään. Mutta mieluummin niin.TheKraken kirjoitti:Periaatteessa ei kovin hölmöä. Kuva kun pannaan joka filuun ja mikäli kuva on isokin resoluutioinen, niin tämä voi tarkoittaa pienemmälläkin kirjastolla satojen megojen kasvua kirjastoon.
-
Eikös tuo ole tiedostotyypistä kiinni eikä ostopaikasta. Käsittääkseni iTunes lisää AAC:hen aina kansikuvat itse filuun, riippumatta siitä onko tiedosto ostettu Storesta vai ei, ja onko kuva haettu Storesta vai lisätty käsin. MP3 tiedostoihin taas ei lisätä ikinä. Apple Loseless yms. formaateista en ole varma.mercury kirjoitti: Eiköhän tässä ole takana jokin ihan muua ajatus kuin levytilan säästö. iTunes Storesta haetut taustakuvat säilytetään erillään, ja itse lisätyt liimataan biiseihin. Taitaa Apple vaan haluta pitää iTunes Storesta haetut kuvat tiukasti käyttäjän koneella ja poissa maailman bittiliikenteistä.
Enkä nyt usko että kansikuvat olisivat oikeasti jotain materiaalia jota pitäisi varjella, niitä nyt saa jokapaikasta netistä, ja pahimmassa hädässä voi ottaa screenshotilla iTunesista erilliseen filuun.
Niin... ja en välttämättä kyllä lähtisi muutenkaan laittomasti levittämään storesta ostettua (plus, DRM roskaa en lähtisi edes ostamaan, ja sen levityksestä tuskin kukaan mitään kostuisi) musiikkia, vaikka piraatiksi ryhtyisinkin. Villi arvaus on, että noissa biiseissä on jonkinlainen "vesileima" josta näkee kuka ne on alunperin ostanut.
-
Itseasiassa itseliimattuja ei lisätä tiedostoihin. Tosin ne saa tietyllä tavalla lisäämällä laitettua. Tämä toimi näin jo kauan ennen kuin AppleStoresta edes sai ladattua kuvituksia.mercury kirjoitti:Eiköhän tässä ole takana jokin ihan muua ajatus kuin levytilan säästö. iTunes Storesta haetut kansikuvat säilytetään erillään, ja itse lisätyt liimataan biiseihin. Taitaa Apple vaan haluta pitää iTunes Storesta haetut kuvat tiukasti käyttäjän koneella ja poissa maailman bittiliikenteistä.Crimson kirjoitti:Apple Storen kuvat ovat 600 x 600 pikseliä ja varsin hyvälaatuisia. Kyllähän nuo kirjaston kokoa kasvattaa, kun joka filuun tommonen lisätään. Mutta mieluummin niin.TheKraken kirjoitti:Periaatteessa ei kovin hölmöä. Kuva kun pannaan joka filuun ja mikäli kuva on isokin resoluutioinen, niin tämä voi tarkoittaa pienemmälläkin kirjastolla satojen megojen kasvua kirjastoon.
Varsin yksinkertaista matematiikkaa (pelkistettynä):jukava kirjoitti:Eivätkö ne muka nyt vie ihan yhtä paljon tilaa kirjastossa, vaikka eri filussa ovatkin?TheKraken kirjoitti:Periaatteessa ei kovin hölmöä. Kuva kun pannaan joka filuun ja mikäli kuva on isokin resoluutioinen, niin tämä voi tarkoittaa pienemmälläkin kirjastolla satojen megojen kasvua kirjastoon.
Ja jos ne kuvat eivät ihan True Color bittikarttoina ole, niin aikamoinen reso saa olla että pienellä kirjastolla mennään satojen megojen lisäykseen. Ja kuitenkin iTunes lisää AAC musiikkiin kuvat filuihin, joten tuskin tuosta on kiinni. Samoin silloin tällöin Mp3:sten kuvat eivät kopioidu oikein iPodiin. Useimmiten kyllä.
Levyllä on 10 biisiä. Liität 100 kt:n kuvan jokaiseen levyn biisiin (näin toimitaan, jos tahdot sen tageihin). Kuvat vievät yhteensä megan per levy.
Sama iTunesin tavalla: 100 kt. Mielestäni tässä on kuitenkin melkoinen ero.
Se kuinka paljon tuosta on haittaa riippuu taas aivan siitä kuinka pieni on pieni kirjasto

Ei ole aina yhtä hidasta. Semmosta 500 kt/s saan tänne muistaakseni yleensä itse.jukava kirjoitti:Onko iTunes Store muuten aina yhtä tuskaisen hidas... latailen storesta tavaraa ja tulee hikiset ~40kt/s... oman piuhani puolesta tuohon voisi pistää nollan perään ja ykkösen eteen.
-
Meillä on sitten varmaan ihan eri iTunes-versiot, koska mulla ne liimaantuvat tiedostoihin, myös MP3, eikä tämä ole mikään uusi juttu. Tietty jos puhutaan ihan ensimmäisistä iTunes-versioista joissa oli Album Art -uutena ominaisuutena, homma toimi hieman toisella tavalla.TheKraken kirjoitti:Itseasiassa itseliimattuja ei lisätä tiedostoihin. Tosin ne saa tietyllä tavalla lisäämällä laitettua. Tämä toimi näin jo kauan ennen kuin AppleStoresta edes sai ladattua kuvituksia.
-
Jos raahaa sen kuvituksen "Album art"-ikkunaan, niin sitä ei liimata (jos kyseessä mp3). Mutta jos sen raahaa sinne omppu-i:llä avattuun tiedot-ikkunaan, niin sitten se lisätään filuun.mercury kirjoitti:Meillä on sitten varmaan ihan eri iTunes-versiot, koska mulla ne liimaantuvat tiedostoihin, myös MP3, eikä tämä ole mikään uusi juttu. Tietty jos puhutaan ihan ensimmäisistä iTunes-versioista joissa oli Album Art -uutena ominaisuutena, homma toimi hieman toisella tavalla.TheKraken kirjoitti:Itseasiassa itseliimattuja ei lisätä tiedostoihin. Tosin ne saa tietyllä tavalla lisäämällä laitettua. Tämä toimi näin jo kauan ennen kuin AppleStoresta edes sai ladattua kuvituksia.
Näin ainakin oma toimi, kun vielä viimeksi testasin.
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Toi on helppo varmistaa. Rahaa musiikkitiedosto iTunesista vaikka työpöydälle, jos työpöydällä tiedostossa näkyy oikea kansikuva niin silloin kuva on liitetty tiedostoon.TheKraken kirjoitti: Jos raahaa sen kuvituksen "Album art"-ikkunaan, niin sitä ei liimata (jos kyseessä mp3). Mutta jos sen raahaa sinne omppu-i:llä avattuun tiedot-ikkunaan, niin sitten se lisätään filuun.
Näin ainakin oma toimi, kun vielä viimeksi testasin.
-
Mä en ole lisännyt kansikuvia koskaan millään muulla tavalla kun tuon vasemman alakulman pikkuruudun kautta, ja iTunes on ympännyt kuvat fileisiin ainakin jo viime versiossa. Näin mulla.TheKraken kirjoitti:Jos raahaa sen kuvituksen "Album art"-ikkunaan, niin sitä ei liimata (jos kyseessä mp3). Mutta jos sen raahaa sinne omppu-i:llä avattuun tiedot-ikkunaan, niin sitten se lisätään filuun.
-
No sitten sen toimintaa on muutettu. Väärässä olin minä.mercury kirjoitti:Mä en ole lisännyt kansikuvia koskaan millään muulla tavalla kun tuon vasemman alakulman pikkuruudun kautta, ja iTunes on ympännyt kuvat fileisiin ainakin jo viime versiossa. Näin mulla.TheKraken kirjoitti:Jos raahaa sen kuvituksen "Album art"-ikkunaan, niin sitä ei liimata (jos kyseessä mp3). Mutta jos sen raahaa sinne omppu-i:llä avattuun tiedot-ikkunaan, niin sitten se lisätään filuun.
-
Muoks: Muistelin että tätä oli ihmetelty jo paljon aikaisemmin: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?p=215651#p215651
-
Tämä on oleellista siten, että esim. Nokian puhelimethan eivät tietenkään iTunesin omia epästandardeja tapoja ymmärrä, mutta normaalin kuvan se kyllä ymmärtää tiedoston sisältä kaivaa. Multimediatransferkään ei käsittääkseni tätä osaa korjata (vai?).
Niin ja anyway ärsyttää kun tuota ei saa automaattisesti siihen tiedostoon itseensä. En oikeasti jaksa uskoa, että Apple huolehtisi käyttäjien kovalevytilasta, ottaen huomioon kuinka esim. iPhoton käyttö paisuttaa valokuvakirjastoa käsittämättömästi.
Itseasiassa tuossa on taas yksi asia joka Applessa ärsyttää... Apple on päättänyt että kädetön Mac käyttäjä ei osaa käsitellä kuviaan pilaamatta niitä, joten heille ei pidä antaa oikeutta muokata alkuperäisiä kuviaan, vaan ainoastaan luoda muokattuja kopioita, samalla tuplaten tallennustilan tarpeen.
Samoin kädetön Mac käyttäjä poistelee jatkuvasti vahingossa tiedostojaan... huolimatta siitä että poistaminenkin pitää varmistaa useaan kertaan ja roskakorin kautta... eikä heille näinollen pidä tarjota mahdollisuutta automaattiseen itsepäivittyvään yksittäiseen varmuuskopioon, vaan ainostaan tunnin välein päivyttyvään tilasyöppöön.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Ei niistä tehdä mitään tuplia, (pikku esikatselukuvat varmaan tehdään) vaan käyttäjän kuvaan tekemät muutokset näytetään reaaliajassa suoraan siitä originaalista rendattuna. Ja nykyaikaisilla koneilla ne muutokset rendataan vieläpä näytönohjainta käyttäen (Core Image). Tuo on juuri homman nerokkuus.Jukava kirjoitti:Apple on päättänyt että kädetön Mac käyttäjä ei osaa käsitellä kuviaan pilaamatta niitä, joten heille ei pidä antaa oikeutta muokata alkuperäisiä kuviaan, vaan ainoastaan luoda muokattuja kopioita, samalla tuplaten tallennustilan tarpeen.
-
Ei pidä paikkaansa.Jamac kirjoitti:Ei niistä tehdä mitään tuplia, (pikku esikatselukuvat varmaan tehdään) vaan käyttäjän kuvaan tekemät muutokset näytetään reaaliajassa suoraan siitä originaalista rendattuna. Ja nykyaikaisilla koneilla ne muutokset rendataan vieläpä näytönohjainta käyttäen (Core Image). Tuo on juuri homman nerokkuus.Jukava kirjoitti:Apple on päättänyt että kädetön Mac käyttäjä ei osaa käsitellä kuviaan pilaamatta niitä, joten heille ei pidä antaa oikeutta muokata alkuperäisiä kuviaan, vaan ainoastaan luoda muokattuja kopioita, samalla tuplaten tallennustilan tarpeen.
Tuon kirjaston voi avata kuten kansion, ja sieltä löytyy 2 kuvaa muokatuista kuvista, muokattu muokatuista ja alkuperäisistä se orginaali muokkaamaton. Molemmat vievät tilaa ihan normaalin kuvan verran (itseasiassa viimeisimmässä tapauksessa jonka tarkistin niin muokattu kuva vei enemmän tilaa. kuin alkuperäinen!)
Ja sitäpaitsi jos kuvat muka renderöidään vanhoista realiajassa, niin miksi ihmeessä kirjastoni, josta on poistettu huonot kuvat välistä, vie 3,44Gt vaikka en sinne ole vielä lisännyt kuin 2,36Gt kuvia (ja tässä 2,36Gt on siis enemmän kuvia kuin iPhoton kirjastossa)? Jollain sen on aikalailla puolet paisunut.
Thumbnailit eivät varmaankaan vie megaa per kuva?
Toinen iPhoton ärsyttävyys on, että se ei osaa näyttää videoita kuvien seassa oikealla paikallaan, vaikka jopa Finderin Quickview osaa tuollaisen perustoiminnon.
Noh, onneksi on Picasa
-
"When you reopen your edited photo to view or do more work, iPhoto then reapplies those edits to the original version. You’ll see where you left off, so you can make incremental changes from there."
Eli iPhoto tekee muutokset aina alkuperäiseen, muistinperusteella tuo oli se yksi asia mikä oli aika "cool" kun se tuli.
"However, for photos imported to earlier versions and edited either in iPhoto or in a separate application such as Photoshop, nondestructive editing does not apply. To use nondestructive editing on these photos, you must undo all the edits to date by doing one of the following:"
"Nondestructive editing also does not apply to photos imported to iPhoto ’08 but edited in a separate application."
Liittyisikö nuo sinun tapaukseen? Ja olethan tyhjentänyt kuvat iPhoton roskiksesta kun kuvia olet poisetllut?
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Minä käsittäisin tuon niin, että alkuperäiseen ei tehdä mitään muutoksia. Muutokset suoritetaan vain ruudulla näkyvissä esikatseluissa, tai kuvia exportatessa. Alkuperäiset säilytetään koskemattomina. Näin voit tehdä kuville kuinka monta editointia tahansa, etkä menetä dataa monessa eri editoinnissa tai (jpg) tallennuksessa.Jamac kirjoitti:"When you reopen your edited photo to view or do more work, iPhoto then reapplies those edits to the original version. You’ll see where you left off, so you can make incremental changes from there."
Eli iPhoto tekee muutokset aina alkuperäiseen, muistinperusteella tuo oli se yksi asia mikä oli aika "cool" kun se tuli.
-
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Idea kai tuossa muokkaushommassa onkin, että jos/kun muokkaat uudelleen, se ei tee taas yhtä kuvaa lisää.Jamac kirjoitti:Tuossa hiukan kokeilin ja kyllä se näyttää muokatun kuvan sinne tallentavan erikseen juu.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka