vellu80 kirjoitti:osaako kukaan auttaa miksi mulla ei toimi toi multimedia transfer? kännys ohjelmistoversio V 11.0.008. Nmt ei löydä laitetta. bluetooth on yhteydessä,mutta ei vaan tunnista laitetta. ennen kännyn päivitystä toimi kuin ajatus. toimiiko jollakin nmt tuolla ohjelmistoversiolla?
Mulla ainakin usb:n kautta toimii... Ja bluetoothilla viestit ja filut kyllä liikkuu...
Uusi versio firmiksestä on ilmeisesti ulkona... .009
Joo eli mulla on toi nokia 5800 xpressmusic ja sitte macbook jossa on käyttis mac OS X 10.5.6 ja tilasin toho luurin sen pakettidatan ja nyt kun koitan saada bluetoothin kautta netin tähän koneeseen niin en pääse puusta pitkään.
Olen nyt lueskellu näitä ohjeita täällä ja nokian ohjeita ja vaikka mitä mutta ei auta kun nokian ohjeissa on vanhan macin käyttiksen ohjeet enkä sitte tajuu miten homma pitäis tehdä. Voisiko joku ystävällisesti ihan melkein alusta asti ja askel kerrallaan kertoa, miten homma OS X 10.5.6:lla toimii?
Oon nytten pariuttanu kyllä luurin ja koneen mutta siihen loppuukin sitte mun taidot melkein tässä asiassa. Olisi mahtava saada tää homma toimimaa koska oon intissä ja siellä ois kiva kuulla vähä maailmastaki välillä
Kiitos jo etukäteen.
PS. tiiän kyllä että tästä tosiaan on noita threadeja mutta en niide avulla kyllä onnistunu hommaa saamaan toimimaan ni sen takia tein uuden
Pikaseen testasin itsekkin Noksu-kaupassa.. ekat vibat on että ei se nyt mikään ihan kakka laite ollut mut sit rupes tulee ärsyttäviä käytettävyys ongelmia esim. tekstiviestiä kun rupeet naputtaa niin se kääntää näppiksen automaattisesti vaaka-asentoon..eli onko ne Nokian insinöörit kelannut että tekstareita on pakko naputtaa vaaka-asennossa vai saako ton asetuksista muutettua?
Toki monesti toi vaaka näppis on kätevämpi mut itsellä ainakin tosi usein ei ole mahdollisuutta käyttää molempia käsiä eli mites sitä vaaka näppistä näpytellään yhellä kädellä... no en tosiaan kerennyt syvällisemmin tutustuu mut jäi vähän semmonen maku ettei käytettävyys kyllä ollut lähelläkään iPhonen tasoa... Symbian valikkopomppimista kosketusnäytönkera.
visomaa kirjoitti:
No ei ihan huolto/myyjä mutta erään ison telefirman työntekijöitä kuitenkin.
Mitä huuteluun tulee, niin valitettavasti en voi raakaa dataa paljastaa (confidental) mutta määrä on suuri jopa muihin nokialaisiin verrattuna
Ehkä, mutta parempi tilanne kuitenkin kuin iPhonella. Niistä hajoaa 90% ensimmäisen kuukauden aikana ja jäljellejäävistäkin puolet vuoden sisään.
Huolto kestää keskimäärin 4kk.
Luonnollisesti minulla on tästä äärimmäisen luotettavaa sisäpiirin dataa, mutta valitettavasti en voi sitä paljastaa (confidential). Voi harmi.
IIIMacci kirjoitti:Pikaseen testasin itsekkin Noksu-kaupassa.. ekat vibat on että ei se nyt mikään ihan kakka laite ollut mut sit rupes tulee ärsyttäviä käytettävyys ongelmia esim. tekstiviestiä kun rupeet naputtaa niin se kääntää näppiksen automaattisesti vaaka-asentoon..eli onko ne Nokian insinöörit kelannut että tekstareita on pakko naputtaa vaaka-asennossa vai saako ton asetuksista muutettua?
Heh, oisit tutustunu vain enemmän, parin painalluksen päässä on kolme tekstinsyöttötapaa lisää Puhelimessa on tuon full qwertyn lisäksi mini-qwerty, käsialantunnistus ja ihan perinteinen numeronäppäimistö - sillä viimeistään onnistuu normi yhden käden käyttö
Muutenkin puhelin vain paranee käytössä, nyt tuli uusi päivitys puhelimeen taas ja toiminnallisuus parani entisestään, en ole itse katunut puhelimen ostamista.
Nimim. "Olen myös käyttänyt iPhonea tarpeeksi ollakseni sitä ostamatta"
visomaa kirjoitti:
No ei ihan huolto/myyjä mutta erään ison telefirman työntekijöitä kuitenkin.
Mitä huuteluun tulee, niin valitettavasti en voi raakaa dataa paljastaa (confidental) mutta määrä on suuri jopa muihin nokialaisiin verrattuna
Ehkä, mutta parempi tilanne kuitenkin kuin iPhonella. Niistä hajoaa 90% ensimmäisen kuukauden aikana ja jäljellejäävistäkin puolet vuoden sisään.
Huolto kestää keskimäärin 4kk.
Luonnollisesti minulla on tästä äärimmäisen luotettavaa sisäpiirin dataa, mutta valitettavasti en voi sitä paljastaa (confidential). Voi harmi.
IIIMacci kirjoitti:tekstiviestiä kun rupeet naputtaa niin se kääntää näppiksen automaattisesti vaaka-asentoon..eli onko ne Nokian insinöörit kelannut että tekstareita on pakko naputtaa vaaka-asennossa vai saako ton asetuksista muutettua?
IIIMacci kirjoitti:tekstiviestiä kun rupeet naputtaa niin se kääntää näppiksen automaattisesti vaaka-asentoon..eli onko ne Nokian insinöörit kelannut että tekstareita on pakko naputtaa vaaka-asennossa vai saako ton asetuksista muutettua?
Sen näppiksen voi määritellä toisinkinpäin.
OK.. olettaen että tuo onnistuu sit yhen klikin päästä eikä tarvitse aina mennä valikon x y ja z kautta muuttamaan toi?? Yritin käännellä puhelinta mutta ei kääntyny ainakaan perässä...
carrbon kirjoitti:Kaksi klikkausta joudut tekemään, että saat muutettua sitä näppäimistöä.. Onko liian raskasta?
Jos kännyssä on anturi joka tietää asennon, niin ehdottomasti on
... niin ... toisaalta jos sitten pystyasennossa saisi pienemmät sormet samalla taikaiskulla...
Tai sitten pitäisi voida valita numeronäppis pystyvaihtoehdoksi.
Näppis kääntyy automaattisesti muissa kuin koko ruudun qwertyssä. Siksi kai sitä sanotaan koko ruudun qwertyksi.
Toimiiko teillä muilla 5800n käyttäminen bluetooth-modeemina? Oon yrittänyt nyt muutamaan otteeseen sitä kautta atk-internettiin yhdistää, mutta antaa vain virheilmoituksen:
"On tapahtunut bluetooth-sarjavirhe.
RFCOMM-sarjakanavan avaaminen epäonnistui.
Tarkista vaatiiko laite autentikoinnin sallimista."
Noksusta on sallittu SIM-kortin etäkäyttö, ja läppäri on lisätty luotetuksi laitepariksi. Tiedostojen siirto bluetoothilla onnistuu myös hyvin.. Macissa asetukset samat kuin edellisen kännykän kanssa, toimi silloin hyvin.
Forsteiner kirjoitti:Minäkään en ymmärrä sitä tuplaklikkailun logiikkaa. Minkä käytettävyysedun se tuo, että pitää klikata kaksi kertaa? Onko ajatus se, että kun tietokoneessakin klikkaillaan ohjelmaikoneita kaksi kertaa, niin puhelimen käyttäjä ymmärtää tehdä saman puhelimessa? Kosketusnäytöllinen puhelin on kuitenkin ihan erilainen ympäristö, verrattuna hiirellä hipelöitäviin tietsikkakäyttiksiin.
Olisiko syynä tuohon se että kosketusnäyttö ei ole yhtä hyvä kuin esimerkiksi iPhonessa? Tekniikkahan on eri ja ymmärtääkseni iPhonessa on tämä parempi.
iLuurissa kosketus perustuu ihan oikesti näytön kosketukseen kun taas nokialaisessa se on rakennettu perustumaan paineeseen eli sitä pitää oikeasti painaa. Ratkaisu on käsittääkseni tehty siksi että nokiaa voi käyttää esim. hanskojen, styluksen ja "plektran" kanssa toisin kuin iphonea?
Forsteiner kirjoitti:Minäkään en ymmärrä sitä tuplaklikkailun logiikkaa. Minkä käytettävyysedun se tuo, että pitää klikata kaksi kertaa? Onko ajatus se, että kun tietokoneessakin klikkaillaan ohjelmaikoneita kaksi kertaa, niin puhelimen käyttäjä ymmärtää tehdä saman puhelimessa? Kosketusnäytöllinen puhelin on kuitenkin ihan erilainen ympäristö, verrattuna hiirellä hipelöitäviin tietsikkakäyttiksiin.
Olisiko syynä tuohon se että kosketusnäyttö ei ole yhtä hyvä kuin esimerkiksi iPhonessa? Tekniikkahan on eri ja ymmärtääkseni iPhonessa on tämä parempi.
iLuurissa kosketus perustuu ihan oikesti näytön kosketukseen kun taas nokialaisessa se on rakennettu perustumaan paineeseen eli sitä pitää oikeasti painaa. Ratkaisu on käsittääkseni tehty siksi että nokiaa voi käyttää esim. hanskojen, styluksen ja "plektran" kanssa toisin kuin iphonea?
Ei vaan ratkaisu on tehty siksi, että resistiiviset kosketusnäytöt ovat tietääkseni huomattavasti halvempia
carrbon kirjoitti:Ihan hyvä että ovat tehneet sen ratkaisun, hanskat kädessä käyttäminen = iso plussa..
Kunnollista multitouchiahan ei ymmärtääkseni voi resistiivisellä näytöllä ainakaan nykysysteemien puitteissa edes toteuttaa, joten sinänsä ihan turha toivo tuommoista iPhoneen edes unelmoida.
Tilaa netistä lapaset, jossa on anturi sormen päässä. Niitä myydään kyllä
Itse kyllä tykkään siitä että näyttöä tarvitsee vain juuri ja juuri hipelöidä.
carrbon kirjoitti:Ihan hyvä että ovat tehneet sen ratkaisun, hanskat kädessä käyttäminen = iso plussa..
Kunnollista multitouchiahan ei ymmärtääkseni voi resistiivisellä näytöllä ainakaan nykysysteemien puitteissa edes toteuttaa, joten sinänsä ihan turha toivo tuommoista iPhoneen edes unelmoida.
Tilaa netistä lapaset, jossa on anturi sormen päässä. Niitä myydään kyllä
Itse kyllä tykkään siitä että näyttöä tarvitsee vain juuri ja juuri hipelöidä.
Eihän multitouchia saa enään edes käyttää kun apple patentoi sen. Googlellehan ne oli mennyt jo kovistelemaan ettei sitä saa edes ajatella käyttävänsä.