1 kysymys Apple storesta?
-
1 kysymys Apple storesta?
Viesti Kirjoittaja Chaos »
-
Re: 1 kysymys Apple storesta?
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ja aina sen voi palauttaa. Otat vaan yhteyttä maileissa olevaan puhelinnumeroon tai mailiosoitteeseen.
-
Viesti Kirjoittaja Chaos »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Ainakin voit karjahdellen vaatia selitystä Applen yhtiökokouksessa, jos kumminkin menis...MacFinn kirjoitti:iBookin tilauksessa ei mikään voi mennä vikaan.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja OS X User »
Asamalla takaan, että Applen menestys Suomessa jatkuu. Jos kaikki ostaisivat vain Storesta niin Applen menestys Suomessa päättyisi saman tien.
Yritysten hankinnat ratkaisevat kysynnän, jos nekin siirtyvät Storeen niin me kaikki häviämme.
STORE ON HANURISTA
Osaaminen on pysyttävä Suomessa, ei Storessa
-
iPodeja ei jälleenmyyjä pysty Teosto-maksun takia myymään kilpailukykyiseen hintaan, joten niitä ei oikein kotimaasta kannata ostaa.
Kaikki jämyt eivät välttämättä ole ylimaallisen innokkaita myymään pelkkää peruskonetta Store-hintaan, joten voivat olla iloisiakin kun eivät joudu näkemään vaivaa...
-
Viesti Kirjoittaja stuugi »
Verkkokauppa.comissa iPod mini 2,1€ halvempi kuin apple storessa.iPodeja ei jälleenmyyjä pysty Teosto-maksun takia myymään kilpailukykyiseen hintaan, joten niitä ei oikein kotimaasta kannata ostaa.
Mac Mini G4 1,25 - Mac Mini G4 1,5 - Mac Mini Core Duo 1,66, PowerMac 1,8
Olevat:
Macbook 2,0 - iMac Core2Duo 20", Macbook Pro 2,53Ghz, iMac 24" 3,06Ghz
-
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Jos osaaminen on katteen laittamista tuotteen hinnan päälle, niin sitten OK. Mun mielestä tässä ei voi puhua osaamisesta vaan palvelusta ja siinä suomalaisilla jälleenmyyjillä on paljon opettelemista.OS X User kirjoitti:Miksi ostaisin koneen Apple Storesta kun saan koneen Applle jällenmyyjältä samään hintaan.
Asamalla takaan, että Applen menestys Suomessa jatkuu. Jos kaikki ostaisivat vain Storesta niin Applen menestys Suomessa päättyisi saman tien.
Yritysten hankinnat ratkaisevat kysynnän, jos nekin siirtyvät Storeen niin me kaikki häviämme.
STORE ON HANURISTA
Osaaminen on pysyttävä Suomessa, ei Storessa
Jos ajatellaan vähänkään pidemmällä aikavälillä, niin ikävä tosiasia on se, että fyysinen työ katoaa Suomesta ulkomaille (Kiinaan... tai muualle). Eli parasta on kouluttautua Suomessa mahdollisimman pitkälle, amiksella ei pitkälle pärjää.
-
Viesti Kirjoittaja xman »
Samaa mieltä.OS X User kirjoitti:Miksi ostaisin koneen Apple Storesta kun saan koneen Applle jällenmyyjältä samään hintaan.
Tuon iPod homman jotenkin sulatan, vaikka en siihenkään itse storea käytä. Maksan (tai maksoin) miellelläni iPodista vähän storen hintaa korkeamman hinnan suomalaiselle kauppiaalle, kun tiedän että teosto ja sitä kautta kotimainen musiikkiteollisuus siitä murto-osan saavat. Ei, en ole mijonääri - itseasiassa yleensä aika peeaa. Ei, en ole muusikko tms. Enkä ole edes "paikallinen kauppiaskaan"...
En ymmärrä miksi ostaisin koneeni storesta, kun saan ne tutuksi tulleelta myyjältä samaan hintaan. Monesti halvemmallakin. Ja saan samalla kaiken muun, mitä siihen tarvitsen. Ja kun olen sen tutusta liikkeestä ostanut, niin voin sinne ongelmieni kanssa soittaa ja saada apua yleensä saman tien. Mutta avusta en ole sieltä läheskään aina laskua saanut

Jos ostaisin storesta, ei minulla olisi pokkaa kysyä siihen apuja täkäläiseltä myyjältä, jos omat taidot loppuu. Tai jos kysyisin, niin varmasti saisin siitä laskun - näin uskon.
Joo, tiedän että Applella on oma tukikeskus. Mutta jos ollaan rehellisiä, niin sinne on kyllä aika turha soitella. Ne muutamat kokemukset, mitä siitä tuesta on kertynyt, on aika koomisia. Olisin itse voinut opettaa puhelimen toisessa päässä olevaa... Ei, en väitä tietäväni kaikkea. Monesti olen saanut apua myyjän tuelta. Ja onpa niinkin, että se vika on joskus ollut näppäimistön ja tuolin selkänojan välissä...
Mielestäni AppleStorella on kuitenkin tärkeä rooli. Jakaa tietoa eri kokoonpanoista, hintatietoa jne. Kun ei kerran Suomessa mitään muuta omena-mainontaa Applen puolesta ole, niin olkoon store sitten vaikka hyvä ja informatiivinen mainospaikka. Silti kannan roponi paikalliselle myyjälle.
Jos luulet ettei ostoksesi ole tärkeä paikalliselle myyjälle, niin miksipä et kysyisi sitä sieltä. Itse kysyin ja ja vakuutuin kyllä asiasta. Ok, myyjiäkin voi olla monenlaisia. Se mitä minä käytän, osaa asiansa. Ja tietää myös aikalailla omasta toimialastani - eli osaa myös itse ehdottaa, kun on mielenkiintoisia uusia softia tai härveleitä, joista arvelee minun olevan kiinnostunut. Tämä sama juttu pätee tietysti lähes joka toimialaan: kun tunnet asikkaasi busineksen, olet vahvoilla.
Ehkäpä olen vähän vanhanaikainen, vaikkakaan en todellakaan vanha. En itseasiassa jaksa joka ostoksesta vääntää halvinta mahdollista hintaa. Uskon siihen, että sillä on paljon pitemmälle ulottuvia vaikutuksia. Kun saan härvelini järkevään hintaan, joka myyjällekin jättää jotain, saan myös pirun hyvää palvelua. Ja vaikka muutamaan otteeseen olen jälkikäteen vertaillut ostosteni hintaa, niin hintaerot ovat oleet todella marginaalisia, verrattuna halvimpaa mahdolliseen. Oman työntekoni kannalta on vain tärkeintä, että saan lupaamani duunit tehtyä ajallaan omille asiakkailleni - eli, että vehkeet toimii ja pysyn lupaamissani aikatauluissa.
Tällainen vuodatus tällä kertaa, osittain OT, sorry siitä...
-
Olen aivan samaa mieltä OS X User kanssa.
Viesti Kirjoittaja at »
Aina on laitteet tulleet halvemmalla kuin netin kautta.
Käytä kotimaista myyjää, niin on myös tuki lähellä.
-
Viesti Kirjoittaja eMacisti »
-
Omalla kohdallani iso pointti Storen valinnalle oli helppouden lisäksi luottokortin antama kahden kuukauden maksuaika. Ja enhän minä tarvi mitään tukipalveluja...
Aloittelijalle suosittelen kyllä lämpimästi asiantuntevaa kotimaista liikettä, jos sellaista on järkevää käyttää maantieteen puolesta. Ja tietysti jos haluaa oraalisesti keskustella aiheesta 50 sentin etäisyydeltä, tuohan on ainoa mahdollisuus.
-
Viesti Kirjoittaja MS »
- Voin tehdä ostoksia rauhallisesti kotona Apple Storesta silloin, kun itse sopivaksi katson ja omia aikatauluja ei tarvitse erikseen sovittaa Mac liikkeen aukioloon.OS X User kirjoitti:Miksi ostaisin koneen Apple Storesta kun saan koneen Applle jällenmyyjältä samään hintaan.
- Tavarat toimitetaan kotiovelle eikä niitä tarvitse lähteä hakemaan mistään..
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka