Miten saan tekstiviestit vanhasta iPhonesta uuteen ?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Miten saan tekstiviestit vanhasta iPhonesta uuteen ?
Viesti Kirjoittaja Herra47 »
Hommasin uuden SIM vapaan puhelimen Italiasta ja kaikki muut tiedot olen saanut siirrettyä vanhasta iPhonesta uuteen IPhoneen mutta tekstiviestit ei siirtyny. Olisiko kellään neuvoa 

-
Re: Miten saan tekstiviestit vanhasta iPhonesta uuteen ?
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Tarviit SSH-yhteyden, jonka avulla ensin siirrät viestit vanhasta puhelimesta koneelle. (Tai saattaa se onnistua myös suoraan puhelimesta toiselle, en tiedä.) Egostelta aiemmin saadun neuvon perusteella viestit löytyvät seuraavasti:Herra47 kirjoitti:Hommasin uuden SIM vapaan puhelimen Italiasta ja kaikki muut tiedot olen saanut siirrettyä vanhasta iPhonesta uuteen IPhoneen mutta tekstiviestit ei siirtyny. Olisiko kellään neuvoa
/var/root/Library/SMS/sms.db
Tallenna viestit siis vanhasta puhelimesta koneellesi ja siirrä ne sen jälkeen uuteen puhelimeen vastaavaan paikkaan.
Itse en ole tätä kokeillut enkä ole varma sen toimivuudesta, mutta tuntuisi järkevältä tavalta toimia. Itse ainakin sain yhden päivityksen yhteydessä säilytettyä viestini vastaavalla keinolla, minulla vain ei ollut uutta puhelinta johon ne siirsin vaan sama vanha 2G iPhone.
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
-
Viesti Kirjoittaja pimpejo »
Voi olla että joudut tekemään jailbreikkauksen uuteen iPhoneen ennen kuin pääset siihen käsiksi SSH-yhteydellä ja siirtämään SMS.db -tiedoston.
Omppu-pomppu tuo hymyn huulille!
- MacBook Pro 13" Retina|2.8 GHz i7|16Gb|256SSD
- iPhone 8|64Gb
- MacBook Pro 13" Retina|2.8 GHz i7|16Gb|256SSD
- iPhone 8|64Gb
-
Viesti Kirjoittaja mylman »
Ei voi olla vaan on. Tosin pitää tehdä kumpaankin.pimpejo kirjoitti:Voi olla että joudut tekemään jailbreikkauksen uuteen iPhoneen ennen kuin pääset siihen käsiksi SSH-yhteydellä ja siirtämään SMS.db -tiedoston.
iPod 4G | iPhone | iPhone 3Gs | iPad | MacBookPro | iMac 21.5"
-
Viesti Kirjoittaja inkogn »
Ai tekstiviestit ei siirry backupis?
-
Mistä saan sellaisen SSH-yhteyden ? Ja miten löydän tuon "/var/root/Library/SMS/sms.db" ?Miklu kirjoitti:Tarviit SSH-yhteyden, jonka avulla ensin siirrät viestit vanhasta puhelimesta koneelle. (Tai saattaa se onnistua myös suoraan puhelimesta toiselle, en tiedä.) Egostelta aiemmin saadun neuvon perusteella viestit löytyvät seuraavasti:
/var/root/Library/SMS/sms.db
Viimeksi muokannut kallekilponen, 23.1.2009 klo 22.49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: lainaus kuntoon.
Syy: lainaus kuntoon.
-
Viesti Kirjoittaja pemikkol »
Kyä mulla siiirty tekstiviestit backup /restore-välppäyksellä, kun otin vanhasta varmuuskopioninkogn kirjoitti:Ai tekstiviestit ei siirry backupis?
ja palautin toiseen, uuteen iPhoneen. Ainoa tieto joka jäi tulematta, oli VPN:n group access -salasana.
Jopa herätyskellokin muisti mun vakioherätysajan

-Pekka
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Tuo onnistuu, kun ottaa käyttöön ensimmäisen kerran iTunesissa edellisen/halutun iLuurin varmistuksesta !
Käsityönä onnistuu vain sftp yhteyden yli kopioimalla tuo sms.db
iTunesista löytyy myös vasemmassa valikossa iLuurin kohdalla "palauta varmuuskopiosta" valinta...
Käsityönä onnistuu vain sftp yhteyden yli kopioimalla tuo sms.db
iTunesista löytyy myös vasemmassa valikossa iLuurin kohdalla "palauta varmuuskopiosta" valinta...
-
Mulla ei ole iTunesissa sitä Backup /restore "nappia"pemikkol kirjoitti:Kyä mulla siiirty tekstiviestit backup /restore-välppäyksellä, kun otin vanhasta varmuuskopioninkogn kirjoitti:Ai tekstiviestit ei siirry backupis?
ja palautin toiseen, uuteen iPhoneen. Ainoa tieto joka jäi tulematta, oli VPN:n group access -salasana.
-Pekka

-
Viesti Kirjoittaja Mikkow »
Kokeile seuraavaa: 1. Vanha iphone, Kytke iTunesiin, laita palauta, siitä valitset varmuuskopio,Herra47 kirjoitti:Mulla ei ole iTunesissa sitä Backup /restore "nappia"pemikkol kirjoitti:Kyä mulla siiirty tekstiviestit backup /restore-välppäyksellä, kun otin vanhasta varmuuskopioninkogn kirjoitti:Ai tekstiviestit ei siirry backupis?
-Pekka
iTunes asetukset: yleiset, laitteet, sieltä valitset 2G iphonen varmuuskopion ylimmäiseksi.
Uusi iPhone: palauta ota käyttöön uutena ja tuo 2g puhelimen varmuuskopio
ilmoittele onnistuiko.
Mikkow
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Se on siis iTunesin vasempaan valikkoon ilmestyneen iLuurin kohdalla - kun otat hiiren oikealla valikon esiin. (Jos 1 nappi, niin paina samalla Ctrl)Herra47 kirjoitti:Mulla ei ole iTunesissa sitä Backup /restore "nappia"pemikkol kirjoitti:Kyä mulla siiirty tekstiviestit backup /restore-välppäyksellä, kun otin vanhasta varmuuskopioninkogn kirjoitti:Ai tekstiviestit ei siirry backupis?
-Pekka
-
Viesti Kirjoittaja Mikkow »
Mulla ei ole iTunesissa sitä Backup /restore "nappia"
Juuh, tuoltahan se löytyykin. Siitä vaan herra47 tekemään varmuuskopiota ja palauttamista.Se on siis iTunesin vasempaan valikkoon ilmestyneen iLuurin kohdalla - kun otat hiiren oikealla valikon esiin. (Jos 1 nappi, niin paina samalla Ctrl)
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka