PC:sta Maciin
-
PC:sta Maciin
Viesti Kirjoittaja Tangram »
Kiitän jo etukäteen, muistakin kirjoituksista tällä sivustolla on ollut paljon hyötyä uteliaalle ja toivottavasti tulevalle maccaajalle.
-
Re: PC:sta Maciin
Viesti Kirjoittaja MoonMac »
-
Viesti Kirjoittaja Lakki »
Ehkä kannattaisi harkita tuota switchaamista vielä noilla reunaehdoilla.Tangram kirjoitti: tuo kannettava tulisi enimmäkseen työhön ja yhteydenpitoon. Onko siis iBook G4:stä mihinkään, kun kyseessä on ns. "kravalakkimalli"? Löytyykö tarpeeksi PC:n vastaavia ohjelmia macille ja kuinka helposti? Kertokaa siis ihmeessä kaikki Ibook G4 12"-mallista olennainen, ja neuvoja yleensä PC:stä macciin siirtyvälle.
Jos työasioissa toi PC-yhteensopivuus on tärkeää, taitaa olla parasta
pysyä PC:ssä sovinnolla -- näin saanet paremman panos-tuotos-suhteen
työajallesi.
-
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Et muuten kauaa...
Mulla on Macci täysin Windows työympäristössä eikä se tuota mitään ongelmaa.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Niin tietysti nyt, mutta että myös silloin kun sulla on jo Mac... hei haloo? Miksi?Tangram kirjoitti: Kaikki MP3-soittimet, kamerat sekä sen sellaiset kytken PC:hen.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Athlon64 »

Ps. kattokaa ensimmäinen iMovie tuotokseni niin kauan kuin tuo mbnet-accountti vielä toimii

-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Hehe.. Annas olla kun sun rupeaa tekemään mieli Airport Expressiä... Stereot tukiasemassa kiinni ja iBookilla soittelet sohffalta langattomasti musiikkia ja surffailet netissä. Tai ehkä haluatkin soitella musaa kännykällä bluetoothin avulla ohjaillen..Tangram kirjoitti:Työasioilla tarkoitan lähinnä kirjoitusta ja sen sellaista, mitä nykyään officella teen. lähinnä erillisiä laitteita en varmaankaan kytkisi macciin, ellei joku satu siinä toimimaan. Kaikki MP3-soittimet, kamerat sekä sen sellaiset kytken PC:hen.

...Ja sitten kun emäntä alkaa jupista että sitä tietokonetta pitää sitten käyttää vaan soffallakin, niin haet äkkiä jotain herttasta musaa iTunes Music Storesta ja ....
-
Muttei tuossa Tangramin tapauksessa switchaaminen tuottane mitään lisäarvoakaan,MacFinn kirjoitti:
Mulla on Macci täysin Windows työympäristössä eikä se tuota mitään ongelmaa.
jos PC:n kanssa tulee toimeen ja sillä saa asiat hoidettua. Koleitahan nuo Macin pikku
vekkuluudet ovat, mutta miten paljon *oikeasti* tuovat lisävastinetta työajalle, joka
kuitenkin käsittänee ihan tavallista ja tyypillistä toimisto-PC-hommaa.
-
-
Okay, alussa kirjoitit, että switchaamisessa olisi kyse lähinnä mielenkiinnosta (MacciäTangram kirjoitti:Asia on niin, että PC:n pysyäkseen kunnossa, kuluu minulla siihen paljon aikaa. Macilla lähinnä voisi olla huoleta kaikista viruksista sun muista. Ja uskon, että hommat tulevat paremmin/nopeammin kannettavalla macilla tehdyksi, kuin pöytäkoneella (PC:llä).
kohtaan). Toki PC:n kanssa joutuu pitämään turva- ja viruspäivitykset ajan tasalla, ja
jossain määrin kaipaavat asiaan paneutumista kotikäyttäjältä.
-

-
Viesti Kirjoittaja wille »
itse vaihdoin juuri joitakin päiviä sitten pääasialliseksi käyttökoneekseni mainitsemasi iBook 12":n. Kyse on siis ensimmäisestä macistäni ja en ole muuta ollut kuin tyytyväinen valintaani. PC pysyy kyllä vielä mukana kuvioissa, tyttöystävä saa hoitaa koulutyönsä sillä ja itse käyn silloin tällöin polttelemassa noita DVD-levyjä tuolla PC:llä, tietty free-työhöni liittyviä taittohommia teen vastaisuudessakin PC:ni 19 tuuman näytöllä.
Tällä hetkellä mun "karvalakissa" on 256 mb muistia ja hyvin on hommam pelannut, ei Word sen hitaammin tässä aukena kuin 2,4 ghz PC:ssä (512 mb). Tehoja siis löytyy ja muistikin on toistaiseksi riittänyt, vaikkakin täytyy myöntää että postissa on yksi 512 mb kampa tulossa.
Joka päivä Mac yllättää jollakin hienolla erolla PC:hen verrattuna. Akku kestää ja kestää, näppis on loistava ja ei se hintakaan tähän laatuun nähden niin paha ollut. Verkonkin olen pistänyt jo toimimaan Macin ja PC:n välillä, internetyhteyden jakokin on pienen hankinnan jälkeen hoidettu. Vaikeinta PC:stä Macciin siirtyessäni oli komento- ja toiminto-näppäimien löytäminen. Niiden osalta laitteen ohjekirjaa voisi siis parantaa. Mutta kai tuo, että vaikeinta oli parin näppäimen tajuaminen, kertoo jotakin siitä, kuinka helppoa PC:stä on Macciin on vaihtaa tai käyttää niitä molempia rinnakkain.
Once you go Mac, you never go back.
Wille
-
Juuri tällaista myönteistä palautetta on kyllä muualtakin sadellut tuosta iBookista. Se jos mikä on hyvä merkki.wille kirjoitti:Hei,
itse vaihdoin juuri joitakin päiviä sitten pääasialliseksi käyttökoneekseni mainitsemasi iBook 12":n. Kyse on siis ensimmäisestä macistäni ja en ole muuta ollut kuin tyytyväinen valintaani. PC pysyy kyllä vielä mukana kuvioissa, tyttöystävä saa hoitaa koulutyönsä sillä ja itse käyn silloin tällöin polttelemassa noita DVD-levyjä tuolla PC:llä, tietty free-työhöni liittyviä taittohommia teen vastaisuudessakin PC:ni 19 tuuman näytöllä.
Tällä hetkellä mun "karvalakissa" on 256 mb muistia ja hyvin on hommam pelannut, ei Word sen hitaammin tässä aukena kuin 2,4 ghz PC:ssä (512 mb). Tehoja siis löytyy ja muistikin on toistaiseksi riittänyt, vaikkakin täytyy myöntää että postissa on yksi 512 mb kampa tulossa.
Joka päivä Mac yllättää jollakin hienolla erolla PC:hen verrattuna. Akku kestää ja kestää, näppis on loistava ja ei se hintakaan tähän laatuun nähden niin paha ollut. Verkonkin olen pistänyt jo toimimaan Macin ja PC:n välillä, internetyhteyden jakokin on pienen hankinnan jälkeen hoidettu. Vaikeinta PC:stä Macciin siirtyessäni oli komento- ja toiminto-näppäimien löytäminen. Niiden osalta laitteen ohjekirjaa voisi siis parantaa. Mutta kai tuo, että vaikeinta oli parin näppäimen tajuaminen, kertoo jotakin siitä, kuinka helppoa PC:stä on Macciin on vaihtaa tai käyttää niitä molempia rinnakkain.
Once you go Mac, you never go back.
Wille
-
Viesti Kirjoittaja MS »
Minä olen ainakin huomannut seuraavat edut Windowsiin nähden:Lakki kirjoitti:Muttei tuossa Tangramin tapauksessa switchaaminen tuottane mitään lisäarvoakaan,
jos PC:n kanssa tulee toimeen ja sillä saa asiat hoidettua. Koleitahan nuo Macin pikku
vekkuluudet ovat, mutta miten paljon *oikeasti* tuovat lisävastinetta työajalle, joka
kuitenkin käsittänee ihan tavallista ja tyypillistä toimisto-PC-hommaa.
[*]Dokumentit saa suoraan PDF-muotoon ilman, että pitää omistaa kallista Acrobatia tai muuta ohjelmaa.
[*]Screenshotteja pystyy ottamaan helposti ilman mitään (kallista) erillistä ohjelmaa.
[*]AppleWorksilla pystyy tekemään hyvin dokumentteja eikä tarvitse miettiä MS Officen tapaan miten homma pitää tehdä. AppleWorksissa on varmasti puutteita, mutta itselleni se on riittänyt erinomaisesti.
[*]Ohjemat toimivat eikä tarvitse pelätä koneen hyytymistä tai ohjelmien kaatumista niin paljon.
Minulle Macilla työskenteleminen kotona on huomattavasti tehokkaampaa ja miellyttävämpää, koska olen löytänyt erittäin helposti sopivan ja toimivan ympäristön itseäni varten.
-
-
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Jos pakkauksessa lukee vain windows, meneekö se silti macciin?masa kirjoitti:Höh, miksei menisi....?
-
Viesti Kirjoittaja Enska »
-
No sehän vasta hieno asia onkin!Enska kirjoitti:Niin, kyllä mulla ainakin on samassa Telewellissä kiinni sekä Mac että PC. Ja hyvin pelaa.
-
Viesti Kirjoittaja vjanne »
Ei nyt ole kovin merkittävä pointti varmaan, mutta onnistuu Windowsissakin ihan mukana tulevilla ohjelmilla. PrintScreen-namiskaa painamalla Windows ottaa screenshotin ja iskee sen leikepöydälle (Alt+PrintScrn ottaa shotin aktiivisesta ikkunasta). Sitten vaikka Paint auki ja Muokkaa->Liitä tahi Ctrl-V. Helppoudesta en mene sanomaan, mutta ei ainakaan kalliita ohjelmia tarvitseMS kirjoitti: Minä olen ainakin huomannut seuraavat edut Windowsiin nähden:
[*]Screenshotteja pystyy ottamaan helposti ilman mitään (kallista) erillistä ohjelmaa.

Mutta mukava kuulla positiivisiä kokemuksia tuosta 12" iBookista, on itselläkin hankintalistalla tässä ennen ensi syksyä (elleivät nuo G5-huhut sitten pidä paikkaansa...)
-
Viesti Kirjoittaja jpn »
Jos modeemisi on sisäinen niin kyllä, joudut hankkimaan toisen motukan. Jos motukka on ulkoinen, niin onnesi voi vaihdella ja pelkän valmistajan nimen perusteella on hankala sanoa mitään varmaa. Jos taas kyseessä on ADSL modeemi / reititin, jonka olet PC:hen kytkenyt CAT5:lla niin se toimii mäkin kanssa ilman kommervenkkejä....Tangram kirjoitti:Mitenkäs muuten tuo nettiinmeno macilla? Täytynee ostaa oma adsl-modeemi sitä varten, vai? Tuskin mun Telewell menee macciiin, meinaan....
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
Ennenkuin kysyjää liiaksi innostetaan niin kysytään yksi hyvin oleellinen kysymys:masa kirjoitti:Höh, miksei menisi....?
Onko kyseessä ulkoinen vai *sisäinen* adsl-modeeemi ?
Ulkoisen purkin kanssa ongelmia ei tule mutta olisi mielenkiintoista nähdä miten PCI-korttipaikkaan tarkoitettu ADSL-modeemi asentuu Mac:n kuorien sisälle tuosta vain..
-
Juu, eli kyseessä on ulkoinen adsl-modeemi (Telewell TW-EA100B) Yleensä, onko mitään mahdollisuutta, että jokin PC:n ohjelma toimisi myös macilla, vaikkei pakkauksessa tai nettissä sanoittaisi mitään mac-yhteensopivuudesta?JHA kirjoitti:Ennenkuin kysyjää liiaksi innostetaan niin kysytään yksi hyvin oleellinen kysymys:masa kirjoitti:Höh, miksei menisi....?
Onko kyseessä ulkoinen vai *sisäinen* adsl-modeeemi ?
Ulkoisen purkin kanssa ongelmia ei tule mutta olisi mielenkiintoista nähdä miten PCI-korttipaikkaan tarkoitettu ADSL-modeemi asentuu Mac:n kuorien sisälle tuosta vain..
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Teknisesti ei mitään mahdollisuutta. Jos mukana kuitenkin on myös ohjelman Mac-versio, olisi outoa jos siitä ei mainittaisi. Hyvin epätodennäköistä, vaikka tietysti teoriassa mahdollista.Tangram kirjoitti: Yleensä, onko mitään mahdollisuutta, että jokin PC:n ohjelma toimisi myös macilla, vaikkei pakkauksessa tai nettissä sanoittaisi mitään mac-yhteensopivuudesta?
On Macin suuri etu, että Windowsin .exe-ohjelmat eivät toimi, sillä viruksetkin ovat sellaisia ja kuuluvat merkittävänä osana Windowsin "ylivoimaiseen softavalikoimaan"...
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka