Hepo kirjoitti:Jos eivät ala helpolla laittamaan takuun piikkiin, niin mainitsen että ystävälleni Viizeillekkin luvattiin jo tänään samaan ongelmaan
Oma toivoni ainakin nousi hurjasti, kun ilmoitit jo etukäteen että minä onnistuin siinä. Täytyy toden totta sanoa sitten, että juuri tämä yleisistä yleisin vika näissä ja näitä on korvattu jo ennenkin 2v vanhoihin koneisiin.
Yllättäen sain juuri takuulaajennuksen ihan samasta ongelmasta. Kuori murtunut oikean puolelta macbook whitestä. Konetta olen käyttänyt 15 kk ja on ollut kerran huollossa rikkinäisen kovalevyn takia. En ole maksanut mistään lisätakuista.
Hauskinta: voisitko odottaa linjalla noin.... 4 minuuttia, meillä on hieman ruuhka... Jo, tehdään poikkeus.
Onhan se hyvää palvelua, mutta hieman huvittavaa.
Odotan sitä päivää kun halpis koneisiin saisi OS Xn.
Hepo kirjoitti:Vein omani tänään huoltoon. Vastaanotto oli kuin ei olisikaan tarvinut soittaa applelle.
Mullakin meni oikea puoli, onkohan se yleisin.
Oikea puoli on yleisin oikeakätisillä. Pane merkille jatkossa miten nostat konetta, niin huomaat yllättäviä asioita. Mutta kaikesta huolimatta kuoressa on heikko kohta ja suunnitteluvirhe.
Hepo kirjoitti:Vein omani tänään huoltoon. Vastaanotto oli kuin ei olisikaan tarvinut soittaa applelle.
Mullakin meni oikea puoli, onkohan se yleisin.
Oikea puoli on yleisin oikeakätisillä. Pane merkille jatkossa miten nostat konetta, niin huomaat yllättäviä asioita. Mutta kaikesta huolimatta kuoressa on heikko kohta ja suunnitteluvirhe.
--Ari
Väärin, oikeapuoli on yleisin ihan muusta syystä. Tämä kuultu huolosta: Näytön yläreunassa on pienet väkäset, jotka kantta suljettaessa jättävät näytön ja näppiksen vällle himantilaa jotta näppis ja näyttö ei ottaisi kiinni. Valitettavasti näillä väkäsillä on korkokenkäefekti tuohon kuoreen joho ne osuvat. Oikealla puolella kuorta ei ole tuettu yhtähyvin kuin vasemmalla (vasemmalla tuettu vahingossa), joten tämä väkänen pehmittää useimmin aina oikean puolen.
Ite isikin tuohon teipit,mutta ei nekään mitään auta. Laittakaa koneen kansi varovasti aina kiinni ja välttäkää pamautelua.
En jaksanut koko ketjua lukea.
Huomasin, että macbookin etureunasta lohkeilee palasia mutta takuu on juuri
päättynyt. Onko tähän nyt sitten mahdollista saada uusi topcase tähän.? Vai pitääkö
se itse maksaa..?
zemex kirjoitti:En jaksanut koko ketjua lukea.
päättynyt. Onko tähän nyt sitten mahdollista saada uusi topcase tähän.? Vai pitääkö
se itse maksaa..?
Ei millään pahalla, mutta koska sinä et jaksa lukea edes yhtä sivua ketjusta niin miksi meidän pitäisi jaksaa kertoa sinulle mitään?
edit: ja siis vastaushan tosiaan olisi löytynyt tältä sivulta peräti 4 viestiä ylempää ja jos vaikka olisi lukenut edes tämän viimeisen sivun niin vastaus olisi tullut moneen otteeseen.
Viimeksi muokannut Pbman, 22.1.2009 klo 17.30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
se itse maksaa..?
se itse maksaa..?
Ei millään pahalla, mutta koska sinä et jaksa lukea edes yhtä sivua ketjusta niin miksi meidän pitäisi jaksaa kertoa sinulle mitään?
edit: ja siis vastaushan tosiaan olisi löytynyt tältä sivulta peräti 4 viestiä ylempää ja jos vaikka olisi lukenut edes tämän viimeisen sivun niin vastaus olisi tullut moneen otteeseen.
Hieman väsynyt kun on niin ei jaksanut kuin otsikon lukea.
Nopeasti kysymyksen kirjoitin kun tuntui helpoimmalta. Myös äkkiseltään lohkeilun huomasin.
Sain juuri oman topcasen vaihdettua ilman mitään sen kummempaa draamaa. Hyvä niin. Kun hain koneen huollosta ja kyselin että kannattaako topcaseen pistää pienet tarrapehmusteet näytön väkästen kohdalle (joku täällä semmoisesta puhui) vai nou. Ne totesi että uusi topcaseni on eri materiaalia joten sen pitäisi kestää. Olen kuitenkin suhteellisen epäileväinen tän suhteen ja kysynkin teiltä:
Onko täällä ketään jolla "uusikin", eli vaihdettu topcase on murtunut toistamiseen? Nyt puhun siis juuri niistä halkeamista mitkä tulee kannen väkäsistä. Onko mennyt toistamiseen tyyppivikana tms.?
Mietin että pistäisin tohon jotkut pehmikkeet ettei tarttisi spennata että alkaa taas halkeilemaan. Esteetikkona tosin se mua vähän ärsyttää.
Kertokaa juttuja.
Otaksun että topcase on aina vaihdettu ilmaiseksi ilman sen suurempaa mutinaa? Vai?
Minkä ikäinen se sun kone on?
Mulla on just 18kk ja kerran on tullut vaihdettua - mutta aika tasan 12kk jälkeen topcaseen tuli ensimmäiset murtumat. Nastaa...
Kuten ketjussa jo lukee niin 12 kuukauden välein tuo on vaihdettu ja ikää koneella on nyt 25 kuukautta. Kolmas siis tarkoittaa että kahdesti tuo on vaihdettu, molemmilla kerroilla Applen piikkiin. Kolmatta vaihtoa tuskin tulee, silloin kone on jo liian vanha. Hienosti toimii Applen palvelu. Kestävyys tietysti on jonkin sortin ongelma, mutta eipä sillä niin ole merkitystä kun takuuvaihto hoidetaan reilusti.
Toisella vaihtokerralla meni uusiksi myös pohja, kun oli oikeasta kyljestä lähten ruuvin reiästä halkeamaan sekin.
Viizei kirjoitti:Kuinka kauan on keskimäärin kestänyt kuoren vaihto huollossa?
Olisikohan yksi työpäivä mennyt. Viimeksi vaihtoivat myös tuo pohjan ja siksi uhkasit pidempää aikaa, mutta kiitos erinomaisen palvelun tuli maanantaina viety kone valmiiksi jo torstaina vaikka tiistai oli loppiainen.
Itsellä ensimmäisen mallisarjan intel-macbook, eli ikää nyt jotain 2 tai 3 vuotta? Huomasin juuri, että itsellä on lohjennyt kuori koneen vasemmasta reunasta toisen ruuvin kohdalta. Eli ensin kuoren reunasta ruuvin reikään ja siitä jatkanut alaspäin. Tällä hetkellä etenee mutkakohdassa, jossa sitten jo kohta alkaakin akun kuori. Kone ei ole kokenut kovia, lähinnä kotosalla tulee siirrerttyä.
Mitäs mieltä olette, vieläkö apple tämän ikäiseen vaihtaa takuuna kuoren, tuntuu varsin tyyppivialta kuitenkin..