Hei
Tuli hankittua Macbook, ja sen mukana Tucano Work-out for Mac. Laukku on, kuten hieman enteilinkin, selvästi ahtaampi kuin olisin toivonut. Itse Mac mahtuu sinne sisään hyvin. Tarvikkeille on kuitenkin vain tasku, jonka oletuspaksuus on nolla. Eli se venyy tai ei veny sen mukaan, miten paljon tavaraa sinne änkee, ja jää tietenkin kyljestä selvästi koholleen esim. virtalähteen tai varahiiren kohdalta.
Work-out for Mac on todella kätevä jos juoksee pitkin yliopiston käytäviä tai kahvilasta toiseen, eikä tarvitse pitää mukana kuin itse kone ja pieni nippu papereita tai pari romppua. Virtalähdekin on jo siinä rajalla, että tekeekö se laukun kyljestä pullottaessaan tyylirikon. Itse kaipaisin enemmän laukkua, jossa voisi säilöä hieman kattavamman setin tarvikkeita ja papereita. Laukun, jossa saisi pidemmällekin matkalle välittömästi mukaan kaiken tarpeellisen, kun vain sujauttaisi koneen sisään.
Minulla oli töissä aikaisemmin Thinkpad. Sen mukana oli laukku, jossa oli muistaakseni kolme eri osastoa. Päällimmäinen oli koneelle. Keskimmäinen oli tarvikkeille, ja sen paksuinen, että sinne olisi hyvin saanut toisenkin samanlaisen koneen. Tarkoitti sitä, että sinne meni ongelmitta ja sullomatta virtalähde ja varahiiri ja kaikkea muuta vastaavan paksuista tavaraa. Kolmas osasto oli papereille ja käyttöohjeille.
Tein pienen tarkistuksen... laukku on 15cm paksu, 37cm leveä ja 30cm korkea. Valmistaja on Samsonite. Jos taidot ja aika riittäisi, tai löytyisi sopiva opastaja ja Macbookille tekisi samantapaisen, se voisi olla 10cm paksu, 35cm leveä ja 25cm korkea. Kovahkoa pehmustetta (vanu liian pehmeä, luonnonkumi liian kova, superlon liian pehmeä) hieman päälle 1cm kerros koneen ympärille. Koneosaston paksuus pehmusteineen olisi 4,5 tai 5cm, josta jäisi tarvikeosastolle, sen mahdolliselle pehmustukselle ja paperitaskulle toinen 5cm.
Mutta jos itse tekemisestä haaveilemisen sijaan haluaisin samanlaisen kaupasta, niin mitä "kunnollisia" ja "järeitä" Macbookin kokoisia laukkuja ihmisille tulee mieleen?
Varmaan Macbookille sen itsensä kokoinen on turvallisempi kuin Macbook Pro:n kokoinen. Tuo 15cm paksuinen Samsonite pysyy omillaan pystyssä joka asennossa. Tucano Work-out for Mac pitää aina ripustaa roikkumaan tai laittaa nojalleen jotain vasten. Jos 10cm paksusta laukusta saisi niin tukevan, että se pysyisi omillaan pystyssä, niin hyvä. Tämän edellyttäminen merkinnee kuitenkin valmista ostettaessa melkoista lisähintaa?
Tilavaa laukkua MacBookille
Keskustelua kannettavista
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Tilavaa laukkua MacBookille
Viesti Kirjoittaja MacRotta »
-
Re: Tilavaa laukkua Macbookille
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Mä olen tyytynyt käyttämään sleeveä ja sitten vars. laukuksi ihan mikä vaan.
-
Viesti Kirjoittaja onnio »
-
"Ihan mikä vaan" on harvoin tehty kannettavan tietokoneen kanssa käytettäviä tarvikkeita varten. Joten edelleen kaipaisin ihan erikseen tähän tarkoitukseen tehdyistä ratkaisuista tietoa. Mielestäni mm. muutama tulostenippu, pari romppua koteloineen, verkkolaite, vara-akku ja pieni kokoelma kaapeleita ei edes säily kovinkaan hyvin sekamelskassa.Fixx kirjoitti:Mä olen tyytynyt käyttämään sleeveä ja sitten vars. laukuksi ihan mikä vaan.
-
Onko joku paikka Helsingin lähistöllä missä tätä voisi käydä konkreettisesti kokeilemassa ja sovittamassa?onnio kirjoitti:Retroa? Fjällräven Kånken laptop 13"?
-
Re: Tilavaa laukkua MacBookille
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Kuulemma Gollan laukkuun menee viikonlopun tarvikkeet.
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Kyllä, tämä on asenne-ero. Mulla mukana kuljetettava kama vaihtelee niin paljon, etten koetakaan löytää kassia jossa kaikelle olisi oma paikkansa. Vanha Mindtrekistä saatu olkalaukku toimii kevyellä varustuksella, sitten jos kameroita ja kansioita tulee enemmän matkaan, otan jonkun isomman kassin. Vanha omppureppu ei tunnu enää kovin kätevältä.MacRotta kirjoitti:"Ihan mikä vaan" on harvoin tehty kannettavan tietokoneen kanssa käytettäviä tarvikkeita varten. Joten edelleen kaipaisin ihan erikseen tähän tarkoitukseen tehdyistä ratkaisuista tietoa. Mielestäni mm. muutama tulostenippu, pari romppua koteloineen, verkkolaite, vara-akku ja pieni kokoelma kaapeleita ei edes säily kovinkaan hyvin sekamelskassa.Fixx kirjoitti:Mä olen tyytynyt käyttämään sleeveä ja sitten vars. laukuksi ihan mikä vaan.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka