EyeTV Hybrid vs. Diversity
-
EyeTV Hybrid vs. Diversity
Viesti Kirjoittaja musse1 »
Diversityhän mainostaa että siinä olisi kaksi viritintä joita molempia käyttämällä sais paremman vastaanottokyvyn. Onko teillä kokemusta asiasta?
-
Re: Eyetv hybrid vs. diversity
Viesti Kirjoittaja matrisfi »
Osta molemmat =).
matti
-
Ainoa kriteeri on siis mahdollisimman hyvä vastaanottokyky huonossa singnaalissa. PC läppärin kanssa kokeilin mökillä Anyseen laitetta ja sillä ei tullut tarpeeksi hyvää singnaalia, tosin antennikin oli vaan sellainen piiskamallinen suoraan kiinnitettynä digisovittimeen. Olisko mahdollista että Eyetvn mallit toimisivat minulla? Onko noilla kahdella mallilla eroja toimivuudessa huonossa singnaalissa?
-
Viesti Kirjoittaja luu5 »
Itsella on diversity ja etaisyytta on about 40km Lahden mastoon. En kayta diversity ominaisuutta ja molemmissa virittimissa on 100%. Tosin katolla onkin 2 metrinen UHF-antenni.matrisfi kirjoitti:Kaapeliverkossa ei diversity toimi. Diversityn etu on, että saa nauhoitettua/katsottua yhtäaikaa eri kanavanipuista. Tuolla etäisyydellä tv-asemasta toiminee ilman diversity-ominaisuuttakin.
Tuntuu oudolta ettei noin lahelta saisi signaalia tikkuantennilla, mutta jos vaan antaa myoden niin jonkinlainen suuntaava antenni olisi paikallaan. Jos se ei oikeasti onnistu niin sitten diversity kahdella tikulla, mutta onkohan siitakaan apua. Ja kun diversity on kaytossa niin yhta pakettia vain kerrallaan voi katsoa/tallentaa.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ja pistä mökin pihalle pystyyn viisimetrinen salko, johon pistät harava-antennin. Saat kunnon signaalin ja hyvän kuvan.
-
Viesti Kirjoittaja iMiika »

Tuuttaa joku tikku pihallesi ja sen päähän joku harava, luulisi toimivan jos mastoon on vielä tuollainen erinomaisen sopiva matka.
MBP 15", 2.6GHz, 8GB, early 2008
| Amiga 500, 1Mb
-
Re: EyeTV Hybrid vs. Diversity
Tiedättekö onko olemassa sitten tehokkaampia pöytämallisia antenneja? Katolle en mitään saa. Lisäksi toistaiseksi on käytössä ainoastaan 12V järjestelmä. 220V tulossa mutta vasta vuoden lopulla.
-
Viesti Kirjoittaja Ape »
Jos nuo ehdot pitää täyttyä on Hybrid ainoa vaihtoehto.musse1 kirjoitti:... Asun kaapeli verkossa...
... Saanko toimimman jommalla kumalla tv:n myös mökillä...
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Siis miksei mökin pihaan saa tolppaa pystyyn? Rakennusvaihe tai ei. Pöytämalliset antenni, jotka toimii, vaativat oman virtalähteensä ja 12V ei välttämättä riitä sekä läppärille että antennille.musse1 kirjoitti:Antennin asentaminen ei tässä vaiheessa, ensi kesäksi onnistu kun mökkikin on vasta rakennusvaiheessa. Sen valmistuttua hankin kyllä varmaan sen antennin. Vielä en saanut varmuutta asiaan kummassa on parempi vastaanottokyky huonossa signaalissa. Löytyisikö jostain testejä ja vertailuja kyseisistä TV tikuista?
Tiedättekö onko olemassa sitten tehokkaampia pöytämallisia antenneja? Katolle en mitään saa. Lisäksi toistaiseksi on käytössä ainoastaan 12V järjestelmä. 220V tulossa mutta vasta vuoden lopulla.
-
Jos kaupasta hakee normaalin antennin niin ei varmaan tarvii erillista vahvistusta tuollaisilla etaisyyksilla eli pelkka antenni riittaa. Oma etaisyys on siis noin 50km ja UHF vahvistus on vahvistimesta kaannetty minimiin. Tallainen triax on katolla http://www.satkaikkonen.com/product_details.php?p=162, antenni on sen verran iso, etta siihen mahtuu koko varpusparvi paskomaan kerralla. Onneksi eivat ole tuota alkaneet tehda.MacFinn kirjoitti:Siis miksei mökin pihaan saa tolppaa pystyyn? Rakennusvaihe tai ei. Pöytämalliset antenni, jotka toimii, vaativat oman virtalähteensä ja 12V ei välttämättä riitä sekä läppärille että antennille.
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Kannattaako ostaa Hybrid vai riittääkö DTT? Meinaa että näkyykö tuol esim. DVB-C jossainpäin ja sit vastaavasti onko paljon alueita missä pitää olla analooginen mahdollisuus...
-
Kaikki eivät välttämättä halua tolppaa keskelle pihaa, varsinkin kun mökkiin on tarkoitus rakentaa kunnon antennit.MacFinn kirjoitti:Siis miksei mökin pihaan saa tolppaa pystyyn? Rakennusvaihe tai ei.
Eipä tästä taida suoritua muulla tavalla kuin testata itse. Edelleen tosin otan kyllä vastaan ideoita.
-
Viesti Kirjoittaja dasda »
Jos testaat itse kumpaakin, niin kerrohan tuloksesi täällä, koska tämä asia kiinostaisi minuakin ja olen juuri ostamassa joko Hybridiä tai Diversityä..musse1 kirjoitti: Eipä tästä taida suoritua muulla tavalla kuin testata itse. Edelleen tosin otan kyllä vastaan ideoita.
-
Viesti Kirjoittaja nimenion »
Onkos se nyt sitten niin, että macbookin kanssa kansi on jätettävä auki, kun tikun jättää nauhottamaan?
Itse en ole keksinyt parempaa.
Mulla ei omalla antenilla tee yhtään mitään, kun asunto on syvällä laaksossa. Että antennipiuhan kanssa ....
Sitten yksi yllättävä hienous: mun eyeTV leikkaa mainoskatkot pois! Ei k o k o n a a n , mutta niistä tulee noin minuutin mittaisia, mikä on hämmentävää, mutta ihan mukavaa.
Vastaavia kokemuksia ja kansineuvoja?
Kiitos.
iMac 27" 3,06 GHz ja Lumileopardi
iPhone 4G
-
Eihan sita tarvii keskelle pihaa pystyttaa, ja samaa antennia voi hyodyntaa myohemmin. Vaan kullekin makunsa mukaan.musse1 kirjoitti:Kaikki eivät välttämättä halua tolppaa keskelle pihaa, varsinkin kun mökkiin on tarkoitus rakentaa kunnon antennit.MacFinn kirjoitti:Siis miksei mökin pihaan saa tolppaa pystyyn? Rakennusvaihe tai ei.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Itselläni on aina ollut kansi auki koska laite sijaitsee kirjahyllyssä, se menee sitten määrätyn ajan kuluttua nukkumaan jos ei ole tallennettavaa.nimenion kirjoitti:Onkos se nyt sitten niin, että macbookin kanssa kansi on jätettävä auki, kun tikun jättää nauhottamaan?
Tuota ominaisuutta ei EyeTV sisällä.nimenion kirjoitti:Sitten yksi yllättävä hienous: mun eyeTV leikkaa mainoskatkot pois! Ei k o k o n a a n , mutta niistä tulee noin minuutin mittaisia, mikä on hämmentävää, mutta ihan mukavaa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Oletko ehkä joskus asentanut ETVComskipin?

-
Viesti Kirjoittaja Ape »
Jossain toisessa striimissä joku mainitsi MacBookin suunnitellun oletuksella, että kansi on aina auki kun sitä käytetään. Jäähdyttää itseään näppiksen kautta. Siksi pidän itse aina kannen auki jos kone jotain hönkii.nimenion kirjoitti:Onkos se nyt sitten niin, että macbookin kanssa kansi on jätettävä auki, kun tikun jättää nauhottamaan?
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka