HUOM! VAROKAA KÄYTTÄJÄÄ: vle : HUIJARI!! iPhone"huolto"
-
HUOM! VAROKAA KÄYTTÄJÄÄ: vle : HUIJARI!! iPhone"huolto"
Viesti Kirjoittaja lauri_funkster »
Lähetin omani 16g 2g "korjaukseen" josta satojen pyyntöjen ja kyselyiden jälkeen sain noin 3kk päästä **skaksi hakatun väärän iPhonen
Imei:011300002358993
Selvitin poliisilta: Miehellä rekisterissä muitakin iPhone-liittyviä juttuja!
TÄMÄ siis VAROITUS kaikille hompun luotettaville ja hyvää turvallista ilmapiiriä arvostaville käyttäjille!.
Kunnioittaen:
Lauri
vle:n profiili
http://www.hopeinenomena.net/memberlist ... le&u=11333
-
Re: HUOM! VAROKAA KÄYTTÄJÄÄ: vle : HUIJARI!! iPhone"huolto"
Viesti Kirjoittaja harri_tku »
Vuonna 93 syntynyt huolto"mies" ei kuullosta hyvältä referenssiltä.
T: Harri
-
Viesti Kirjoittaja MrEre »
-
ei niin.. ja eipä kuulosta puhelimessakaan.. Iän sain selville poliisilta, ja varmistuksen äsken kun juttelin hänen poissa tolaltaan olevan äitinsä kanssa.MrEre kirjoitti:Lueskelin vle:n kirjoittamia juttuja, en millään jaksa uskoa kirjoittajaa 15/16 vuotiaaksi. Saatan tapani mukaan olla väärässä...
että sellasta.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Huomattakoon että meillä ei ole mitään kättä pitempää esimerkiksi ketjun avaajan mielenterveydestä, joten tässä vaiheessa on sekin mahdollisuus että ilmianto ei ole perällinen. Toivottavasti avaaja ei loukkaannu, kerroin vain puhtaan tosiasian. Parinkymmenen viestin historia ei sekään anna aihetta varmoihin johtopäätöksiin mihinkään suuntaan, vaikka asialinjalla ovatkin nuo postaukset.
Ollaan siis varovaisia, ettei kukaan löydä itseään kolmannen asteen kuulustelusta.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Ave »
Toivottavasti vähentää ylläpidon ja muiden epäilyjä ketjun avaajaa kohtaan. Jos ylläpito haluaa lisätietoja asiasta niin mielelläni annan.
Aaro Viertiö
aaro.viertio gmail.com
-
Kyllä mulle voi soittaa ja googlettaa jos haluu. mun mielenterveys on ihan ok.
Olen suomalainen muusikko joka soittaa tunnetuissa orkestereissa kautta maan. yksityisviestillä voin kertoa tarkemmat yhteydenotto tavat.
Soitin henkilön vle äidille ja juttelin pitkään rikosoideudellisista vastuista ja yms. Toivoin nuorelle pojalle järkeä näihin asioihin ettei rupeis sohlaamaan itsellensä rikosrekisteriä 16vuotiaana.
Yllättäen poika tekstasi mulle

-
Jos Puhelin palautuu ja homma hoituu hienosti, niin korjaan kyllä updatet tähän asiaan. tämän hetkiset faktat ei ole vain valoisia.
kädessä, väärä 8g rikkinäinen iPhone, ja oma ties missä.
Poliisilta arvio, että et tule näkemään puhelinta.
--'
toisaalta soitto äidille piristi asiaa, ja kyseinen henkilö halusi hoitaa asian, ettei tulis mitään isompaa juttua.
päivänkakkaramaista vaan, jos kaikki joutuu soittelee sen mutsille, että saa omat pois.
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
-
Viesti Kirjoittaja Machist »
Kummallista täytyy sanoa tämä nykynuorisoNeliX4 kirjoitti:Mites tää maailma on tällaseks mennyt.? Tuntuu että näitä äidin pikku sankareita on maailma täys!

Rehellisiäkin myyjiä joutuu kiusaamaan kaikenmaailman postiennakoilla ja paketinavaus jutuilla kun tiedä onko joku äidin pikku kulta
k*settamassa siellä myyjän päässä.
-
"tääl on näitä iPhone juttuja enemmänkin"
se mitä tuo iPhone juttuja enemmänkin tarkoittaa on sitten mysteeri, mutta ettei tulis nyt puhuttua ohi suunsa. Jokainen päätelköön siitä mitä haluaa.
-
Viesti Kirjoittaja EJMV »
lauri_funkster kirjoitti: "tääl on näitä iPhone juttuja enemmänkin"
Asioita, mitä poliisin ei kuuluisi sinulle levitellä..
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Olen täysin valmis puhdistamaan jätkän mainetta sen osilta jos se nyt hoitaa asian kunnolla himaan.. kysymys kuuluu vaan että kenenköhän p*skaksi laitettu iPhone mulla on mun kädessä...
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
lauri_funkster kirjoitti:Heipä hei. eipäilijät.
Kyse ei ole epäilystä eikä mistään henkilökohtaisesta, vaan siitä että tuntemattomien kyseessä ollen on kaikki periaatteessa mahdollista.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »

Voitte olla aivan varmoja, etten halua tietää minusta tehtyä määritystä...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja filosofi »
Tämä tuli mieleen kun tuossa aiemmin aloittaja sanoi että mikäli syytökset on vääriä, palauttaa hän epäillyn maineen.
En missään nimessä halua loukata ketjun aloittajaa tai puolustella huijareita.En myöskään tällä kannanotolla väitä otsikkoa valheeksi. Tämä nyt vaan ihan yleisellä tasolla.
-
Jos kaverille laittaa puhelimen huoltoon, ja se ei tule takaisin sovittuna hetkenä, eikä toisena sovittuna hetkenä, eikä kolmannen lupauksen jälkeen, eikä neljännen... viimeisen Lupauksen jälkeen puhelin piti tulla 2päivän sisällä. tuli noin neljän. Ja väärä Puhelin rikkinäisenä!!
Noh. sitten otin yhteyttä vanhempaan, ja sen jälkeen sain pojan kiinni. Lupasi palata Kahden tunnin sisällä aiheeseen.. Ei palannut. Soitin yli kolmen tunnin odottelun jälkeen, jolloin lupasi että tiistaina puhelin on postilaatikossa... noh..
-on tossa jo aika monta asiaa ihan lakiin perehtyneenkin kannalta huijjaus/ petoksen alle menevään nimikkeeseen.
Olikin sitten niin että puhelin tulee tiistaina takaisin samankuntoisena, ja olen kärsinyt ja odotellut luuria tyhjistä lupauksista huolimatta 3kk, niin luottamus on kyllä menetetty. Ainoa asia miltä kaveri säästyy on oikeus toimilta ja rikosilmoitukselta.
Kyse oli vain ehkä varoittaa muita mahdollisia sinisilmäisiä kavereita. Jos tietäisin, niin mä en ainakaan lähettäisi mun puhelinta jollekkin 15-16v tyypille, jolla ei varmasti ole mitään huolto taustaa. Ja se että kaveri lähettää toisen väärän kokosen ja täysin hajalla olevan iPhonen mulle vastineeksi, ei anna kauheen luotettavaa kuvaa tästä huoltopalvelusta.
Mun mielestä koko hompun idea perustuu veljeyteen ja hyvään meininkiin.. en mä ainakaan lähtis katteleen sitä meininkiä, et keneenkään ei voi luottaa ja hommat vedetään reisille.. Ei tää oo sellanen mesta. Correct me if Im wrong.
Pahoittelut kaikille kenen mieli pahoittui tästä. Tarkoitus ei ole mustamaala ketään. Esittää vain faktat faktoina, ja tämä viestiketjukin oli moderaattoreiden pyyntö. Että sillätavalla.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Amanita
Moderaattori
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja 997S »
Mutta niin kauan kuin pysytään totuudessa
ja tapahtuneessa, on sama onko lukioita 1 vai 1 miljoona.
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Ensinnäkin ymmärrän hyvin tämän ketjun aloittaneen fiilikset, kun oman puhelimen kanssa on ilmennyt tuollaista sähläystä. Kuitenkin jälkikäteen voi sanoa että olisi voinut vielä keskittyä kielenkäyttöön, koska nyt tunne on niin voimakkaasti pinnassa.
Ja toisaalta: kun tällaisen harrastajafoorumin kautta löytää henkilön, joka tarjoutuu korjaamaan puhelimesi/tietokoneesi/tms. niin kyse on harrastustoiminnasta, mikäli työn tekijä ei erikseen pysty osoittamaan olevansa alan ammattilainen. Tämä kannattaa jokaisen miettiä ja tiedustella ennenkuin lähettää laitteita jollekin toiselle korjattavaksi. Aikatauluista ja kustannuksista kannattaisi sopia etukäteen, mikäli tällaiseen uhkapeliin päättää lähteä mukaan.
Ymmärrän houkutuksen. En tiedä mistä viasta oli kysymys, mutta itsellä on tuon iPhone 3G:n muovikuori haljennut, joten joskus sen korjaamiselle joutuu keksimään jonkun toteutuksen. Kokonaisuudessaan pidän tätä varoitusta hyvänä asiana, mikäli perusasiat pitävät paikkansa.
-
Mun mielestä tästä on ehkä turha jauhaa tän enempää.. tarkoitus oli ilmoittaa tällaisesta aiheesta. Ja jos hommat ei mee tiistaina niinkuin vastapuoli on luvannut, tulee asiasta rikosilmoitus ja poliisi asia. Tuskin tälläsiä tänne kirjoittaisin varsinkaan oman statukseni omaavana henkilönä.
Hauskaa viikonloppua jengille ja parempaa onnea muille.
-
Viesti Kirjoittaja Ave »
Mielestäni on turha puhua uhkapelistä kun kyseessä on sopimus siitä että joku korjaa puhelimen maksua vastaan. Toki on kyse harrastustoiminnasta mutta jos kyseinen henkilö mainostaa korjanneensa n. parikymmentä puhelinta aiemmin ja osaa antaa tarkan kustannusarvion sekä aikataulun niin silloin ei mielestäni ole kohtuutonta odottaa että nämä täyttyisivät. Ja jos eivät täyty niin sille on syy joka ei sinänsä ainakaan henkilökohtaisesti ole ongelma (kyseinen henkilö oli loppuvuoden hyvinkin kiireinen ja hänellä oli useampia ulkomaanmatkoja, uskokoon ken haluaa, itse en enää usko).wanders kirjoitti: Ja toisaalta: kun tällaisen harrastajafoorumin kautta löytää henkilön, joka tarjoutuu korjaamaan puhelimesi/tietokoneesi/tms. niin kyse on harrastustoiminnasta, mikäli työn tekijä ei erikseen pysty osoittamaan olevansa alan ammattilainen. Tämä kannattaa jokaisen miettiä ja tiedustella ennenkuin lähettää laitteita jollekin toiselle korjattavaksi. Aikatauluista ja kustannuksista kannattaisi sopia etukäteen, mikäli tällaiseen uhkapeliin päättää lähteä mukaan.
Mielelläni kuulisin myös auktoriteetilta joka määrittää kuka on puhevaltainen foorumeilla että millä perusteella nämä määritelmät tehdään.
Jos ei maanantaina löydy puhelinta postilaatikosta niin ensin soitto henkilön vanhemmille ja sitten poliisille, toivottavasti muille ei ole osunut samaa kohtaloa omalle kohdalle.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
vaikka olisi 20000 postausta Hompussa, ei voi ihan oikeasti tietää millainen ihminen toisessa päässä on. Sama pätee koko nettiin. Minä tunnen noin viisi homppulaista. Yhdenkään kanssa en ole Hompussa keskustellut.KunkkuJ kirjoitti: että miten monen viestin jälkeen foorumilainen ei ole enää tuntematon? Entä montako viestiä vaaditaan sen selvittämiseksi, onko postaaja täysjärkinen?
Kyllä, Homppu on reilu paikka niiden postaajien osalta, jotka reiluja ovat (ja suurin osa varmasti on). Täällä on kuitenkin taatelintallaajaa joka lähtöön, ja hyvä on muistaa se tosiasia, että netissä kannattaa olla varovainen. Ihan joka paikassa, jopa täällä. Jos todistettavasti jotakuta huijataan, niin täällä on kyllä sille nollatoleranssi.lauri_funkster kirjoitti:Mun mielestä koko hompun idea perustuu veljeyteen ja hyvään meininkiin.. en mä ainakaan lähtis katteleen sitä meininkiä, et keneenkään ei voi luottaa ja hommat vedetään reisille.. Ei tää oo sellanen mesta. Correct me if Im wrong.
-
Viesti Kirjoittaja Kinli »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Olen tähän päivään mennessä noin parisataa 2G / 3G luuria korjannut ja ikinä en ole tarvinnut odottaa varaosia viikkoa pidempään. Ja niitä on tosiaan tullut tilattua vino pino. 5kk kuulostaa jo naurettavalta. Nykyään osia löytyy aika hyvin jo omasta hyllystä ja puhelin on valmiina seuraavana päivänä ellei jo samana.
Ei ole tarkoitus käyttää tilannetta hyväkseen ja mainostaa omaa huoltopalvelua, duunia riittää jo muutenkin.

Pakkohan tähän on vastattava että kyllä edelleen on olemassa luotettavaa iphone huoltopalvelua Suomessa.. Toki minuakin sopii epäillä kuten muitakin täällä, mutta onneksi tähän asti noin 90% huoltohommista olen ottanut vastaan kasvotusten, eikä ongelmia ole ollut.Ave kirjoitti:...ja eipä ole Suomessa kilpaileviakaan tarjolla.
Itse olen myös vlen kanssa ollut aikoinaan (noin vuosi sitten) yhteydessä kun vertailtiin puhelimen avaustapoja jne. Ihan fiksulta tyypiltä vaikutti muutamien yksityisviestien perusteella, ei olisi tosiaan uskonut noin nuoreksi.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka