Kolme korjausta- koneen vaihto uuteen Applelta?
-
Kolme korjausta- koneen vaihto uuteen Applelta?
Viesti Kirjoittaja hipis »
Olen foorumilla ollut lukevinani koneen vaihdosta uuteen jos kolme korjausta tulee samaan laitteeseen. Eli kysynkin, että onko minulla nyt jo oikeus vaatia uutta konetta tilalle? en taas jaksaisi odottaa 3vk uutta huoltoreissua, töitäkin pitäisi tehdä. Jos sen taas joutuu rahtaamaan huoltoon, niin olen pian ollut ilman työkonettani 2kk 3kk sisään. Eikö se mene jo aika kohtuuttomaksi? ( onneksi on varakone, mutta MBP kyllä hoitaa hommat paremmin...) Siihen samaan voisin valittaa tietysti akustakin, jonka arvot tipahtivat 48% alkuperäisestä kun ltauksia oli 295... Siitä huollossa mainitsin, mutta kuulemma ihan normaalia...hmm. Ja nyt kun välillä vilkaisen akun tehoa, niin latauksen aikana oli tänään 38%, että aikamoista vauhtia tippuu. Ilman laturia nyt 48% taas...Se tosin heittelee suuresti, joskus näyttää 72%.
Mutta mites on, foorumin viisaat, jokohan apple höltyisi vaihtoon? Voinko sitä jo perustellusti vaatia?
-
Re: Kolme korjausta- koneen vaihto uuteen Applelta?
Viesti Kirjoittaja Viizei »
En tiedä Applen politiikasta. Laki kertoo, että voit kieltäytyä uudelleenkorjaamisesta jos sinulle aiheutuu huomattavia haittoja tai jos kieltäytymiseen on muita erityisiä syitä. Oletan, että sinulle on tullut taloudellisia haittoja? Kannattaa ottaa yhteyttä Appleen ja kysyä suoraan asiaa. Jos eivät suostu ja koet vääryyttä, kannattaa ottaa yhteyttä kunnan kuluttajaneuvojaan. Hän ottaisi yhteyttä Appleen ja selvittäisi tilannetta. Jos tämäkään ei auta, voit vielä viedä asian kuluttajariitalautakuntaan.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Donza »
Kolmen huoltokerran jälkeen voit vaatia uutta konetta ja yleensä siihen suostuvat.hipis kirjoitti:Eli MBP on prakannut jo kahdesti 3kk sisään, ensin tuuletin ja sitten näyttö. Nyt kun kävin hakemassa taas huollosta koneen kotiin, niin huomasin sitten että uudessa, tilalle vaihdetussa näytössä on kaksi pientä kohtaa joista valo ikäänkuin vuotaa ulos. Ikävästi keskivaiheilla näyttöä. Vaiva ei ole suuri, mutta en aio tälläistä näyttöä huolia, vaan huomenna taas soitto applecareen, kone on vasta vuoden vanha. Viimeisin huoltoreissu kesti melkein 3vk, joka on aika pitkä aika graafikon työkoneelle... ja sitä edellinen 10pv.
Olen foorumilla ollut lukevinani koneen vaihdosta uuteen jos kolme korjausta tulee samaan laitteeseen. Eli kysynkin, että onko minulla nyt jo oikeus vaatia uutta konetta tilalle? en taas jaksaisi odottaa 3vk uutta huoltoreissua, töitäkin pitäisi tehdä. Jos sen taas joutuu rahtaamaan huoltoon, niin olen pian ollut ilman työkonettani 2kk 3kk sisään. Eikö se mene jo aika kohtuuttomaksi? ( onneksi on varakone, mutta MBP kyllä hoitaa hommat paremmin...) Siihen samaan voisin valittaa tietysti akustakin, jonka arvot tipahtivat 48% alkuperäisestä kun ltauksia oli 295... Siitä huollossa mainitsin, mutta kuulemma ihan normaalia...hmm. Ja nyt kun välillä vilkaisen akun tehoa, niin latauksen aikana oli tänään 38%, että aikamoista vauhtia tippuu. Ilman laturia nyt 48% taas...Se tosin heittelee suuresti, joskus näyttää 72%.
Mutta mites on, foorumin viisaat, jokohan apple höltyisi vaihtoon? Voinko sitä jo perustellusti vaatia?
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Totta tämäkin. Jos kyseinen kone on tuotantoon käytettävä hyödyke.Repe Ruutikallo kirjoitti:Sitten kannattaa huomata, että jos vedotaan kuluttajansuojaan, kone ei saisi olla puhdas työkalu, jos ollaan tarkkoja.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja full »
kuva sony lcd telkusta.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1594742.jpg
-
Viesti Kirjoittaja Saltikov »
Olen ymärtänyt että nuo "valovuodot" on pääasiassa isojen 46-52" LCD töllöjen ongelma, ei niinkään LCD-monitorien. Voin toki olla väärässäkin. Anway, Sony on kunnostautunut valovuotojen osalta ainakin W-mallisarjan kohdalla.full kirjoitti:tuo kyseinen näyttöongelma ei johdu applesta eikä oikeastaan paneelivalmistajastakaan. kyseessä on normaalin epänormaali pintajännite. esimerkiksi monissa sonyn lcd töllöissä on k.o ongelma eikä sony edes suostu tekemään asialle mitään....
-
Viesti Kirjoittaja hipis »
Tosiaan, tämä on tammikuussa 2008 ostettu, ja oli valmistettu 2007 lopussa. Ja siihen kuluttajansuojaan en oikein voi ymmärtääkseni kääntyä, kun olen koneen yritykseni nimiin laittanut. Soitin applelle, ja tuli ikävää palautetta, kuulemma vaurioituneita pikseleitä pitäisi olla yli 8 (?!?) jotta näyttö katsottaisiin vialliseksi. Eli toisinsanoen en saa edes viedä huoltoon. On se nyt kumma että hajonneen näytön tilalle saa vaihtaa viallisen näytön, eikä minulla ole siihen sanottavaa. Mistäköhän siinä apple caressakin oikein maksetaan...

Tämän ärsyttävän pikselivian lisäksi olen huomannut, että näyttö on huomattavasti "valoisampi" oikealta laidalta kuin vasen. Mustat kuvat ja teksti alkavat ikävästi harmaantua oikeaa laitaa kohti. Tee nyt sitten tälläisellä näytöllä jotain grafiikkaa, tulee vain kiukkuiseksi

Niin ja kun nyt valittamisen makuun pääsin
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)

-
Viesti Kirjoittaja Jonez »
MacBook Air 13" 1.3Ghz i5/4Gt/128Gt. iPhone 5 16GB. iPad 4 16GB
Mac Pro (4.1) 3.33Ghz(6core)32Gt/2Tb/SapphireRadeon7950/LG-Bluray
-
Tämähän riittää komeasti näytön vaihdon perusteeksi.hipis kirjoitti: Tämän ärsyttävän pikselivian lisäksi olen huomannut, että näyttö on huomattavasti "valoisampi" oikealta laidalta kuin vasen.
-
Repe Ruutikallo kirjoitti:Tämähän riittää komeasti näytön vaihdon perusteeksi.hipis kirjoitti: Tämän ärsyttävän pikselivian lisäksi olen huomannut, että näyttö on huomattavasti "valoisampi" oikealta laidalta kuin vasen.
Repe varmaan mielellään osoittaan sen Applen huolto liikkeen joka korjaa tuon koneen.

-
Viesti Kirjoittaja kuda »
-
Varmasti toimisi oikean tilanteen sattuessa. Pitää vain olla yksityiselle ostettu (ei siis yritykselle), että on oikeus siihen...kuda kirjoitti:Toimisikohan Applen tietokoneiden kanssa, kalliitahan nuokin tietokoneiksi ovat.
-
Juu, kaikki valtuutetut käy. Ei tarvi erikseen osoittaa. Täytyykö taas selittää se perusasia että ensin soitetaan asiasta Applelle ja kuvataan vika? Sadanteen kertaan?Jonez kirjoitti:Repe Ruutikallo kirjoitti:Tämähän riittää komeasti näytön vaihdon perusteeksi.hipis kirjoitti: Tämän ärsyttävän pikselivian lisäksi olen huomannut, että näyttö on huomattavasti "valoisampi" oikealta laidalta kuin vasen.
Repe varmaan mielellään osoittaan sen Applen huolto liikkeen joka korjaa tuon koneen.

-
Toivottavasti EU saa aikaan uuden kuluttajasuojan, niinkuin ovat kaavailleet.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Mikäs ongelma sulla niinku tarkkaan ottaen nyt on?Jonez kirjoitti:Joo soitetaan Applelle velitellaan huonoa laatua ja sitten kun ei auta, vedotaan virhevastuuseen. V.I.T.T.U mitä liirum laarumia....
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka