TllNA kirjoitti:No nyt tulee varmaan se kaikkein tyhmin kysymys: Mistä mä löydän tiedon, mikä käyttisversio mulla tässä koneessa on? Olen just siirtynyt macceihin ja kaikki on niin uutta..
Niin ja sitten vielä Gimpistä: Voinko vaan ladata sen ohjelman koneelle ja sitten se toimii? Jostain luin, että sen asentaminen maciin on ihan kamala homma. Ja osaankohan edes valita oikean version
Käyttisversion näet painamalla menuvalikon vasemmassa reunassa olevaa Omppua ja valitsemalla ensimmäisen komennon "Tietoja tästä Macista".
Gimp vaatii X11-ikkunajärjestelmän asentamisen, en ole asentanut joten en osaa sanoa sen vaikeutta. Hankalaa joka tapauksessa.
TllNA kirjoitti:No nyt tulee varmaan se kaikkein tyhmin kysymys: Mistä mä löydän tiedon, mikä käyttisversio mulla tässä koneessa on? Olen just siirtynyt macceihin ja kaikki on niin uutta..
Niin ja sitten vielä Gimpistä: Voinko vaan ladata sen ohjelman koneelle ja sitten se toimii? Jostain luin, että sen asentaminen maciin on ihan kamala homma. Ja osaankohan edes valita oikean version
Klikkaa vasemmasta yläkulmasta omenan kuvaa ja valitse "Tietoja tästä Macista".
En voi suositella Gimpiä, se tarvitsee erillisen X11-ikkunointisysteemin, joka pitää erikseen asentaa. Kuvankäsittelyosiossa on paljon keskustelua eri ohjelmista, Seashore on hyvä ja ilmainen.
Pah, olen hidas.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
Miten iTunes suhtautuu, jos siirrän iTunesista ostamani musiikin pois kansiosta, jonne iTunes haluaa biisit jemmata? Rupeeko herjailemaan tai sekoilemaan jotain, kun ostetut biisit puuttuu? Kaikki ovat iTunes Plussaa, joten DRM:n kanssa ei ainakaan pitäisi tulla mitään ongelmia. Näitä biisejä on kyllä tarkoitus soitella iTunesilla jatkossakin, mutta haluan ne silti siirtää muualle. Onnistuuko ongelmitta?
skip kirjoitti:Miten iTunes suhtautuu, jos siirrän iTunesista ostamani musiikin pois kansiosta, jonne iTunes haluaa biisit jemmata? Rupeeko herjailemaan tai sekoilemaan jotain, kun ostetut biisit puuttuu? Kaikki ovat iTunes Plussaa, joten DRM:n kanssa ei ainakaan pitäisi tulla mitään ongelmia. Näitä biisejä on kyllä tarkoitus soitella iTunesilla jatkossakin, mutta haluan ne silti siirtää muualle. Onnistuuko ongelmitta?
Raahaa ne iTunesista Työpöydälle. Näin tiedosto säilyy iTunesin kirjastossa, eikä ohjelma sekoa. Kappaleesta tehdään siis kopio, kun sen raahaa pois iTunesista.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
skip kirjoitti:Miten iTunes suhtautuu, jos siirrän iTunesista ostamani musiikin pois kansiosta, jonne iTunes haluaa biisit jemmata? Rupeeko herjailemaan tai sekoilemaan jotain, kun ostetut biisit puuttuu? Kaikki ovat iTunes Plussaa, joten DRM:n kanssa ei ainakaan pitäisi tulla mitään ongelmia. Näitä biisejä on kyllä tarkoitus soitella iTunesilla jatkossakin, mutta haluan ne silti siirtää muualle. Onnistuuko ongelmitta?
Raahaa ne iTunesista Työpöydälle. Näin tiedosto säilyy iTunesin kirjastossa, eikä ohjelma sekoa. Kappaleesta tehdään siis kopio, kun sen raahaa pois iTunesista.
En halua jättää kopiota viemään turhaan tilaa. Tulevaisuuden suunnitelmissa kun on ostaa iTunesista musiikkia ja paljon (koska iTunes plus biisien hinta/laatu-suhde on mielestäni melko erinomainen)…
skip kirjoitti:En halua jättää kopiota viemään turhaan tilaa. Tulevaisuuden suunnitelmissa kun on ostaa iTunesista musiikkia ja paljon (koska iTunes plus biisien hinta/laatu-suhde on mielestäni melko erinomainen)…
Ahaa, ymmärsin väärin. Ota rasti pois iTunesin asetuksissa (lisäasetukset) kohdasta "Kopioi kappaleet iTunes Music -kansioon..." Nyt voit siirrellä kappaleita minne tahdot ja iTunes pysyy perässä. Myös Libraryssa jo olevat kappaleet voisiirtää sieltä pois. Storesta haetut levynkannet taitavat tästä huolimatta mennä iTunes Music -kansiossa olevaan Artwork-kansioon, ellet ymppää niitä itse tiedostoon. Tähän on näppärä scripti.
TllNA kirjoitti:Niin ja sitten vielä Gimpistä: Voinko vaan ladata sen ohjelman koneelle ja sitten se toimii? Jostain luin, että sen asentaminen maciin on ihan kamala homma. Ja osaankohan edes valita oikean version
Voit, jos lataat suoraan natiivin Mac -version esim. tuolta:
skip kirjoitti:En halua jättää kopiota viemään turhaan tilaa. Tulevaisuuden suunnitelmissa kun on ostaa iTunesista musiikkia ja paljon (koska iTunes plus biisien hinta/laatu-suhde on mielestäni melko erinomainen)…
Ahaa, ymmärsin väärin. Ota rasti pois iTunesin asetuksissa (lisäasetukset) kohdasta "Kopioi kappaleet iTunes Music -kansioon..." Nyt voit siirrellä kappaleita minne tahdot ja iTunes pysyy perässä. Myös Libraryssa jo olevat kappaleet voisiirtää sieltä pois. Storesta haetut levynkannet taitavat tästä huolimatta mennä iTunes Music -kansiossa olevaan Artwork-kansioon, ellet ymppää niitä itse tiedostoon. Tähän on näppärä scripti.
Rasti on poissa (ollut alusta lähtien). Ongelmana on nyt vain iTunes storesta ostetut biisit. En ole varma uskaltaako niitä vapaasti siirrellä minne haluaa, vai rupeaako iTunes herjaamaan, kun eivät enää ole siellä missä iTunesin mielestä pitäisi…
skip kirjoitti:Ongelmana on nyt vain iTunes storesta ostetut biisit. En ole varma uskaltaako niitä vapaasti siirrellä minne haluaa, vai rupeaako iTunes herjaamaan, kun eivät enää ole siellä missä iTunesin mielestä pitäisi…
Minä en nyt ainakaan ymmärrä mikä tässä on se ongelma? Itunesin mielestä biisien pitää olla sen omassa kirjastossa. Mikäli biisi ei siellä ole, ei sitä ole koko ohjelmassa. Missä kohtaa tässä on ongelma, ja millainen se ongelma on?
skip kirjoitti:Ongelmana on nyt vain iTunes storesta ostetut biisit. En ole varma uskaltaako niitä vapaasti siirrellä minne haluaa, vai rupeaako iTunes herjaamaan, kun eivät enää ole siellä missä iTunesin mielestä pitäisi…
Minä en nyt ainakaan ymmärrä mikä tässä on se ongelma? Itunesin mielestä biisien pitää olla sen omassa kirjastossa. Mikäli biisi ei siellä ole, ei sitä ole koko ohjelmassa. Missä kohtaa tässä on ongelma, ja millainen se ongelma on?
Ongelma on lähinnä se, että yrittääkö iTunes imaista storesta biisit uudelleen koneelle (tai herjaako se jotain tai sekoilee jotenkin muuten), jos ne iTunesin hakemistosta menee muualla siirtämään. En siis anna iTunesin järjestellä itse biisejä hakemistoihin tai kopioida niitä minnekkään, enkä halua iTunes storesta ostettujen biisien olevan siellä ja sellaisissa hakemistoissa, missä iTunes haluaa…
Olen ostamassa ihan lähiaikoina Macin itselleni. Ja olen ostellut musiikkia iTunesista PC:llä. Kuinka helposti onnistuu musiikin siirto PC:ltä Mac:iin?
ps.Omistan myös iPhonen jolla sitä musaa kuuntelen.
"An Apple per day keeps Microsoft away"
iPhone 3G 8gt eka omppu-tuotteeni ^_^
iPhone 4 16gt
Nyt myös Mac Mini early 2009, 2 Ghz core 2 duo, 2Gt Ram
Ensimmäinen läppärini MacBook Pro 2.26 Ghz core 2 duo, 2 Gt Ram
Jeze kirjoitti:Olen ostamassa ihan lähiaikoina Macin itselleni. Ja olen ostellut musiikkia iTunesista PC:llä. Kuinka helposti onnistuu musiikin siirto PC:ltä Mac:iin?
ps.Omistan myös iPhonen jolla sitä musaa kuuntelen.
Onnistuu ihan vain tuomalla ne uudelle koneelle ja raahaamalla iTunesiin. Jos biiseissä on DRM-suojaus, niin iTunes kysyy sinun tunnuksia.
Muista myös vanhalta koneelta poistaa iTunes Storen valtuutus, jos et sillä koneella enää niitä biisejä kuuntele.
Tai sitten voit maksaa sen 30 senttiä per DRM-suojattu biisi ja pääset suojauksesta eroon lopullisesti.
Oma iMac on ilmeisesti vielä joillain Amerikan asetuksilla. esim. taulukkolaskennassa ja laskimessa pilkut (,) pitää syöttää pisteinä (.). Miten tämän saisi vaihdettua? Haluan kuitenkin että käyttöjärjestelmä pysyy englanninkielisenä.
• iMac 24" 2.8 GHz | 4 Gt RAM | 500 Gt | NVIDIA GeForce 8800 GS | Mac OS X Leopard
• MacBook 13,3" 2,26 GHz | 2 Gt RAM | 250 Gt | NVIDIA GeForce 9400M | Mac OS X Snow Leopard
• iPhone 3GS | 8GB |
• iPod nano | 8GB | 4th Gen
Kyllä jonkun antennin tarvitsee. Mukana tulee parinkymmenen sentin piiska, reilun metrin johdolla. Sillä pärjään monin paikoin. Parempi signaali tietenkin tulee seinäpistokkeen kautta. Ainakin EyeTV Hybridille kelpaa sekä antenni-, että kaapeli-signaali.
Kokeile korjata painamalla tuota levytyökalun nappia "korjaa levy". Tuskin auttaa. Sitten voisi kokeilla järeimmillä työkaluilla, joita epäilen että koneellasi on. On ilmeistä että syystä tai toisesta levyn hakemistopuu on vioittunut. Levy voi olla menossa rikki tai sitten on tapahtunut joku ongelma aikaisemmin (esim sähköt ovat katkenneet levyn kirjottaessa jne...)
Luultavasti nopeinta on alustaa levy uudelleen (tuohan on varmuuskopio tiedoista jotka ovat muualla myös tallessa?) ja tehdä uusi varmuuskopio levylle. (ja seurata tarkkaan mitä levy keksi seuraavaksi) Jos tekee saman uudestaan vaihtaisin levyn.
adele kirjoitti:Kokeile korjata painamalla tuota levytyökalun nappia "korjaa levy". Tuskin auttaa. Sitten voisi kokeilla järeimmillä työkaluilla, joita epäilen että koneellasi on. On ilmeistä että syystä tai toisesta levyn hakemistopuu on vioittunut. Levy voi olla menossa rikki tai sitten on tapahtunut joku ongelma aikaisemmin (esim sähköt ovat katkenneet levyn kirjottaessa jne...)
Luultavasti nopeinta on alustaa levy uudelleen (tuohan on varmuuskopio tiedoista jotka ovat muualla myös tallessa?) ja tehdä uusi varmuuskopio levylle. (ja seurata tarkkaan mitä levy keksi seuraavaksi) Jos tekee saman uudestaan vaihtaisin levyn.
Eipä tuolla levyllä ollu muuta kuin Time Machine -varmuuskopiot ja iTunes-kirjasto (noin 120 gigaa), josta ei tietenkään ole varmuuskopioita missään! Airport Disk siis lakkasi toimimasta, kun olin juuri lisäämässä iTunes-kirjastoon videoita. Auttakaa miestä mäessä.
Lataapa Data Rescue II:n demo ja testaa sillä onko filut pelastettavissa. Jos ovat, niin sitten vaan softa ostoon ja tavarat talteen. Ja enskerralla backupit kuntoon. Teran levyä saa alta satasella