iPhone = Älä osta, -täyttä- kuraa
-
iPhone = Älä osta, -täyttä- kuraa
Viesti Kirjoittaja appleseeker »
EDIT:
Aivan, meinasi unohtua: Myöskään ilmaisista demoista ja kokeiluversioista Applen omasta storesta on edes turha haaveilla, jollei omista luottokorttia.
Pas - kaa.
-
Re: iPhone = ÄLÄ OSTA, -TÄYTTÄ- KURAA
Viesti Kirjoittaja MacFinn »

Kai tässä vaan pitää kärsiä tämä kytkysoppari loppuun. Ei auta itku markkinoilla, ei.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja crime »

-
Viesti Kirjoittaja rantom »
Vaikka en itsekään ko. puhelimesta perusta niin tuo on kyllä mahdollista kiertää.appleseeker kirjoitti:EDIT:
Aivan, meinasi unohtua: Myöskään ilmaisista demoista ja kokeiluversioista Applen omasta storesta on edes turha haaveilla, jollei omista luottokorttia.
Pas - kaa.
iTunes App Store - tilin luominen ilman luottokorttia.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »

Itse olen tuota kokeillut kaupassa ja todennut hyväksi mutten voi ostaa koska firman puolesta ei ole Soneran liittymää ja noin paljon en ikinä mihinkään puhelimeen itse panosta. Itse siis haluasin tuollaisen mutten ole satavarma tarvitsenko oikeasti joten...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Ja mitä iPhoneen tulee, se on varmaan juuri siksi kaikkien tyytyväisyystutkimusten kärjessä, kun se on niin huono. Ja Macit tietty kans.

– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Re: iPhone = Älä osta, -täyttä- kuraa
Viesti Kirjoittaja appleseeker »
Keskuudessamme on ilmeisesti kouluikäinen napero, jonka mielestä Apple on SE ainut ja oikea. Teini-ikäisten kanssa en ala väittelemään, sillä hehän ovat aina "oikeassa".Repe Ruutikallo kirjoitti:Keskuudessamme on ilmeisesti trolli. "Taas nähtiin Applen tuotteet"... joopa joo, roskaahan ne on ja kaikki täällä sen tietää.
Ja mitä iPhoneen tulee, se on varmaan juuri siksi kaikkien tyytyväisyystutkimusten kärjessä, kun se on niin huono. Ja Macit tietty kans.
Itse olen käyttänyt kymmeniä matkapuhelimia jo 15 vuoden ajan ja sitä ennen (veikkaisin sinun ikäisenä) leikin isäni hieman isommilla NMT-puhelimilla. Nokiaan olen ollut kaikkein tyytyväisin, paitsi esim. N73-malli tökki hitaudellaan - vaikkei siihen asentanut ensimmäistäkään ylimääräistä ohjelmaa, ainoastaan päivityksen.
Kyllä tämä iPhone en pelkkä bling-bling lelu.
Toivotaan että Applekin ymmärtää kehittyä, sillä muuten se putoaa kelkasta. Kilpailua kyllä riittää.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
hompussa kannattaa vierailla tästäkin eteenpäin...
-
Mun lapset on käyttäneet kännyköitä pidempään kuin sinä.
-
- Ylläpitäjä
Apple voi todellakin olla SEappleseeker kirjoitti:Apple on SE ainut ja oikea.
-
Viesti Kirjoittaja Jermu^ »
Mun lapset tekee sun lasten kännykät..?MacFinn kirjoitti:Niin näkyy olevan kouluikäinen napero liittynyt seuraamme.
Mun lapset on käyttäneet kännyköitä pidempään kuin sinä.
---------
Miksi alunperin ostaisi iPhonen vaan tajutakseen että se on täysi susi. Varmasti olisi voinut testailla ja lukea käyttökokemuksia jne..
Tai sitten kyseessä on paljon yksinkertaisempi juttu.

P.S. Jos ei tykkää iPhonesta niin aina voi antaa mulle.
iPod Touch 32GB (2nd Gen), iPod Mini 6GB
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
appleseeker kirjoitti:Taas nähtiin Applen tuotteet, ei radiota, ei videoiden toistoa, ei videoiden nauhoitista kameralla, surkea kamera & kuvanlaatu, ei mp3-tiedostoja soittoääniksi ........
....Pas - kaa.
Tervetuloa foorumille!appleseeker kirjoitti: Itse olen käyttänyt kymmeniä matkapuhelimia jo 15 vuoden ajan ja sitä ennen (veikkaisin sinun ikäisenä) leikin isäni hieman isommilla NMT-puhelimilla. Nokiaan olen ollut kaikkein tyytyväisin, paitsi esim. N73-malli tökki hitaudellaan - vaikkei siihen asentanut ensimmäistäkään ylimääräistä ohjelmaa, ainoastaan päivityksen.
Olivatko iPhonen ominaisuudet sinulle täysin tuntemattomia mennessäsi ostamaan sen? Kokeneena Nokia puhelimien aikuisena käyttäjänä luulisi tulevan mieleen tutustua noinkin hintavan uutuuden ominaisuuksiin jo etukäteen. Saatat lukea foorumilta lukuisia todistuksia ja ihasteluja maan rakoon haukkumasi puhelimen oivista ominaisuuksista. Toki siinä on myös puutteensa, kyllähän foorumilla osataan asiallisin perustein kritisoidakin.
Mikäli olet tutustunut foorumiimme hiemankin enemmän, saattanet ymmärtää aloitusviestisi kaltaisen tyylin herättävän asiallisuuteen tottuneiden asiantuntijoidemme reagoinnin ja trollauksen tulevan mieleen.
T: Amanita
Moderaattori
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Kasimir »
Eihän nokiassa ole mitään vikaa, mutta miksi menet ostamaan kun kaikki noi tietää jo ennen ostoa? Ja toi mollaaminen on kyllä niin turhaa eikä auta mihinkään. Myy puhelin eteenpäin jos ei kelpaa, monia ihmisiä puhelin kiinnostaa.
Aikuisena et varmasti omistakkaan nettipankki tunnuksia ja visaa tai minkäänlaista luottokorttia?
Lisaykseksi tähän vielä unohdit mainita tuon MMS viestien puutteellisuuden?
iMac 27"
iPod Touch 1st Generation
-
Mutta eihän tyyppi joka on täysin (ja aina) oikeassa voi olla trolli, eihän?amanita kirjoitti:trollauksen tulevan mieleen.

-
Mosjöö appleseekerin kannattaa kyllä ruveta veikkaamaan hieman paremmin tunnettujen foorumilaisten ikiä, jos tuntee sellaiseen vääjäämätöntä tarvetta. Muutenkin sisääntulo oli sen laatuinen, että ilmeisesti meininki on "räksytä ja häivy". Häipymisen yhteydessä tullee viimeinen räksytys siitä kuinka tyhmiä, lapsellisia, fanaattisia ja sokeita Applen tuotteitten käyttäjät yleisesti ja Hopeisen omenan jäsenet erityisesti ovat.appleseeker kirjoitti:Keskuudessamme on ilmeisesti kouluikäinen napero, jonka mielestä Apple on SE ainut ja oikea. Teini-ikäisten kanssa en ala väittelemään, sillä hehän ovat aina "oikeassa".Repe Ruutikallo kirjoitti:Keskuudessamme on ilmeisesti trolli. "Taas nähtiin Applen tuotteet"... joopa joo, roskaahan ne on ja kaikki täällä sen tietää.
Itse olen käyttänyt kymmeniä matkapuhelimia jo 15 vuoden ajan ja sitä ennen (veikkaisin sinun ikäisenä) leikin isäni hieman isommilla NMT-puhelimilla.
Ja tähän sitten saanemme appleseekerin asiantuntevan arvion hintaneuvoksen henkisestä tasosta, kun ikäkysymys on jo vastaansanomattoman mykistävästi käsitelty.
Voithan sä ruveta väittelemään noiden tyytyväisyystutkimusten kanssa, jos tämmösen naperon kaa ei niinku hotsita.

-
Viesti Kirjoittaja inkogn »
Onpaappleseeker kirjoitti: ei radiota
Onpaappleseeker kirjoitti: ei videoiden toistoa,
Onpaappleseeker kirjoitti:ei videoiden nauhoitista kameralla,
Subjektiivista.appleseeker kirjoitti:surkea kamera & kuvanlaatu,
Saapaappleseeker kirjoitti: ei mp3-tiedostoja soittoääniksi,
Onpaappleseeker kirjoitti:teemojen muokkausta.
Löytyy useista ohjelmista, ei tarvitse luottokorttia.appleseeker kirjoitti:Aivan, meinasi unohtua: Myöskään ilmaisista demoista ja kokeiluversioista Applen omasta storesta on edes turha haaveilla, jollei omista luottokorttia.
-
Viesti Kirjoittaja marzi »
Ehkä iPhonelle olisi pitänyt käyttää Bruno Bananin slogania: "not for everybody".

Aloittajalle: faktat kohilleen, niin provo lähtee toimimaan liukkaammin. Jos keskustelua yritit herättää.
iPad Mini iOS 7
Magic Mouse
Airport Express
iPhone 5S 64, iOS 7 + Sonera
Logic Pro X
MainStage 3.0.3
r.i.p. iPhone 4, iPhone 3Gs & iPhone 3G & Macbook 2.16GHz/2Gt white, OS X Leopard 10.5.8
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »

-
Viesti Kirjoittaja TId »
Kun kerran olet noin suurkuluttaja niin luulisi kaltaisesi kuluttajan ymmärtävän että tuotteeseen kannattaa perehtyä kunnolla ennen sen ostamista. Kun kokeilee ja hakee tietoa niin harvoin pettyy.appleseeker kirjoitti: Itse olen käyttänyt kymmeniä matkapuhelimia jo 15 vuoden ajan ja sitä ennen (veikkaisin sinun ikäisenä) leikin isäni hieman isommilla NMT-puhelimilla. Nokiaan olen ollut kaikkein tyytyväisin, paitsi esim. N73-malli tökki hitaudellaan - vaikkei siihen asentanut ensimmäistäkään ylimääräistä ohjelmaa, ainoastaan päivityksen.
Toivotaan että Applekin ymmärtää kehittyä, sillä muuten se putoaa kelkasta. Kilpailua kyllä riittää.
Mitä tuohon kehitykseen tulee, niin Apple on kyllä kehityksen harjalla. Kosketusnäyttö vailla vastustajaa, sulava käyttöliittymä jne. Kai sekin kertoo jotain, että iPhone valtaa esimerkiksi Yhdysvalloissa jatkuvasti enemmän ja enemmän älypuhelinten prosentuaalista osuutta koko markkinoista.
-
Appleseekerin logiikalla: ei kerro. Sen sijaan se kertoo, että olet kouluikäinen napero — kuten minäkin.TId kirjoitti: Kai sekin kertoo jotain, että iPhone valtaa esimerkiksi Yhdysvalloissa jatkuvasti enemmän ja enemmän älypuhelinten prosentuaalista osuutta koko markkinoista.
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Ja jos arvon appleseeker ei ole trolli niin onneksi olkoon, olet varmaan sellainen ihminen joka ostaa talon näkemättä sitä sisäpuolelta. Yleensä kun ihmisillä on tapana ottaa selvää mitä ostavat.
Nimim. onnellinen iPhonen käyttäjä joka ei arvosta puhelimia joissa on miljoona ominaisuutta joista mikään ei toimi täydellisesti.
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja Jukava »
Nuo saapa-onpa kommentit varmaan viittaavat lähinnä lisäsoftilla ja mahdollisesti Jail Breakillä saataviin lisäominaisuuksiin.
Niitä ei minusta ole kauhean perusteltua ottaa mukaan puhelimen ominaisuuslistauksiin, varsinkin kun operaatiossa menetetään takuu.
Eipä minkään Nokialaisenkaan ominaisuustaulukossa mainita ominaisuuksia, jotka sinne lisäsoftilla tai lisätarvikkeilla saadaan.
Vai olisiko reilua ilmoittaa Nokian kameraominaisuuksiksi jonkun WLAN/Bluetooth kameran kuvanlaatu, GPS ominaisuus vaikke luurissa sitä olekaan (mutta on saatavissa ulkoisella BT-GPS:llä ja TomTom:illa), pidempi valmiusaika lataamatta (akun voi vaihtaa tehokkaampaan tai ostaa useampia), äänenlaatu kotiteatteriluokkaa (kun kytkee puhelimen kotiteatteriin), 3,5mm kuulokelähtö (adapterilla), ikuinen "takuu", joka kattaa myös itse rikotut tai varastetut (saatavissa "lisävarusteena" vakuutusyhtiöstä) jne.
Nuo kaikkihan on vielä saatavissa ilman mitään epävirallisia lukituksenpoistoja.
Ihan yhtä pahasta vääristelystä minusta on kysymys jos sanoo iPhonen tukevan mp3 soittoääniä (kunhan ne muuttaa oikeaan muotoon) kuin sanoa sanoa vaikka N70 kykenevän GPS navigointiin (kunhan hankit BT-GPS:n ja tarvittavat softat).
Toki tuossa aloittajan listassa jotain virheitäkin oli (esim. videoiden toistoa iPhone tukee suoraan paketista, kunhan muoto on oikea)
-
- Ylläpitäjä
iLuurin saa tehdaskuntoon ohjelmiston palautuksella ja jos on hardware vika niin tuskin ensimmäiseksi selvittävät onko softaa muutettu "sopimusten" vastaisesti. Tuo "sopimus" on muutenkin hieman hataralla pohjalla varsinkin jos omistat ko. iLuurin sen kokonaan lunastamalla. Saathan tietokoneeseesikin asentaa kaikennäköistä softaa ja jos kone siitä rikkoontuu on se softa useimmissa tapauksissa viimeinen syy takuun raukeamisen.
En halua pilkkua ruveta tässä viilamaan - mun pointti on että 3rd party softissa on sen verran iloa / hyötyä, jotta tuollaisen suuren riskin olen ottanut. Jokainen kuitenkin omalla vastuullaan

-
Viesti Kirjoittaja inkogn »
No minusta iphone on lähinnä taskutietokone. Sillä ei ole kauheasti merkitystä mitä ominaisuuksia siinä on out of the box vaanJukava kirjoitti: Nuo saapa-onpa kommentit varmaan viittaavat lähinnä lisäsoftilla ja mahdollisesti Jail Breakillä saataviin lisäominaisuuksiin.
Niitä ei minusta ole kauhean perusteltua ottaa mukaan puhelimen ominaisuuslistauksiin, varsinkin kun operaatiossa menetetään takuu.
siinä mihin se käytännössä kykenee ilman rautapäivityksiä. Mielestäni se on vääristelyä että sanoo että iphonella ei voi tehdä asiaa x vaikka asia ei ole niin. Vähän kuin sanoisi että tietokoneella ei voi surffata netissä koska konepaketissa ei tule valmiina nettiliittymää mukana.
Rautapäivitys on kuitenkin täysin eriasia kuin softapäivitys. Mielestäni se että kieltäytyy hyväksymästä iphonen ominaisuuksiksiJukava kirjoitti: Eipä minkään Nokialaisenkaan ominaisuustaulukossa mainita ominaisuuksia, jotka sinne lisäsoftilla tai lisätarvikkeilla saadaan.
Vai olisiko reilua ilmoittaa Nokian kameraominaisuuksiksi jonkun WLAN/Bluetooth kameran kuvanlaatu, GPS ominaisuus vaikke luurissa sitä olekaan (mutta on saatavissa ulkoisella BT-GPS:llä ja TomTom:illa), pidempi valmiusaika lataamatta (akun voi vaihtaa tehokkaampaan tai ostaa useampia), äänenlaatu kotiteatteriluokkaa (kun kytkee puhelimen kotiteatteriin), 3,5mm kuulokelähtö (adapterilla), ikuinen "takuu", joka kattaa myös itse rikotut tai varastetut (saatavissa "lisävarusteena" vakuutusyhtiöstä) jne.
Nuo kaikkihan on vielä saatavissa ilman mitään epävirallisia lukituksenpoistoja
Ihan yhtä pahasta vääristelystä minusta on kysymys jos sanoo iPhonen tukevan mp3 soittoääniä (kunhan ne muuttaa oikeaan muotoon) kuin sanoa sanoa vaikka N70 kykenevän GPS navigointiin (kunhan hankit BT-GPS:n ja tarvittavat softat).
muita kuin out of the box ohjelmia on lähinnä saivartelua jolla ei ole juuri käytännön merkitystä loppukäyttäjälle.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Mun mielestä tämä ei taas sovi millään lailla Apple tuotteisiin. Jos Applen out-of-the-box-kokemukselle viitataan hanskalla ja lasketaan mukaan softaominaisuudet jotka saadaan muutaman mutkan kautta kikkailemalla (OS X -asennus hackintoshiin), päästään siihen lopputulokseen että mäkkien ja normi-pc-koneiden eroksi jää ulkonäkö. Auts.inkogn kirjoitti:No minusta iphone on lähinnä taskutietokone. Sillä ei ole kauheasti merkitystä mitä ominaisuuksia siinä on out of the box vaan
siinä mihin se käytännössä kykenee ilman rautapäivityksiä. Mielestäni se on vääristelyä että sanoo että iphonella ei voi tehdä asiaa x vaikka asia ei ole niin. Vähän kuin sanoisi että tietokoneella ei voi surffata netissä koska konepaketissa ei tule valmiina nettiliittymää mukana.

Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka