Terve
Kysymykseni koskee liittymänne datan käyttöä. Kysymys on siis, että onko kannattavinta ottaa tuo rajaton
data vai riittääkö tuo 20megaa/kk? Paljonko teidän tulee käytettyä liittymän dataa / kk?
Pohdintaa aiheuttaa se, että koulussa/töissä/kotona on mahdollisuus kumminkin käyttää W-lania, jolloin
ns. "liittymän nettiä" säästyy.
iPhonen liittymästä
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhonen liittymästä
Viesti Kirjoittaja Vaahtera »
-
Re: iPhonen liittymästä
Viesti Kirjoittaja mikian »
Tuohon on täysin mahdotonta sanoa, kuinka paljon sitä dataa kelläkin kuluu, jokainen käyttää sitä niin yksilöllisesti ja yksilöllisissä paikoissa. Mutta jos tuolla Minun Soneralla lähtee liikkeellee, niin kannattaa alkuun ottaa se rajaton, sillä puhelimella kun tulee leikittyä paljonkin aluksi, ja sitten kun näkee oman käytön, että paljonko sitä dataa oikeasti tarvitsee GSM-verkon kautta, niin sitten tiputtaa rajattoman datan pois. Itsellä ekoina kuukausina oli reilusti yli 300Mb tiedonsiirto, nykyisin menee johonkin sadan tuntumiin kuussa. Toki tietysti tuohon vaikuttaa, että kun on se rajaton, niin sitä dataa tulee käytettyä aina kun on helpompaa esimerkiksi, eikä mieti tarviiko uutisia yms. juuri silloin lukea. Ja välillä on helpompaa ottaa wlan pois käytöstä ja antaa mennä GSM:n kautta, jos WLAN verkko tarvitsisi www-sivulla kirjautumista tms...
-
Viesti Kirjoittaja Vaahtera »
Juuh...tottahan tuo. Pitää vähän suunnitella miten tuon kanssa nyt sitten tekee...
-
Viesti Kirjoittaja marzi »
Rajatonta dataa suosittelen. Ei tarvi sit saada sydänkohtausta kun lasku tulee. Mulla on melkein kokoajan w-lan käytössä, mut silti saattaa matkapuhelinverkkodataa tulla tosi paljon. Esim. karttaohjelmat, sähköposti, moni GPS:ää kyselevä ohjelma ym. tarvii sitä dataa, eli nettisurffailu ei ole ainoa mikä sitä syö.
MacBook Pro 13", OSX Mavericks
iPad Mini iOS 7
Magic Mouse
Airport Express
iPhone 5S 64, iOS 7 + Sonera
Logic Pro X
MainStage 3.0.3
r.i.p. iPhone 4, iPhone 3Gs & iPhone 3G & Macbook 2.16GHz/2Gt white, OS X Leopard 10.5.8
iPad Mini iOS 7
Magic Mouse
Airport Express
iPhone 5S 64, iOS 7 + Sonera
Logic Pro X
MainStage 3.0.3
r.i.p. iPhone 4, iPhone 3Gs & iPhone 3G & Macbook 2.16GHz/2Gt white, OS X Leopard 10.5.8
-
Viesti Kirjoittaja bluex »
Rajatonta dataa suosittelen minäkin. Ensimmäisen kuukauden aikana tiedonsiirtoa tuli noin 400 Mb. Tämän jälkeen hieman vähentynyt, mutta edelleenkin tiedonsiirtoa tulee puhelimeen päin satoja megoja kuukaudessa.
Mikian tuossa yllä kommentoi jo aika hyvin.... Tiedosiirron määrä riippuu tietenkin ihan omasta käytöstä. Itse pidän omaa käyttöäni varsin vähäisenä; luen iphonella sähköpostini ja muutaman kerran päivässä uutissivustoja. Tälläkin toiminnalla tulee helposti yli 250 Mt/kk tulos! Eihän tämä ole kuin noin 8 Mt päivässä ja esimerkiksi HS.fi:n etusivun lataaminen on 0,5 Mt ja kauppalehti.fi:n 0,7 Mt. Hiemankin jos haluat tehdä ekstraa tämän lisäksi (esim pelata verkkoa käyttäviä pelejä, ostaa musiikkia tai app:seja) niin ei Soneran Medium liittymän 250 Mt/kk riitä.
Joo ja mitä tuohon WiFi:n käyttöön tulee, niin itse olen kokenut sen kuitenkin sen verran hankalaksi, että harvemmin tulee Wifi verkkoihin kytkeydyttyä. Usein verkot tarvitsevat käyttäjätunnuksen/salasanat, eikä sitä vaan jaksa joka ikinen kerta kirjautua verkkoon sisälle. Yleensä puhelimella tarvitsee tehdä jokin tietty pieni nopea googlaus ja verkkoon kirjautuminen tekee asiasta juuri sen verran työlään, etten puhelinta siihen hommaan käytä.
Mikian tuossa yllä kommentoi jo aika hyvin.... Tiedosiirron määrä riippuu tietenkin ihan omasta käytöstä. Itse pidän omaa käyttöäni varsin vähäisenä; luen iphonella sähköpostini ja muutaman kerran päivässä uutissivustoja. Tälläkin toiminnalla tulee helposti yli 250 Mt/kk tulos! Eihän tämä ole kuin noin 8 Mt päivässä ja esimerkiksi HS.fi:n etusivun lataaminen on 0,5 Mt ja kauppalehti.fi:n 0,7 Mt. Hiemankin jos haluat tehdä ekstraa tämän lisäksi (esim pelata verkkoa käyttäviä pelejä, ostaa musiikkia tai app:seja) niin ei Soneran Medium liittymän 250 Mt/kk riitä.
Joo ja mitä tuohon WiFi:n käyttöön tulee, niin itse olen kokenut sen kuitenkin sen verran hankalaksi, että harvemmin tulee Wifi verkkoihin kytkeydyttyä. Usein verkot tarvitsevat käyttäjätunnuksen/salasanat, eikä sitä vaan jaksa joka ikinen kerta kirjautua verkkoon sisälle. Yleensä puhelimella tarvitsee tehdä jokin tietty pieni nopea googlaus ja verkkoon kirjautuminen tekee asiasta juuri sen verran työlään, etten puhelinta siihen hommaan käytä.
-
Viesti Kirjoittaja masterakk »
No eihän niihin tarvitse erikseen kirjautua, jos niihin on kertaalleen kirjautunut oikein ja WiFi on koko ajan päällä. Automaattinen kirjautuminen toimii vallan mainiosti. Itselläni on juuri tuo tilanne, että on kolme eri paikkaa, joissa yleensä päivän aikana oleilen (koti, työpaikka, ravintolabluex kirjoitti:Joo ja mitä tuohon WiFi:n käyttöön tulee, niin itse olen kokenut sen kuitenkin sen verran hankalaksi, että harvemmin tulee Wifi verkkoihin kytkeydyttyä. Usein verkot tarvitsevat käyttäjätunnuksen/salasanat, eikä sitä vaan jaksa joka ikinen kerta kirjautua verkkoon sisälle. Yleensä puhelimella tarvitsee tehdä jokin tietty pieni nopea googlaus ja verkkoon kirjautuminen tekee asiasta juuri sen verran työlään, etten puhelinta siihen hommaan käytä.

Mutta kyllä itsekin suosittelen rajoittamatonta dataa, tai ainakin tuota 20 Mt -pakettia. Kyllä tuolla liikkeellä ollessakin helposti tulee verkkoa käytettyä, on se niin helppoa tällä laitteella

6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka