Roskista on tyhjennelty (tai olisi siellä pari kuvaa kun kävin katsomassa, mutta ne muutamat sadat kilotavut eivät tuota mihinkään muuta).
Erityisen turhaksi tuon iPhoton tilanahminnan tekee se, että jos olen kiltti omppupoika, ja minulla on Time Machine päällä oletusasetuksilla, niin minullahan on anyway mahdollisuus palauttaa nuo kuvat. Nyt sitte otetaan varmuuskopion varmuuskopioita raakadatasta
No juu, Picasa vaikuttaa lupaavalta, eipähän tarvitse investoida 79€ uuteen iLifeen. iTunes on onneksi ilmainen, se on pikkuvioistaan huolimatta parasta mitä olen ko. tarkoitukseen löytänyt.
Jukava kirjoitti:Hmm... tuolla työpöytäkikalla testaillen ilmeisesti on todellakin ainakin MP3 ja AAC tyyppien kanssa niin, että kuva lisätään tiedostoon, jos sen lisää käsin netistä haettuna, ja johonkin muualle jos sen hakee Storesta. Eli ilmeisesti pitää sitten käsin lisäillä noita, vai oliko joku Plugin joka jo olemassa oleviin albumeihin lisäisi nykyisen kuvan (iTunes Storesta haetun) tiedostoon?
NeNithelo kirjoitti:iTunesin pyöriessä OSX:n päällä kannattaa hommata Embed Artwork -skripti, joka kannattaa ajella ab und zu tai jos lisää kamaa kirjastoon suuria määriä. Se kiinnittää iTMS:stä haetut kannet suoraan tiedostoon.
Eli tuossa tuo mainitsemani skrpti/plugi, joka ajettaessa siirtää iTunes Music Store:n kansikuvan suoraan tiedostoon, kuten se käsin sijoittaminen siihen vasemman alareunan pikkuikkunaan.
Jukava kirjoitti:Enkä nyt usko että kansikuvat olisivat oikeasti jotain materiaalia jota pitäisi varjella, niitä nyt saa jokapaikasta netistä, ja pahimmassa hädässä voi ottaa screenshotilla iTunesista erilliseen filuun.
Niin... ja en välttämättä kyllä lähtisi muutenkaan laittomasti levittämään storesta ostettua (plus, DRM roskaa en lähtisi edes ostamaan, ja sen levityksestä tuskin kukaan mitään kostuisi) musiikkia, vaikka piraatiksi ryhtyisinkin. Villi arvaus on, että noissa biiseissä on jonkinlainen "vesileima" josta näkee kuka ne on alunperin ostanut.
Tämä oli kanssa taas oikein tyypillinen dorkauutinen... Tämä asia kun oli tiedossa jo 2007 kesällä kun ekat DRM-vapaat piisit tuli, jokainen voi todeta asian iTunesissa valitsemalla "näytä tietoja" kappaleesta.
No niin nyt fanipojat, temppelielvikset ja gurujen gurut suut suppuun kun Steve Wozniak täräyttää mikä häntä ärsyttää.
Samma juttu kolahtaa kohta Nokia nilkkaan, kaikilla on jo monta kännyä...
Tämähän on markkinatalouden mahdottomuuden "syytä".
Noksu ei ole koskaan ylittänyt 40-45% markkinaosuudesta, siinä on kait se markkinoiden kyllästymisen "raja". Meinasin vain tuota Wozniakin kommenttia näistä "uskovista", jotka ostavat sian säkissä, kunhan vain applen logo on kyljessä.
Jukava kirjoitti:Applessa on paljonkin ärsyttäviä piirteitä, mutta paremman puutteessa niitä on siedettävä. MiniDisplayPort pelleily, järjetön porttien tunkeminen kiinni toisiinsa, ettei vahingossakaan molempia USB:ta tai USB:ta ja nettiä+ulkoista näyttöä voisi käyttää yhtäaikaa esim. muistitikun kanssa, musiikkitiedostojen "sotkeminen" iPodissa, sen sijaan että järjestäisi ne siististi kuten iTunes jne, muut epästandardit ratkaisut (miksi esim. iTunes ei voi lisätä kuvaa itse MP3 tiedostoon, niin että toimisi muuallakin...) jne.
Enpä voi olla enempää samaa mieltä kanssasi!
iTunesin pyöriessä OSX:n päällä kannattaa hommata Embed Artwork -skripti, joka kannattaa ajella ab und zu tai jos lisää kamaa kirjastoon suuria määriä. Se kiinnittää iTMS:stä haetut kannet suoraan tiedostoon.
"Lisäksi Applen esittelemä Mini DisplayPort -liitäntä tulee 1.2-version myötä viralliseksi DisplayPort-perheen jäseneksi, joten Mini DisplayPort -liitännän voi jatkossa nähdä myös muissakin kuin pelkissä Applen laitteissa."
NeNithelo kirjoitti:iTunesin pyöriessä OSX:n päällä kannattaa hommata Embed Artwork -skripti, joka kannattaa ajella ab und zu tai jos lisää kamaa kirjastoon suuria määriä. Se kiinnittää iTMS:stä haetut kannet suoraan tiedostoon.
Saa noi käsinkin melko helposti.
Avaa info kappaleesta, jolla on Storesta ladattu kansi. Siirry artwork välilehdelle. Klikkaa kansikuvaa ja paina Cmd+C. Avaa Preview ja paina Cmd+V... tallenna kansikuva.
Avaa info kappaleesta, jolla on Storesta ladattu kansi. Siirry artwork välilehdelle. Klikkaa kansikuvaa ja paina Cmd+C. Avaa Preview ja paina Cmd+V... tallenna kansikuva.
Toivonen kirjoitti:
Toivonen kirjoitti:
... ja toista tämä parisataa kertaa...
Siis kerran per albumi. Mutta tietysti yksittäisten kappaleiden kanssa melkoinen homma.
No joo... Mä teen sen tolla skriptillä kyllä vielä helpommin.
Mut makuasioista ei sovi kiistellä, sanoi koira kun pallejaan nuoli....
nyt ärsyttää iTunesissa se, että uusin lisäämäni albumi tallentui kahdeksi erilliseksi albumiksi enkä saa taivutettua kaikkia kappaleita saman albumin alle. Näyttää ikävältä kun levy on jakaantunut kahteen.
varmaan kohta saan jälleen kuuluisan d'oh elämyksen
Mac Mini 2GHz|iPod Nano 3rd gen. 8Gt
"Mä en mene siihen lankaan että alkaisin haalimaan jotain omaisuutta."
möttis kirjoitti:nyt ärsyttää iTunesissa se, että uusin lisäämäni albumi tallentui kahdeksi erilliseksi albumiksi enkä saa taivutettua kaikkia kappaleita saman albumin alle. Näyttää ikävältä kun levy on jakaantunut kahteen.
Mulla on joskus käynyt samoin. Kokeile valita kaikki albumin kappaleet ja laittaa albumin nimen perään vaikka yksi kirjain ja tallenna. Nyt pitäisi mennä yhteen. Sitten korjaa nimi takaisin.
Edit.
Jos toikaan ei auta, muuta tuon lisäksi Asetukset -välilehdeltä "Osa kokoelmaa - Kyllä". Kun ongelma on korjaantunut, niin tämän voi muuttaa takaisin Ei:ksi.
möttis kirjoitti:nyt ärsyttää iTunesissa se, että uusin lisäämäni albumi tallentui kahdeksi erilliseksi albumiksi enkä saa taivutettua kaikkia kappaleita saman albumin alle. Näyttää ikävältä kun levy on jakaantunut kahteen.
Yksi yleinen aiheuttaja voi olla myös välilyönti Albumin nimen perässä. Osassa tiedostoja on ja osassa ei ja iTunes tulkitsee ne eri levyiksi. Tosin tätä nyt varmaan olet jo yrittänyt fiksata, joten nuo ylläolevat vinkit varmaan parempia
Mulla on joskus käynyt samoin. Kokeile valita kaikki albumin kappaleet ja laittaa albumin nimen perään vaikka yksi kirjain ja tallenna. Nyt pitäisi mennä yhteen. Sitten korjaa nimi takaisin.
tuon kokeilin niin, että valitsin kaikki albumin biisit ja valitsin 'näytä tietoja' -kohdan ja ruksasin kaikki kentät (kappaleen nimeä lukuunottamatta, tietenkin), jolloin minun mielestäni kaikki kyseessä olevat tiedot pitäisi kopioitua yhteisiksi(?)
Toivonen kirjoitti:Edit.
Jos toikaan ei auta, muuta tuon lisäksi Asetukset -välilehdeltä "Osa kokoelmaa - Kyllä". Kun ongelma on korjaantunut, niin tämän voi muuttaa takaisin Ei:ksi.
huh, auttoi, KIITOS! iTunes on muuten aivan loistava ohjelma, mutta jotta esim. Cover Flow toimisi täydellisesti, pitää tällaiset asiat olla reilassa. Miten tuo 'osa kokoelmaa' vaikuttaa muuten? haittaako jos sen pitää valittuna, onko käytännön eroa muuten kuin että se pitää biisit yhdessä albumissa?
möttis kirjoitti:...
Miten tuo 'osa kokoelmaa' vaikuttaa muuten? haittaako jos sen pitää valittuna, onko käytännön eroa muuten kuin että se pitää biisit yhdessä albumissa?
Kokoelmalevyt listataan kirjastossa tavallisten levyjen jälkeen. Jos joku normaali albumi on siis merkitty kokoelmaksi, on se erillään muista saman artistin levyistä. (Riippuu tietysti siitäkin, miten järjestää kirjaston.)
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
möttis kirjoitti:...
Miten tuo 'osa kokoelmaa' vaikuttaa muuten? haittaako jos sen pitää valittuna, onko käytännön eroa muuten kuin että se pitää biisit yhdessä albumissa?
Kokoelmalevyt listataan kirjastossa tavallisten levyjen jälkeen. Jos joku normaali albumi on siis merkitty kokoelmaksi, on se erillään muista saman artistin levyistä. (Riippuu tietysti siitäkin, miten järjestää kirjaston.)
Varsin järkeensä käypää..
Leopard. Tämä on täyttä paskaa koko roska. En ole koskaan joutunut millään käyttiksellä niin paljon vittuuntumisen valtaan kuin Leopardissa. Esimerkiksi tuo Mail. Verenpaine nousee taas kun olin tuolla maalla ja menin painamaan "lähetä" nappia. Ok, olisi pitänyt vaihtaa se Soneran lähtevän meilin palvelin, Mali urputti jotain johon vastasin että "Myöhemmin". Virhe. Nyt kotona Mail ei sitten enää osaa lähettää postia ollenkaan, jouluna kävi näin ja jouduin kokonaan tekemään postitilit uudelleen ennenkuin postin lähetys onnistuu.
JAMAC VIRALLISESTI SUOSITTELEE – HANKKIKAA PC+VISTA!
(vinkiksi sinne Appelle että korjatkaa tämä paska!)
Jamac kirjoitti:Leopard. Tämä on täyttä paskaa koko roska. En ole koskaan joutunut millään käyttiksellä niin paljon vittuuntumisen valtaan kuin Leopardissa. Esimerkiksi tuo Mail. Verenpaine nousee taas kun olin tuolla maalla ja menin painamaan "lähetä" nappia. Ok, olisi pitänyt vaihtaa se Soneran lähtevän meilin palvelin, Mali urputti jotain johon vastasin että "Myöhemmin". Virhe. Nyt kotona Mail ei sitten enää osaa lähettää postia ollenkaan, jouluna kävi näin ja jouduin kokonaan tekemään postitilit uudelleen ennenkuin postin lähetys onnistuu.
Sulla on eri Leopardi tai Mail kun mulla. Jos olen vieraassa verkossa, Mail ehdottaa olemassaolevaa muuta lähtevän postin palvelinta. Ja jos ei kelpaa pyytää uutta. Ja kun pääsen tuttuihin verkkoihin, mailit lähtee. Sä et vaan osaa!
Katoitko tileistä lähtevän postin palvelimet? Ja vaikka poistit ylimääräiset?
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
Jamac kirjoitti:Leopard. Tämä on täyttä paskaa koko roska. En ole koskaan joutunut millään käyttiksellä niin paljon vittuuntumisen valtaan kuin Leopardissa. Esimerkiksi tuo Mail. Verenpaine nousee taas kun olin tuolla maalla ja menin painamaan "lähetä" nappia. Ok, olisi pitänyt vaihtaa se Soneran lähtevän meilin palvelin, Mali urputti jotain johon vastasin että "Myöhemmin". Virhe. Nyt kotona Mail ei sitten enää osaa lähettää postia ollenkaan, jouluna kävi näin ja jouduin kokonaan tekemään postitilit uudelleen ennenkuin postin lähetys onnistuu.
Oho. Olen itsekin tänne mailiongelmista postaillut mutta en mä taida silti vaihtaa takaisin puuceehen.
Mac Pro 2xQuad Core 2.8GHz, 8Gt, 5TB, 30" Cinema Display
Mac Book Pro 13,3", 2,9GHz Dual Core i7, 8Gt, 750Gt
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt