Jauhantaa virhevastuusta ja kuluttajansuojasta
Keskustelua tavaroiden yleisestä hintatasosta ja ajankohtaisista tarjouksista. Tälle alueelle myös ilmoitukset varastetuista tavaroista ja mahdolliset kimppatilaukset.
-
Re: Jauhantaa virhevastuusta ja kuluttajansuojasta
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Hmm, virhevastuu tuntuu olevan firmasta riippuvainen. Mulla meni eräästä nimeltä mainitsemattomasta laitteesta suljin totaalisen paskaksi hieman takuuajan jälkeen ja eräs nimeltämainitsematon firma ilmoitti suosiolla että "tänne vaan, menee virhevastuun piikkiin." Ja meni. Ja minä olen siis yrittäjä-paaria.
-
Viesti Kirjoittaja Carde »
Eikös tän topicin vois siirtää tuonne hintavinkit osastolle?
Hengissäpysyminen on helppoa, vain eläminen on vaikeaa...
-
Viesti Kirjoittaja habi »
Näinhän se tietenkin on... Laissa ei firmoilla ole mitään automaattisia velvoitteita takuukorjaukseen takuuajan päätyttyä kun myydään firmalle toisin kuin kuluttajilla on. Asiaa on puitu kyllä kuluttaja-asiamiehenkin kanssa... joka on siis väärä instanssi ylipäätään b2b kaupankäynnissä. Jos myyjäfirma korjaa ilmaiseksi takuuajan ulkopuolella tuotettansa jonka ostaja on yritys on joko politiikkaa ja imagokysymys myyjälle mutta mitään velvoitteita myyjällä ei ole toimia näin. Siksi Applekaan ei korjaa firmaostajan käyttämää tuotetta takuu-ajan ulkopuolella.PKivireki kirjoitti:Hmm, virhevastuu tuntuu olevan firmasta riippuvainen. Mulla meni eräästä nimeltä mainitsemattomasta laitteesta suljin totaalisen kakka hieman takuuajan jälkeen ja eräs nimeltämainitsematon firma ilmoitti suosiolla että "tänne vaan, menee virhevastuun piikkiin." Ja meni. Ja minä olen siis yrittäjä-paaria.
Käytännössä asia ei kuitenkaan ole näin yksinkertainen. Pelottelu julkisuudella on omaansa ja yritykset saattaa monesti pyörtää painostuksessa politiikkaansa (per case) huonon julkisuuden välttämiseksi. Tässä tietenkin kärsii sellaiset jotka eivät aja omaa asiaansa aktiivisesti. Se kuka lystin maksaa on eri asia taas eri asia. Spekulaatiota voidaan käydä onko lystin maksaja valmistaja, maahantuoja vai myyjä ja riippuu varmaan minkä valmistajan kanssa ollaan tekemisissä...
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka