Olenko se vain minä, minun OS X asennus, vai hiiret..
Ongelma kun on tällainen: Esim Finderissä, jos oletetaan että tarvisi päästä vaikka viiden kansion "syvyyteen" niin että jokainen kansio on samalla kohden finderiä kun edellinen on avautunut, hiiren osoitinta tulee siirtää jokaisen kansion kohdalla väh se 1 pikseli jotta uusi kaksoisklikkaus rekisteröityy. Onko muilla näin?
Toinen on se, että esim äsken yritin sulkea ikkunaa punaisesta mollukasta. Kursori oli aivan suoraan mollukan päällä, ja vaikka miten naputtelin touchpadin nappulaa, ei ikkuna sulkeutunut millään. Kokeilin myös USB hiirestä joka on läppärissä kiinni, to no avail.
Onko tämä vain OS X:ää, ja nyt vasta itse huomannut tuollaisia, vai voiko jokin softa tehdä tuollaista?
E: Tuli poistettua steer mouse koneelta, ja bootin jälkeen tuli kokeiltua BT Mightyllä, eipä vaikuttais olevan mitenkään hiirestä riippuvainen tuo homma. Mail ikkunaa yritin sulkea, kursori oli suoraan punaisen pylpyrän päällä, ja hakkas hiiren tai pädin nappia niin ei mitään vaikutusta. Vasta kun kursoria vähän siirsi niin suostui ikkuna sulkeutumaan.
Rasittava klikkausongelma OS X:ssä
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: Rasittava klikkausongelma OS X:ssä
Viesti Kirjoittaja harri »
Kannattaa opetella käyttämään Komento-W:tä ikkunoiden sulkemiseen. Paljon nopeampaa kuin punapallukan harominen kursorilla.Matti Niemelä kirjoitti: äsken yritin sulkea ikkunaa punaisesta mollukasta.
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
No nyt kyllä meni NIIN aiheen vierestä ettei edes suhahdusta kuulunut.harri kirjoitti:Kannattaa opetella käyttämään Komento-W:tä ikkunoiden sulkemiseen. Paljon nopeampaa kuin punapallukan harominen kursorilla.Matti Niemelä kirjoitti: äsken yritin sulkea ikkunaa punaisesta mollukasta.
-Harri
Tottakai käytän paljon w:tä ja q:ta. Mutta miten selität mystisen ikkunoiden sulkemisongelman, kun tuntuu sitä tekevän myös MX518:lla? Itseasiassa kärsin siitä aivan juuri äskenkin. Kursori suoraan punaisella mollukalla, ja vaikka miten kliksuttelee, ja joskus voipi siirtää kursoriakin hieman, eikä ikkuna suostu sulkeutumaan.
Karsee läjä kaikkee roinaa.
-
Viesti Kirjoittaja zemex »
Mulla on tehnyt aina tuota joka ikisellä Mac koneella ja hiirellä. Vissiin jokin todella raivostuttava ominaisuus.Matti Niemelä kirjoitti:Olenko se vain minä, minun OS X asennus, vai hiiret..
Toinen on se, että esim äsken yritin sulkea ikkunaa punaisesta mollukasta. Kursori oli aivan suoraan mollukan päällä, ja vaikka miten naputtelin touchpadin nappulaa, ei ikkuna sulkeutunut millään. Kokeilin myös USB hiirestä joka on läppärissä kiinni, to no avail.
Pitää painaa vähän sivuun vaikka johonkin tyhjään kohtaan niin taas toimii.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Olisi mielenkiintoista tietää mistä tuo johtuu. Tietäisi niin pistäisi Applelle palautetta, että
tekisi joskus tuolle jotain.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka