Moi,
Menen ehkä jo tänään soneraan pestautumaan kaleeriorjaksi kahdeksi vuodeksi saadakseni tuo taivaallisen luurin;-) Kävin eilen jo sonerakauppiasta tenttaamassa ja käpistelemässä tuota ihanuutta, mutta eipä se kauppias siitä paljoa tiennyt ja toisaalta luottanevat siellä, että hyvä tuote myy itse itsensä.
Minä olen nyt lueskellut tätä foorumia ja muuta aiheen uutisointia ja minua kiinnostaisi ihan käytännön käyttökokemus. Tiedän että sitä ei saa pudotella kuten tavallista puhelinta (tai voi se tavallinenkin luuri hajota, mutta on halvempi korjauttaa) joten jonkinlainen kaulassa roikutettava suojapussi lienee paikallaan hankkia. Luin tietokonelehdestä, että iPhone ei muiden älypuhelinten tapaan kykene moniajoon, niin onko sillä ollut käytössänne väliä? kaupassa kokeillessani totesin, että eri toiminteet olivat nopeasti käytössä ilman moniajoakin enkä havainnut mitään viiveitä (itseasiassa tuo mun nykyinen Nikoa E65 vaikutti hitaammalta).
Käyttökokemuksia ei tietenkään kahdelta vuodelta ole, mutta itselläni on iPod, joka on kestänyt kohta varmaan neljävuotta kovaa käsittelyä eikä akussakaan ole vielä hiipumisen merkkejä vaikka on ollut päivittäin käytössä. Olenko väärässä, jos odotan iPhonelta vastaavaa käyttövarmuutta, jää nähtäväksi.
Minkälainen se iPhonen näppäimistö on muistiinpanojen tekoon? onko se kosketusnäppäimistö, vai pitääkö siihen ostaa joku lisälaite? sanelukoneen siihen varmaan saa ainakin ohjelmistotuotteena ostaa jälkeenpäin kuten muihinkin puhelimiin, enkä välttämättä edes tarvitse sellaista kun kummiskin saatan hankkia sen Olympuksen uutuus sanelimen.
Soneramyyjä väitti, että iPhonen pystyisi synkkaamaan macin kanssa piuhalla ja sinihampaallakin ilman, että tarvitsee hankkia mitään MyPhone palvelua (vaikka palvelu muuten onkin kiinnostava).
iPhone 3G:n käyttökokemuksia
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhone 3G:n käyttökokemuksia
Viesti Kirjoittaja mikaha »
-
Re: iPhone 3G käyttökokemuksia
Viesti Kirjoittaja kronos »
Meidän perheessä on 3 iPhonea ja se on paras puhelin mitä minulla on henkilökohtaisesti ollut ja vaimokin on samaa mieltä. Ostin puhelimeen heti alussa tuollaisen suojakuoren, en tiedä tarvitseeko se sellaista mutta tulipa hankittua.
iPhone ei kykene moniajoon mutta en nyt ole vielä keksinyt mihin sitä tarvitsisin. Ehkä seuraavassa versiossa tulee ominaisuuksia joissa tuota moniajoa todella tarvitaan.
Näppäimistö on ihan OK, kapasitiivisesti toimiva kosketusnäppäimistö. Lisälaitteita ei tarvita. Tarvitset hiukan aikaa näppäimistöön totutteluun mutta sen jälkeen ei pitäisi olla ongelmia. Synkkaus mäkin kanssa toimii vain piuhalla ei muuten mutta mitään lisäpalvelua et tarvitse. Kannattaa hankkia heti alkuun pöytäteline, johon puhelin on helppo nakata latautumaan ja synkronointikin hoituu siinä samalla.
Alussa puhelimessa oli noita firmwareen liittyviä ongelmia mutta viimeisten 2 firmwaren jälkeen kaikki on toiminut erittäin hyvin. Tulet olemaan puhelimeen tyytyväinen. Puhelimesta puutuu mielestäni joitakin tärkeitä ominaisuuksia mutta näiden puuteiden kanssa tulee toimeen sillä puhelimen käytettävyys on aivan omaa luokkaansa. Lisäksi odotan, että joitakin ominaisuuksia saadaan noiden ohjelmapäivitysten myötä mukaan.
Applen AppStore on sitten se juttu, joka kruunaa koko puhelimen. Paljon hyviä softia ja monet jopa ilmaisia.
iPhone ei kykene moniajoon mutta en nyt ole vielä keksinyt mihin sitä tarvitsisin. Ehkä seuraavassa versiossa tulee ominaisuuksia joissa tuota moniajoa todella tarvitaan.
Näppäimistö on ihan OK, kapasitiivisesti toimiva kosketusnäppäimistö. Lisälaitteita ei tarvita. Tarvitset hiukan aikaa näppäimistöön totutteluun mutta sen jälkeen ei pitäisi olla ongelmia. Synkkaus mäkin kanssa toimii vain piuhalla ei muuten mutta mitään lisäpalvelua et tarvitse. Kannattaa hankkia heti alkuun pöytäteline, johon puhelin on helppo nakata latautumaan ja synkronointikin hoituu siinä samalla.
Alussa puhelimessa oli noita firmwareen liittyviä ongelmia mutta viimeisten 2 firmwaren jälkeen kaikki on toiminut erittäin hyvin. Tulet olemaan puhelimeen tyytyväinen. Puhelimesta puutuu mielestäni joitakin tärkeitä ominaisuuksia mutta näiden puuteiden kanssa tulee toimeen sillä puhelimen käytettävyys on aivan omaa luokkaansa. Lisäksi odotan, että joitakin ominaisuuksia saadaan noiden ohjelmapäivitysten myötä mukaan.
Applen AppStore on sitten se juttu, joka kruunaa koko puhelimen. Paljon hyviä softia ja monet jopa ilmaisia.
Attention, the Universe, by kingdoms right wheel!
-
Kiitos "kronos" minä olen unelmoinut puhelimesta, jonka yhteensopivuus näihin mäkkeihin olisi saumattomampaa kuin nokia luureilla, jotka ovat luvalla sanoen huonosti macin kanssa yhteensopivia. Toinen juttu oli tuo mahdollisuus käyttää sitä korvalappustereona. Joo, muo vähän huoletti se kuinka kovaa käsittelyä puhelin kestää ja sitten tuon kosketusnäytön toimivuus esim kahden vuoden päästä, mutta eiköhän siitä oltaisi jo maailmalta kuulleet, jos siinä jotakin ongelmia olisi.kronos kirjoitti:Meidän perheessä on 3 iPhonea ja se on paras puhelin mitä minulla on henkilökohtaisesti ollut ja vaimokin on samaa mieltä. Ostin puhelimeen heti alussa tuollaisen suojakuoren, en tiedä tarvitseeko se sellaista mutta tulipa hankittua.
Mä saatan hyvinkin sen MobileMeenkin ottaa käyttöön, kun näitä maceja on kaksi ja sitten tuo luuri vielä siihen päälle. Olen vähän miettinyt sitä valkoista mallia jos eivät ole loppuneet, kun olen aina vähän tykännyt siitä vaikka tietty se lika voi näkyä siitä helpommin, ehkä kuitenkin se musta. Toisaalta se valkoinen olis niin ihqutyylikäs.
-
Viesti Kirjoittaja ejm »
Meidän perheessä Kaksi iPhonea ja tyttärella 5v iPod Touch. Kaikki synkassa toisiinsa MobileMe:n kautta. Meillä ainoat oikeat ongelmat liittyivät alussa vanhojen numeroiden siirtoon, sen jälkeen käyttö on ollut taivaallista ja AppStore vielä suurta plussaa päälle. Tiputtelujen kanssa saa kyllä olla tarkempi kuin yleensä puhelinten, minulla kolmas kunnon tippuminen vei koneen huoltoon. Laite tippui suoraan vessan kaakelilattiaan aamukiireessä ja hajoitti sitten näytön lasin. Kosketusnäyttö ja konekin pelasivat täysin tippumisen jälkeen, mutta haitta oli niin epämiellyttävä että lähetin laitteen huoltoon. Tänään soittivat että voin hakea uuden koneen liikkeestä ja vanha jää huoltoon, eivät siis korjanneet sitä ja kun homma oli oma moka niin maksua tulee 374€ muistaakseni puhelinkeskustelun perusteella ja kotivakuutuksen omavastuu on meillä 150€. Eli kalliiksi tuli, mutta oikeasti olisin ollut valmis heti maksamaan vaikka täyden hinnan, niin hieno laite se on ollut ja täydellinen minun tarpeisiin. Itse asiassa tämä viikko ilman iPhonea on ollut paniikinomaisen ahdistavaa kun oli tottunut toimivaan puhelimeen, nettiin, kalenterisynkkaukseen ja sähköpostiin. Tuskissani yritin alussa kituuttaa entisellä Nokialaisellani, joka muistutti heti ekana päivänä totuuden jumittamalla itsensä totaalitilttiin, sitten vaihdoin käyttämään vanhaa Motorolan Razria, joka pelaa kyllä hyvin puheluissa ja tekstareissa, mutta on toki jo hieman vanhanaikainen ja akku vetelee viimeisiään. Iphonessa mielestäni pahinta on että se aiheuttaa melkoisen addiktin ja puolen vuoden käytön jälkeen kaikki muut puhelimet tuntuvat lähinnä naurettavilta. Puutteitakin iPhonesta toki löytyy, mutta onneksi minun/meidän tarpeisiin ne eivät ole vaikutaneet juurikaan. No, sitä video-ominaisuutta odotan ja copy/paste olis myös tervetullut seuraaviin päivityksiin.mikaha kirjoitti:Moi,
Menen ehkä jo tänään soneraan pestautumaan kaleeriorjaksi kahdeksi vuodeksi saadakseni tuo taivaallisen luurin;-) Kävin eilen jo sonerakauppiasta tenttaamassa ja käpistelemässä tuota ihanuutta, mutta eipä se kauppias siitä paljoa tiennyt ja toisaalta luottanevat siellä, että hyvä tuote myy itse itsensä.
Minä olen nyt lueskellut tätä foorumia ja muuta aiheen uutisointia ja minua kiinnostaisi ihan käytännön käyttökokemus. Tiedän että sitä ei saa pudotella kuten tavallista puhelinta (tai voi se tavallinenkin luuri hajota, mutta on halvempi korjauttaa) joten jonkinlainen kaulassa roikutettava suojapussi lienee paikallaan hankkia. Luin tietokonelehdestä, että iPhone ei muiden älypuhelinten tapaan kykene moniajoon, niin onko sillä ollut käytössänne väliä? kaupassa kokeillessani totesin, että eri toiminteet olivat nopeasti käytössä ilman moniajoakin enkä havainnut mitään viiveitä (itseasiassa tuo mun nykyinen Nikoa E65 vaikutti hitaammalta).
Käyttökokemuksia ei tietenkään kahdelta vuodelta ole, mutta itselläni on iPod, joka on kestänyt kohta varmaan neljävuotta kovaa käsittelyä eikä akussakaan ole vielä hiipumisen merkkejä vaikka on ollut päivittäin käytössä. Olenko väärässä, jos odotan iPhonelta vastaavaa käyttövarmuutta, jää nähtäväksi.
Minkälainen se iPhonen näppäimistö on muistiinpanojen tekoon? onko se kosketusnäppäimistö, vai pitääkö siihen ostaa joku lisälaite? sanelukoneen siihen varmaan saa ainakin ohjelmistotuotteena ostaa jälkeenpäin kuten muihinkin puhelimiin, enkä välttämättä edes tarvitse sellaista kun kummiskin saatan hankkia sen Olympuksen uutuus sanelimen.
Soneramyyjä väitti, että iPhonen pystyisi synkkaamaan macin kanssa piuhalla ja sinihampaallakin ilman, että tarvitsee hankkia mitään MyPhone palvelua (vaikka palvelu muuten onkin kiinnostava).
http://www.esamelametsa.fi
iMac i7 / MacBook Pro 13" retina / Time Capsule 3 TB / Promise Pegasus R6 6x2 TB / Macintosh Classic / iPhone 6s plus 64 gb / iPad wifi 64 gb / AppleTV 4 gen / Leica M4P
iMac i7 / MacBook Pro 13" retina / Time Capsule 3 TB / Promise Pegasus R6 6x2 TB / Macintosh Classic / iPhone 6s plus 64 gb / iPad wifi 64 gb / AppleTV 4 gen / Leica M4P
-
Kiitti kaverit, kävin sitten hakemassa tuon ihmeluurin ja onnekseni hyllystä löytyi vieläpä se valkoinen malli:-)
Olen nyt aktivoinut sen ja päivittänyt firmiksen ja synkannut osoitteistot sun muut ja musiikit on latautumassa. Ihan koko musakirjasto ei puhelimeen sovi, mutta varsin avarahan se on joten tuskin musan puute tulee mikään ongelma olemaan. Olen vakuuttunut, että tulen olemaan tyytyväinen tuohon kunhan en vain särje sitä. Kyllä mikä tahansa känny voi hajota jos sen tiputtaa, mutta tässä se tulee vain vähän kalliimmaksi. Mä ostin tuon applen blhf:nkin joten näillä mennään. Ai niin oletan, että voi käyttää musan kuunteluun mitä tahansa kuulokkeita (noi applen omat ei ole mitkään maailman mukavimmat.
Joku pussukka tuolle pitää vielä keksiä, niin avot.
Olen nyt aktivoinut sen ja päivittänyt firmiksen ja synkannut osoitteistot sun muut ja musiikit on latautumassa. Ihan koko musakirjasto ei puhelimeen sovi, mutta varsin avarahan se on joten tuskin musan puute tulee mikään ongelma olemaan. Olen vakuuttunut, että tulen olemaan tyytyväinen tuohon kunhan en vain särje sitä. Kyllä mikä tahansa känny voi hajota jos sen tiputtaa, mutta tässä se tulee vain vähän kalliimmaksi. Mä ostin tuon applen blhf:nkin joten näillä mennään. Ai niin oletan, että voi käyttää musan kuunteluun mitä tahansa kuulokkeita (noi applen omat ei ole mitkään maailman mukavimmat.
Joku pussukka tuolle pitää vielä keksiä, niin avot.
-
Re: iPhone 3G:n käyttökokemuksia
Mites kun en löytänyt asetuksista vastausta. Niin voiko iPhonella tehtyjä muistiinpanoja siirtää tietokoneelle?
-
Viesti Kirjoittaja ejm »
Tarkoititko Muistio-ohjelmaan tehtyjä muistiinpanoja? Itse töissä käytän jatkuvasti Muistiota ja lähetän siitä sähköpostilla muistiinpanot omalle koneelle, josta sitten copy/pastella tiedot siirrän oikeisiin paikkoihin koneellani.mikaha kirjoitti:Mites kun en löytänyt asetuksista vastausta. Niin voiko iPhonella tehtyjä muistiinpanoja siirtää tietokoneelle?
http://www.esamelametsa.fi
-
Joo, sitä juuri tarkoitin. Ok, kiitos vinkistä. Tuohon varmaan saadaan korjaus jossakin tulevassa firmispäivityksessä.ejm kirjoitti:Tarkoititko Muistio-ohjelmaan tehtyjä muistiinpanoja? Itse töissä käytän jatkuvasti Muistiota ja lähetän siitä sähköpostilla muistiinpanot omalle koneelle, josta sitten copy/pastella tiedot siirrän oikeisiin paikkoihin koneellani.mikaha kirjoitti:Mites kun en löytänyt asetuksista vastausta. Niin voiko iPhonella tehtyjä muistiinpanoja siirtää tietokoneelle?
-
Viesti Kirjoittaja arv »
Noksun E90:n jälkeen iPhone on kyllä mahtava kokemus käytettävyydellään. Noksun kameran kuvanlaatua on hiukan ikävä, mutta kyllä tuollakin pärjää. Kuvien selailua Noksun puhelimella ei ole kyllä yhtään ikävä. Musasoittimena äänenlaatu ja käytettävyys ovat ylivertaisia.
Muistiinpanoissa kannattaa tsekata Evernote-niminen softa.
Arto
Muistiinpanoissa kannattaa tsekata Evernote-niminen softa.
Arto
-
Viesti Kirjoittaja ejm »
Luulen, että on jokin toinenkin keino, saattoi olla että muistiinpanot voi liittää kalenteritietoihin? Voin olla ihan väärässä, mutta tsekkaa, itse en nyt ehdi. Jos onnistuu, laita tänne palautetta.mikaha kirjoitti:Joo, sitä juuri tarkoitin. Ok, kiitos vinkistä. Tuohon varmaan saadaan korjaus jossakin tulevassa firmispäivityksessä.ejm kirjoitti:Tarkoititko Muistio-ohjelmaan tehtyjä muistiinpanoja? Itse töissä käytän jatkuvasti Muistiota ja lähetän siitä sähköpostilla muistiinpanot omalle koneelle, josta sitten copy/pastella tiedot siirrän oikeisiin paikkoihin koneellani.mikaha kirjoitti:Mites kun en löytänyt asetuksista vastausta. Niin voiko iPhonella tehtyjä muistiinpanoja siirtää tietokoneelle?
-
Laitan tähän samaan kysymyksen siitä applen bthf headsetista. Ostin sellaisen napin korvaan, mutta tuntuu hienokseltaan lyhyeltä se kantomatka. Siis puhelimen luota ei voi lähteä kovin kauas kun alkaa jo pätkimään. Puhelinta ei voi myöskään pitää farkun taskussa kun alkaa heti pätkimään ja sama takin taskussa. Olisiko tuo HFBTheadsetti rikki. Nokia korvakuuloke toimi vaikka toisesta huoneesta mutta tällä ei voi välissä olla mitään koska jo kangaskaistale alkaa haitata yhteyttä.
---/edit----
Se härpäke oli oikeasti viallinen. Kävi vaihtamassa sen uuteen ja se uusi toimii ihan moitteitta.
---- edit/---
---/edit----
Se härpäke oli oikeasti viallinen. Kävi vaihtamassa sen uuteen ja se uusi toimii ihan moitteitta.
---- edit/---
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka