Perinteisesti kannettavista löytyvä näppäin, nyt myös näissä alumiininäppäimistöissä. Merkitys varmaan jotain tuollaista.tätsky kirjoitti:Taitaa olla "uusi" näppäin - mistähän tuo fn on lyhenne? function vai?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja mercury »
Perinteisesti kannettavista löytyvä näppäin, nyt myös näissä alumiininäppäimistöissä. Merkitys varmaan jotain tuollaista.tätsky kirjoitti:Taitaa olla "uusi" näppäin - mistähän tuo fn on lyhenne? function vai?
Viesti Kirjoittaja r.wagner »
Viesti Kirjoittaja tsehov »
Kun laitat kannen kiinni, jolloin kone menee tutimaan saat sen herätettyä esim. hiirtä klikkaamalla.r.wagner kirjoitti:miten saa katottua leffoja uudelta macbookiltani ulkoisen näytön kanssa niin, että voin pitää koneen kannen kiinni ja ohjata vain kaukosäätimellä?
Tuolla onnistuu: http://www.macupdate.com/info.php/id/16 ... d.prefpaner.wagner kirjoitti:Pääsekö alkufanfaarista eroon?
Viesti Kirjoittaja catja »
Tarkoitin siis pelkän selaimen, en koko koneen. Ongelma kun on se, että musiikkia kuunnellessa yhtäkkiset mainokset yms ärsyttävät melkoisesti. iTunesista oon kyllä säätänyt äänenvoimakkuuden kovimmalle mahdolliselle, nyt täytyisi saada selaimen/koneen muut äänet mahdollisimman hiljaiselle.harri kirjoitti:Äänenvoimakkuuden säädöstä valikkoriviltä siitä ämyrin kuvasta.catja kirjoitti:Mistä nettiselaimen ääniä hiljemmalle?
Jos ei näy sitä siellä niin Omppu-valikko > Järjestelmäasetukset > Äänet > Ääni ulos ja siellä alhaalla ruksi kohtaan "Näytä voimakkuus valikkorivillä".
-Harri
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
catja kirjoitti:Tarkoitin siis pelkän selaimen, en koko koneen. Ongelma kun on se, että musiikkia kuunnellessa yhtäkkiset mainokset yms ärsyttävät melkoisesti. iTunesista oon kyllä säätänyt äänenvoimakkuuden kovimmalle mahdolliselle, nyt täytyisi saada selaimen/koneen muut äänet mahdollisimman hiljaiselle.harri kirjoitti:Äänenvoimakkuuden säädöstä valikkoriviltä siitä ämyrin kuvasta.catja kirjoitti:Mistä nettiselaimen ääniä hiljemmalle?
Jos ei näy sitä siellä niin Omppu-valikko > Järjestelmäasetukset > Äänet > Ääni ulos ja siellä alhaalla ruksi kohtaan "Näytä voimakkuus valikkorivillä".
-Harri
Taitaa ainoa apu olla Audio Hijack Pro. Sillä voi kaapata ohjelman äänen ja säätää sitä.catja kirjoitti:Tarkoitin siis pelkän selaimen, en koko koneen. Ongelma kun on se, että musiikkia kuunnellessa yhtäkkiset mainokset yms ärsyttävät melkoisesti. iTunesista oon kyllä säätänyt äänenvoimakkuuden kovimmalle mahdolliselle, nyt täytyisi saada selaimen/koneen muut äänet mahdollisimman hiljaiselle.
Viesti Kirjoittaja tätsky »
No ilmankos näytti jotenkin tutulta - mutta eihän iMac sentään kannettava ole - joten ei aivot osaa kääntyä läppärimuotoon.mercury kirjoitti:Perinteisesti kannettavista löytyvä näppäin, nyt myös näissä alumiininäppäimistöissä. Merkitys varmaan jotain tuollaista.tätsky kirjoitti:Taitaa olla "uusi" näppäin - mistähän tuo fn on lyhenne? function vai?
Viesti Kirjoittaja iikka »
http://www.branox.com/Battorox/iikka kirjoitti:Mistä näkee pantherissa missä jamassa akku on? Coconut battery ja istat pro toimii vasta tiikeristä eteenpäin.
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Itse suosittelen kuitenkin vain mute-näppäimen painamista pohjassa, jos joutuu jostain syystä käynnistämään konetta jossain missä ei saa möykätä. Mikäli sen pistää hiljaiseksi, niin siinäpä sitten ihmetelet pallon pyörintää startatessa ja arvuuttelet, että mikä mättää. Fanfaarin jos kuulet, niin tiedät ainakin, että kone lähti käynnistymään ja että rauta on ok.tsehov kirjoitti:Tuolla onnistuu: http://www.macupdate.com/info.php/id/16 ... d.prefpaner.wagner kirjoitti:Pääsekö alkufanfaarista eroon?
Viesti Kirjoittaja catja »
Kiitos, mut enpä taida jaksaa ton vertaa hifistellä. Kärvistelen kohtaloani ja odottelen parempaa, äänetöntä huomistamercury kirjoitti:Taitaa ainoa apu olla Audio Hijack Pro. Sillä voi kaapata ohjelman äänen ja säätää sitä.catja kirjoitti:Tarkoitin siis pelkän selaimen, en koko koneen. Ongelma kun on se, että musiikkia kuunnellessa yhtäkkiset mainokset yms ärsyttävät melkoisesti. iTunesista oon kyllä säätänyt äänenvoimakkuuden kovimmalle mahdolliselle, nyt täytyisi saada selaimen/koneen muut äänet mahdollisimman hiljaiselle.
Viesti Kirjoittaja laeticia »
Pages tekee sen ihan itse, mutta esim texturiin löytyy NanoCount: http://www.macupdate.com/info.php/id/16328laeticia kirjoitti:Onkos kenellekään tullut vastaan ohjelmaa, joka laskis sanamäärän, kuinka monta sanaa on kirjottanu esim. NeoOfficessa?
Eli jos kouluhommissa pitää tehdä vaikka 1000 sanan kirjoitelma, niin löytyykö jotain softaa joka laskisi sen minun puolesta?
Ei ihan itteeni huvita rueta laskemaan jokaista sanaa. Laiska kun olen
Täytyy olla joko MacBook kiinni näytössä, virtalähteessä ja ulkoisissa hallintalaitteissa, tai sitten asennettuna softa joka pitää sen auki ilman niitä.r.wagner kirjoitti:Moi,
kiitokset vastauksista. Semmoinen vielä, että kun imen netistä isoja tiedostoja, niin voinko lataa niitä kansi kiinni. Macbookki kummasti pölyyntyy kun pitää sen yön yli kansi auki.
t. r.wagner
Viesti Kirjoittaja kermit »
Eikös NeoOffice osaa?laeticia kirjoitti:Onkos kenellekään tullut vastaan ohjelmaa, joka laskis sanamäärän, kuinka monta sanaa on kirjottanu esim. NeoOfficessa?
Eli jos kouluhommissa pitää tehdä vaikka 1000 sanan kirjoitelma, niin löytyykö jotain softaa joka laskisi sen minun puolesta?
Viesti Kirjoittaja Kamu »
...mul ainaki osaa. Työkalut valikossa on kolmanten ylhäätä "Sanojen lukumäärä".kermit kirjoitti:Eikös NeoOffice osaa?laeticia kirjoitti:Onkos kenellekään tullut vastaan ohjelmaa, joka laskis sanamäärän, kuinka monta sanaa on kirjottanu esim. NeoOfficessa?
Viesti Kirjoittaja laeticia »
Great! Siinähän se oli, vaikkakin in English. Kiitoksia, päivä pelastuiKamu kirjoitti:...mul ainaki osaa. Työkalut valikossa on kolmanten ylhäätä "Sanojen lukumäärä".kermit kirjoitti:Eikös NeoOffice osaa?laeticia kirjoitti:Onkos kenellekään tullut vastaan ohjelmaa, joka laskis sanamäärän, kuinka monta sanaa on kirjottanu esim. NeoOfficessa?
Viesti Kirjoittaja Kamu »
..joo ja saa siihen Finnish paketinkin ladattuu, jos tarvis on.laeticia kirjoitti:Great! Siinähän se oli, vaikkakin in English. Kiitoksia, päivä pelastui
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Öh... NeoOfficessa ylävalikosta Tools ja sieltä Word Count... Arvaat varmaan loput..?laeticia kirjoitti:Onkos kenellekään tullut vastaan ohjelmaa, joka laskis sanamäärän, kuinka monta sanaa on kirjottanu esim. NeoOfficessa?]
Viesti Kirjoittaja rok93 »
hop.rok93 kirjoitti:Käyttääkö Leopard näytönohjaimen resursseja jotenkin paremmin kuin esim. Windows Vista/XP?
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Vistasta en tietä, mutta ainakin XP:tä paremmin käyttää. Ja Snow Leopard vielä enemmän.rok93 kirjoitti:hop.rok93 kirjoitti:Käyttääkö Leopard näytönohjaimen resursseja jotenkin paremmin kuin esim. Windows Vista/XP?
Viesti Kirjoittaja tätsky »
Moi löysin ohjelman InsomniaXr.wagner kirjoitti:Moi,
kiitokset vastauksista. Semmoinen vielä, että kun imen netistä isoja tiedostoja, niin voinko lataa niitä kansi kiinni. Macbookki kummasti pölyyntyy kun pitää sen yön yli kansi auki.
t. r.wagner
Viesti Kirjoittaja E-Bop »
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”