Wurthur kirjoitti:Ittellä Applen uudet in-ear kuulokkeet. http://www.apple.com/fi/ipod/inearheadphones/
Voi kyllä sanoa että parhaat in-ear kuulokkeet mitä olen käyttänyt. istuu mahtavasti korvaan ja äänikin on minusta hyvä. Vertailukohtana AKG P324, Koss Sparkplug, Grativen jotkut ja muutamat kaverien random kuulokkeet.
Toimiiko noissa toi mikrofoni/vastaus nappula myös iPhonessa? Ainakaan spekseissä ei mainita iPhone yhteensopivuutta...
Mulla on tollaset Creativen ep--830. Tykkään soundista, harmi vaa, että noita kumitulppia tuppaa menemään hukkaan harmittavan usein.
Itse miettisin ennen huippukuulokkeitten hankkimista, että missä muodossa ne biisit sillä ipodilla on. Jos ne kämäsiä 128 ämppäreitä, niin sama millä niitä kuuntelee.
Ei paskasta timanttia saa.
Mutta, kyllä siinä jää kuitenki paljosta paitsi jos Applen vakionapeilla kituuttaa.
p-veli kirjoitti:Verkkis kauppaa tommosia Ultimate Ears super fi.4 vi -kuulokkeita. En tiedä laadusta. Ite sinnittelen applen omilla.. ..vaikka tuo mainitsemasi korvista tippuminen vähän välillä ärsyttääkin.
Täältä suositukset noille Ultimate Earseille - soundiltaan ja käytettävyydeltään erinomaiset. Omasta mielestäni ihan eri sarjaa kuin esim. täällä mainitut V-Modat tai Senkun CX-300 (jotka nekin toki monta astetta raskaammassa sarjassa Applen omiin nappeihin nähden).
Itse ostin Bang&Olufsenin earset 3 headsetin. Eli siis löytyy mikrofoni ja tuo vastausnappi(kuten applen omista kuulokkeista) Äänenlaadultaan nuo ovat mielestäni erinomaiset Tuosta löytyy vielä arvostelu. Ovat sitä mieltä että bassotoisto ei ole tarpeeksi hyvä mutta ei sitä itse ainakaan ole jäänyt kaipaamaankaan. Hintaa noilla on 205€ mutta itse ostin omani(uudet) eBaysta 125€ hintaan jos joku haluaa niin voin PM:llä lähettää myyjän nimen.
JuzziK kirjoitti:Itse ostin Bang&Olufsenin earset 3 headsetin. Eli siis löytyy mikrofoni ja tuo vastausnappi(kuten applen omista kuulokkeista) Äänenlaadultaan nuo ovat mielestäni erinomaiset Tuosta löytyy vielä arvostelu. Ovat sitä mieltä että bassotoisto ei ole tarpeeksi hyvä mutta ei sitä itse ainakaan ole jäänyt kaipaamaankaan. Hintaa noilla on 205€ mutta itse ostin omani(uudet) eBaysta 125€ hintaan jos joku haluaa niin voin PM:llä lähettää myyjän nimen.
Jussi
On muuten aika erinomaisen näköiset. Saattaisin tälläiset ostaa, jos olisin rahamiehiä ja jos näissä on tarpeeksi pitkä johto (ensin pitäisi vielä se iPhone ostaa tosin ).
Wurthur kirjoitti:Ittellä Applen uudet in-ear kuulokkeet. http://www.apple.com/fi/ipod/inearheadphones/
Voi kyllä sanoa että parhaat in-ear kuulokkeet mitä olen käyttänyt. istuu mahtavasti korvaan ja äänikin on minusta hyvä. Vertailukohtana AKG P324, Koss Sparkplug, Grativen jotkut ja muutamat kaverien random kuulokkeet.
Toimiiko noissa toi mikrofoni/vastaus nappula myös iPhonessa? Ainakaan spekseissä ei mainita iPhone yhteensopivuutta...
Toimii. Ainoastaan nuo volume-napit eivät toimi kuten jo kerrottiin.
Plugeista suosttelen Cretiven EP 630 nappeja. Hintaa on jotain 20-30e, mutta ovat omien havaintojeni mukaan samat kuin paljon hehkua saaneet sennheierin c300 (en ole ihan varma malli merkinnästä). Lisäksi AKG:llä on aivan vastaavat napit.
Omassa hintalaatusuhde-luokassaa ovat kuuluisat DX-napit.
iPhonen mukana tulleet kuulokkeet alkavat vedellä viimeisiä. Piuhan asennosta riippuen volasta katoaa yli puolet ja mikkinappi toimii todella satunnaisesti. Tarvetta olisi siis uusille kuulokkeille, mutta haluaisin kuitenkin sellaiset, joissa tuo mikki+nappi löytyy, koska sillä on kätevä vaihtaa biisejä ja vastata puheluihin.
Mistä siis kannattaa lähteä etsimään kuulokkeita, jotka tukevat noita iPhonen toimintoja? Mielellään kiinnostaisi myös mistä niitä saa tilattua Suomesta tai muualta Euroopasta, ettei tarvisi lähteä pelehtimään tullien yms kanssa.
Applen In ear kuulokkeet kiinnostavat, toimiiko noissa tuo mikki ? + sen napit kuten vakio kuulokkeissa ?
Apple itse kertoo yhteensopivuudesta seuraavaa;
Kaukosäädintä ja mikrofonia tukevat vain iPod nano (4. sukupolvi), iPod classic (120 Gt) ja iPod touch (2. sukupolvi). Ääntä tukevat kaikki iPod-mallit.
Applen In ear kuulokkeet kiinnostavat, toimiiko noissa tuo mikki ? + sen napit kuten vakio kuulokkeissa ?
Kaukosäädintä ja mikrofonia tukevat vain iPod nano (4. sukupolvi), iPod classic (120 Gt) ja iPod touch (2. sukupolvi). Ääntä tukevat kaikki iPod-mallit.
Jos en väärin muista, niin eivät tue iPhonea.. Mun mielestä tästä oli paljonkin juttua silloin kun huomattiin.
"Hintaneuvos on salamannopea, mutta pikkuroope vielä nopeampi."
— mylman
Jos en väärin muista, niin eivät tue iPhonea.. Mun mielestä tästä oli paljonkin juttua silloin kun huomattiin.
Sehän on jo montaa kertaa todettu tällä foorumilla että toimii kaikki muu, paitsi tuo äänenvoimakkuuden säätö.
Sehän on jo montaa kertaa todettu tällä foorumilla että toimii kaikki muu, paitsi tuo äänenvoimakkuuden säätö.
Näin siis sitten..
"Hintaneuvos on salamannopea, mutta pikkuroope vielä nopeampi."
— mylman
Onko tiedossa jotain jekkuja parantaa Sennheiser CX-300 II kokemusta? Ei oikein mene korvaan pienimmälläkään koolla tai pysy siellä. Bassot on ihan hakusessa, muuten soundi ehkä parempi kuin alkuperäisillä. Ei tosin paljoa.
Alustavasti pettymys oli tämä ostos kun Applen kuulokkeet olisi saanut 15 euroa halvemmalla.
Edit: Nyt sain kuulokkeet kunnolla korvaan ja molempiin korviin "imuri"-efektin. Kuulostaa oikein hyvältä nappikuulokkeiksi. Äänen eristys toimii myös yllättävän tehokkaasti. Huonoja puolia on pieniä staattinen kohina jonka huomaa kun vetää äänet kokonaan pois ja takaisin minimiin. Eivät ole myöskään korvassa yhtä mukavat kuin alkuperäiset. Myös kaikki johdon hankautuminen paitaan, kävely jne. käyttäjän liikkeet kuuluvat kovempaa tämän eristymisen vuoksi. Soundiltaan tosiaan varsin ok, mutta en minä näitä nyt niin paljon hehkuttaisi paremmiksi kuin Applen tekemiä niinkuin jotkut tekevät.
Taage13 kirjoitti:Voisiko joku suositella jotain hyvälaatuisia puhelimeen. Ostin Applen Earin kuulokkeet ja petyin pahatsi.
Tarkoitatko niita 70€ in-ear kuulokkeita jossa on mikki?
Ihan vaan mielenkiinosta mikä kuulokkeissa mättää? Sointi on ehkä vähän diskanttipohjainen, mutta muuten mielestäni aivan lostavat kuulokkeet. Istuvuus korvassakin on parasta mitä oon kokeillut.