Azoon kirjoitti:Mulla edelleen kaikki kalenterit sekaisin!!
Kone herjaa, että ei voitu synkronoida epäyhdenmukaisen datan vuoksi.
Kohta 2 viikkoa ilman kalentereita!!!!
Bookmarkit ja osoitekirja onnistuu, mutta kalenteri ei.
Onko muilla samoja oireita ja onko lääkkeitä???
Az
Mobile.Me-tuki tarjoaa ensin näitä kahta dokumenttia. Minulle näiden ohjeiden toimenpiteet eivät ratkaisseet ongelmaa:
Wurthur kirjoitti:Pystyykös mobileMe käyttäjät backuppaamaan jotenkin tietyn kanssion automaattisesti iDiskille???
Asenna Backup ja määritä varmuuskopio joka käsittää vain kyseisen hakemiston. En ole varmuuskopioiden kohteita määrittänyt aikoihin mutta muistaakseni yksittäisen kansion valitsemisen pitäisi olla mahdollista. Backupin uusin versio on ladattavissa jostain MobileMen kautta. (Jota en nyt jaksa tarkistaa mutta sijainti pitäisi olla melko helposti löydettävissä...)
Jos tarkoitit että pitäisi olla julkisesti nähtävissä niin sitten meikäläisestä ei ole ylläolevankaan vertaa apua.
dev null kirjoitti:Asenna Backup ja määritä varmuuskopio joka käsittää vain kyseisen hakemiston. En ole varmuuskopioiden kohteita määrittänyt aikoihin mutta muistaakseni yksittäisen kansion valitsemisen pitäisi olla mahdollista.
On mahdollista, pistin just ruksuttamaan yhden kuvakansioni sinne iDiskille.
Olen kyllä käyttänyt hakua, mutta en nyt ainakaan tähän hätään löytänyt apua. Eli, mulla on nyt pari viikkoa ollut iPhone 3G. Heti uutena päivitin versioon 2.21. Kaikki toimi hyvin tähän asti. Nyt olen lisäillyt aika paljon IPhonelle osoitetietoja, ja ne ei ilmesty nyt kirveelläkään mobileme palveluun saatikka Macbookkiin(Pro). Sama homma kalentereitten kanssa. Asetukset varmasti on kunnossa koska ne on ihan samanlailla kuin systeemin pelatessa niinkuin sen pitääkin. Kun ei viittis ihan sokkona alkaa kokeilemaan kun oli aika homma niitä yhteystietoja näpytellä puhelimeen, mun tuurilla ne kuiteskin saan hävittettyä. Siis oiskos mitään kikkaa/konstia millä sais taas ton muuten mahtavan systeemin pelittämään?
Ajatuksissa ei passais kysellä:) meni väärälle osastolle
tamppi kirjoitti:Olen kyllä käyttänyt hakua, mutta en nyt ainakaan tähän hätään löytänyt apua. Eli, mulla on nyt pari viikkoa ollut iPhone 3G. Heti uutena päivitin versioon 2.21. Kaikki toimi hyvin tähän asti. Nyt olen lisäillyt aika paljon IPhonelle osoitetietoja, ja ne ei ilmesty nyt kirveelläkään mobileme palveluun saatikka Macbookkiin(Pro). Sama homma kalentereitten kanssa. Asetukset varmasti on kunnossa koska ne on ihan samanlailla kuin systeemin pelatessa niinkuin sen pitääkin. Kun ei viittis ihan sokkona alkaa kokeilemaan kun oli aika homma niitä yhteystietoja näpytellä puhelimeen, mun tuurilla ne kuiteskin saan hävittettyä. Siis oiskos mitään kikkaa/konstia millä sais taas ton muuten mahtavan systeemin pelittämään?
Ajatuksissa ei passais kysellä:) meni väärälle osastolle
Kai sit mun vissiin ois täst ketjusta vastaus löytää, ei tainnut vaan tieto taito riittää.
Tais tossa tulla kielioppivirhekkin. No näillä on pärjättävä:)
Miten saa laitettua me.comissa oleville kansioille salasanat?
iPhoto heittää tällaisen ruudun kun yritän sieltä säätää albumin asetuksia.
Sama tulee myös kun yritän lisätä uutta albumia, eli olisi kiva pystyä säätämään tuota 'albumia voivat katsella: kaikki' silleen albumikohtaisesti ja ehkäpä peräti kirjoitettua salasana sinne jonnein..
Any help please?
EDIT: Eikö joo, piti luoda käyttäjä sinne jonnekin asetuksiin. Paikka oli hiukka hukassa mutta taas toimii.
Viimeksi muokannut iMiika, 24.2.2009 klo 13.43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla iPhone väittää, ettei jaettuja albumeja ole, vaikka loin albumin, jonka asetuksista valitsin "Allow: Adding of photos via email or iPhone". Missä siis mättää?
Crimson kirjoitti:Mulla iPhone väittää, ettei jaettuja albumeja ole, vaikka loin albumin, jonka asetuksista valitsin "Allow: Adding of photos via email or iPhone". Missä siis mättää?
Just testasin ja toimii. Ei mullakaan heti ekalla kerralla onnannut, mutta sitten lähetin sinne ensin yhden testikuvan Me:ssä selaimen kautta ja sen jälkeen näkyi ko. albumi myös iPhonessa. http://gallery.me.com/harri.ahola#100110 Vasen kuva lähetetty iPhonesta.
Crimson kirjoitti:Mulla iPhone väittää, ettei jaettuja albumeja ole, vaikka loin albumin, jonka asetuksista valitsin "Allow: Adding of photos via email or iPhone". Missä siis mättää?
Just testasin ja toimii. Ei mullakaan heti ekalla kerralla onnannut, mutta sitten lähetin sinne ensin yhden testikuvan Me:ssä selaimen kautta ja sen jälkeen näkyi ko. albumi myös iPhonessa. http://gallery.me.com/harri.ahola#100110 Vasen kuva lähetetty iPhonesta.
-Harri
Kappas! Lisäsin ensin yhden kuvan iPhoton kautta ja sen jälkeen onnistuu lisäys myös iPhonesta.
Miten saan tuon mobileme synkkaus kuvakkeen pois tuolta palkista? Oon ottanu kaikki tunnuksen yms pois koneelta mitkä viittais mobilemehen mutta ei auta?
Mulla on mobileme koekäytössä ja pari juttua on joita en ole tajunnut. Ensimmäinen on se, että synkronoiko iDisk automaattisesti mun dokumentit kansioista muuttuneet asiakirjat myös toiselle koneelle? en ole keksinyt että miten synkronoitava kansio valitaan. Vai meneekö se niin, että synkronoitavat asiakirjat pitää kopioida työpöydän mobileme-asemalle käsin?
Toinen juttu mitä en ole keksinyt, on että miten iPhonessa voidaan synkronointi käynnistää käsin? nyt olen vain sieltä asetuksista voinut valita synkkaustiheyden tai käsin synkronoinnin, mutta en tiedä mistä napista valitsen että synkronoi? haulla en keksinyt ratkaisua tai lisäinfoa näihin ongelmiin.
Jari-eripari kirjoitti:Ei mitään ongelmia täällä ja mulla myös menee mailit me.comin kautta. Kaikki synkkaa kauniisti muutaman minuutin viiveellä. Mut se että saan lähettäjänä näkymään oman mailiosoitteen (ei me.com) iPhonessa ja Mailissa, vaati jo hieman kikkailua.
Me.com:in nettisivuille saa oman domainin, vaan onnistuuko oman domainin sähköpostien käyttö Me:comissa mitenkään kunnolla?
Joo toi on ongelma. Tuskin onnistuu millään keinolla. Antaa laittaa vaan lähettäjän nimen me.com mailiasetuksissa, mut ei lähettäjän mailiosoitetta. Jos joku tietää paremmin ilmoittautukoon välittömästi!
Onkos tuohon ylläolevaan ongelmaan löytynyt vielä mitään ratkaisua? Koitin haeskella tietoa tuosta onnistuuko oman sähköpostiosoitteen lisääminen lähettäjäksi @me.com tilalle, mutta ei ole ainakaan vielä osunut silmään.
MacPro 8-core + Led Cinema Display, MacBook Pro, Mac Mini C2D, Mac Mini G4, iPad 16 3G, iPad Mini, iPhone 4s, iPhone 6 Plus, iPod Nano, iPod Shuffle, aTV
Jari-eripari kirjoitti:Ei mitään ongelmia täällä ja mulla myös menee mailit me.comin kautta. Kaikki synkkaa kauniisti muutaman minuutin viiveellä. Mut se että saan lähettäjänä näkymään oman mailiosoitteen (ei me.com) iPhonessa ja Mailissa, vaati jo hieman kikkailua.
Me.com:in nettisivuille saa oman domainin, vaan onnistuuko oman domainin sähköpostien käyttö Me:comissa mitenkään kunnolla?
Joo toi on ongelma. Tuskin onnistuu millään keinolla. Antaa laittaa vaan lähettäjän nimen me.com mailiasetuksissa, mut ei lähettäjän mailiosoitetta. Jos joku tietää paremmin ilmoittautukoon välittömästi!
Onkos tuohon ylläolevaan ongelmaan löytynyt vielä mitään ratkaisua? Koitin haeskella tietoa tuosta onnistuuko oman sähköpostiosoitteen lisääminen lähettäjäksi @me.com tilalle, mutta ei ole ainakaan vielä osunut silmään.
Tähän ei liene ratkaisua?
Toinen tyhmä kysymys: Mulla on nykyinen perus-MobileMe-tili menossa syksyllä umpeen. Kuinka saan helpoiten jatkettua tilausta eBaysta ostetulla perhelisenssillä? Maksan ensin erotuksen (tavallinen/perhe) MobileMe:n asetuksista, mutta minne naputtelen eBaysta ostetun koodin? Vai pitääkö nykyisen tilin antaa vanhentua ensin?
Hommasin lisenssin tuohon MobileMe:hin kun vaikutti niin kätevältä. No enpä kauaa ehtinyt testailla kun ilmeni ongelma. Nimittäin osoitekirjan synkronointi Macin ja MM:n välillä käyttäytyy miten sattuu. Kun naputan kontakteja Macin osoitekirjaan, niistä vain osa päivittyy MobileMe:hin. En ole myöskään tajunnut mitään logiikkaa, mitkä päivittyvät ja mitkä eivät. Kun taas luon uuden kontaktin MobileMe:ssä, se tuntuu päivittyvän Maciin. Mistähän mahtaa olla kyse ja kuinka asiaa voisi koittaa ratkaista? Olisi hyvä saada selville ennen iPhonen käyttöönottoa (viikon sisällä).
softdog kirjoitti:Kun naputan kontakteja Macin osoitekirjaan, niistä vain osa päivittyy MobileMe:hin. En ole myöskään tajunnut mitään logiikkaa, mitkä päivittyvät ja mitkä eivät. Kun taas luon uuden kontaktin MobileMe:ssä, se tuntuu päivittyvän Maciin. Mistähän mahtaa olla kyse ja kuinka asiaa voisi koittaa ratkaista?
Jos olet varma, että kaikki asetukset ovat oikein, vilkaise tässä ketjussa olevia Applen linkkejä, joilla tuon synkronoimisen voi esimerkiksi resetoida. Jos ei toimi, niin ota yhteyttä Mobileme:n helpdeskchattiin, taisivat olla siellä 24/7? Mulla on ollut jotain synkronoimisongelmia, muttei tuollaisia, joissa vain osa kontakteista siirtyy...
onko iDiskillä jokin maksimikoko tiedostolle?
Olen päiväkausia yrittänyt siirtää muutaman gigan zippi-tiedostoa iDiskille vaan persiilleenhän tuo tuntuu vain menevän :/
Tyhmä kysymys: voiko MobileMe:ta käyttää kahdelta eri PC:ltä. Otin free trialin äsken käyttöön omalta pc:ltä ja kontaktit tuli hienosti gmailista, mutta työkalenteri on työ-pc:llä Outlookissa, voinko synkata sen sieltä?
Ekaa iPhonea odotellessa...