Kuten "WD MyBook World taas" -ketjusta saimme lukea, olen hankkinut WD verkkolevyn. Se edellinen ketju selvitti sen asian, että reitittimeksi luulemani laite olikin vain kytkin. Joten homma meni reitittimen ostoksi. Noh nyt olen "onnellinen" Belkinin reitittimen omistaja.
Asennus alkoi ihan normaalisti, minulle normaalisti. Laatikossa lukee jotta sopii Mac OSX jne. Noh asennuslevy sisään. W***U!!! Ei sillä levyllä mitään Omppuohjelmia ollut. Asennusohjeet väitti kuitenkin että .dmg tiedosto löytyy. W**UT!!!! Käyttöohjekin oli jollekin ihan eri laitteelle. Ruohonleikkurin ohje olis ajanu saman asian.
Noh, netistä löytyi Easy Install Wizard -ohjelma.
Asennus käyntiin. Ekaksi se kysy jotta miten otan yhteyden nettiin, valitse listasta (ethernet, airport, bluetooth). Valitsin Airport ja seurasin ohjeita. Kaikki meni siihen asti hyvin kun asetukset oli tehty ja ohjelma yritti testata inet yhteyttä. Verkkoa ei löydy!! Toi asennusohjelma siis loi Järjestelmäasetuksien Verkko osioon uuden käyttöpaikan Belkin_jotain. Siinä oli se Airportin tunnus edessä. Noh käyttöpaikoista pystyin vielä valitsemaan erikseen Airportin jolloin netti toimi. Kun taas vaihdoin käyttöpaikaksi Belkin_jotain ni verkkoyhteys katosi ja airportin kolmioikoni tossa työpöydän ylävalikossa näytti tyhjää.
Kokeilin pistää muijan lampunjalkamäkin kiinni reitittimeen. Ei verkkoyhteyttä, no sitä osas odottaa...
Mikä mättää? Pitäisköhän tossa alussa ku se kysyy miten otan yhteyden webbiin ni valita ethernet eikä airport?
Perkl... että mä kärsin! Sain jo ton Airport -verkonkin sekasin ja jouduin asentamaan sen uudestaan