Olis tuossa yks projekti, johon kuuluu yks isompi firma ja sitten olisi tarkoitus vähän rekrytoida alihankkijoita. Isommalla firmalla on tuttuun tyyliin hyvin suojatut verkot, joihin ei pääse kuin firman oma henkilökunta käsiksi - en minä. Minun kuitenkin pitäisi pitää kirjaa ja arkistoa projektista. Alihankkijoille olisi tarkoitus jakaa joitain tiedostoja.
Google docs vaikuttaa muuten oikein hyvältä, mutta tuosta tietosuojasta en ole ihan varma kun projektissa on mm. patenttiasioita.
1. Voiko Googleen luottaa, eli voiko Google varastaa "keksintöni"?
1.5. Onnistuuko Googlessa hyvin tuo yhden dokumentin jakaminen, niin ettei muut pääse osille vahingossakaan?
2. Onko joku parempi edullinen tai ilmainen vastaava palvelu?
Projektin hallintaa verkossa turvallisesti (googledocs.?)
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Projektin hallintaa verkossa turvallisesti (googledocs.?)
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
-
Re: Projektin hallintaa verkossa turvallisesti (googledocs.?)
Viesti Kirjoittaja Crimson »
iWork.com? 

Mac Mini 2 GHz | 4 GB | 500 GB | Lion
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Viesti Kirjoittaja emmel »
1. Itse en luottaisi jos kyse on oikeasta keksinnöstä.
1.5 EOS
2. Minuakin kiinnostaa?
Been there done that. Hyvin toimi minun/meidän käytössä. Itse tutkailin noita tietoturvajuttuja ja tulin johtopäätökseen että en laita sinne mitään salassapidettävää tai jotenkin yksilöitävää tietoa. Ihan sellaista yleistä vain. Sanoin asiasta myös muille jotka samalla tunnarilla googledoc:seihin kirjautuivat. Todistetusti ainakin kaksi ihmistä oli samaan aikaan kirjautuneena samoilla tunnuksilla sisään. (Tosin saman yrityksen seinien sisältä.)
Jos aiot jakaa dokumenttia eri käyttäjille sitä "oikeampaa" googledoc:sin tapaa käyttäen, varmista ensin että se toimii varmasti oikein. Eli niin että kaikilla on omat tunnarinsa ja sinä jaat dokumenttiin käyttöoikeuksia muille tunnuksille. Minä en tehnyt tuolleen kuin kahden käyttäjän kesken joten en ota siihen kantaa.
Noin muutoin googledocs:s on IMHO niiiiin lyömätön systeemi että maksaisin siitä rahaa ilomielin jos saisin (edes) jonkinlaiset turvatakuut tiedostoille ja tietoturvalle.
edit: tällaisen vinkin voin antaa jos esim jostakin dokumentista tarvitsee tehdä malli(ts.pohja): Tee yksillä tunnareilla dokumentti, anna vain lukuoikeus toiselle käyttäjälle. Kirjaudu toisilla tunnareilla googledoc:siin ja avaa tuo dokumentti. Jos tahdot muokata dokumenttia, luo siitä kopio ja nimeä se uudestaan. Näin originaali pysyy koskemattomana. Itse aiheutin töitä itselleni kun sössin mallini automaattitallennuksen myötä. On siellä se dokumentin versiohistoriakin mutku...
1.5 EOS
2. Minuakin kiinnostaa?
Been there done that. Hyvin toimi minun/meidän käytössä. Itse tutkailin noita tietoturvajuttuja ja tulin johtopäätökseen että en laita sinne mitään salassapidettävää tai jotenkin yksilöitävää tietoa. Ihan sellaista yleistä vain. Sanoin asiasta myös muille jotka samalla tunnarilla googledoc:seihin kirjautuivat. Todistetusti ainakin kaksi ihmistä oli samaan aikaan kirjautuneena samoilla tunnuksilla sisään. (Tosin saman yrityksen seinien sisältä.)
Jos aiot jakaa dokumenttia eri käyttäjille sitä "oikeampaa" googledoc:sin tapaa käyttäen, varmista ensin että se toimii varmasti oikein. Eli niin että kaikilla on omat tunnarinsa ja sinä jaat dokumenttiin käyttöoikeuksia muille tunnuksille. Minä en tehnyt tuolleen kuin kahden käyttäjän kesken joten en ota siihen kantaa.
Noin muutoin googledocs:s on IMHO niiiiin lyömätön systeemi että maksaisin siitä rahaa ilomielin jos saisin (edes) jonkinlaiset turvatakuut tiedostoille ja tietoturvalle.
edit: tällaisen vinkin voin antaa jos esim jostakin dokumentista tarvitsee tehdä malli(ts.pohja): Tee yksillä tunnareilla dokumentti, anna vain lukuoikeus toiselle käyttäjälle. Kirjaudu toisilla tunnareilla googledoc:siin ja avaa tuo dokumentti. Jos tahdot muokata dokumenttia, luo siitä kopio ja nimeä se uudestaan. Näin originaali pysyy koskemattomana. Itse aiheutin töitä itselleni kun sössin mallini automaattitallennuksen myötä. On siellä se dokumentin versiohistoriakin mutku...
-
Viesti Kirjoittaja Virgo »
Itse en luottaisi yhteenkään julkiseen, netissä toimivaan palveluun, jos tarkoitus on käsitellä myös arkaluontoista materiaalia. Yksi suosittu projektinhallintapalvelu on basecamp: http://www.basecamphq.com/. Ennen muistaakseni sai ilmaisen perustunnuksen, mutta nykyään näyttäisi olevan vain 30 päivän kokeilumahdollisuus. Toinen mahdollisuus on käyttää jotain järjestelmää omassa webhotellissa/palvelimessa. Itse käytän tällä hetkellä redmine-sovellusta: http://www.redmine.org/. Tuo on toiminut varsin hyvin, soveltuu usean eriaikaisen projektin ylläpitämiseen, sekä on ilmainen. Vaatii palvelimelta ruby on rails tuen.
iMac 27"/i5 3.1GHz/12GB/6970M, MacBook Air 13"/i5 1.8GHz/256GB/8GB, iPhone 5 64GB, iPad 2 3G 32GB
Sanapeli iPhoneen: http://uusitupa.org/projects/lost-words
Ajopäiväkirja iPhoneen: http://uusitupa.org/projects/drive-journal
Sanapeli iPhoneen: http://uusitupa.org/projects/lost-words
Ajopäiväkirja iPhoneen: http://uusitupa.org/projects/drive-journal
-
Tuo Redmine aiheutti surffailua ketjureaktionomaisesti. Itselleni se ei oikein taida passata mutta sattuisiko läsnäolevilla olemaan tietoa käypäisestä MRPII-softasta? Elikkäns kyse on tuotannonohjauksesta teollisuuteen. ERP on jo mutta tuo MRP-osasto siinä on tarpeisiin soveltumaton. Linkki wikiin josta nuo mystiset lyhenteet tarkentuvat. http://fi.wikipedia.org/wiki/Tuotannonohjaus
Nimim. exceli syö miestä
Nimim. exceli syö miestä
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Minulle tulee mieleen lähinnä joku php:llä koodattu OpenSource syysteemi. Eli hankki its ejonkin web-hotellin ja asentaa systeemin ja noin. Mutta jos alkaa olla patenttitason juttuja, niin tuo oma web-hotellikin alkaa tuntua jotenkin kevyeltä...
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja securapple »
projectplace.com? Taitaa olla tuo maksullinen mutta joskus törmäsin tuohon?
-Securapple
-Securapple
Kyberukkeli
iPhone 6,iPad Air,iPad Mini 3,rMBP-2014 twitter: http://twitter.com/securapple
iPhone 6,iPad Air,iPad Mini 3,rMBP-2014 twitter: http://twitter.com/securapple
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Kiitos kaikille vastaajille, tsekkasin kaikkia vaihtoehtoja kunnolla läpi.
Tietosuoja on tosiaan tässä se ykkösjuttu, että varmaan ihan sähköpostilla tullee menemään tämä projekti vielä. Ilmoittelen, jos vaikka löydänkin jonkun hyvän patenttiratkaisun tähän
Tietosuoja on tosiaan tässä se ykkösjuttu, että varmaan ihan sähköpostilla tullee menemään tämä projekti vielä. Ilmoittelen, jos vaikka löydänkin jonkun hyvän patenttiratkaisun tähän

-
Viesti Kirjoittaja Pekonius »
Tuossa mielessä kannattaa tutustua FirstClass-palvelinohjelmistoon. FirstClass on "Client-Server" -ratkaisu, clientit löytyy kaikille alustoille: Mac OS X, Windows ja Linux (käyttäjä valitsee haluamansa), sekä kohta myös iPhone. Client-ohjelmisto on ilmainen. Clientin ja palvelimen välinen liikenne on salattu. Työryhmäohjelmiston tapaan tässäkin on mm. kalenterit (henk. koht sekä ryhmä- ja resurssikalentereita tarpeen mukaan). Lisätietoja vaikka www-sivuilta. Ohjelmistosta on olemassa täysin toimiva ilmainen Intro-versio (1+4 käyttäjää).NeliX4 kirjoitti:Tietosuoja on tosiaan tässä se ykkösjuttu, ...
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Muistakaa sitten kryptata se posti, muuten on tietosuoja kaukanaNeliX4 kirjoitti:Tietosuoja on tosiaan tässä se ykkösjuttu, että varmaan ihan sähköpostilla tullee menemään tämä projekti vielä. Ilmoittelen, jos vaikka löydänkin jonkun hyvän patenttiratkaisun tähän

-
Tämä vaikuttaa oikein mielenkiintoiselta. Huonona puolena suomalaisen jälleenmyyjän sivut eivät toimi oikein ainakaan minulla. Lataa ilmainen intro-versio tästä: http://www.firstclass.fi/intro-versio/introversioPekonius kirjoitti:Tuossa mielessä kannattaa tutustua FirstClass-palvelinohjelmistoon. FirstClass on "Client-Server" -ratkaisu, clientit löytyy kaikille alustoille: Mac OS X, Windows ja Linux (käyttäjä valitsee haluamansa), sekä kohta myös iPhone. Client-ohjelmisto on ilmainen. Clientin ja palvelimen välinen liikenne on salattu. Työryhmäohjelmiston tapaan tässäkin on mm. kalenterit (henk. koht sekä ryhmä- ja resurssikalentereita tarpeen mukaan). Lisätietoja vaikka www-sivuilta. Ohjelmistosta on olemassa täysin toimiva ilmainen Intro-versio (1+4 käyttäjää).NeliX4 kirjoitti:Tietosuoja on tosiaan tässä se ykkösjuttu, ...
Amerikan sivuillaan taas esite-pdf:t ovat rikki. Hmh.
-
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Juu ja käyttää postin lähettämiseen ja vastaanottamiseen SSL:ää.TheKraken kirjoitti:Muistakaa sitten kryptata se posti, muuten on tietosuoja kaukanaNeliX4 kirjoitti:Tietosuoja on tosiaan tässä se ykkösjuttu, että varmaan ihan sähköpostilla tullee menemään tämä projekti vielä. Ilmoittelen, jos vaikka löydänkin jonkun hyvän patenttiratkaisun tähän
Ei muuta kuin Hamachilla windowskoneilla AES256 suojattu VPN verkko ja siellä jaatte lähiverkossa kamat. Ei varmasti kukaan pääse urkkimaan, jos itse työasemien turvallisuus on hoidettu.
Karsee läjä kaikkee roinaa.
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka