Terse!
Minulla olisi mahdollisuus ostaa noin tuhannella eurolla (+verot) Mac Pro Quad 2.66 GHz. Muistia on niin vähän että uusimaan joutuisi jokatapauksessa kokonaan, 4 tai 8:aan (80-160e). Kovoa 250 gb, uusintaan menisi (~60e), parivuotta vanha kovo pitää varmaan hyvää meteliä. Näyttis on GF 7300. AppleCarea on vuosi jäljellä vielä. AP korttia ei kai sisällä ole.
Kysymyksiä:
- Olisiko kone tuohon hintaan mielestänne hintansa arvoinen ostos? Firmalle ostaisin.
- Aika hyvin Prohon pystyy osia takuun jälkeen vaihtamaan itse. Onko kokemuksia miten paljon Mac Pron emolevyn tai virtalähteen vaihdattaminen maksaa, osat+työ?
- Miten paljon AP kortti maksaa, onko se helppo asentaa itse jos ei ole aivan käsi?
- Miten tuo 7300 Geforce jaksaa pyörittää 2x 1920x1200 ruutuja? Tarkoitan nyt esim Expose ja Spaces. Jos ruudulla on auki samaan aikaan 10 ikkunaa, onko Expose niiden kanssa diashowta vai pomppiiko ikkunat kiltisti ja smoothisti?
- Olisiko sinulla myydä minulle HD2600XT? Tai jopa jotain parempaa?
Jotenkin tuollainen vanhempi kone kiinnostaisi enempi kuin uusi, kun tuppaavat maksamaan ja uutta luultavasti pian tulossa. Budjettikone vaikuttaisi tällä hetkellä hyvältä ratkasulta. Tarvetta kun ei ole tehoille niinkään, vaan muistille ja kahdelle näyttöliitännälle.
Vastauksia, mietteitä, arvon HoNppulaiset?
"Mac Pro Quad 2.66" -kysymyksiä
Kun työhön tarvitaan tehoa...
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: Mac Pro Quad 2.66 kysymyksiä
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Hullunhalpaa on, että varmasti omasi saat tuosta pois. ... vaikka päivittäisitkin konetta.
Jos et ota tuota, niin voisin sen ostaa omalle firmalleni! (ja löytöpalkkio tottakai)
Jos et ota tuota, niin voisin sen ostaa omalle firmalleni! (ja löytöpalkkio tottakai)
-
Re: Mac Pro Quad 2.66 kysymyksiä
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
Eiköhän se päivitys onnistu aika helposti. Lisäksi netti on väärällään ohjeita ainakin muihin macceihin.
Yhen G5:n olen avannut, esim. tuuletinyksikkö lähti ihan ihan nostamalla pois. G3 ja G4 koneisiin olen sisuskaluja sitten enemmän vaihdellut, ei tarvinnut olla raketti-insinööri. Myös Mac Minin avaus oli mainettaan helpompi.
Jos tarviit ni osta pois.
Yhen G5:n olen avannut, esim. tuuletinyksikkö lähti ihan ihan nostamalla pois. G3 ja G4 koneisiin olen sisuskaluja sitten enemmän vaihdellut, ei tarvinnut olla raketti-insinööri. Myös Mac Minin avaus oli mainettaan helpompi.
Jos tarviit ni osta pois.
-
Re: "Mac Pro Quad 2.66" -kysymyksiä
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Kaikista eniten minua kiinnostaisi tuo 7300 GT toiminta. Pelejä sen ei tarvi pyörittää, mutta tuo että onko Expose ja Spaces sen kanssa töktöktök vai smooth as silk?
Karsee läjä kaikkee roinaa.
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Oma MacBookin pyörittää 24" näyttöä ihan sujuvasti, joten olen 100% varma että riittää. Photoshoppiako meinaat vetää tuolla?Matti Niemelä kirjoitti:Kaikista eniten minua kiinnostaisi tuo 7300 GT toiminta. Pelejä sen ei tarvi pyörittää, mutta tuo että onko Expose ja Spaces sen kanssa töktöktök vai smooth as silk?
-
Mikäs näyttis MB:ssäsi on? Itsellä toki MBP:n 8600 pyörittää 24" myös mukisematta, pahoja kokemuksia on vaan GMA950stä minissä, jossa ruudun koko rupesi olemaan jo liian suuri. Toki integroitu intelpa-ska on aika intelpa-ska, mutta että miten tuo 7300 hommasta selviytyy.
Muistanko aivan väärin, onkos tuo 7300 kaiken lisäksi passiivijäähdytyksellä? (E: applen sivuilta löytyneen kuvan mukaan näyttäisi olevan passiivi.)
Muistanko aivan väärin, onkos tuo 7300 kaiken lisäksi passiivijäähdytyksellä? (E: applen sivuilta löytyneen kuvan mukaan näyttäisi olevan passiivi.)
-
Viesti Kirjoittaja mike.mcfin »
Itseasiassa olisi 1 kpl tuollaisia täysin ylimääräisenä. Ja vieläpä upouusi - kerran ollut virrat päällä 5 minuuttiaMatti Niemelä kirjoitti:- Olisiko sinulla myydä minulle HD2600XT? Tai jopa jotain parempaa?

Sen saa langatonta Alu-näppistä vastaan.
-
Oh, hienoa.
Olen yhteyksissä kun selviää:
a) Ostanko koneen,
b) tuleeko siinä moinen (näppis siis) mukana.
c) Tai ehkäpä vielä sen jälkeen kun olen todennut 7300:sen riittämättömäksi kahdelle isommalle näytölle.

Olen yhteyksissä kun selviää:
a) Ostanko koneen,
b) tuleeko siinä moinen (näppis siis) mukana.
c) Tai ehkäpä vielä sen jälkeen kun olen todennut 7300:sen riittämättömäksi kahdelle isommalle näytölle.

-
Viesti Kirjoittaja hnekka »
Kokemuksesta voi todeta että toimii expose ja spaces silkkinä 7300gtnä (Oli 2*23"). Pelit ei ihan niin hyvin. Tyydyttävästi nekin tosin.
-
Ah, tämän halusin tietää, kiitos!hnekka kirjoitti:Kokemuksesta voi todeta että toimii expose ja spaces silkkinä 7300gtnä (Oli 2*23"). Pelit ei ihan niin hyvin. Tyydyttävästi nekin tosin.
-
Hep!
Nyt on Pro hyrräämässä pöydän alla

Hienosti riittää tämä 7300 GT näin perus työpöytäkäytössä kahdella 1920x1200 ruudulla. Ikkunoita on aikalailla monta, mm. vmwaressa xp ja eyetv:stä kaksi ikkunaa. Hienosti pelaa Spaces ja Exposee, sun muut. Aattelin vain kertoa jos joku muu miettii joskus samaa
Kone on ollut erittäin yllättävän hiljainen. Pikkusen kuulostaa kyllä siltä, että ropellit on olleet 2 vuotta päällä
tuskin jatkuvasti, mutta kuitenkin.
Arvioita, onko mahdollista pystyä vaihdattamaan nuo kaikki tuulettimet applecaren piikkiin? Entä mitähän moinen mahtaisi maksaa? Edit: siis jos sen teettäisi itse.
Nyt on Pro hyrräämässä pöydän alla

Hienosti riittää tämä 7300 GT näin perus työpöytäkäytössä kahdella 1920x1200 ruudulla. Ikkunoita on aikalailla monta, mm. vmwaressa xp ja eyetv:stä kaksi ikkunaa. Hienosti pelaa Spaces ja Exposee, sun muut. Aattelin vain kertoa jos joku muu miettii joskus samaa

Kone on ollut erittäin yllättävän hiljainen. Pikkusen kuulostaa kyllä siltä, että ropellit on olleet 2 vuotta päällä

Arvioita, onko mahdollista pystyä vaihdattamaan nuo kaikki tuulettimet applecaren piikkiin? Entä mitähän moinen mahtaisi maksaa? Edit: siis jos sen teettäisi itse.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Mac Pro ja Mac Studio”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka