Hei!
Olen paininut hetken aikaa seuraavanlaisen ongelman kanssa. Kaiuttimiini tulee ikävää häiriöääntä. Nyt sain ongelman paikannettua ja tilanne on seuraavanlainen. Minulla on macbookissa kiinni ulkoinen firewire interface, joka toimii daccina. Tämän jälkeen ääni kulkee aktiivikaiuttimiin. Lisäksi minulla ulkoinen lcd-näyttö kiinni macbookissa dvi-d kaapelilla(applen sovitin toisessa päässä). Kun otan ulkoisen näytöön menevän kaapelin pois, häiriöääni katoaa. Olen koittanut käännellä virtapiuhoja, mutta siitä ei ole apua. Lisäksi mittailin yleismittarilla dvi-d kaapelia, ja huomasin että tuota leveää pinniä (analog ground c5) ei ole kytketty. Voisiko se olla syy ongelmaan?
Ps. Lisäksi huomasin että sekä näytössä että koneessa on molemmissa dvi- dual liitäntä. Pitäisikö minun vaihtaa kytkentäkaapeli dualiksi?
DVI-d(single) -kaapelin maadoitus
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
DVI-d(single) -kaapelin maadoitus
Viesti Kirjoittaja seppo14 »
-
Re: dvi-d(single) kaapelin maadotus
Viesti Kirjoittaja atheos »
Ei se parempilaatuinen kaapeli ainakaan haittaa. Jos tuo naru on tullut näytön mukana niin se voi hyvinkin olla luokkaa "halvin joka ajaa asiansa eli saa kuvan näytölle asti".
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Re: DVI-d(single) kaapelin maadotus
Viesti Kirjoittaja seppo14 »
Nostetaampa tämmönen ylös. Vieläkin kaiuttimet porisee kovasti kun ulkoinen näyttö on kiinni. Iilmeisesti jonkun sortin erotin täytyis hommata. Tällä hetkellä ulkoisesta äänikortista kulkee balansoidut plugi-xlr- kaapelit, mutta pitäisikö tuohon väliin sitten lyödä erotin? Netissä oon nähny kans seinään laitettavia "hurinanpoistajia" mutta mahtaisiko sellainen toimia tässä tilanteessa...
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Kanattaa kytkee se ulkoinen näyttö maadoitettuun pistorasiaan ja samaan vaiheeseen mini kanssa. Taloyhtiöiden TV/RADIO antennipiuhoista tulee kans paljon maadoitushurinoita. Todennäköisesti se hurina tulee juuri sitä maadoitusjohtoa pitkin.
Kokeile tuleeko hurinaa jollain toisella ulkoisella näytöllä.?
Mulla telkkarista ainakin tuli saakutti hurinaa kaikkialle, mutta kun antennipiuhan repäisi seinän ja telkun väliltä pois hurina katosi.
Kokeile tuleeko hurinaa jollain toisella ulkoisella näytöllä.?
Mulla telkkarista ainakin tuli saakutti hurinaa kaikkialle, mutta kun antennipiuhan repäisi seinän ja telkun väliltä pois hurina katosi.
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Kyseessä siis tietenkin stereoplugi-XLR ja lähtö on kanssa balansoitu siinä plugipäässä.?seppo14 kirjoitti:Nostetaampa tämmönen ylös. Vieläkin kaiuttimet porisee kovasti kun ulkoinen näyttö on kiinni. Iilmeisesti jonkun sortin erotin täytyis hommata. Tällä hetkellä ulkoisesta äänikortista kulkee balansoidut plugi-xlr- kaapelit, mutta pitäisikö tuohon väliin sitten lyödä erotin? Netissä oon nähny kans seinään laitettavia "hurinanpoistajia" mutta mahtaisiko sellainen toimia tässä tilanteessa...
-
Viesti Kirjoittaja pelti kiinni »
Niin, mitkäs näistä nyt kyseessä olevista koneista ovat oikeasti maadoitettuja ? Näyttö , aktiivikaiuttimet ?NeliX4 kirjoitti:Kanattaa kytkee se ulkoinen näyttö maadoitettuun pistorasiaan.
Aikoinaan mulla pelkässä av-systeemissä jos mikä tahansa osa ( jakosuodin , subbari ( genelec ) tai broadcast-sony-monitor ) oli maissa systeemi hurisi.
Tein sen mitä ei saa tehdä , jätin ne kelluviin maihin ( suomeksi , jätin maadoittamatta ) , ja hyvä tuli.
Tiedä sitten voiko tuota suosituksena pitää

6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka