iPod Touchin käyttökokemuksia
-
Re: Ipod Touch käyttökokemuksia
Viesti Kirjoittaja K-Mikko »
http://www.iphoneatlas.com/2007/10/04/t ... vices-app/
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Vaihdoin muutama viikko sitten konetta ja siirsin kaiken iTunes-matskun uuteen koneeseen kopioimalla koko iTunes-kansion. Tämän ansiosta myös kaikki Touchin sisältöön liittyvät asiat siirtyivät uuteen koneeseen. Kaikki tuntui olevan bueno.
Nyt sitten olen huomannut, ettei Touch enää päivitä itseään automaattisesti, kun kytken sen tähän uuteen koneeseen (vanhaa konetta ei ole enää, joten en voi testata, toimisiko siellä). Eli siis automaattinen synkronointi on hukassa. Ongelma liittynee siihen, että Touchin mielestä käytän eri konetta kuin Touch on tottunut (jos päivitän kalenterit, jne. niin 1. kerralla Touch varottaa, että kyseessä on eri kone kuin Touch on käyttänyt). Päivitykset kyllä onnistuvat, sekä musiikin että kalenterien ym. suhteen.
Olen putsannut iTunesin koneelta ja asentanut uuden, ei vaikutusta. Olisiko Touchissa joku tiedosto, joka pitäisi poistaa/nollata?
-
Viesti Kirjoittaja K-Mikko »
Mahtaisiko Touchin resetointi (saattaa olla väärä termi, en muista) auttaa. Applen sivuilta löytyy ohjeet, miten palauttaa iPod tehdasasetuksiinsa. Itse tein tuon operaarion joskus lähinnä mielenkiinnosta, enkä onnistunut hajoittamaan mitään.wanders kirjoitti:Kysynpä seuraavaa Touchiini liittyvää asiaa:
Vaihdoin muutama viikko sitten konetta ja siirsin kaiken iTunes-matskun uuteen koneeseen kopioimalla koko iTunes-kansion. Tämän ansiosta myös kaikki Touchin sisältöön liittyvät asiat siirtyivät uuteen koneeseen. Kaikki tuntui olevan bueno.
Nyt sitten olen huomannut, ettei Touch enää päivitä itseään automaattisesti, kun kytken sen tähän uuteen koneeseen (vanhaa konetta ei ole enää, joten en voi testata, toimisiko siellä). Eli siis automaattinen synkronointi on hukassa. Ongelma liittynee siihen, että Touchin mielestä käytän eri konetta kuin Touch on tottunut (jos päivitän kalenterit, jne. niin 1. kerralla Touch varottaa, että kyseessä on eri kone kuin Touch on käyttänyt). Päivitykset kyllä onnistuvat, sekä musiikin että kalenterien ym. suhteen.
Olen putsannut iTunesin koneelta ja asentanut uuden, ei vaikutusta. Olisiko Touchissa joku tiedosto, joka pitäisi poistaa/nollata?
-
Viesti Kirjoittaja sun4m »
-
Re: iPod Touch´in käyttökokemuksia
Viesti Kirjoittaja Luiro »
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Touchissa on flashia, ei kovalevyäLuiro kirjoitti:Itsellänikin alkanut todella nyt kiinostaa laite. iPod 30GB:ni ja puhelimeni ovat molemmat muutaman vuoden sisässä mennyt nyt umpeen. Eli nyt on joulun aikana aika ostaa joko iPhone tai uusi puhelin (joku perus näppärä..) ja iPod Touch kivalla kovalevykoolla. 8)

Itse olen ollut osittain erittäin tyytyväinen omaan 2g Touchiini ja osittain erittäin tyytymätön. 2g Touchin ostaminen kannattaa unhotaa, jos aikoo kuunnella Apple Lossless formaattiin pakattua musiikkia, sillä se pätkii Touchissa. Vika on jokaikisessä 2g Touchissa, eikä korjauksesta ole kellään mitään tietoa. Toinen itseäni ärsyttänyt asia on se, että Touch ei missään vaiheessa skrollaa pitkiä biisinimiä, jolloin saattaa välillä olla mahdotonta tietää mikä biisi (tai versio) soi tai minkä laittaa soimaan. Erittäin suuri moka ja ihmettelen, miksei korjausta ole tullut. Jälkimmäinen vika on tosin kai myös iPhonessa, ensimmäinen ei. Harkitsen tämän takia iPhonen hommaamista, mutta kaamea hinta on sen vielä estänyt (ja se, että se on pakko hommata jostain Italiasta, kun suomesta saa vain soneran 24kk kytkyllä).
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja Luiro »
Siis voi hyvänen aika! Mitä mä oon taas menny väsyneenä sekoamaan?skip kirjoitti:Touchissa on flashia, ei kovalevyäLuiro kirjoitti:Itsellänikin alkanut todella nyt kiinostaa laite. iPod 30GB:ni ja puhelimeni ovat molemmat muutaman vuoden sisässä mennyt nyt umpeen. Eli nyt on joulun aikana aika ostaa joko iPhone tai uusi puhelin (joku perus näppärä..) ja iPod Touch kivalla kovalevykoolla. 8)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Re: iPod Touchin käyttökokemuksia
Viesti Kirjoittaja Aldor »

Joo Eli yhden illan Ipod Touching(16gb) omistaneena voin sanoa olevani tyytyväinen tähän asti. Kaikki on sujunut ongelmitta safarista itunesin käyttöön.
Naurettavan helposti takakansi kyllä naarmuuntuu, pidin tyhjässä taskussa(farkut) n.20minsaa kun käväsin ulkona ja jo näkyy hiusnaarmuja,En kyllä tajua applen logiikkaa takakannen materiaalin/pinnoitteen valinnassa yhtään. Kai se on jonkin näköinen silikonisuoja hankittava. Uudet kuulokkeet on ostoslistalla myös.
Seuraavaksi Nike+ sensoria ostamaan ja ilmaisia sovelluksia lataamaan

EDIT:Kyseessä siis 2gen touchi
-
Viesti Kirjoittaja Pummitus »
MacBook Pro 15,4", 2,4 Ghz, 2 Gt
iPod Touch 16 Gt & iPod Nano 8 Gt
iPhone 4 16gt
-
Käänne vehje kyljelleen, kun selailet musiikkia!Pummitus kirjoitti:Kertokaa, että oonko todella sokea ja hölmö. En nimittäin löydä vaihtoehtoa, että voisin selata levyjä cover flow´na 2gen touchissa?

-
Viesti Kirjoittaja Pummitus »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
MacBook Pro 15,4", 2,4 Ghz, 2 Gt
iPod Touch 16 Gt & iPod Nano 8 Gt
iPhone 4 16gt
-
Viesti Kirjoittaja VonTalon »
- Kaiutin
- Netti
- Koskeusnäyttö
- Ohut
- Pelit
- Videon hyvä laatu
Miinukset:
- Takaosa naarmuuntuu hetkessä
- Pienet bugit (esim. sammuu omia aikojaan)
- Kaiuttimen huono laatu
- Alkaa joskus soitta uutta kappaletta vaikka toisto on päällä
- Akku tyhjä hetkessä
Muuta:
- Ei kannata ostaa touchia jos vain kuuntelee sitä lenkillä. Tähän tarkoitukseen sopii nano tai shuffle.
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Mulla on nano ja touch, mielestäni ihan hyvä niin. Nanosta kuuntele musat ja podcastit liikkuessa (lenkillä jne.) ja touchistä videot netit ja muut pienet. Eipähän tarvi lenkille lahtiissa todeta että akku on tyhjä. Lisäksi perheessä samaan aikaan voidaan näytellä niitä.VonTalon kirjoitti: Muuta:
- Ei kannata ostaa touchia jos vain kuuntelee sitä lenkillä. Tähän tarkoitukseen sopii nano tai shuffle.
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
Viesti Kirjoittaja Verottaja »
Onko kukaan ostanut Touchiaan seuravalta myyjältä huuto.netistä: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=96927355
Halvin 16gb Touch mitä itse olen nähnyt. Kokemuksia/kommentteja?
Mac Mini Core 2 Duo 2GHz - Snow Leopard
HTC Desire - Andoird 2.2. Froyo
-
Viesti Kirjoittaja Pedd_ »
Kyllä, Yasir on luotettava kauppakumppani. Ostin oman iPod Classiccini häneltä. Huuto.netistä ostaessa kannattaa tsekata myyjälle annetut palautteet.Verottaja kirjoitti:En ole varma onko aiheesta keskusteltu jo, mutta kysy nyt tässä ketjussa:
Onko kukaan ostanut Touchiaan seuravalta myyjältä huuto.netistä: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=96927355
Halvin 16gb Touch mitä itse olen nähnyt. Kokemuksia/kommentteja?
-
Viesti Kirjoittaja Verottaja »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
No, tilaukseen lähti, nyt vain odotellaan. Ei toivottavasti pitkään..
Mac Mini Core 2 Duo 2GHz - Snow Leopard
HTC Desire - Andoird 2.2. Froyo
-
Viesti Kirjoittaja eemeli »
-
Viesti Kirjoittaja Aldor »
Löytyy sovelluksia joilla ton saa toimimaan, muistitikulla toki helpompaa.eemeli kirjoitti:Pitäisi käyttää touchia (1g) väliaikaisena levyasemana noin 9 gigan kansiolle. Onnistuuko tämä mitenkään vai onko helpompaa käydä ostamassa muistitikku?
Alkaa tää itunes ottaa päähän jo, toivottoman epälooginen ohjelma näin windows käyttäjän näkökulmasta... Safarin zoomaaminen sormilla on kans vähän hakusessa vielä. Muuten oon ollu tyyyväinen touchiin.
-
Viesti Kirjoittaja Arri »
http://www.more-thing.com/product_info. ... ch-2_html=
Tuolla ainakin myynnissä. Loistaa vissiin aika paljon valoa?
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Tuskin nyt loistaa kuitenkaan, heijastaa lähinnäArri kirjoitti:Onko joku ostanu tommosen mirror screen protectorin tohon touchin näytön suojaksi? Aika siisti.

Itse olen tuollaisen nähnyt ja lyhyesti testannut. Hieman siinä kosketustuntumaa katoaa, mutta ei mitenkään niin että puhelin nyt ei toimisi. Näyttöä joutuu pitämään hitusen kirkkaammalla kuin normaalisti, mutta tuskin tällä akkukestoon asti on merkittävää merkitystä.
-
Tarkoitin juuri heijastamista.TheKraken kirjoitti:Tuskin nyt loistaa kuitenkaan, heijastaa lähinnäArri kirjoitti:Onko joku ostanu tommosen mirror screen protectorin tohon touchin näytön suojaksi? Aika siisti.
Itse olen tuollaisen nähnyt ja lyhyesti testannut. Hieman siinä kosketustuntumaa katoaa, mutta ei mitenkään niin että puhelin nyt ei toimisi. Näyttöä joutuu pitämään hitusen kirkkaammalla kuin normaalisti, mutta tuskin tällä akkukestoon asti on merkittävää merkitystä.

-
Miksi ihmeessä näytölle suoja? Itse hommaisin ennemmin takakuorelle, joka naarmuuntuu todella helposti…Arri kirjoitti:Tarkoitin juuri heijastamista.TheKraken kirjoitti:Tuskin nyt loistaa kuitenkaan, heijastaa lähinnäArri kirjoitti:Onko joku ostanu tommosen mirror screen protectorin tohon touchin näytön suojaksi? Aika siisti.
Itse olen tuollaisen nähnyt ja lyhyesti testannut. Hieman siinä kosketustuntumaa katoaa, mutta ei mitenkään niin että puhelin nyt ei toimisi. Näyttöä joutuu pitämään hitusen kirkkaammalla kuin normaalisti, mutta tuskin tällä akkukestoon asti on merkittävää merkitystä.Loistaa ja loistaa, mistäköhän tuo tuli. Tuli juuri hommattua tuommoinen 2g touch ja pitäs saada näytölle joku suoja. Mirror screen protector vois olla aika kiva, mutta pitäs tilata taas sitten ulkomailta. :/
-
Kyllä minä sillekkin hommaan.skip kirjoitti:
Miksi ihmeessä näytölle suoja? Itse hommaisin ennemmin takakuorelle, joka naarmuuntuu todella helposti…

-
Viesti Kirjoittaja nallemaija »
-
Toimii!nallemaija kirjoitti:Tuli näköjään 2.2.1-päivitys Touchiin. Nyt pitäis Apple losslessitkin toimia pätkimättä. En oo ite vielä kerinny kokeilemahan.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vihdoinkin laitteesta tuli täysin käyttökelpoinen itselleni. Tosin olen jo ehtinyt vakuuttamaan itseni siitä, että tarvitsen iPhonen.

Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka