Mutta hanaviiniin on pitänyt siirtyä.

Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Viesti Kirjoittaja Machist »
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Viesti Kirjoittaja egoste »
Kyllä se on aamulla ostettua, ja tässä välillä kävin vielä pimeissä töissä. Tämä pimeätyö, tunnetusti parantaa viinin laatua. Juurikin tämän italialaisviinin joka majoittui tuonne Atria kevytnakkien joukkoon luulisi pitävän pimeistä töistä tai harhautuksista, kun joutui suomalaisen jääkaappiinegoste kirjoitti:Eikös toi punaviini ole liian kylmää tuolta jääkaapista otettuna
Juu, tässä vaiheessa huomaa miten paljon paperia täytyy käyttää toimeentulon pitimiksi.Mikael K. kirjoitti:Laita se korkki tukevasti kiinni ja lähde ulos vaikka kävelylle tai tee jotakin muuta. Alkoholi on ok mutta liikaa nautittuna se vie miehen mennessään. Minä valmistuin edellisen laman kynnyksellä juuri ammattiin ja en saanut mistään koulutuksen mukaisia töitä. Tai oikeastaan minun piti käydä kaksi erillistä koulutusta lävitse mutta suunnitelmat eivät onnistuneet.
Eniten minua rasittivat kaikki KELA-laput, luukulla inisseet toimistotantat ja aiheen jatkuva läpikäyminen. Tein tarpeeksi säädettyäni kahdenlaisia tilapäistöitä keikkapalkalla. Valokuvasin ja tein satunnaisia äänitöitä keikoilla ja studioissa. Oikeastaan tavoitteeni oli tehdä kaikkea ääneen liittyvää ja päästä opiskelemaan alaa. No, se suunnitelma kariutui ja piti etsiä itseään ja jotakin muuta. Sillä tiellä tässä kai olen vieläkin vaikka jonkinlaisen suunnan olen löytänytkin.
Siihen ollaan tulossa. Perunapussista saa ravintoa monipuolisesti, jos on kekseliäs.Machist kirjoitti:Et ole ainoa.. huomasinpa tossa että viskipullon hintaki oli noussu eurolla
Huomenna lähden pilkkimään matikoita jotta kalakeittoa sais.. tai sitten syödään pelkkää perunakeittoa
Viesti Kirjoittaja Jone »
Hyvä se on tupla joneksen huudella, tietysti jääkaappi on melkein täynnä, olen harjoitellut vasta viikon. Käyn syömässä roskapönttöjä kaupoissa, soittelen huuliharppua kadulla, ja joskus laitan kenkälankkia naamaan ja myyn aurinkolaseja. Itsekokeneen kirjoituksen tunnistaa lukija. Niin että hinaa sinä sinne satamaan sitä paperia, mihin muutkin voivat kirjoitaa anomuksia.Jone kirjoitti:Salmis hämää ja myötäelää meidän muiden tuskaa. Mies jolla on noin iso margariinipaketti ja juustoa tuollainen kimpale elää varmasti vauraudessa. Itse olen juustoa saanut joskus 80-luvun lopussa hullujen pankkilainojen turvin ja maksan sitä tempausta vieläkin. Mutta oikeasti miusta juusto on nykyjään jo aika kallista. Tai noh kallis verrattuna mihin? Mie vertaan siihen että mitä se oli ennen..
Tuolla menolla päädyt nopsaan tähän ihanaan musiikin maailmaan. Syöt kaiken roskan mitä saat, soittelet missä sattuu lanttia anoen ja sekin on tehtävä lankki naamassa pelleillen että erottuu muista. Ja paperikin tulee tutuksi. Maailma väittää sinun kylpevän rahassa ja tämä on Kelalle kerrottava lähes minuutin välein eri muodossaan kupongeilla että vlttu ei tällä leveästi elä, vaan arvaa uskooko ne ihan helpolla? Sama on show verottajan suuntajan jos plussalle pääset. Toivotan tervetuloa jokkkoon tummaan. Laiha lohtu on ammatin vähäinen väkivalta ja korkea nauruprosentti. Siitäkin menee veroa..Salamijakk kirjoitti:Hyvä se on tupla joneksen huudella, tietysti jääkaappi on melkein täynnä, olen harjoitellut vasta viikon. Käyn syömässä roskapönttöjä kaupoissa, soittelen huuliharppua kadulla, ja joskus laitan kenkälankkia naamaan ja myyn aurinkolaseja. Itsekokeneen kirjoituksen tunnistaa lukija. Niin että hinaa sinä sinne satamaan sitä paperia, mihin muutkin voivat kirjoitaa anomuksia.Jone kirjoitti:Salmis hämää ja myötäelää meidän muiden tuskaa. Mies jolla on noin iso margariinipaketti ja juustoa tuollainen kimpale elää varmasti vauraudessa. Itse olen juustoa saanut joskus 80-luvun lopussa hullujen pankkilainojen turvin ja maksan sitä tempausta vieläkin. Mutta oikeasti miusta juusto on nykyjään jo aika kallista. Tai noh kallis verrattuna mihin? Mie vertaan siihen että mitä se oli ennen..
Hei Jone ei mulla oo fyrkkaa Kelalle, Naiselle on säästöt. (on kielletty rumasanoilemasta) mutta sunkin siittiöt vipeltää nopeammin, mitä rokkaria raahustaa".Jone kirjoitti:Tuolla menolla päädyt nopsaan tähän ihanaan musiikin maailmaan. Syöt kaiken roskan mitä saat, soittelet missä sattuu lanttia anoen ja sekin on tehtävä lankki naamassa pelleillen että erottuu muista. Ja paperikin tulee tutuksi. Maailma väittää sinun kylpevän rahassa ja tämä on Kelalle kerrottava lähes minuutin välein eri muodossaan kupongeilla että vlttu ei tällä leveästi elä, vaan arvaa uskooko ne ihan helpolla? Sama on show verottajan suuntajan jos plussalle pääset. Toivotan tervetuloa jokkkoon tummaan. Laiha lohtu on ammatin vähäinen väkivalta ja korkea nauruprosentti. Siitäkin menee veroa..Salamijakk kirjoitti:Hyvä se on tupla joneksen huudella, tietysti jääkaappi on melkein täynnä, olen harjoitellut vasta viikon. Käyn syömässä roskapönttöjä kaupoissa, soittelen huuliharppua kadulla, ja joskus laitan kenkälankkia naamaan ja myyn aurinkolaseja. Itsekokeneen kirjoituksen tunnistaa lukija. Niin että hinaa sinä sinne satamaan sitä paperia, mihin muutkin voivat kirjoitaa anomuksia.Jone kirjoitti:Salmis hämää ja myötäelää meidän muiden tuskaa. Mies jolla on noin iso margariinipaketti ja juustoa tuollainen kimpale elää varmasti vauraudessa. Itse olen juustoa saanut joskus 80-luvun lopussa hullujen pankkilainojen turvin ja maksan sitä tempausta vieläkin. Mutta oikeasti miusta juusto on nykyjään jo aika kallista. Tai noh kallis verrattuna mihin? Mie vertaan siihen että mitä se oli ennen..
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Moikkelis. Lomautuksia on ollut ja lisää tulee. Myös nykyisellä viikolla on pakkolomaa ja liitonkorvauksia saa odotella kokoajan. Ensiviikolla sitten töihin ja pian taas pakkolomalle. Toivottavasti nyt ei ole viikonputkia pidempiä. Nyt vainon viikko parinviikon välein.Salamijakk kirjoitti:Ehkä olen ainut täällä, joita lomautuksen kautta on talouslama kouraissut. Halusin vain vertaistukea, tietysti voin olla oikassa tai sitte oikeassa...
Kuuleppa jonzu, sulla ei oo mitään hävettävää yhtään mistään. Ja olen iloinen tai onnellinen, että sua ei näillä trendinautinnoilla siunattu.Jone kirjoitti:Hieman topicia liipaten tässä juurikin sivusta seurailin tilannetta jossa 2 ihan aikuista kaverusta passitettiin kotiin vahtaamaan tekstiteeveetä ja tehtaan portit sulkeutui ikiajoiksi. Kämpät vaihtui ajallaan "työttömän tuloja vastaaviksi" ja tässä jaossa toinen sai vuokra-asunnon saunalla ja toisen oli tyytyminen saunattomaan mutta kohtalo vei silti samoille pihoille ja saunattoman talossa ei taloyhtiön omaa saunaa. Vaan eipä tuo tuntunut olevan isompi este kun saunallinen tarjosi käyttöön oman saunansa lauantaisin iltaisin ja josko oli poissa itse niin asunnon avain tupsahtaa postiluukusta.
Jotenkin tuli tuosta sellainen mieleen että pitäisi osata ite älytä elää sekä hyvinä ja huonoina aikoina niin että itse olisi tuon "saunavuoron" arvoinenkun se on tarpeen.
Zalmis.. sulla o toden sana tässä. Usko joutaa pois.. Realismi puhuu aina isoimmalla ja määräävällä äänellä. Toivoa ei tietty saa vähäksyä. Se olisi jo emotionaalispsyykkistä rasismia. Olen sitä mieltä että kalapuikot tulee kieltää lailla. Kukaan normaali siviili ei tarvitse kotioloissa kalapuikkoja. Kalapuikot pitää laittaa luvanvaraisiksi ja niitä antaa käyttöön sitten keittäjät/muu viranomaiset tarvittaessa niitä varten erityisesti varatuissa tiloissa valvonnan alla. Tunnustan tässä että mulla on kotona 4 kalapuikkoa ilman lukkokaappia ja tulen kyllä luovuttamaan ne suosiolla ministerille valtavan adressin kera.Salamijakk kirjoitti:Kuuleppa jonzu, sulla ei oo mitään hävettävää yhtään mistään. Ja olen iloinen tai onnellinen, että sua ei näillä trendinautinnoilla siunattu.Jone kirjoitti:Hieman topicia liipaten tässä juurikin sivusta seurailin tilannetta jossa 2 ihan aikuista kaverusta passitettiin kotiin vahtaamaan tekstiteeveetä ja tehtaan portit sulkeutui ikiajoiksi. Kämpät vaihtui ajallaan "työttömän tuloja vastaaviksi" ja tässä jaossa toinen sai vuokra-asunnon saunalla ja toisen oli tyytyminen saunattomaan mutta kohtalo vei silti samoille pihoille ja saunattoman talossa ei taloyhtiön omaa saunaa. Vaan eipä tuo tuntunut olevan isompi este kun saunallinen tarjosi käyttöön oman saunansa lauantaisin iltaisin ja josko oli poissa itse niin asunnon avain tupsahtaa postiluukusta.
Jotenkin tuli tuosta sellainen mieleen että pitäisi osata ite älytä elää sekä hyvinä ja huonoina aikoina niin että itse olisi tuon "saunavuoron" arvoinenkun se on tarpeen.
Usko pois!