Olen harkitsemassa ensimmäisen Macin ostoa ja tarkoituksena hyvän piirtokoneen hankinta.Tällä hetkellä olen katsastellut iMac G5:sta (1,8GHz PowerPC G5,muisti 512Mt, 600 MHz järjestelmäväylä, kovalevy 80Gt Serial ATA; 7200rpm).
Ongelmana on se, että kyseessä on siis 1.oma koneeni, ja tähän asti olen aina piirtänyt pc:llä ( Rhinoceros, FreeHand, Photoshop...)Eli olen hyvinkin kokematon Macin suhteen.
G5:ssa on 64Mt:n NVIDIA GeForce FX 5200 Ultra- näytönohjain. Onko se riittävän hyvä pyörittämään Macin perus 3D-ohjelmia ja muutaman kymmenen megan tiedostoja? Muilta ominaisuuksiltaan ko. kone vaikuttaa loistavalta ja ulkonäköhän hurmaa kenet tahansa!
Vaikka en Pc:n ohjelmia kaipaamaan jäisikään, olen kuullut huhun, ettei uusi Virtual Pc suostuisi pyörittämään Rhinoceros kolmosta? Mahtaako huhu pitää paikkaansa ja onko jollakin omia kokemuksia kyseisestä? Kiitos miljoona jo etukäteen jos vastauksen raapustat!
Miten iMac G5 soveltuu piirto/graafiseen työhön?
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Miten iMac G5 soveltuu piirto/graafiseen työhön?
Viesti Kirjoittaja Ponnari »
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Re: Miten iMac G5 soveltuu piirto/graafiseen työhö
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Geforcen puutteet tullevat esiin lähinnä raskaissa peleissä, eivät niinkään piirto-ohjelmissa. Ainakaan graafikoilla ja kuvankäsittelijöillä ei ole mitään ongelmia Geforcen kanssa. 3D-softista taas en osaa sanoa mitään historiallisen syvällistä.
Virtual PC:stä yleisesti sen verran, että jos mielii siinä mitään käyttää siedettävästi, Xp on pois laskuista, kun se on kovin hidas jopa tuplaprossukoneissa. W2k on paljon nopeampi ja workkii jo. Sarvikuonon käytöstä on täällä joskus ollut juttua, joten etsintää...
Virtual PC:stä yleisesti sen verran, että jos mielii siinä mitään käyttää siedettävästi, Xp on pois laskuista, kun se on kovin hidas jopa tuplaprossukoneissa. W2k on paljon nopeampi ja workkii jo. Sarvikuonon käytöstä on täällä joskus ollut juttua, joten etsintää...
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Ponnari »
Jep, onneksi itse en pahemmin pelaile, joten eiköhän tuo G5 passaa omiin tarkotuksiin. Hyvä näin, ja mitä oon kuullut, Maya ja Cinema4D vie jo melkein voiton Rhinosta ja toimisivat myös hyvin G5:ssa, joten ehkä olis aika opetella uudet tuulet ja olla huolehtimatta Virtual Pc:n toimivuudesta! Kiitokset.
-
Viesti Kirjoittaja Boogieman »
FreeHand MX ja Photoshop 7 pyörivät jo 450 MHz PowerMacissa kohtuuhyvin.
Tuo iMac on aivan tehokas niille.
Hankit vaan molemmat ohjelmat Mac-versioina. Lienee aivan eri asia pyörittää noita PC-ohjelmina VPC:llä.
Tällainen huomio.
Tuo iMac on aivan tehokas niille.
Hankit vaan molemmat ohjelmat Mac-versioina. Lienee aivan eri asia pyörittää noita PC-ohjelmina VPC:llä.
Tällainen huomio.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka