uuden näppäimistön kanssa eksyksissä. Miten toimii F-nappuloiden "kaksoistoiminnat"?
Eli iMac, jossa vielä "täysmittainen" näppäimistö (matala, alumiininen). Äänenvoimakkuus on F10-F12 - joo. Mutta kun näppäinoikoteiden mukaan: F9 kaikki ikkunat, F10 ohjelmaikkunat, F11 työpöytä ja F12 Dasboard.
Olen saanut kummatkin toimimaan - vuorotellen. Eli ne ohjaavat joko ääntä tai noita ikkunoita. Mutta en löydä mitään nopeaa tapaa (eli näppäinyhdistelmää), jolla voin käyttää niitä vuorotellen - ja kun olen tapellut tässä jonkin aikaa järjestelmäasetuksen kautta, en häpeäkseni edes muista, mitä kaikkia olen yrittänyt. Viimeksi palautin alkuperäiset asetukset, ja nyt F9 ei tee mitään - (tai luultavasti pikakelaa), F10-12 säätää ääntä.
Hiirenä minulla on Rollermouse pro - joten en edes voi säätää hiiren painikkeita (ei anneta mahdollisuuksia, kuten mighty mouselle, jolla saa nuo ikkunat näkyviin.
cmd+tab onneksi sentään näyttää ohjelmien/ikkunoiden pikkukuvat, joten sitä kautta voi siirtyä - mutta olisi kiva saada nuo F-näppäinten oikotiet toimimaan - ja samalla pystyä säätämään ääntä.
Vanhassa näppiksessä oli erilliset ääninappulat, joihin olen tottunut.
Osaisiko joku sanoa suoraan lonkalta, mitä en älyä?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)