Mikä Applessa ja Maceissä ärsyttää?
-
Re: Mikä Applessa ja Maceissä ärsyttää
Viesti Kirjoittaja strong »
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Se varmistaa kunnes laittaa rastin ruutuun "'älä kysy enää" tms.strong kirjoitti:Apple on viilannut iTuneskaupan turhankin helpoksi, vain 1 hiiren klikkaus ja kokonainen CD:llinen biisejä siirtyy iTunesiin. Muistikuvani mukaan iTunes varmisti aiemmin haluanko todella ostaa kyseisen digituotteen Visalla.
Siirtyvät toki.Kaipa kappaleet siirtyisivät yhtä helposti myös iPhoneen?
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Jos kyse on virheklikkauksesta niin kannattaa ootta se "one klik" -ominaisuus pois käytöstä ja ostaa ostoskorin kautta.strong kirjoitti:Apple on viilannut iTuneskaupan turhankin helpoksi, vain 1 hiiren klikkaus ja kokonainen CD:llinen biisejä siirtyy iTunesiin. Muistikuvani mukaan iTunes varmisti aiemmin haluanko todella ostaa kyseisen digituotteen Visalla. Kaipa kappaleet siirtyisivät yhtä helposti myös iPhoneen?
-
Viesti Kirjoittaja Nemesis »
Tuo voisi vielä mennä, jos se keskittyisi nimenomaan Apple-aiheisiin forumeihin. Mutta kun laineet lyö muuallekkin. Liian usein jokin keskustelu joka ei mitenkään liity Appleen jossain geneerisellä teknologiasivulla (esim. Slashdot) joutuu sivuraiteille, kun jokin Mac-käyttäjä alkaa julistamaan Applen ylivoimaa, OS X:n erinomaisuutta, iPhonen mahtavuutta jne.
Itse olen sekakäyttäjä, pääasiallinen käyttikseni on OS X, kakkoskoneessa on Linux, ja pelailu hoidetaan Windowsilla. Windowsin mollauksen sinänsä ymmärrän, johtuen esim. Microsoftin toimista. Mutta sitä en ymmärrä miksi niin monet Mac-käyttäjät aina tilaisuuden tullen mollaavat Linuxia. Luulisi, että Linux-käyttäjillä ja Mac-käyttäjillä olisi enemmän yhteistä kuin eroavaisuuksia, mutta usein tuntuu siltä, että Mac-käyttäjät tekevät parhaansa tuon yhtenäisyyden torpedoimiseksi.
EDIT: Olisihan se pitänyt arvata. Tuota tapahtuu juuri tässä samaisessa threadissa, vaikka aiheena ei edes ole Linux: Linkki.
i rest my case....
-
Viesti Kirjoittaja bougha »
-
-
Viesti Kirjoittaja honpsu »
Asiaahan tuossa puhuttiin? Mikä ei pidä paikkaansa?Nemesis kirjoitti: EDIT: Olisihan se pitänyt arvata. Tuota tapahtuu juuri tässä samaisessa threadissa, vaikka aiheena ei edes ole Linux: Linkki.
"Linux on konsolin tasolle saakka erinomainen (paitsi monoliittisen kernelin idea ei mielestäni toimi oikein hyvin kotikoneissa), mutta sen yläpuolella ikkunointi/GUI + kaikki siihen liittyvä on täyttä hevonp*skaa. Hirvittävä sekasotku, missä ei ole päätä eikä häntää eikä mitään loogisuutta, saatika sitten ylläpidettävyyttä. Tälläinen lopputulos on mahdollista, kun pistetään miljoona harrastajaa tekemään softia yhdessä."
Linux on ihan hieno saavutus sinällään, mutta vain jos tarve on johonkin hyvin spesifistiseen tarkoitukseen - jokapäiväiseen käyttöön siitä ei ole mitenkään keskivertokäyttäjälle. Onnellinen olen Linuxista ja sen yhteisöstä myös näin Mac käyttäjänä, kerran jaetaan sama *NIX pohja jolloin parhaimmat ratkaisut on siten helposti portattavissa myös tänne Oikealle puolelle.

Teemu
-12v Microsoft käyttäjä (DOS, Windows 3.1->XP), -3v Linux, OS X 3v->
iPhone 4 32Gb
-
No ensinnäkin: tämän keskustelun aihe ei liity Linuxiin millään tavalla, mutta silti jotkut oikein väkisin alkavat mollaamaan sitä.honpsu kirjoitti:Asiaahan tuossa puhuttiin? Mikä ei pidä paikkaansa?Nemesis kirjoitti: EDIT: Olisihan se pitänyt arvata. Tuota tapahtuu juuri tässä samaisessa threadissa, vaikka aiheena ei edes ole Linux: Linkki.
Ja miksi väität, että tuo mielipide on jonkinlainen kiveenhakattu fakta? Tiedän monia Linux-käyttäjiä, joiden mielestä OS X:n käyttöliittymä on uskomatonta kuraa. Eikö heidänkin kommentistaan voi sitten yhtä hyvin sanoa että se on "täyttä asiaa, 100% paikkaansapitävää"? Jaa ei vai? Miksi sitten noin voisi väittää kun puhutaan Linuxin käyttöliittymästä?
Haluaisinpa oikeasti tietää, mistä alkuperäinen kirjoittaja huomaa tuon monoliittikernelin huonouden kun kotikoneista puhutaan... Ei mistään."Linux on konsolin tasolle saakka erinomainen (paitsi monoliittisen kernelin idea ei mielestäni toimi oikein hyvin kotikoneissa)
Jaa, oma Linux-työpöytäni näyttää ihan siistiltä ja johdonmukaiselta. Ja mitähän tuo "yläpidettävyys" tarkoittaa? Sitäkö, että estetään käyttäjää muokkaamasta sitä työpöytää?[mutta sen yläpuolella ikkunointi/GUI + kaikki siihen liittyvä on täyttä hevonp*skaa. Hirvittävä sekasotku, missä ei ole päätä eikä häntää eikä mitään loogisuutta, saatika sitten ylläpidettävyyttä.
Ja taas virhe: "Linux-koodarit on harrastelijoita!". Suurin osa taitaa itse asiassa saada palkkaa siitä koodaamisestaan.... JA kumma kyllä noiden "harrastelijoiden" koodi kelpasi Applelle kun he loivat Webkitin.Tälläinen lopputulos on mahdollista, kun pistetään miljoona harrastajaa tekemään softia yhdessä."
Olen nähnyt monen keskivertokäyttäjän käyttävän sitä ilman mitän ongelmia ihan jokapäiväisissä toimissaan, joten tuo väite on yksiselitteisesti väärä. Vastaavasti anoppini kiroilee OS X:ää jatkuvasti, kun se on hänen mielestään niin hankala ja sekava.Linux on ihan hieno saavutus sinällään, mutta vain jos tarve on johonkin hyvin spesifistiseen tarkoitukseen - jokapäiväiseen käyttöön siitä ei ole mitenkään keskivertokäyttäjälle.
En tietenkään väitä, että Linux on se paras ratkaisu jokaiselle. Mutta ei ole OS X:kään.
-
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
Kyllä niitä Linux-hehkuttajia vähintään yhtä paljon tuntuu löytyvän, varsinkin Slashdotissa. Windowsille nauretaan ja Applella on liian suljetut systeemit.Nemesis kirjoitti: Mutta sitä en ymmärrä miksi niin monet Mac-käyttäjät aina tilaisuuden tullen mollaavat Linuxia. Luulisi, että Linux-käyttäjillä ja Mac-käyttäjillä olisi enemmän yhteistä kuin eroavaisuuksia, mutta usein tuntuu siltä, että Mac-käyttäjät tekevät parhaansa tuon yhtenäisyyden torpedoimiseksi.

-
Se mitä olen huomannut, on että kritiikiä esitetään lähinnä Applen bisnesmallia kohtaan (eli se nk. "walled garden" systeemi), mutta itse softaa ei juurikaan kritisoida, päinvastoin. Moni Linux-käyttäjä kehuu OS X:ää esim. siksi, koska se käyttää open source-softaa ja osaltaan auttaa niitä tulemaan entistä paremmiksi. Poikkeuksiakin tietenkin on (niinkuin aina).The raconteur kirjoitti:Kyllä niitä Linux-hehkuttajia vähintään yhtä paljon tuntuu löytyvän, varsinkin Slashdotissa. Windowsille nauretaan ja Applella on liian suljetut systeemit.Nemesis kirjoitti: Mutta sitä en ymmärrä miksi niin monet Mac-käyttäjät aina tilaisuuden tullen mollaavat Linuxia. Luulisi, että Linux-käyttäjillä ja Mac-käyttäjillä olisi enemmän yhteistä kuin eroavaisuuksia, mutta usein tuntuu siltä, että Mac-käyttäjät tekevät parhaansa tuon yhtenäisyyden torpedoimiseksi.
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Jaa olinkin jo kirjoittanut tänne aiemminNemesis kirjoitti:Luulisi, että Linux-käyttäjillä ja Mac-käyttäjillä olisi enemmän yhteistä kuin eroavaisuuksia, mutta usein tuntuu siltä, että Mac-käyttäjät tekevät parhaansa tuon yhtenäisyyden torpedoimiseksi.
EDIT: Olisihan se pitänyt arvata. Tuota tapahtuu juuri tässä samaisessa threadissa, vaikka aiheena ei edes ole Linux: Linkki.
i rest my case....
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Linuxissa ja OSX:ssä ei ole kyllä paljoakaan yhteistä, paitsi POSIX-rajapinta (ja Windows-vastaisuus käyttäjissä). Ja kuten mainitsinkin, GUI:n alapuolella homma toimii Linuxissa, mutta GUI:ssa (niissä monissa, jotka jo pelkästään sotkevat koko pakan) ei toimi oikein mikään kunnolla. Suurin osa HC-Linux-käyttäjistä ei koske GUI:hin (varmaan juuri sen sekasotkun takia) juuri ollenkaan, ja ne ketkä koskee, 90% heistä switchaa jossain vaiheessa toiseen käyttikseen (joka on OSX hyvin monissa tapauksissa).
Ps. Ja mikä oli oma pointtini: En itse ymmärrä ollenkaan Linux-hehkutusta työpöytäkäytössä. Palvelinkäytössä ymmärrän erinomaisesti.
-
ja minä olen tuosta eri mieltä. Ja en ymmärrä mitä vikaa on useassa vaihtoehtoisessa käyttöliittymässä. Onko sinusta ideaaliratkaisu se, että tarjolla olisi vain yksi käyttöliittymä, ja kaikkien olisi pakko käyttää sitä? Tuo ei yksinkertaisesti toimisi, jo pelkästään siitä syystä, että ei ole olemassa mitään keinoa estää ihmisiä tekemästä uusia käyttöliittymiä. Yksi puku ei sovi jokaisen ihmisen ylle, eikä yksi kiveenhakattu käyttöliittymä voi miellyttää kaikkia ihmisiä.spiidi78 kirjoitti:Jaa olinkin jo kirjoittanut tänne aiemmin
Linuxissa ja OSX:ssä ei ole kyllä paljoakaan yhteistä, paitsi POSIX-rajapinta (ja Windows-vastaisuus käyttäjissä). Ja kuten mainitsinkin, GUI:n alapuolella homma toimii Linuxissa, mutta GUI:ssa (niissä monissa, jotka jo pelkästään sotkevat koko pakan) ei toimi oikein mikään kunnolla.
Ja älä vain sano, että olet yksi niistä ihmisistä, jotka kuvittelevat, että tilanne paranisi, jos kaikki Linux-työpöytien koodaajat keskittyisivät vain yhden työpöydän koodaamiseen?
Sanoisin, että melkeinpä jokainen Linux-käyttäjä käyttää graafista käyttöliitymää. Paitsi palvelinkäytössä tietenkin.Suurin osa HC-Linux-käyttäjistä ei koske GUI:hin (varmaan juuri sen sekasotkun takia) juuri ollenkaan, ja ne ketkä koskee, 90% heistä switchaa jossain vaiheessa toiseen käyttikseen (joka on OSX hyvin monissa tapauksissa).
Ja kommenttisi kuvastaa erinomaisessti sitä mitä ajoin takaa. Puheenaiheena ei edes ole Linux, mutta silti jotkin Mac-käyttäjät oikein väkisin keksivät keinon päästä haukkumaan Linuxia. Ja ei tässä ole kyse vain Linuxista, vaan siitä sokeasta fanaattisuudesta. Ja usein tuo ilmenee ei ainoastaan kaikkeen Appleen liittyvän palvomisena, vaan nimenomaan niiden muiden järjestelmien (tässä tapauksessa Linux) haukkumisena ja mollaamisena. Josta sinun viestisi on erinomainen esimerkki. Se olisi mukavaa, jos se fanaattisuus ilmenisi positiivisina asioina, mutta kun sen mukana tulee vähintään yhtä paljon negatiivisuutta.
Maailmassa on suuri joukko ihmisiä jotka käyttävät Linuxia työpöydillään. Ovatko nuo ihmiset mielestäsi jotenkin tyhmiä? Hulluja? Sekaisin? Jos he pitävät työpöytä-Linuxista, niin kuka sinä oikein olet sanelemaan mitä he saavat ja eivät saa käyttää? Onko se oikeasti niin vaikea uskoa, että kaikki eivät ole hulluna MacOS:ään?Ps. Ja mikä oli oma pointtini: En itse ymmärrä ollenkaan Linux-hehkutusta työpöytäkäytössä. Palvelinkäytössä ymmärrän erinomaisesti.
Minä käytän Linuxia työpöydällä, ja ei minulla olen sen kanssa ongelmia. Hui, en kai nyt "hehkuta" työpöytä-Linuxia? Pitäisikö kerettiläinen raahata roviolle?
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Kukaan ei ole tällaisia kärjistyksiä täällä kirjoitellut eikä linuxin käytöstä roviolle raahata. Asennevammaisuudesta ehkä...Nemesis kirjoitti:Maailmassa on suuri joukko ihmisiä jotka käyttävät Linuxia työpöydillään. Ovatko nuo ihmiset mielestäsi jotenkin tyhmiä? Hulluja? Sekaisin? Jos he pitävät työpöytä-Linuxista, niin kuka sinä oikein olet sanelemaan mitä he saavat ja eivät saa käyttää? Onko se oikeasti niin vaikea uskoa, että kaikki eivät ole hulluna MacOS:ään?
Minä käytän Linuxia työpöydällä, ja ei minulla olen sen kanssa ongelmia. Hui, en kai nyt "hehkuta" työpöytä-Linuxia? Pitäisikö kerettiläinen raahata roviolle?
-
Viesti Kirjoittaja iPSP »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja honpsu »
Ööööh, itsehän sinä puheenaiheen pinnalle nostit.Nemesis kirjoitti: Ja kommenttisi kuvastaa erinomaisessti sitä mitä ajoin takaa. Puheenaiheena ei edes ole Linux, mutta silti jotkin Mac-käyttäjät oikein väkisin keksivät keinon päästä haukkumaan Linuxia.

iPhone 4 32Gb
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Minä toivon, että tekisivät sellaisen, jota pystyy käyttämään vuonna 2009 hakkaamatta päätä seinään. Tällä hetkellä kaikki näkemäni ikkunamanagerit on about sama, kun käyttäisi Win95:tta parhaimmillaan. Määrä 10 - laatu 0.Nemesis kirjoitti:ja minä olen tuosta eri mieltä. Ja en ymmärrä mitä vikaa on useassa vaihtoehtoisessa käyttöliittymässä. Onko sinusta ideaaliratkaisu se, että tarjolla olisi vain yksi käyttöliittymä, ja kaikkien olisi pakko käyttää sitä? Tuo ei yksinkertaisesti toimisi, jo pelkästään siitä syystä, että ei ole olemassa mitään keinoa estää ihmisiä tekemästä uusia käyttöliittymiä. Yksi puku ei sovi jokaisen ihmisen ylle, eikä yksi kiveenhakattu käyttöliittymä voi miellyttää kaikkia ihmisiä.
Ja älä vain sano, että olet yksi niistä ihmisistä, jotka kuvittelevat, että tilanne paranisi, jos kaikki Linux-työpöytien koodaajat keskittyisivät vain yhden työpöydän koodaamiseen?
Sehän riippuukin siitä, mitä teet sillä työpöydällä. Surffaat ja kuuntelet mp3:sia?Minä käytän Linuxia työpöydällä, ja ei minulla olen sen kanssa ongelmia. Hui, en kai nyt "hehkuta" työpöytä-Linuxia? Pitäisikö kerettiläinen raahata roviolle?

-
Viesti Kirjoittaja applerules! »
Kaksi asiaa jotka ärsyttää minua: 1.Applen koneissakin saisi olla vähän merkkivaloja... tarkoitan.. kun koneen käynnistääTemetus kirjoitti:Kun olette käyttäneet Maccejä jonkin aikaa niin sitä huomaa, ettei mikään kapistus ole täydellinen. Eikä mikään käyttöjärjestelmä ole täydellinen. Eikä minkään yrityksen toimitatavat ole täydellisiä.
Mikä sinusta kyrsii Mac-koneissa, OS X:ssä tai Applen toiminnassa?
Mua kyrsii:
- Applen tuotteista Mighty Mouse: hemmetin hyvä hiiri, mutta se on hemmetti puolen vuoden päästä sökö se pallo. Nyt mulla menee kolmas Mighty Mouse.. Kallista puuhaa
- Applen politiikasta sulkeutuneisuus: Operan ja Flashin dissaaminen, suljettu ympäristö, ei vapaata darwinismiä sallita, vaan Iso Veli -periaatteella vääristetään kysyntää ja tarjontaa. HYI!
- Mac koneissa esim. (vanha) MacBook Pron avausnappi.. hankala käyttää kun ei tahdo sormi (eli kynsi) mahtua avaamaan läppäriä. iMaciessä usb-porttien vähyys, sekä se, että miksei Optinen asema voi olla YLÄOSASSA? Nyt kun mulla on toinen näyttö (tottakai oikealla puolella), niin CD ja DVD-levyjen käyttäminen on ihan hanurista, kun toinen näyttö on siinä tiellä!![]()
- OS X:ssä kyrsii Safarin oudot bugit esim. Javascriptissä, Leopardissa kansionäkymät ovat globaaliasetus, Quicklook ei toimi kaikkiin (vaikka doc-) dokumentteihin (tai sitten sitä joutuu oottamaan iäisyyden). Joitain (esim tekstejä) näytetään ja jotain ei?
...olihan niitä vielä muitankin, mut nyt en muista enempää.
Ja nuohan on sitten kuin hanurireiät, jokaisella on omansa. . . . . .
ja odottaa että se lataa loppuun niin ei tiedä milloin se on ladannut pitää aina kuunnella korva konetta vasten.
2.kerran kävi näin. aamulla heräsin ja laitoin ensi töikseni ibookin päälle kuului tuttu "thaa!" ja käynnistyi normaalisti
no, siihen on vaihdettu hiljainen kiintolevy... ok sitten menin syömään aamupalan ja tulin takaisin
ibook oli sammuttanut näyton taustavalon (kuten kuuluukin) mutta ei vielä mennyt nukkumaan
sitten luonnollisesti pyyhkäisin sen vähän jo kulunutta touchpadia mitään ei tapahdu?!? uudestaan sama eikä mitään
ja sitten tuli hätä. (koska joskus koneessa on aika viive käynnistellä taustavaloa kun se on ollut pitkään pois päältä)
ja piti jo ruveta kuuntelemaan kiintolevyä... SE ELÄÄ!! huhhhuhh no sitten se suvaitsi käynnistyä...
tässä on se ongelma. onhan se hienoa ,että ei ole mitään vilkkuvaloja mutta edes jotain.
vaikka himmeähkö pehmeä valkoinen valo näppiksen yllä (kuten ibookin edessä oleva nukkumavalo) eikä mitään vilkkuvia sinisiä ja oransseja valoja.
-
Viesti Kirjoittaja morpp »
Muutama puute jonka olen huomannut
- Linuxista tuttu pakettien hallinta ois kiva lisä OSX:n, siis toimivana ja järkevänä versiona. Siis macports on jo olemassa, mutta ei se ole lainkaan sama kuin linuxissa oleva.
- Muutenkin OsX ja Linuxin yhteistyötä ois kiva nähdä, kun periaatteessa ovat samaa pohjaan. KDE 4 on jo hyvä alku.
- MacBookkiin mahtuis oikeesti 14,1" näyttö kun sivulaidoista annettaisiin periksi. Itse en tee mitään noilla 2,5 cm reunuksilla.
- Muistikortin lukija ois kova juttu MacBookkiin.
- Ja se Firewiren puuttuminen uusista alumiinisista MacBookeista.
No toisaalta ei minulla ole vielä edes halukuutta ostaa uutta Maccia, mutta tuossa on puutteita / ärsytyksiä, joihin voisi tulla muutoksia.
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Samaa olen itsekin vähän ihmetellyt. Ei kai Apple niitä tuuman reunuksia laittaisi, mikäli se olisi mahdollista ja kustannustehokasta tehdä ilman. Nyt on joko näytön tekniikka, tai itse laitteen fyysinen koko vaatinut reunan. Voihan se olla, että siihen saisi 14,1" näytön, mutta uskon että siihen on järkevä syykin, eikä vaan se että ei huvittanut.morpp kirjoitti: - MacBookkiin mahtuis oikeesti 14,1" näyttö kun sivulaidoista annettaisiin periksi. Itse en tee mitään noilla 2,5 cm reunuksilla.
Minkä muistikortin? Kaikki? Tulee vähän iso kannettava.morpp kirjoitti:- Muistikortin lukija ois kova juttu MacBookkiin.
Eiköhän se ole yksinkertaisesti tilakysymys. Siksi kai näytön liitäntäkin pienennettiin. Tosin tämä kyllä ärsyttäisi minuakin, mikäli olisin nyt MacBookia hankkimassa.morpp kirjoitti:- Ja se Firewiren puuttuminen uusista alumiinisista MacBookeista.
-
Viesti Kirjoittaja esimerkkierkki »
Herätit ainakin juuri yhden Linux-hippihuumeidenkäyttäjän talviunilta.TheKraken kirjoitti:Linux-hipit hiljaa!
Hassua nähdä tälläisessä keskustelussa puhuttavan Linuxista, kun kyse olisi oikeasti siitä mikä Applessa ja mäkeissä ärsyttää. Taitaa omaa kenkää puristaa kun joutuu muita käyttöjärjestelmiä haukkumaan.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Ei.Toivonen kirjoitti: Eiköhän se ole yksinkertaisesti tilakysymys.
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Jos näin on, niin aika outoa kun uudessa Mac Minissäkin on nykyään FW.gramdel kirjoitti:Ei.Toivonen kirjoitti: Eiköhän se ole yksinkertaisesti tilakysymys.
/---
ap
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
iMac ei ole samalla tavalla minin kilpailija kuin Macbook Pro on Macbookin kilpailija.Toivonen kirjoitti:Jos näin on, niin aika outoa kun uudessa Mac Minissäkin on nykyään FW.
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja -wk- »
Jep, jotain noissa Linuxeissa on vialla kun useimmat niistä on ilmaisia eikä osuus työpöytäkäytössä siltikään taida olla kovin suuri. Linuxit vaikuttavat minusta jotenkin kyhäelmänomaisilta eivätkä "yhtenäisiltä" käyttöjärjestelmiltä, olen ymmärtänyt että OS X:kin on hyvin läheistä sukua (?) Linuxille mutta silti sen toiminta on vakaata ja moni asia toimii paljon paremmin.Linux on ihan hieno saavutus sinällään, mutta vain jos tarve on johonkin hyvin spesifistiseen tarkoitukseen - jokapäiväiseen käyttöön siitä ei ole mitenkään keskivertokäyttäjälle.
Linuxissa en ymmärrä sitä että monet jakelut eivät halua käyttää oletuksena valmistajan omia mahdollisesti suljettuja ajureita, vaan ne pitää erikseen käydä asettamassa käyttöön, esimerkiksi näytönohjaimissa. Jotenkin uskoisin että raudan valmistaja itse tietäisi miten niitä ajureita tehdään tai ainakin paremmin kuin joku random koodaajaporukka...miksi niitä ei siis voi laittaa heti kerralla käyttöön jos tavoitteena on oikeasti tarjota helppo ja vakaa käyttis?
Korttitalomaisuutta lisää myös se että kun sieltä pukkaa päivityksiä ja ne asentelet niin sitten lakkaakin näytönohjain toimimasta, joku päätti ottaa kortin pois sieltä talon keskeltä?
Käyttiksen ulkoasuahan voi Linuxissa muokata melkolailla, mutta mielestäni nuo oletusteemat ovat useimmissa Linuxeissa melkoisen karut, Ubuntun oletusfontti on ärsyttävä jne...en ole myöskään törmännyt semmoiseen että joku haluaisi vaihtaa Windowsin tai OS X:n ulkoasun vaikkapa Ubuntuun, toiseen suuntaan on kyllä näkynyt olevan kiinnostusta...
Ja ettei menis ihan offtopic niin Maceissa ärsyttää edelleen käytettujen PowerPC-koneiden hintapyynnit... ne on kuitenkin hitaita romuja jo, sen jälkeen kun Apple otti PC:n prossun käyttöön 8)
-
Viesti Kirjoittaja gandalfi »
Jos siihen olisi haluttu firewire suunnitella olisi se siihen saatu mahtumaan.Toivonen kirjoitti:Minkä muistikortin? Kaikki? Tulee vähän iso kannettava.morpp kirjoitti:- Muistikortin lukija ois kova juttu MacBookkiin.
SD/SDHC Suurin osa pokkareista ja osa järkkäreistäkin käyttää sitä.
Eiköhän se ole yksinkertaisesti tilakysymys. Siksi kai näytön liitäntäkin pienennettiin. Tosin tämä kyllä ärsyttäisi minuakin, mikäli olisin nyt MacBookia hankkimassa.morpp kirjoitti:- Ja se Firewiren puuttuminen uusista alumiinisista MacBookeista.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka