Ei ole ulkoisessa näytössä kiinni mun kone, ja näkyy oikeastaan kaikkia taustoja värejä ja kuvia vasten. Eniten ehkä valkoista vasten, mutta näkyy kyllä muillakin selvästi.Jamac kirjoitti:MInulla näkyy ulkoisen näytön kanssa harmaalla taustakuvalla sellaista värinää.
MacBook (late 2008) käyttökokemukset
-
Re: Uuden MacBookin käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja rutina »
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
DVI:llä tämä on kiinni, ja tuo MiniDisplayPort->DVI adapteri on välissä. Kerran myös kävi niin että ulkoinen näyttö jäi sammuu-syttyyy-sammuu-syttyy -tilaan. Eli ruutu mustaksi ja sitten taas päälle jne. En ihan tarkkaan muista miten sen sain aikaiseksi, olisinko napannut sähköt pois ulkoisesta näytöstä ja sitten kone oli sammuttanut näytöt virransäästöasetusten mukaisen ajan jälkeen, ja sitten kun tuosta "kombosta" konetta koitin saada taas tomintaan niin se sekos.Jukava kirjoitti:Millä liitännällä näyttö on kiinni? VGA:lla liitetyssä näytössä tuo on käsittääkseni ihan normaalia.Jamac kirjoitti:MInulla näkyy ulkoisen näytön kanssa harmaalla taustakuvalla sellaista värinää.
-
Viesti Kirjoittaja zuki »
Ministä on ruksittuna tiedostonjako päälle sekä lisätty ulkoinen kovo liostaan. Ei vain saa yhteyttä jostain syystä. AFP on valittuna protollista. Screensharing kuitenkin toimii samaan miniin?
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja tgynther »
Eivät kysyneet ostokuittia. Ylihuomenna pitäisi olla iLife-paketti perilläNever-mind kirjoitti:Laitahan viestiä jos sitä kysyvät ennen postitusta...
-
Viesti Kirjoittaja pessoa »
-
Viesti Kirjoittaja heisulivei »
T: Amatööri Macisti.
p.s. sen verran kiinnyin appleen että hylkäsin ipodin ja iphone 16Gb tilalle
-
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja lythari »
Lähiaikoina windowsinkin rinnalle laitan ja sitten pääsee kokeilemaan pelaamiseen soveltuvuutta.
-
Viesti Kirjoittaja onnio »
Parasta näissä mäceissä kuitenkin on se OSX. Ei siitä pääse mihinkään, että XP, Vista ja Linuxit jää kauas taakse verrattuna tähän käyttikseen. iLife '09 on tullu myös laitettua. iPhoton kasvojentunnistusalgoritmi oli vähän pettymys, mutta parannuksia siihen luulis tulevan jatkossa. Muuten kyllä toi iLife ohjelmistopaketti hakee vertaistansa PC-maailmasta. Valokuvien arkistointi on ensi kertaa mukavaa touhua, eikä hermoja raastavaa näpräämistä...
Meni vähän offtopic mutta menköön...
Jos joku miettii siirtymistä PC-maailmasta mac-maailmaan niin voin kyllä suositella macbookkia ensikoneeksi. Loistava tuote!
-
Kuuluisiko trackpadissa olla n. sormen verran yläreunasta alue, jossa ei toimi painallus?
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Itse en edes saanut toimimaan tuota oikeaa ja vasenta, mutta enpä koittanutkaan kuin kerran kun tuo kahden sormen klikki on tehokas.Jamac kirjoitti:Joo eihän se klikkaa oikein muuta kuin sieltä alareunasta. Mullaon hiiriasetukset niin että kun klikkaan kahdella sormella niin se on hiiren oikea nappi. Paljon paljon paljon kätevämpää kuin ohjauslevyn vasen/oikea puoli.
-

EDIT: Tajusin missä mättää kuin luin Jamacin viestin uusiksi. Olen vain laittanut toisen sormen touchpadille ja toisella klikannut (näin se mielestäni toimii vanhoissa bookeissa?). Tässä uudessa pitääkin klikata molemmilla sormilla
-
öö.. Älä pidä yhtään sormea tasolla ja näpäytä sitä kevyesti, mutta terävästi kahdella sormella. Painamalla klikkaaminen on sitten eri asia.tgynther kirjoitti:Ongelmani koski juurikin kaksi sormea touchpadille ja klikki josta pitäisi tulla secondary click mutta liian usein jää tulematta. Mistään vasen-oikea en ole kuullutkaan
EDIT: Tajusin missä mättää kuin luin Jamacin viestin uusiksi. Olen vain laittanut toisen sormen touchpadille ja toisella klikannut (näin se mielestäni toimii vanhoissa bookeissa?). Tässä uudessa pitääkin klikata molemmilla sormilla
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Sormien pitää olla klikattaessa riittävän lähellä toisiaan. Muuten ohjauslevy ajattelee että haluat siirtää osoitinta toisella ja klikata toisella sormella.tgynther kirjoitti:Ongelmani koski juurikin kaksi sormea touchpadille ja klikki josta pitäisi tulla secondary click mutta liian usein jää tulematta. Mistään vasen-oikea en ole kuullutkaan
-
Viesti Kirjoittaja astrakaani »
-
Jos laitat sormet levylle ja painat levyä niin sormet eivät saa olla liian kaukana toisistaan. Napautus clikki toimii aika kaukaakin.astrakaani kirjoitti:No jaa. Ainakaan MBP:ssa ei ole mitään väliä kuinka kaukana sormet toisistaan ovat klikattaessa. Toimii vaikka aivan äärilaidoista. Tärkeää tuntuisi olevan vain se että sormet osuvat touchpadiin samaan aikaan.
-
Viesti Kirjoittaja astrakaani »
Kun en ole tuohon painamalla klikkaamiseen juuri perehtynyt niin koin äsken yllätyksen kun huomasin että siinähän tuolla samanaikaisuudella ei ole mitään merkitystä. Eli toisella sormella voi liikutella kursoria ja sormea nostamatta vain lisätä toinen sormi padille ja klikata. Jännää. Toihan voi jollekki olla tosi näppärä toiminto.
-
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja mattiksi »

-
Viesti Kirjoittaja goedel »
- laturin vaihto (ei auttanut)
- akun vaihto (ei auttanut)
- MagSafeliitin emolla tms (ei auttanut)
- ja lopuksi koko emolevy, joka ratkaisi ongelman.
Applen foorumilta olen löytänyt muutaman vastaavan tapauksen ja emon vaihdolla siitä on sielläkin päästy. Toivottavasti nyt taas toimii piiitkän aikaa. Täällä ei taida olla muilla tullut vastaava vastaan?
-
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja ih »
Itse olen putsannut mukana tulleella liinalla, puhdasta tulee.zuki kirjoitti:Millä olette puhdistaneet näyttöä ja rungon alumiinipintaa? Alkaa olla sen verran sormenjälkiä, että tarvitsisi puhdistaa molemmat.
-
Täh? Mulle ainakaan mitään liinaa tullut mukana?ih kirjoitti:Itse olen putsannut mukana tulleella liinalla, puhdasta tulee.zuki kirjoitti:Millä olette puhdistaneet näyttöä ja rungon alumiinipintaa? Alkaa olla sen verran sormenjälkiä, että tarvitsisi puhdistaa molemmat.
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja ih »
zuki kirjoitti:Täh? Mulle ainakaan mitään liinaa tullut mukana?ih kirjoitti:Itse olen putsannut mukana tulleella liinalla, puhdasta tulee.zuki kirjoitti:Millä olette puhdistaneet näyttöä ja rungon alumiinipintaa? Alkaa olla sen verran sormenjälkiä, että tarvitsisi puhdistaa molemmat.
Taitaa olla ihan basic mikrokuituliina. Lähimarketista ostamaan.
Applelle reklamaatiota liinan puuttumisesta?

Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka