E-Bop kirjoitti:Kuinka/ millä ohjelmalla saan pakattua yhden kansion useampaan .zippiin/rarriin?
Olen ladannut ja asentanut applen sivuilta monta mahdollista ohjelmaa tähän mutta tuloksetta.
Hei
Miksi nämä kohteet eivät pysy kohdallaan, vaan ne täytyy korjata vähän väliä.
Ryhmä eroaa kohteessa ”private/etc/cups”, pitäisi olla 0, ryhmä on 26.
Oikeudet eroavat kohteessa ”private/var/spool/cups/cache/rss”, pitäisi olla drwxr-xr-x , ovat drwxrwxr-x .
Kalle 2
iMac (Retina 5K, 27-inch, 2020)
EOS R
iPhone 15 Pro Max
iPadOS 17.2
Mistähän voisi olla kyse, kun langattomassa verkossa meillä neljä konettta, iMAC, miniläppäri, MacBook ja pari viikkoa sitten hankittu Amilo-kannettava. Nyt pari päivää sitten kaksi jälkimmäistä menetti luultavasti aivan samoilla hetkillä yhteytensä nettiin. Modeemin buuttaaminen ei ole auttanut ja Amilo yhdistyy lähiverkkoon mutta siitä eteenpäin yhteys on poikki, MacBook ilmoittaa, että kohdetta ei löydy. Reititin on Gigaset SE505. Fujitsu-SIemensin teknisestä tuesta neuvottiin palauttamaan se tehdasasetuksiin, mutta pelkään, että jos sen teen, tai yritän tehdä, katkaisen yhteyden näiltä kahdelta vielä toimivaltakin. Olen perin kömpelö tuollaisissa ja ainakin salauksen uudelleen päällesaaminen on varmaan aivan tekemätön paikka. Olisikohan mitään kevyempää keinoa vielä koettamatta ?
edit i-Phonella vain kertomassa tässä, että katkesivat nyt loputkin ennenkuin ehdin mitaan tehdä. huoh.
edit taas. iMac löysikin yhteyden juuri kun olin tuon ylläolevan saanut naputeltua.
Kuullostaisikohan hyvältä suunnitelmalta sellainen, että käyn ostamassa Gigantista modeemi-reititin-yhdistelmän, kun siellä luvataan ne laittaa ennen mukaansaamista toimintakuntoon ? Modeemi on 6 v ja reititin 4-5 v iältään minulla eli ikäkin ehkä painaa.
---
Toimin itsekseni vastausta odottelematta ja kävin ostamassa Airport Expressin. Toivottavasti vika todella oli reitittimessä. Gigantissa sanoivat, että kaikki Applelta tuleva on niin paljon helpompaa panna toimimaan, että vasta jos en onnistu, palailen apua pyytämään. Ei ollut nokan koputtamista eikä siihen varmaan aihettakaan kun ajattelen eroa käyttökuntoonlaittamisessa vaikka tuon Amilon ja iMACin välillä.
---
Riippulukkokin eli salaus nyt hävinnyt, mikä ilmeisesti sopii siihen että vika reitittimessä.
sinitiainen kirjoitti:Mistähän voisi olla kyse, kun langattomassa verkossa meillä neljä konettta, iMAC, miniläppäri, MacBook ja pari viikkoa sitten hankittu Amilo-kannettava. Nyt pari päivää sitten kaksi jälkimmäistä menetti luultavasti aivan samoilla hetkillä yhteytensä nettiin. Modeemin buuttaaminen ei ole auttanut ja Amilo yhdistyy lähiverkkoon mutta siitä eteenpäin yhteys on poikki, MacBook ilmoittaa, että kohdetta ei löydy. Reititin on Gigaset SE505. Fujitsu-SIemensin teknisestä tuesta neuvottiin palauttamaan se tehdasasetuksiin, mutta pelkään, että jos sen teen, tai yritän tehdä, katkaisen yhteyden näiltä kahdelta vielä toimivaltakin. Olen perin kömpelö tuollaisissa ja ainakin salauksen uudelleen päällesaaminen on varmaan aivan tekemätön paikka. Olisikohan mitään kevyempää keinoa vielä koettamatta ?
edit i-Phonella vain kertomassa tässä, että katkesivat nyt loputkin ennenkuin ehdin mitaan tehdä. huoh.
edit taas. iMac löysikin yhteyden juuri kun olin tuon ylläolevan saanut naputeltua.
Kuullostaisikohan hyvältä suunnitelmalta sellainen, että käyn ostamassa Gigantista modeemi-reititin-yhdistelmän, kun siellä luvataan ne laittaa ennen mukaansaamista toimintakuntoon ? Modeemi on 6 v ja reititin 4-5 v iältään minulla eli ikäkin ehkä painaa.
---
Toimin itsekseni vastausta odottelematta ja kävin ostamassa Airport Expressin. Toivottavasti vika todella oli reitittimessä. Gigantissa sanoivat, että kaikki Applelta tuleva on niin paljon helpompaa panna toimimaan, että vasta jos en onnistu, palailen apua pyytämään. Ei ollut nokan koputtamista eikä siihen varmaan aihettakaan kun ajattelen eroa käyttökuntoonlaittamisessa vaikka tuon Amilon ja iMACin välillä.
---
Riippulukkokin eli salaus nyt hävinnyt, mikä ilmeisesti sopii siihen että vika reitittimessä.
Mä luulen vahvasti, että se oli sen Fujitsu-Siemenneste PuuCeen vika!
ps. sori ot
MacBook Pro 15" • iPhone 6 Plus • PowerBook G4 12"
Air oli huollossa, ja huolto on kadottanut komentonäppäimet johonkin
...siis F1-F12 -näppäimissä oli kaiken maailman toimintoja, taustavalon himmennystä, ääniasetuksia jne. mutta nyt pitää painaa fn pohjaan ennen kuin toiminnot pelaa. Oliko joku erikoistoiminto päällä ennen huoltoa, vai onko sellainen päällä nyt. Tykkäsin ed. versiosta enemmän, enkä osaa vääntää tätä vanhaan malliin - apuja?
Tämä nyt ei taas ole varsinainen omppuongelma, pikemminkin BCS-virhe (between chair and screen).
Taisi Xn päivityksen yhteydessä tulla negatiivisiakin yllätyksiä . Ennen sai yläoikealta akkua näpäyttämällä macbookin virrankäyttöasetukset esiin ja siitä sai suoraan valita halusiko "muokattu", "normaali" jne., mutta enää ei saa. Pitäisi aina mennä energiansäästäjä-asetuksiin ja järjestelmäasetuksiin siitä.
Kertokaa viisaammat, saanko jotenkin edelleen valittua eri energiankäyttöasetukset suoraan akku-ikonin kohdalta?
Hain netistä PS3 Media Server ohjelman, se on sitten työpöydällä josta sen kuvakkeen raahasin Applicationssiin. Nyt kun yritän poistaa sitä Virtuaaliasemaa työpöydältä niin eipähän onnistu. Sanoo että se on käytössä. En halua mitään PS3 virtuaaliasemaa työpöydälle vaan siksi, että olen asentanut yhden ohjelman. Missä mättää?
Väinämöinen kirjoitti:Hain netistä PS3 Media Server ohjelman, se on sitten työpöydällä josta sen kuvakkeen raahasin Applicationssiin. Nyt kun yritän poistaa sitä Virtuaaliasemaa työpöydältä niin eipähän onnistu. Sanoo että se on käytössä. En halua mitään PS3 virtuaaliasemaa työpöydälle vaan siksi, että olen asentanut yhden ohjelman. Missä mättää?
Onko sulla se media server ohjelma silloin auki, kun yrität poistaa sitä virtuaaliasemaa?
Jos on, niin se johtuu siitä.
Jos ei ole, niin kokeile katsoa järjestelmänvalvonnalla, että onko prosesseissa mitään ohjelmaan viittaavaa.
Jos löydät jotain, niin lopeta se sieltä.
Ei ole auki kyseinen ohjelma kun Virtuaaliasemaa yritän poistaa. Jos tarkoitat Force Quittia, niin siellä ei ole kuin finder auki. Jonka olen sulkenut jo kertaalleen, mutta ei auta.
Väinämöinen kirjoitti:Ei ole auki kyseinen ohjelma kun Virtuaaliasemaa yritän poistaa. Jos tarkoitat Force Quittia, niin siellä ei ole kuin finder auki. Jonka olen sulkenut jo kertaalleen, mutta ei auta.
Ohjelmat/Lisäohjelmat/Järjestelmän valvonta
Väinämöinen kirjoitti:Ei ole auki kyseinen ohjelma kun Virtuaaliasemaa yritän poistaa. Jos tarkoitat Force Quittia, niin siellä ei ole kuin finder auki. Jonka olen sulkenut jo kertaalleen, mutta ei auta.
Ohjelmat/Lisäohjelmat/Järjestelmän valvonta
Klassinen boottaus tai uloskirjautuminenkin voi laukaista tilanteen.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
Täällä jossakin on linkki paikkaan mistä näkee oman koneensa hankinta- yms. tiedot.
Mutta kun en osaa laittaa oikeita hakusanoja.
Tällä kertaa tallennan sen jos joku muistaa missä tuo piilee.
Siksi hätä kun sähköpostiin tuli viesti Applelta että Viimeinen tilaisuus turvata iMacisi
Minulla on tarkoitus ostaa tuo lisäturva, mutta vasta lähempänä vuoden takuuajan umpeutumista.
Ostin Maccini lokakuun kymmenes päivä viime vuonna. Joten eikös tuota takuuta pitäisi vielä olla ihan reilusti.
Ei kai säännöt ole muuttuneet?
Ja ostokuitilla saa sitten vielä yhden näkemyksen.
ompponainen kirjoitti:Ostin Maccini lokakuun kymmenes päivä viime vuonna. Joten eikös tuota takuuta pitäisi vielä olla ihan reilusti.
Vuosi on edelleen, ei ole muuttunut. Ehkä kone on valmistettu jo reilusti ennen myyntiä?
Ja ostokuitilla saa sitten vielä yhden näkemyksen.
ompponainen kirjoitti:Ostin Maccini lokakuun kymmenes päivä viime vuonna. Joten eikös tuota takuuta pitäisi vielä olla ihan reilusti.
Vuosi on edelleen, ei ole muuttunut. Ehkä kone on valmistettu jo reilusti ennen myyntiä?
Kiitos!
Näinhän se on. Valmistettu jo huhtikuussa vko 17 viime vuonna.
Kyllä on todella tyhmä systeemi. Kai sentään tuo vuoden takuu on ostopäivästä.
Fiilis on