2500 euroa 11-vuotiaana, minä taisin saada silloin 10mk viikkorahaa ja elettiin kuitenkin jo 90-luvun puolenvälin laman jälkeistä nousukautta
Paapan kommenttiin pakko sanoa että itse tykkään tästä OS X:n järjestelystä että musiikit ovat kotikansion Music-kansiossa, kuvat Pictures-kansiossa jne. Ja voihan niitä omia kansioita tehdä itsekin kunhan pysyy siellä omassa kotikansiossa sillä se helpottaa mm. backuppausta sekä esim. käyttäjän siirtoa uudelle koneelle kun tavarat ovat siellä missä käyttis olettaa niiden olevan. Minä en siis ainakaan näe mitään ongelmaa noissa oletuskansioissa.
Ja siitä Mac-uskonnosta... Se tarttuu kyllä penteleen helposti kun näihin pääsee vähän sisälle
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Mutta väitän että syy ei ole mikään kollektiivinen paremmuuden tunne vaan ihan se että OS X:n käyttö tuntuu niin järjettömän vaivattomalta Windowsin jälkeen - useimmille meistä. Kyllähän joillekin se Windows on oikeastikin se parempi mutta jos mäkin käyttöä ei koskaan opettele niin ei kyllä ole mitään varaa sanoa että "tykkään Windowsista enemmän".
Tämä tarina on oikeasti nähty pariinkin kertaan: Windows-miehet naureskelevat että hohhoh, kyllä taas Mac-käyttäjiä viedään kuin pässiä narussa kun tulee jotain omppuaiheisia uutisia, sitten kokeilevat jossain välissä itse vähän enemmän sitä mäkkiä kun joku sanoo että "voihan tällä näinkin tehdä, etkö tiennyt?" ja naureskelu muuttuu väkinäisemmäksi ja vaitonaisemmaksi, parin kuukauden päästä tulevat lopulta kyselemään että mitäs kun ostettiin Mac kotiin niin mitenkäs sillä tehdään tämmöinen ja tämmöinen juttu...?
badderikomu: Osta Mac. Joko rakastut siihen tai sitten se ei vain ole Se Juttu™ mutta jos et lämpene niin onpahan kokeiltu. Kunhan annat opettelulle aikaa - paljon asioita kun on pinnan alla, erilaisten näppäinyhdistelmien takana ja ihan erillisillä ohjelmillakin saavutettavissa joten Windows-ihmisille saattaa äkkiä näyttää joku asia rajoittuneemmalta kuin mitä se onkaan, yksi loistoesimerkki tästä on Growl josta välillä melkein unohtaa että se on erillinen palikka eikä käyttiksen osa.