Mistäköhän etsiä syytä siihen, että synkroinointi iCalin kanssa toimii vain osittain? Merkinnät siirtyvät piuhalla MacBook Prosta iPhoneen, mutta toiseen suuntaan eivät lainkaan. Samalla useista merkinnöistä tulee usein tuplat; varsinainen merkintä oikeine tietoineen ja rinnalle Uusi merkintä-niminen kalenterimerkintä, joka ei kuitenkaan sisällä muuta kuin tuon kellon ajan.
Outoa, luulisi että nämä pelaisivat keskenään kuin ajatus. Etenkin kun vanha Nokialainenkin siihen pystyi.
iPhone 3G ja takkuileva iCal
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhone 3G ja takkuileva iCal
Viesti Kirjoittaja Muumis »
MacBookPro 2,16 GHz I iPad I iBook G4 I iPhone 3GS
-
Re: iPhone 3G ja takkuileva iCal
Viesti Kirjoittaja Pis »
Jos sulla oli ennen käytössä joku muu puhelin iSyncissä, niin tällaisten epäjohdonmukaisuuksien kanssa saattaisi auttaa iSyncin synkkaushistorian resetti.
-
Käsittääkseni iPhone ei käytä iSyncia lainkaan, vai olenko ihan åt skogen tässä? Ainakaan en ole sitä edes parittanut iSyncin kanssa, kun usb-piuhalla laite käyttää iTunesia siihen tarkoitukseen.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Ei varsinaisesti iSync-ohjelmaa käytetä mutta tietojen synkkaus tapahtuu kuitenkin iSync-palveluiden kautta.Muumis kirjoitti:Käsittääkseni iPhone ei käytä iSyncia lainkaan, vai olenko ihan åt skogen tässä? Ainakaan en ole sitä edes parittanut iSyncin kanssa, kun usb-piuhalla laite käyttää iTunesia siihen tarkoitukseen.
-
Kiitos tuosta vinkistä, Nokia E65:n jäljet kun poistin iSyncin resetoimalla, niin nyt toimii niin kuin pitääkin. Molempiin suuntiin.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Huomasin taas yhden kalenteritapahtuman kadonneen iCalista ja luurista. Tapahtuma oli aikoinaan syötetty puhelimella.
-
Viesti Kirjoittaja jrmrinne »
Itselläni muuttuu (välillä) tapahtuma ajankohdat (joko aika tai päivä) IPhonessa, mutta icalissa tapahtuma on oikein.
Miten se resetointi tapahtuu?
Miten se resetointi tapahtuu?
MacBook Pro 13" (mid 2014), IPad Pro 9,7", Iphone 6 plus
-
Muistaakseni avasin iSyncin Asetukset ja valitsin Lisävalinnat ja siitä painike Nollaa synkronointihistoria. En ole varma, ajaako saman asian ohjelman Laitteet alasvetovalikon Nollaa kaikki laitteet -komento. Mutta joka tapauksessa, tuon jälkeen minulla ei enää ole ollut kalenterihässäköitä.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Taas oli yksi puhelimessa laitettu tapahtuma kadonnut. Pitänee ottaa paperinen almanakka käyttöön..Pis kirjoitti:Huomasin taas yhden kalenteritapahtuman kadonneen iCalista ja luurista. Tapahtuma oli aikoinaan syötetty puhelimella.
-
Viesti Kirjoittaja Arkisto »
Hermoja koettelee tällainen kalenteriongelma;
3G IPhoneen ilmestyi ensin sekä läppärin että pöytäkoneen kalenterit - sattuivat olemaan eri nimisiä mutta samaa tarkoitusta ajavat. Luuriin siis tunki 6 eri kalenteria, joissa merkinnät ristiin. MobileMe testiaika on menossa.
Sain MobileMe-sivuilla muokattua listan sopivammaksi, ja jopa kaikki merkinnät talteen ja oikeisiin kalentereihinsa. Läppärin kalenterilistaa vain ei tunnu saavan millään ilveellä kopioitua/synkattua MobileMe:n tai iPhonen kalenteritiedoilla. Tulee vain virheilmoitus;
"Kohdetta Kalenterit ei voitu synkronoida epäyhdenmukaisen datan vuoksi.
Varmista, että tietokoneen tiedot ovat oikein ja nollaa järjestelmäasetuksista Kalenterit kohteesta MobileMe."
En tarkalleen tiedä mitkä tiedot saattaisivat väärin olla, mutta mistään en ole mitään epäilyttävää löytänyt. Olen moneen nollannut ohjeen mukaan - sikäli kuin tuon kapulalauseen oikein ymmärsin.
Olen koettanut poistaa vanhat kalenterit, olen yrittänyt asentaa uudet kalenterit täsmälleen samalla nimellä ja värillä kuin "oikeat", olen yrittänyt synkronoida kalentereita "manuaalisesti" iTunesin kautta(ilman mobileMe-synkronointia), olen tyhjentänyt ja nollannut iSyncin, olen tutkinut ohjeet huolellisesti ja toiminut TARKALLEEN niiden mukaan noin 20 kertaa.. Jokainen yritys päätyy tuohon samaan vikailmoitukseen, eikä kalenterilista muokkaudu, eikä merkintöjä ilmesty.
Mistään en ohjeesta löytänyt tällaista vikatilannetta, saatikka ratkaisua, olen ainoastaan tuon käsittämättömän vikailmoituksen varassa..
Onko kukaan törmännyt tällaiseen ongelmaan?
Kaikki muu on sujunut melkoisen hyvin ja osaltaan kuin itsekseen - ainoastaan Bluetoothin kanssa tuntuu jotakin ongelmaa olevan, en ole sillä saanut aikaiseksi vielä minkäänlaista yhteyttä mihinkään.
3G IPhoneen ilmestyi ensin sekä läppärin että pöytäkoneen kalenterit - sattuivat olemaan eri nimisiä mutta samaa tarkoitusta ajavat. Luuriin siis tunki 6 eri kalenteria, joissa merkinnät ristiin. MobileMe testiaika on menossa.
Sain MobileMe-sivuilla muokattua listan sopivammaksi, ja jopa kaikki merkinnät talteen ja oikeisiin kalentereihinsa. Läppärin kalenterilistaa vain ei tunnu saavan millään ilveellä kopioitua/synkattua MobileMe:n tai iPhonen kalenteritiedoilla. Tulee vain virheilmoitus;
"Kohdetta Kalenterit ei voitu synkronoida epäyhdenmukaisen datan vuoksi.
Varmista, että tietokoneen tiedot ovat oikein ja nollaa järjestelmäasetuksista Kalenterit kohteesta MobileMe."
En tarkalleen tiedä mitkä tiedot saattaisivat väärin olla, mutta mistään en ole mitään epäilyttävää löytänyt. Olen moneen nollannut ohjeen mukaan - sikäli kuin tuon kapulalauseen oikein ymmärsin.
Olen koettanut poistaa vanhat kalenterit, olen yrittänyt asentaa uudet kalenterit täsmälleen samalla nimellä ja värillä kuin "oikeat", olen yrittänyt synkronoida kalentereita "manuaalisesti" iTunesin kautta(ilman mobileMe-synkronointia), olen tyhjentänyt ja nollannut iSyncin, olen tutkinut ohjeet huolellisesti ja toiminut TARKALLEEN niiden mukaan noin 20 kertaa.. Jokainen yritys päätyy tuohon samaan vikailmoitukseen, eikä kalenterilista muokkaudu, eikä merkintöjä ilmesty.
Mistään en ohjeesta löytänyt tällaista vikatilannetta, saatikka ratkaisua, olen ainoastaan tuon käsittämättömän vikailmoituksen varassa..
Onko kukaan törmännyt tällaiseen ongelmaan?
Kaikki muu on sujunut melkoisen hyvin ja osaltaan kuin itsekseen - ainoastaan Bluetoothin kanssa tuntuu jotakin ongelmaa olevan, en ole sillä saanut aikaiseksi vielä minkäänlaista yhteyttä mihinkään.
iMac 27' retina 5K i7Quad/4,2Ghz/40Gt/2Tb - MacBook Pro 13 M1 8-core/16Gt/250SSD - iPhone15 Pro/128Gt
-
Tähänkin törmäsin, ja vaikuttaisi johtuvan aikavyöhykeasetuksista. MobileMe oli ainakin minulla amerikanaikavyöhykkeellä, ja siten tapahtumat siirtyilivät mihin sattuu. Pitää olla koneessa, luurissa ja MobileMe-palvelussa(www.me.com) asetettu oikeaan aikavyöhykkeeseen ja tietenkin samanlaiselle kellonlukutavalle(12h/24h). Nyt sitten pysyvät paikallaan..jrmrinne kirjoitti:Itselläni muuttuu (välillä) tapahtuma ajankohdat (joko aika tai päivä) IPhonessa, mutta icalissa tapahtuma on oikein.
iMac 27' retina 5K i7Quad/4,2Ghz/40Gt/2Tb - MacBook Pro 13 M1 8-core/16Gt/250SSD - iPhone15 Pro/128Gt
-
Tulipa ajatus tuohon mystiseen kalenterien päivittymättömyyteen;
Toissa iltana sitä yritin saada pelaamaan kotosalla asuvalla MacBookilla. Eilen aamulla vein MacBookin BT-ongelman vuoksi toistamiseen takuuhuoltoon, ja kun saavuin toimistolle, huomasin että olin jättänyt työkoneen päälle, ja ruudussa oli jokin merkillinen synkronointiin liittyvä kysymys odottamassa vastaustaan. Voisiko olla että tuo kuittaamaton kysymys toisella koneella olisi aiheuttanut synkronointiongelmat?
Toimiston koneella tein eilen saman mitä toissa iltana yritin läppärille, ja kas kalenterit päivittyivät juuri siten kuin tahdoin - vaikka työkoneen tiikeri tunteekin MobileMe:n nimellä .Mac..
Voin jatkaa läppärin kanssa vasta kun saan sen huollosta.
Merkillistä on muuten nykyajan huoltopalvelu. Vein koneen ennen joulua selvän vian vuoksi takuuhuoltoon - bluetooth-hiiri jumitti vähän väliä. Huollossa koneeseen vaihdettiin jonkinlainen BT-yksikkö, ja käskettiin noutaa kone. Ei ilmeisesti oltu edes testattu koskapa vika ei korjaantunut. Kolmatta kertaa en konetta saman vian vuoksi kyseiseen liikkeeseen enää kanna.
Toissa iltana sitä yritin saada pelaamaan kotosalla asuvalla MacBookilla. Eilen aamulla vein MacBookin BT-ongelman vuoksi toistamiseen takuuhuoltoon, ja kun saavuin toimistolle, huomasin että olin jättänyt työkoneen päälle, ja ruudussa oli jokin merkillinen synkronointiin liittyvä kysymys odottamassa vastaustaan. Voisiko olla että tuo kuittaamaton kysymys toisella koneella olisi aiheuttanut synkronointiongelmat?
Toimiston koneella tein eilen saman mitä toissa iltana yritin läppärille, ja kas kalenterit päivittyivät juuri siten kuin tahdoin - vaikka työkoneen tiikeri tunteekin MobileMe:n nimellä .Mac..
Voin jatkaa läppärin kanssa vasta kun saan sen huollosta.
Merkillistä on muuten nykyajan huoltopalvelu. Vein koneen ennen joulua selvän vian vuoksi takuuhuoltoon - bluetooth-hiiri jumitti vähän väliä. Huollossa koneeseen vaihdettiin jonkinlainen BT-yksikkö, ja käskettiin noutaa kone. Ei ilmeisesti oltu edes testattu koskapa vika ei korjaantunut. Kolmatta kertaa en konetta saman vian vuoksi kyseiseen liikkeeseen enää kanna.
-
No nyt on läppäri huollettu - emolevy vaihdettiin ja nyt pelittää BT-hiirikin.
Kalenteriongelma vain ei ota ratketakseen - ei niin millään. Tuossa aiemmin kuvasin ongelman, onko kellään ollut vastaavaa? Kuinka ratkesi?
Kalenteriongelma vain ei ota ratketakseen - ei niin millään. Tuossa aiemmin kuvasin ongelman, onko kellään ollut vastaavaa? Kuinka ratkesi?
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka