Mikä Applessa ja Maceissä ärsyttää?
-
Re: Mikä Applessa ja Maceissä ärsyttää
Viesti Kirjoittaja rock777 »
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Ite kun painan nuolta oikealle tuossa kohtaa, ni seuraava kuva kansiossa livahtaa tähän pikakatseluun.rock777 kirjoitti:Mua kyrsii osx:ssä se, etti saa selattua kuvia maalaamatta niitä ensin ja sitten vasta esikatselulla. Ei se nyt hankalaa oo maalata+spacea painaa, mutta sais ne samasta kansiosta pystyä selaamaan -valitsematta jokaista aluks erikseen.
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Oletko kokeilut painaa nuolta alaspäin (tai ylös).rock777 kirjoitti:Mua kyrsii osx:ssä se, etti saa selattua kuvia maalaamatta niitä ensin ja sitten vasta esikatselulla. Ei se nyt hankalaa oo maalata+spacea painaa, mutta sais ne samasta kansiosta pystyä selaamaan -valitsematta jokaista aluks erikseen.
--Ari
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Oletko kokeillut laittaa FullScreenille ja sitten koettanut kelata ylös/alas (ilman että olet valinnut useampia tiedostoja). Ei valitettavasti onnistu. Tuo kun fiksattaisiin, niin avot! Pikku-QuickLookissahan tuo toimii...tkt kirjoitti:Oletko kokeilut painaa nuolta alaspäin (tai ylös).rock777 kirjoitti:Mua kyrsii osx:ssä se, etti saa selattua kuvia maalaamatta niitä ensin ja sitten vasta esikatselulla. Ei se nyt hankalaa oo maalata+spacea painaa, mutta sais ne samasta kansiosta pystyä selaamaan -valitsematta jokaista aluks erikseen.
--Ari
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
NeNithelo kirjoitti:Pikku-QuickLookissahan tuo toimii...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Jonttufantti »
Besserwisseröintikö on mielestäsi sitä, kun kyseenalaistin myöhemmin mutuksi jopa kirjoittajan taholta toteaman perustelemattoman väittämän?TheKraken kirjoitti:Anteeksi mutta kukakohan sitä nyt alkoi bessewisseröimään, pyytelemään todisteita ja kyseenalaistamaan kenenkin kirjoitusten todenperäisyyttä alunperin?Jonttufantti kirjoitti:Onko tänne mitään järkeä kenenkään kirjoittaa jos besserwisserit alkaa kyseenalaistamaan kirjoittajien kertomusten todenperäisyyttä.
Ja tuohon modeilupuoleen: Moderaattorien tehtävä on siivota asiattomuudet pois, mutta kuitenkin he edustavat ihan itse itseään tällä palstalla, ellei viestissä erikseen muuta mainita. Ja täten saavat heitellä ihan yhtä huonoa läppää kuin muutkin
Itse kirjoitin aluperin päivityksen yhteydessä kohtaamastani ongelmasta, jonka todenperäisyyden kyseenalaistamiseen viittasin. Minusta on kohtuullisen noloa kannaltasi, ettet näe eroa noiden asioiden välillä.
- Steve Jobs
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Toivonen kirjoitti:NeNithelo kirjoitti:Pikku-QuickLookissahan tuo toimii...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Jooh, unohdin tän foorumin kaksinaisuussäädökset

-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Jonttufantti kirjoitti:Besserwisseröintikö on mielestäsi sitä, kun kyseenalaistin myöhemmin mutuksi jopa kirjoittajan taholta toteaman perustelemattoman väittämän?TheKraken kirjoitti:Anteeksi mutta kukakohan sitä nyt alkoi bessewisseröimään, pyytelemään todisteita ja kyseenalaistamaan kenenkin kirjoitusten todenperäisyyttä alunperin?Jonttufantti kirjoitti:Onko tänne mitään järkeä kenenkään kirjoittaa jos besserwisserit alkaa kyseenalaistamaan kirjoittajien kertomusten todenperäisyyttä.
Ja tuohon modeilupuoleen: Moderaattorien tehtävä on siivota asiattomuudet pois, mutta kuitenkin he edustavat ihan itse itseään tällä palstalla, ellei viestissä erikseen muuta mainita. Ja täten saavat heitellä ihan yhtä huonoa läppää kuin muutkin
Itse kirjoitin aluperin päivityksen yhteydessä kohtaamastani ongelmasta, jonka todenperäisyyden kyseenalaistamiseen viittasin. Minusta on kohtuullisen noloa kannaltasi, ettet näe eroa noiden asioiden välillä.

Voe hellanduudelis sentään. Näihin ei tietty pitäisi tarttua ollenkaan, mutta olkoon.
Sinun ehkä kannattaisi harkita tosissasi demaripoliitikon tai YLEn poliittisen toimittajan uraa, jos et sellaisessa jo ole. Etenkin SDP olisi varmaan varsin kiinnostunut kiinnittämään sinut riveihinsä jo heti seuraavien vaalien alla. Suosittelen, nimittäin sen verran lahjakkaasti osaat vääntää sanaleikkejä loputtomiin. Älä ota tätä veetuiluna, vaan aitona vinkkinä.
Kaikki me täällä esitämme vain omia mielipiteitämme ja mutuun perustuvia näkemyksiämme maailman menosta, jontut ja fantit mukaanlukien. Jos et ole asiaa sattunut vielä huomaamaan tai ymmärtämään, tämän ketjun nimi on mikä ärsyttää, eli se on lähtökohtaisesti ketju, jossa esitetään nimenomaan mielipiteitä, eli mutu-kommentteja.
Se ei kuitenkaan kiellä ketään kommentoimasta samoja teemoja myös toisenlaisesta näkövinkkelistä, myös ärsytyksien taustoja pohtien. Paremminkin niin, että olisihan se aika omituista, jos homma olisi tällaisella foorumilla pelkkää valitusta ja hymistelyä, eikä kukaan edes yrittäisi pohtia syitä kielteisiksi koettuihin ilmiöihin, ja kenties jopa auttaa niistä eroon pääsemisessä. Monilla ihmisillä kun on luontainen taipumus pyrkiä mieluummin positiiviseen kuin negatiiviseen lopputulokseen. Jopa täällä Suomessa, suomalaisesta perusluonteesta huolimatta.
Jos olet oikeasti hakemassa vinkkejä, neuvoja ja apua kokemiisi ongelmiin näiden vehkeiden kanssa, ymmärrät varmaan kirjata viestisi ongelmineen sopivampaan paikkaan kuten esim. Ongelmia ompun kanssa -osioon. Jos taas katsot aiheelliseksi kirjoittaa tuntemuksesi pelkästään tänne, pitäisi pystyä sietämään myös erilaisia mielipiteitä ja jopa tuntemuksiisi kriittisesti suhtautuvia kommentteja. Sellaiset kun ovat täällä aivan luonnollisia ilman mitään merkkikiihkoiluakin. Jos haluat nähdä pelkästään päänsilitystä, hymistelyä ja itseäsi myötäileviä kommentteja, perusta oma foorumi.
Ihan noin herkkähipiäinen ja kritiikkiallerginen ei tällaisissa ketjuissa kannattaisi olla. Kukaan ei sinua syyttänyt "valehtelusta" tai ylipäätään mistään alunperin, mutta omat vastineesi ovat olleet viime aikoina lähinnä turhaa junkutusta. Kun joku on kanssasi eri mieltä, alat räksyttämään, itkemään ei saa sanoa- itkuvirttä ja heittämään uskonto-korttia kehiin. Yhyy ja hohhoijaa.
Sinulla tuntuu olevan voimakas tarve olla oikeassa ja saada sanoa se viimeinen sana. Ainakin omasta puolestani nuo "oikeudet" on sinulle suotu jo sivu tai pari takaperin, joten antaisit jo asian olla. Eiköhän tämä asia ole jo puitu läpi tarpeeksi moneen kertaan, eikä siihen enää ole mitään järkevää lisättävää. Ei minulla ainakaan. "Asiapuoli" vaan vähenee tai on kaikonnut jo aikaa sitten, henkilökohtaisuuksien kustannuksella.
Edit: kakka OT-läppä poistettu
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ei. Sitä en kutsunut besserwisseröinniksi. Kelaapa vähän tarkemmin niitä viestejäsi.Jonttufantti kirjoitti:Besserwisseröintikö on mielestäsi sitä, kun kyseenalaistin myöhemmin mutuksi jopa kirjoittajan taholta toteaman perustelemattoman väittämän?
Minä näen kyllä niiden välillä hyvin eron, se olet nyt jälleen sinä tässä, joka ymmärsit minun viittaukseni väärin.Jonttufantti kirjoitti:Itse kirjoitin aluperin päivityksen yhteydessä kohtaamastani ongelmasta, jonka todenperäisyyden kyseenalaistamiseen viittasin. Minusta on kohtuullisen noloa kannaltasi, ettet näe eroa noiden asioiden välillä.
Minä en kyseenalaista missään nimessä sinun ongelmaasi, vaan kyseenalaistin sen väittämän, että voisit olla 100% varma siitä, että se ei ollut tavalla tai toisella käyttäjän toimista johtuva (esim. jonkun asentamasi kolmannen osapuolen softan sekoilua tai muuta ei varsinaista käyttiksen sekoilua). En kuitenkaan väitä, että se sinun mokasi olisi. Kunhan nyt sanon, että hyvin usein noissa tilanteissa se on.
Niin kauan kunnes se ongelman syy selviää, ei kukaan voi olla tästä asiasta varma. Silloin sinä, enkä minä, eikä kukaan muukaan voi olla oikeassa, kuten tuolla aiemmin väitit olevasi. Ainut rautainen fakta kun tässä keskustelussa on ollut se, että sinulla oli koneesi kanssa ongelmia. Kaikki muu on ollut mutuilua, mielipiteitä sekä empiiristä pienen otannan tilastopseudotieteilyä. Minusta on kohtuullisen noloa kannaltasi, ettet näe eroa noiden asioiden välillä.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Eniten tässä nyt kyrsii tuo rikottu afp-ajuri (vastaavista oireista on ollut valitusta netti pullollaan). Ilmeisesti tuo rikkomus on tehty jonkun TC-virityksen takia, kun sen kanssa ei ole pahemmin ongelmia ollut.
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
- iWork ja iLife päivitys. Voisivat päivittyä samanlailla kuin käyttis. 10.5.5->10.5.6. Juuri kun viime vuonna ostin iLife08 ja iWork08 versiot niin nyt on jo 09 kaupassa. Tämähän turhauttaa minua.
- Miksi käyttistä ei voida myydä aina uusimmalla iLife ja iWorks paketilla. Mac Box Set tyyliin.
- iPhonesta ei ole saatavilla extreme käyttöön olevaa versiota. Ko puhelinta ei uskalla ostaa, koska tarvitsen luuria töissäkin. Tarkoitan, että apple voisi tehdä samanlaisen luurin kuin Sonim XP3, mutta omalla desingillä ja softalla.
-
Vuosi on todella pitkä aika tietokonebusineksissa. Jos softan yksi versio kestää reilun vuoden, niin se on jo paljon.M.P.T kirjoitti:Listaa
- iWork ja iLife päivitys. Voisivat päivittyä samanlailla kuin käyttis. 10.5.5->10.5.6. Juuri kun viime vuonna ostin iLife08 ja iWork08 versiot niin nyt on jo 09 kaupassa. Tämähän turhauttaa minua.
No iWork ei kuulu pakettiin, mutta muutenhan sitä juuri noin myydään Maccien kyljessä. Uusimmat mukana, tosin iWorkista pitää maksaa se 49 dollaria ostaessa tai 79 dollaria, jos ostaa lisenssin jälkikäteen. Itse softahan on mukana, tarvii vain aktivointikoodin. Vai meinaatko, että Mac Box Setin (tai sen kaltaisen) pitäisi olla se ainut myynnissä oleva paketti? Turhaahan se olisi, koska moni tosiaan ei iLifea (saatika iWorkia) kaipaa eikä käytä. Heille tulisi olo että maksavat turhasta.M.P.T kirjoitti:- Miksi käyttistä ei voida myydä aina uusimmalla iLife ja iWorks paketilla. Mac Box Set tyyliin.
Voisi olla melkoisen näköinen möllykkäM.P.T kirjoitti:- iPhonesta ei ole saatavilla extreme käyttöön olevaa versiota. Ko puhelinta ei uskalla ostaa, koska tarvitsen luuria töissäkin. Tarkoitan, että apple voisi tehdä samanlaisen luurin kuin Sonim XP3, mutta omalla desingillä ja softalla.

-
Viesti Kirjoittaja mutofuto »
Sit noi HC-harrastajien mallit katos markkinoilta, tarjolla oli "leikisti" vesitiivistä Nokiaa joiden softa toimi huonosti, siirryin sitten ominaisuuksien perässä kalliimpiin Nokialaisiin eikä mulla fyysisen rikkoutumisen takia ole vielä hajonnut yhtään puhelinta.
iPhonen kanssa kyllä tuo iso näyttö ja lasi arveluttaa, mutta kun on positiivisesti yllättynyt Nokiasta niin miksi edes vaihtamaan
MBPr 13" / Thunderbolt Display / ~35TB SSD+HDD+RAID / Nikon - Imagine. / Sony FS
G4 MDD FW800 / iMac G3 DV SE / iPhone 12 mini / iPad Mini 5
-

-
Viesti Kirjoittaja mutofuto »
No kun on seurannut millaista kohtelua pro / semi-pro-snoukkaajien iPhonet saa, niin aika hyvillä mielin oon sen jälkeen kyllä iPhonea harkinnutTheKraken kirjoitti:Ei nyt sinänsä liity kunnolla aiheeseen, mutta pitää kyllä sanoa, että on tuo iPhone aika tukevaa tekoa. Kahdesti nyt pudottanut vessassa sen kaakelilattialle jostain metristä ja vielä ole mitään jälkeä edes jäänytMutta sitten kun osuu oikeassa kulmassa, niin se on menoa.

MBPr 13" / Thunderbolt Display / ~35TB SSD+HDD+RAID / Nikon - Imagine. / Sony FS
G4 MDD FW800 / iMac G3 DV SE / iPhone 12 mini / iPad Mini 5
-
Viesti Kirjoittaja Jukava »
Pikkupäivitykset ovat asia erikseen, mutta montako yleisempää kuluttajasoftaa osaat luetella, josta tulisi uusia maksullisia, täysihintaisia versioita tiheämpään kuin kerran vuodessa, jos kerran vuosi on niin kovin pitkä aika?TheKraken kirjoitti:Vuosi on todella pitkä aika tietokonebusineksissa. Jos softan yksi versio kestää reilun vuoden, niin se on jo paljon.M.P.T kirjoitti:Listaa
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Minä osaan ainakin kaksi jotka pärjäävät hyvin iLifelle ja iWorkille, ja vaikka unissani: Toast ja StuffIt. Noista on varmaan kohta pihalla versiot 23 ja 38, jotka ovat lähinnä maksullisia bugipäivityksiä versioihin 5 ja 6.Jukava kirjoitti:Pikkupäivitykset ovat asia erikseen, mutta montako yleisempää kuluttajasoftaa osaat luetella, josta tulisi uusia maksullisia, täysihintaisia versioita tiheämpään kuin kerran vuodessa, jos kerran vuosi on niin kovin pitkä aika?
-
Viesti Kirjoittaja Padam »
Ylimielisyys PC-maailmaa kohtaan, käännyttäminen 'maccien helpompaan ja kaikin puolin parempaan maailmaan': Koettakaa hyvät ihmiset ymmärtää, että jos joku tarvitsee peruskannettavan netin selailuun ja muuhun peruskäyttöön, riittää tuikitavallinen PC-kannettava siihen aivan hyvin. Siihen ei tarvitse 1200 euron MacBookkia. Hirveää luettavaa tuommoinen pakkosyöttö.

Applen tuotteissa ärsyttää ehkä eniten se kaikki kliinisyys ja design toimivuuden ja ominaisuuksien edelle -asenne. Lisäksi pahimmat mac-fanaatikot ovat niin sinisilmäisiä, että suostuvat maksamaan mistä vain mitä vain. Ymmärrättekö, että MacBookkien optiset asemat maksavat maltaita vain sen takia, että niiden täytyy olla kelkattomia (design-kysymys)? Lisäksi esim. uusien iPodien äänenlaatu on niin järkyttävää kuraa, ettei niillä musiikin kuuntelun saralla juuri mitään tee (itsellä iPod nano 3G). Kyllähän ulkonäkö ja käytettävyys on kunnossa, muttei niillä tee mitään mikäli äänenlaatu kusee.
Ehkä Apple on kaikin puolin liian sisäsiittoinen. Se siinä ärsyttää.
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Minulla on vieläkin uutta vastaavassa kunnossa oleva Siemens ME 45 hyllyllä. Nykyinen BenqSiemens M81 ei ole kestoltaan niin hyvä, mutta on jo pari vuotta kestänyt mukanani. Se seuraa minua saunanlauteille asti. Ei ole vielä ainakaan lasahtanut ja työskentelen ympäristössä missä on erittäin hienojakoistapölyä ja lämpötilavaihteluita. Puhelin ei ole juuri moksiskaan, mutta puhdistan puhelimen aina joskus purkkipaineilmalla. iPhone himottaisi minua, mutta se kesto on aika epäilyttävä. Tietenkin Soneralta se Tupla Sim ja toinen iPhoneen ja toinen nykyiseen. Sillain saisin sen keston toimimaan, mutta sitten toinen puhelin on aina kirjahyllyssä.mutofuto kirjoitti:Mä vannoin viisi vuotta sitten etten ikinä osta tavallista kännykkää, vain iskun- ja vedenkestäviä malleja.
Jos joku osaa kuvankäsittelyä, niin olisin ihan uteliaana näkemässä miltä näyttäisi Applen luomus Sonim xp3 kännystä omalla desingillä. Näitä feikki juttujahan tulee aina ennen uuden laitteen julkaisua. Pelikonsolit parhaimpia esimerkkejä.TheKraken kirjoitti: Voisi olla melkoisen näköinen möllykkä
-
Viesti Kirjoittaja Lemoncake »
Kaksi softaa. Vau! Ja noistakin taitaa tulla maksullinen päivitys max kerran vuodessa, joten se vuosi on aika lailla minimi eikä maksimi vähänkään suuremmissa/kalliimmissa softissa. TheKraken kun sanoi ja muutenkin taisi olla nyt kyse:mercury kirjoitti: Minä osaan ainakin kaksi jotka pärjäävät hyvin iLifelle ja iWorkille, ja vaikka unissani: Toast ja StuffIt. Noista on varmaan kohta pihalla versiot 23 ja 38, jotka ovat lähinnä maksullisia bugipäivityksiä versioihin 5 ja 6.Hinnatkin vertailukelpoisia.
ja sitten Jukava kysyi:TheKraken kirjoitti:Vuosi on todella pitkä aika tietokonebusineksissa. Jos softan yksi versio kestää reilun vuoden, niin se on jo paljon.
Jos Krankku tarkoitat tällä ylipäätänsä versioita ja päivityksiä niin olen kanssasi samaa mieltä. Jos taas tällä tarkoitat sitä, että maksullisia päivityksiä tulee normaalisti enemmän kuin kerran vuodessa, en voi sanoihisi yhtyä.Jukava kirjoitti:...montako yleisempää kuluttajasoftaa osaat luetella, josta tulisi uusia maksullisia, täysihintaisia versioita tiheämpään kuin kerran vuodessa, jos kerran vuosi on niin kovin pitkä aika?
Itseänikin ärsyttää nuo iLife:n ja iWork:n päivitykset vuoden välein lähes turhilla, mutta silti mukavilla omisaisuuksilla ja täydellä hinnalla. Näinhän se Applelle varmasti on paras ja tuottoisin tapa myydä tuota, joten sinänsä pisteet Applelle tästä.
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
M.P.T kirjoitti:Jos joku osaa kuvankäsittelyä, niin olisin ihan uteliaana näkemässä miltä näyttäisi Applen luomus Sonim xp3 kännystä omalla desingillä.TheKraken kirjoitti: Voisi olla melkoisen näköinen möllykkä

-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Ihan miten vaan. Kuten huomaat, itse käytän sekä linuxia, sunia (töissä), windowsia (W95, W2k, XP, Vista) että OS X:ää. Näistä viimeisin on, vioistaan huolimatta, se "kaikin puolin paras maailma". Vaikka olenkin kohtuullisen myöhäiskäännynnäinen niin Applessa on se jokin. Kaikki on viimeisen päälle mietitty, ei insinööriltä insinöörille, ei nörtiltä nörtille (öh, olen molempia noista) vaan juuri käyttäjälle. Itse käännytän parempaan maailmaan juuri sen takia, että tiedän myös muut maailmat ja joku windows ei todellakaan ole sopiva tavalliselle käyttäjälle - saati sitten sille kuuluisalle pihtiputaan mummolle, jolle tyrkytetään kaikkea.Padam kirjoitti:Tää mun vastaus on ennemminkin vastaus kysymykseen, mikä macisteissä ärsyttää mutta käy myös Applea kohtaan.
Ylimielisyys PC-maailmaa kohtaan, käännyttäminen 'maccien helpompaan ja kaikin puolin parempaan maailmaan': Koettakaa hyvät ihmiset ymmärtää, että jos joku tarvitsee peruskannettavan netin selailuun ja muuhun peruskäyttöön, riittää tuikitavallinen PC-kannettava siihen aivan hyvin. Siihen ei tarvitse 1200 euron MacBookkia. Hirveää luettavaa tuommoinen pakkosyöttö.Sitten vielä kehdataan leveillä 'saavutuksillaan'. Sama kuin itse tuputtaisin ystävilleni samanlaisia vaatteita kuin itse käytän.
Uusien iPodien ääni voi ollakin kuraa, mutta aikaisemmin iPodien äänenlaatu oli nimenomaan sitä parasta, mitä vertailuissa oli tarjolla (TM/HiFi). Ehkä Apple on vaihteeksi mennyt alaspäin...Padam kirjoitti: Lisäksi esim. uusien iPodien äänenlaatu on niin järkyttävää kuraa, ettei niillä musiikin kuuntelun saralla juuri mitään tee (itsellä iPod nano 3G). Kyllähän ulkonäkö ja käytettävyys on kunnossa, muttei niillä tee mitään mikäli äänenlaatu kusee.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja Jiiel »
Myös ulkomaan lehdet ovat tulleet samaan tulokseen. Tietenkin tähän vaikuttavat käytetyt kuulokkeet (en itse voi käyttää niitä korvakäytävään tungettavia nappuloita) ja muunto-ohjelma, jos musiikki on ripattu levyiltä.jomppa kirjoitti:iPodien äänenlaatu oli nimenomaan sitä parasta, mitä vertailuissa oli tarjolla (TM/HiFi).
Tosin "paras ääni" on myös sillä tavalla subjektiivista, että toiset eivät tule ajatelleeksi kaikkia niitä "äänen" osatekijöitä, jotka kuuluvassa lopputuloksessa ovat mukana. Yksi tarkkaa suhinaa/kohinaa, toinen bassoja, kolmas diskantin heleyttä, neljäs äänikuvaa jne.
-
Viesti Kirjoittaja kahvikuppi »
Tuosta makista sen verran että itse kyllä tulee tunnustettua tuo järjestelmän hyvyys. Kuitenkin entistä enemmän tulee käytettyä vanhaa pc, jotenkin tulee ihottuma tuosta makista kun sitä näpyttelee. Onhan se tyylikäs kyllä pöydällä ja muodikas.
Ps. Pop.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka