Maallikkon kuvittelisin, että ne epäpuhtaudet konsentroituvat, kun polttoainetta on vähemmän. Ja silloin tukkeutumisen riski kasvaa. Kun siis pitää tankin kokolailla täynnä jatkuvasti, roskakonsentraatio pysyy suhteellisen matalana. Kyllähän se dieselkin jonkin verran tankissa loiskuu, eikä epäpuhtaudet pääse pahasti sakkautumaan.Pasteur kirjoitti:Varsinkin diesel koneet muuten kannattaa ajaa yleensä melko tyhjiksi. Jos aina tankkaa puolitäyteen tankkiin, niin ne epäpuhtaudet joita löpössä on, pakaantuvat sinne tankin pohjalle ja voi joskus sit mennä pumppuun tukkien sen. Pysyy laatu tasaisempana, kun tankkaa melko tyhjään tankkiin.sinitiainen kirjoitti:Kiitos Paapalle neuvoista. Raconteurin sorkkarautaa varmaan markkeeraisi vähän pitemmät kynnet tai parkkikiekon kulma, mutta ei ainakaan tuota jälkimmäistä hevin koeta. Muistan lukeneeni että katalysaattorimoottori voi hajota jos bensa pääsee lopuilleen. Siksikin koettanut varoa.
Mutta korostan, että kyseessä on vasta epäily.