Monen mielestä vuosi 2009 on se vuosi kun digitaalinen musiikki rynnii kunnolla hifiharrastajien keskuuteen ja mikäpä sen parempaa kuin aloittaa vuosi asiaan liittyvän oppaan parissa. (Ei oikein tuo inssityön tekeminen nappaa)
http://sites.google.com/site/vutiupload/Home/Opas.pdf
Ylläpito voi halutessaan lisätä tämän tuonne artikkeliosioon.
Rahaa vastaan voidaan luvat antaa myös lehtijulkaisussa käytettäväksi![]()
Opas: Digitaalinen musiikkikirjasto ja sen toisto
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Opas: Digitaalinen musiikkikirjasto ja sen toisto
Viesti Kirjoittaja Vuti »
Alunperin hifiharrastajat.orgiin tarkoitettu opas, mutta laitetaan tännekin jos täällä kaappihifistejä lymyää.
-
Re: Opas: Digitaalinen musiikkikirjasto ja sen toisto
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Kiitos! Täytyypä lukaista.
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Apple lossless toisto ei kyllä rajoitu pelkästään Applen omiin ohjelmiin. Lisäksi CD:n rippaamiseen suosittelisin itse mielummin Max ohjelmaa, jos on tärkeää, että biisit saa virheettömästi koneelle.
Haluatko Dropboxin ja puoli gigaa bonus-tilaa ilmaiseksi? Klikkaa tästä:
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Toista sataa levyä ripannut iTunesilla ilman virheen häivääkään. Mietin vaan, että onko tämän vinkin pohjalla ihan jotain faktaa, vai ihan vain oma mutuilu?skip kirjoitti:Lisäksi CD:n rippaamiseen suosittelisin itse mielummin Max ohjelmaa, jos on tärkeää, että biisit saa virheettömästi koneelle.
EDIT: Yksi hassu lause osui silmään: "iPod Touch on alunperin Applen lanseeraama kosketusnäytöllinen musiikkisoitin/surffilauta". Kukakohan sitä nykyään sitten "lanseeraa" jos se on vain alunperin Applen?

Tuon perään vielä asiavirhe: Remote ei toimi 3G:n yli, ainoastaan kotiverkossa wlanilla ollessa.
-
Kyllä tää enemmän perustuu mutuiluun, kuten hifistely aina. Itse en pysty luottamaan iTunesiin huonojen levyjen kanssa, koska en tiedä mitä se niille tekee, montako kertaa yrittää, rippako virheellisesti vai jättääkö kokonaan rippaamatta, kun oikeastaan mitään valintoja ei ole mahdollista tehdä. En ole koittanut joitain huonoimpia levyjäni iTunesilla ripata, ehkä pitäisi.TheKraken kirjoitti:Toista sataa levyä ripannut iTunesilla ilman virheen häivääkään. Mietin vaan, että onko tämän vinkin pohjalla ihan jotain faktaa, vai ihan vain oma mutuilu?skip kirjoitti:Lisäksi CD:n rippaamiseen suosittelisin itse mielummin Max ohjelmaa, jos on tärkeää, että biisit saa virheettömästi koneelle.
Windowsilla rippailin kaiken EAC:lla, joka on mielestäni erittäin monipuolinen ohjelma levyjen rippaamiseen, päinvastoin kun iTunes. Tosin EAC:n ongelmana on ainakin mielestäni liian suuri säätäminen, enkä itse ainakaan enää loppuaikoina saanut sitä säädettyä sellaiseksi, että olisin siihen voinut luottaa (virheitä tuli, eikä niistä tullut logeihin merkintää, kun taas todella monessa levyssä tuli todella paljon mystisiä timing probleemoja, jotka eivät ainakaan kuultavasti vaikuttaneet ripattuihin biiseihin).
Itse olen Maxilla ripannut toista tuhatta levyä ja olen ollut siihen pääasiassa tyytyväinen. Ohjelmassa on mielestäni riittävät säädöt ja on selvää, koska levyssä on jotain mätää. Jonkunlaisen logitiedoston rippauksesta haluaisin, sekä muutaman muun pikkujutun muuttaisin, mutta pääasiassa olen ollut erittäin tyytyväinen ohjelmaan ja itse uskallan siihen luottaa paljon paremmin kuin iTunesin rippaamiseen…
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Ihan jämerä artikkeli, "puhekieli" seassa hieman häiritsi. Myös jotkin termit olisi voinut hieman kirjoittaa auki, jotta vähemmän hifistitkin tajuaa. Mutta kyllä tuosta ihan tolkun sai. 

Mac Mini 2 GHz | 4 GB | 500 GB | Lion
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Viesti Kirjoittaja Vuti »
XLD osaa nykyään myös rippauksen sekä tarkastuksen/vertailun AccurateRip db:n kanssa.skip kirjoitti:Kyllä tää enemmän perustuu mutuiluun, kuten hifistely aina. Itse en pysty luottamaan iTunesiin huonojen levyjen kanssa, koska en tiedä mitä se niille tekee, montako kertaa yrittää, rippako virheellisesti vai jättääkö kokonaan rippaamatta, kun oikeastaan mitään valintoja ei ole mahdollista tehdä. En ole koittanut joitain huonoimpia levyjäni iTunesilla ripata, ehkä pitäisi.TheKraken kirjoitti:Toista sataa levyä ripannut iTunesilla ilman virheen häivääkään. Mietin vaan, että onko tämän vinkin pohjalla ihan jotain faktaa, vai ihan vain oma mutuilu?skip kirjoitti:Lisäksi CD:n rippaamiseen suosittelisin itse mielummin Max ohjelmaa, jos on tärkeää, että biisit saa virheettömästi koneelle.
Windowsilla rippailin kaiken EAC:lla, joka on mielestäni erittäin monipuolinen ohjelma levyjen rippaamiseen, päinvastoin kun iTunes. Tosin EAC:n ongelmana on ainakin mielestäni liian suuri säätäminen, enkä itse ainakaan enää loppuaikoina saanut sitä säädettyä sellaiseksi, että olisin siihen voinut luottaa (virheitä tuli, eikä niistä tullut logeihin merkintää, kun taas todella monessa levyssä tuli todella paljon mystisiä timing probleemoja, jotka eivät ainakaan kuultavasti vaikuttaneet ripattuihin biiseihin).
Itse olen Maxilla ripannut toista tuhatta levyä ja olen ollut siihen pääasiassa tyytyväinen. Ohjelmassa on mielestäni riittävät säädöt ja on selvää, koska levyssä on jotain mätää. Jonkunlaisen logitiedoston rippauksesta haluaisin, sekä muutaman muun pikkujutun muuttaisin, mutta pääasiassa olen ollut erittäin tyytyväinen ohjelmaan ja itse uskallan siihen luottaa paljon paremmin kuin iTunesin rippaamiseen…
-
Pitääkin tutustua ohjelmaan sitten tarkemmin. Kiitos vinkistä!Vuti kirjoitti:XLD osaa nykyään myös rippauksen sekä tarkastuksen/vertailun AccurateRip db:n kanssa.skip kirjoitti:Kyllä tää enemmän perustuu mutuiluun, kuten hifistely aina. Itse en pysty luottamaan iTunesiin huonojen levyjen kanssa, koska en tiedä mitä se niille tekee, montako kertaa yrittää, rippako virheellisesti vai jättääkö kokonaan rippaamatta, kun oikeastaan mitään valintoja ei ole mahdollista tehdä. En ole koittanut joitain huonoimpia levyjäni iTunesilla ripata, ehkä pitäisi.TheKraken kirjoitti: Toista sataa levyä ripannut iTunesilla ilman virheen häivääkään. Mietin vaan, että onko tämän vinkin pohjalla ihan jotain faktaa, vai ihan vain oma mutuilu?

8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka