Jo ihan ensimmäisellä kerralla, kun yritin ladata jotain netistä lataus kesti niin poskettoman kauan, että lopetin sen. Kun yritin pari kertaa uudestaan, homma sujui paremmin - ja päivitysten jälkeen välillä mallikkaasti.
Tänään kun avasin sammutetun koneen, niin kesti (maciksi) tosi kauan, ennen kuin löysi airportin kautta wippies homen.
(Vertailukohteena on kolme vuota vanha iMac + tiger).
Periaatteessa ihmettelen, että missä on vikaa, kun välillä tämä uusi on selkeästi nopeampi kuin vanha - mitä tietenkin odotin - välillä takkuaa, eikä löydä palvelimia (esim. tänne pääsin uudella koneella nyt kolmannella yrityksellä).
Olen mittaillut muutaman kerran bredbandetkontrollilla ja sekä vastaanotto- että lähetysnopeudet ovat hiukan hitaampia kuin vanhalla koneella (luokkaa 17,8 uudella - 18,4 vanhalla) ja vastinaika vaihtelee 16-24 välillä uudella.
Positiivista sitten on, että tällä yhdistelmällä Saunavisio toimii (kun sain täältä neuvoja pluginneihin

Niin siis se kysymys:
Kuulostaako siltä, että jossain on vikaa? Jos, niin onko koneessa vai ohjelmassa?
Vai onko Apple mennyt kolmessa vuodessa taaksepäin - nimenomaan toimintojen vakauden suhteen? Eli minun on vain opeteltava elämään homman kanssa - ja toivottava, että homma paranee, eikä pahene.
Vai kannattaisiko soittaa tekniseen neuvontaan?
Vanhalla olen testaillut noita nopeuksia sekä Safari-3:lla että Safari 4betalla, eikä niissä ole eroja - en tiedä, toisiko tuon betan lataaminen jotain hyötyä - toivottavasti ei kaataisi saunavisiota... Pertiaatteella, miksi korjata jotain, mikä toimii.