Terve.
Nyt kävi silleen että taapero pääsi käsiksi puhelimeen ja heitti sen vessanpönttöön ja puhelin oli siellä ehkä 30 min . Kysessä soneralta ostettu kytky, mitäs nyt teen? ei ole kotivakuutusta, onko tietoa paljonko korjaus maksaa?
Kiitos
Tuskinpa sitä enää korjataan. Jos ei kotivakuutusta ole, niin eiköhän se omiin luottotappioihin kirjata toistaiseksi. Otat sitten enannkpidätykset tenavan viikkorahoista, kunhan alat niitä maksamaan.
dasb00t kirjoitti:Tuskinpa sitä enää korjataan. Jos ei kotivakuutusta ole, niin eiköhän se omiin luottotappioihin kirjata toistaiseksi. Otat sitten enannkpidätykset tenavan viikkorahoista, kunhan alat niitä maksamaan.
eli nyt minun pitäis maksaa soneralle sen 519 € uudesta puhelimesta?
dasb00t kirjoitti:Tuskinpa sitä enää korjataan. Jos ei kotivakuutusta ole, niin eiköhän se omiin luottotappioihin kirjata toistaiseksi. Otat sitten enannkpidätykset tenavan viikkorahoista, kunhan alat niitä maksamaan.
En tiedä miten homma soneralla toimii. Kokeile nyt antaa sen puhelimen kuivua rauhassa joitain päiviä ja kokeile sitten huvikseen laittaa virrat päälle. Kuitenkin se oli siellä niin kauan, että itse luulen sen olevan kyllä lopullisesti kaput.
En tiedä miten homma soneralla toimii. Kokeile nyt antaa sen puhelimen kuivua rauhassa joitain päiviä ja kokeile sitten huvikseen laittaa virrat päälle. Kuitenkin se oli siellä niin kauan, että itse luulen sen olevan kyllä lopullisesti kaput.
Heitä puhelin riisin sekaan. Näin jostain joskus kuulin, tosi puhelin piti purkaa osiks samalla, että en mee takuuseen. Mutta et sä enään mitään voi menettääkkään?
voi että....
mitäs jos otan kotivakuutuksen vaikka tänään, ja sitten menen parin päivän kuluttua tekemään vahinkoilmoitusta. Onko mitään mahdollisuutta saada rahat iphonesta?
Tosin useimpien pitää maksaa vakuutusmaksuja huomattavasti enemmän kuin, mitä he tulevat vakuutuksista samaan korvauksia. Vähän niin kuin EU:n tuet Suomelle, tai jotain…
hypotypo kirjoitti:voi että....
mitäs jos otan kotivakuutuksen vaikka tänään, ja sitten menen parin päivän kuluttua tekemään vahinkoilmoitusta. Onko mitään mahdollisuutta saada rahat iphonesta?
Miten sun omatuntosi suhtautuu vakuutuspetokseen, siitähän se eniten on kiinni. Voi nimittäin olla, että vakuutusyhtiö "hieman" ihmettelee, jos tänään tekee vakuutuksen ja huomenna vahinkoilmoituksen.
edit. siis varmasti jäät kiinni ja jos et kestä rangaistusta, älä tee petosta.
Viimeksi muokannut MacFinn, 23.1.2009 klo 14.06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
hypotypo kirjoitti:toisaalta puhelin oli ostettu op-visa kortilla, muistaakseni sillä on 90 päivän vakuutusturva...
Luulenpa että tuommosessa tapauksessa ei kikkailut auta. Oli kyseessä sitten iPhone tai mikä tahansa muu puhelin, ei sitä ainakaan operaattori tai pankki ala korvaamaan. Fakta on kuitenkin se että ainoastaan kotivakuutus sen tossa tapauksessa korvaisi.
Ehkä on vaan parempi hyväksyä asia. Harmittaahan se, sehän on selvä, mutta minkäs teet. Lapset ja eläimet on tommosia että aina sattuu ja tapahtuu.
EDIT: Muistin ton ostoturvan väärin, sitä on ilmeisesti muutettu. Kyllä se tosiaan korvaa jos on vaan sillä ostettu ja ei ole vielä 90 pv kulunut. Ensin hutkitaan, sitten tutkitaan.
Op-visan "vakuutuksen" myöntää pohjola ja mun mielestä ainakin kannattaa kokeilla sitä kautta, eihän sitä koskaan tiedä.. Ainakin oon ite käsittäny että tuo on just tarkotettu tuollaseen.
ok, luin vähän foorumia ja nyt selvis se että jos kotivakuutusta ei ole, maksan soneralle PERUSKORJATUSTA iphonesta 660 e.!!! Vaikka uusi puhelin maksoi 519 e.
Yritän kuitenkin saadaa op-ostoturvasta omat 519 e. takaisin ja ostan uuden ei sim-lukitun puhelimen.
hypotypo kirjoitti:Terve.
Nyt kävi silleen että taapero pääsi käsiksi puhelimeen ja heitti sen vessanpönttöön ja puhelin oli siellä ehkä 30 min . Kysessä soneralta ostettu kytky, mitäs nyt teen? ei ole kotivakuutusta, onko tietoa paljonko korjaus maksaa?
Kiitos
Jos se op-visan vakuutus ei korvaan niin vaan puhelin auki ja varovasti putsaat ja kuivaat sen. Varaosiahan saa netistä tilattua ja ei se niin vaikeata oo niitä itse vaihtaa. Toki pitää sieltä tunnistaa että mikä in menny paskaksi siis jos siel jotain on menny. Kuivattele sitä kuitenkin niin kauan kuin maltat.
Niin ja sitä vakuutus petosta en enää tässä vaiheessa suosittele kun olet siitä jo neissäkin kirjoitellut.
Jos et saa puhelinta itse kuntoon voi ostaa sen sulta halvalla ja kokeilla ite korjaa
AMA-EDIT: Tästä poistettu lainaus alla mainitusta syystä.
Moderaattorit voisivat poistaa näitä viestejä, joissa kehotetaan tekemään vakuutuspetos. Sehän on suoraan rikoksen tekoon yllyttämistä.
nimim. vakuutusyhtiössä töissä
Ja ketjun aiheeseen liittyen - vakuutus otetaan juurikin tuommoisten juttujen varalle, mitä ketjun aloittajalle on sattunut. Vakuutusmaksut on mitä on (sitä suurempia, mitä enemmän yhtiön asiakkaille sattuu korvattavia vahinkoja, sillä vakuutusmaksuilla on tarkoitus kattaa ne yhtiön maksamat korvaukset), ja jos ei ole ottanut itselleen vakuutusta, niin se lienee suht tietoinen valinta. Ja joskus tuosta valinnasta sitten kärsii se oma lompakko.
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
hypotypo kirjoitti:Terve.
Kiitos
Ei mun pitänyt, mutta kun tässä mentiin valistavalle linjalle niin se mitä teet; Hanki kotivakuutus HETI. Se ei kovin paljoa maksa, ja on itse asiassa suunniteltu ko. tilanteita varten. Eikä tämä muuten tule olemaan välttämättä eka kerta kun nuorempi sukupolvi yllättää, LCDn etupaneeli kestää esimerkiksi helkkarin huonosti kovia esineitä
Luin nuo aiemmin linkitetyt Op-visan ehdot ja minusta siinä selkeästi sanotaan että Op-visa vakuutusturva on kotivakuutuksen jatke, josta taasen tulee mielikuva, että ensin kinuat kotivakuutuksesta ja sen jälkeisen kontollesi jäävän osan saat vakuutusturvasta pois miinus 40e:n omavastuu. Correct me if I'm wrong!
Miksei ole kotivakuutusta? Kaikilla tulisi sellainen olla, hintaa muutaman kympin vuodessa. Nyt tässä tapauksessa 10v kotivakuutussäästö tuli kuitattua.
Miklu kirjoitti:
Moderaattorit voisivat poistaa näitä viestejä, joissa kehotetaan tekemään vakuutuspetos. Sehän on suoraan rikoksen tekoon yllyttämistä.
Ketjua siivottu.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Miklu kirjoitti:
Ketjua siivottu.
Kiitos!
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
Äh toivoin että se olisi ollut kraku. no käy se tuollakin katseella. kiitos amaama
Kotivakuutus tekee mielen kirkkaaksi kun lapsi pudottaa viidentoistatonnin perintöarvotaulun seinältä potkaisemallaan pallolla, niin miksipä ei sitten iPhonen pyttyuittajaa. Jälkiviisaus on maailman parasta viisautta. Eikö totta. Maksan jotta saan. Antaessaan saa. Ihanaa! Vahingoista oppii ja vahingossakin oppii. Toivottavasti iPhone riisipedillä on kuitenkin se juttu mikä pelastaa....
Voi olla aika mielenkiintoinen projekti toi iphonen kuivaaminen, kun tuota nyt ei pahemmin saa osiin purettua perinteisen kännykän tavoin. Todennäköisesti vaikka laite lähtisi huolellisen kuivattelun jälkeen pelaamaan, niin mikrofoni ja kaiutin ottaa noissa uittohommissa pahiten "osumaa". Noi vakuutukset on aika hauskoja juurikin siinä mielessä, että sellainen useimmiten puuttuu juuri silloin kun sellaista tarvisi. Mutta onnea elvytysprojektiin ja toivottavasti puhelin tulee kuntoon.
Eikös noissa vedessä käyneissä puhelimissa pahimmat vahingot tee kalkkeumat, jotka vesi jättää piirilevylle kuivattuaan?
Mietinpä vain jos laitteen purkamisen jälkeen huuhtelisi jollain kalkkeumia jättämättömällä aineella?
Vaikkapa tislatulla (akkuvesi) vedellä -se ei johda ainakaan sähköä.
Mulla pulahti aikanaan 6680 - onneksi vedettyyn - vessanpönttöön. Se jaksoi kuukauden vähä kiukuta jonka jälkeen alko toimaan normaalisti.