ompponainen kirjoitti:Kai sentään tuo vuoden takuu on ostopäivästä.
Tietysti, kuittia vsataan. Applella ei kuitenkaan ole tiedossa tuota ostopäivää, ja siksi arvailevat sen sarjanumeron perusteella.
Soitin tuonne Mac People Storeen mistä koneeni ostin.
Lohduttivat että lisätakuun voi kyllä ostaa tuon ostopäivästä vuoden päästä päättyvän takuun puitteissa.
Eli ennen sen umpeen menemistä. Se ero siinä on että aktivointi pitää tehdä puhelimitse.
Netin kautta ei siis silloin enää onnistu.
Jo helpotti
Macbookin kovalevyn vaihdon jälkeen toinen asennus-cd ei asentunukkaan, vaan valittaa virheistä. Nyt mulla on pc:llä dmg filu os X:stä niin konvertoinko sen ISOks ja poltan, jonka jälkeen macin pitäis se tunnistaa, vai tajuaako macci pelkästään ton dmg tiedoston perään, jolloin mun pitäs saada se jotenkin poltettua?
Ja jos on ohjeita näiden toimenpiteiden suorittamiseen niin kiitän.
Pioneer- kirjoitti:Macbookin kovalevyn vaihdon jälkeen toinen asennus-cd ei asentunukkaan, vaan valittaa virheistä. Nyt mulla on pc:llä dmg filu os X:stä niin konvertoinko sen ISOks ja poltan, jonka jälkeen macin pitäis se tunnistaa, vai tajuaako macci pelkästään ton dmg tiedoston perään, jolloin mun pitäs saada se jotenkin poltettua?
Pioneer- kirjoitti:Macbookin kovalevyn vaihdon jälkeen toinen asennus-cd ei asentunukkaan, vaan valittaa virheistä. Nyt mulla on pc:llä dmg filu os X:stä niin konvertoinko sen ISOks ja poltan, jonka jälkeen macin pitäis se tunnistaa, vai tajuaako macci pelkästään ton dmg tiedoston perään, jolloin mun pitäs saada se jotenkin poltettua?
Ei vaan tajua.
Eikö ensimmäinen levyistä asentanut käyttistä?
En minä tiedä, asentiko? Kovasti se ainakin pyys sitä toista cdtä heti perään. Jostain kyllä luin et jostain sais valita, ettei se asenna kun käyttiksen eikä niitä ohjelmia, jollon se kai tarkottaa sitä pelkkää 1 cdtä? Mitäs mun nyt pitäs tehä, kun se aina käynnistäessä himoitsee sitä 2 cdtä?
tiputin iphonen. jotain meni selkeesti rikki koska kuulokkeitten nappi ei toimi, mikki toimii kuitenkin. mitä teen? enkä tiä mistä saisin toiset kuulokkeet et voisin testa et onks se vika kummiski kuulokkeissa
Macci ollu nyt viikon, kaikki on niin selkeää että näinkin pitkään olen pärjännyt häiritsemättä teitä tyhmillä kysymyksilläni.. 8)
Nyt on ongelma, safari ja glims: mistä löytyy tuo full screenin näppäinyhdistelmässä mainittu "ylänuoli" ?? Kaikki cmd-F yhdistelmät avaavat findin, oli kolmantena näppäimenä mikä tahansa.
garmis kirjoitti:Nyt on ongelma, safari ja glims: mistä löytyy tuo full screenin näppäinyhdistelmässä mainittu "ylänuoli" ?? Kaikki cmd-F yhdistelmät avaavat findin, oli kolmantena näppäimenä mikä tahansa.
garmis kirjoitti:Nyt on ongelma, safari ja glims: mistä löytyy tuo full screenin näppäinyhdistelmässä mainittu "ylänuoli" ?? Kaikki cmd-F yhdistelmät avaavat findin, oli kolmantena näppäimenä mikä tahansa.
ctrl
Se on control ainakin laihassa näppiksessa... PC näppiksissä lukee ctrl...
ctrl
Se on control ainakin laihassa näppiksessa... PC näppiksissä lukee ctrl...
Just. Oliko tästä nyt apua. CTRL on lyhenne controllista ja ^-merkkiäkin käytetään. Mun näppiksessä lukee 'ctrl'.
Eiköhän tässä ollut tärkeintä että kysyjä saa tietää mitä tuolla hattumerkillä tarkoitetaan eli kontrollia.
Pis kirjoitti:Just. Oliko tästä nyt apua. CTRL on lyhenne controllista ja ^-merkkiäkin käytetään. Mun näppiksessä lukee 'ctrl'.
Eiköhän tässä ollut tärkeintä että kysyjä saa tietää mitä tuolla hattumerkillä tarkoitetaan eli kontrollia.
en löytänyt haulla tästä aiheesta mutta, mikä Finderissa mättää kun laitat oletuksena kohdista rudukkoon kaikki kansiot ja tiedostot, jonka jälkeen kaikki järjestelmän tiedostot ja kansiot ovat sekasin ikkunassa. Ne on kyllä ruudukoisaan mutta toinen tiedosto on esim yläkulmassa kun toinen taas toisessa laidassa.
Appleville kirjoitti:en löytänyt haulla tästä aiheesta mutta, mikä Finderissa mättää kun laitat oletuksena kohdista rudukkoon kaikki kansiot ja tiedostot, jonka jälkeen kaikki järjestelmän tiedostot ja kansiot ovat sekasin ikkunassa. Ne on kyllä ruudukoisaan mutta toinen tiedosto on esim yläkulmassa kun toinen taas toisessa laidassa.
Kummaa "logiikkaa" ...
Pitää ruksia myös kohta: "Pidä järjestettynä".
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
mun serkku latas mulle toast titaniumin ja en oikein tiiä voiks sil niinku imuroidan musaa ja sellasta vai vaan dvdlle ja cdlle.. Voisko joku ihana ihminen auttaa?
-louisa- kirjoitti:mun serkku latas mulle toast titaniumin ja en oikein tiiä voiks sil niinku imuroidan musaa ja sellasta vai vaan dvdlle ja cdlle.. Voisko joku ihana ihminen auttaa?
Tervetuloa foorumille!
Toast Titanium on poltto-ohjelma CD:ille ja DVD:ille, sillä voi lisäksi tehdä monenlaista muutakin. Google on ystäväsi ohjelman monipuolisuuden selvittäjänä, ja ohjeetkin löytyvät ohjelman yläpalkista kohdasta "Help".
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Tajusin vasta nyt monen vuoden jälkeen kokeilla Applen Remote Controlia ja törmäsin heti ongelmiin. Menu napista käynnistyy Front Row -ohjelma, joka ei oikein tue yhtään mitään video muotoja. Eli voiko kyseiseen ohjelmaan jotenkin saada laajempaa tukea? Entä olisiko mahdollista saada menu napille jonkin muun toiminnon, vaikka käynnistäisi iTunesin?
late11 kirjoitti:Tajusin vasta nyt monen vuoden jälkeen kokeilla Applen Remote Controlia ja törmäsin heti ongelmiin. Menu napista käynnistyy Front Row -ohjelma, joka ei oikein tue yhtään mitään video muotoja. Eli voiko kyseiseen ohjelmaan jotenkin saada laajempaa tukea? Entä olisiko mahdollista saada menu napille jonkin muun toiminnon, vaikka käynnistäisi iTunesin?
Asennapa vaikka Perian enshätään (kannattaa asentaa ihan muutenkin). Johan alkaa videot toistumaan.
On olemassa joitain ohjelmia jolla kaukosäätimen voi laittaa ohjaamaan ihan mitä lystää, googlella löytänee. En nyt nimiä muista.
Haluaisin olla sitä mieltä, että mäkki on vakaampi kuin PC, mutta en valitettavasti voi(kyseessä oma kokemukseni). Pöytä-pc:tä en saanut kaatumaan koskaan kolmen vuoden aikana, mäkki jäätyilee todella kummallisesti(kyseessä macbook 2,4ghx intelcore duo 2gb ddr).
Käytän säännöllisesti Onyxia sekä Maintenancea, mutta kone ei pitkän käynnissäolon jälkeen(sanotaanko pari-kolme päivää)sammu sammuttaessa. Ohjelmat sulkeutuvat kyllä, mutta kone jäätyy siihen tilaan kun latausrulla(ei se värikäs vaan se toinen)pyörii taustakuvan päällä ja mitään ei tapahdu. Odotin kerran 8h, kerran 2h, viimeksi puol tuntia - kone ei vaan sammu. Oon buutannu näyttismuistit (alt+cmd+p+r) useeseen otteeseen ja auttaa väliaikasesti, mutta koht ollaan taas samassa tilanteessa. Eikai se oikeesti voi olla niin, että niitä muisteja täytyy olla resetoimassa koko ajan?
Toinen ongelma: kun kone herää unilta ja yrittää avata joko kansioita tai ohjelmia dockista, niin kansiot eivät aukene ja dockissa olevat kuvakkeet ainoastaan tummenevat, mutta ohjelma ei aukea. Vähän ajan päästä ei pääse edes Finderin valikoihin ja kohta rupeaa värikäs latausrulla pyörimään. Seuraavaksi ei voi tehdä mitään ja kone pitää buutata.
Kiitokset Kraken pika-analyysista, että kone oli rikki. Niin se olikin - kuulemma logiikkapiiri paskana. Sain nyt huollosta ja pitäis pelittää.
Eipä se nyt oikein sitten toiminutkaan... otin käyttöön, latasin päivitykset ja käynnistin uudelleen, niin kone teki ihan samat temput ku enneki - latausrulla pyörii ja näkyy se revontulitaustakuva, eikä kone sammu. Annoin miettiä puoli tuntia ja sitten boottia...mitä tälle nyt pitäs tehä??? Katotaan nyt, että miten tää parin päivän päästä sammuu. Voiks tos nyt mahdollisesti olla joku muu?
late11 kirjoitti:Tajusin vasta nyt monen vuoden jälkeen kokeilla Applen Remote Controlia ja törmäsin heti ongelmiin. Menu napista käynnistyy Front Row -ohjelma, joka ei oikein tue yhtään mitään video muotoja. Eli voiko kyseiseen ohjelmaan jotenkin saada laajempaa tukea? Entä olisiko mahdollista saada menu napille jonkin muun toiminnon, vaikka käynnistäisi iTunesin?
Asennapa vaikka Perian enshätään (kannattaa asentaa ihan muutenkin). Johan alkaa videot toistumaan.
On olemassa joitain ohjelmia jolla kaukosäätimen voi laittaa ohjaamaan ihan mitä lystää, googlella löytänee. En nyt nimiä muista.
Ja vastatakseni omaan kysymykseen, jos sattuu jollain muilla olemaan epäselvää. Front Row ohjelma käyttää QuickTimen komponenttejä. Eli kaikki kodekit, mitkä on QuickTimen kirjastossa /Library/QuickTime/ , toimivat myös kaukosäätimen Front Row ohjelmalla. Joka sinänsä on helpotus, että pystyy käyttämään tuotakin ohjelmaa hyväksi.
Tosin tämäkin on varmasti melkein kaikille jo vanhaa asiaa :-)
Ja vastatakseni omaan kysymykseen, jos sattuu jollain muilla olemaan epäselvää. Front Row ohjelma käyttää QuickTimen komponenttejä. Eli kaikki kodekit, mitkä on QuickTimen kirjastossa /Library/QuickTime/ , toimivat myös kaukosäätimen Front Row ohjelmalla. Joka sinänsä on helpotus, että pystyy käyttämään tuotakin ohjelmaa hyväksi.
Jos näin on, miksi tekstitykset eivät ennen toimineet Front Row:ssa, vaikka ne toimivat Quick Time Playerissa?
Oliko vika Front Row:ssa vai Perianissa? Ilmeisesti Perianissa, koska tekstitykset nyt toimivat. Pitääkin muuten kokeilla josko Videodrivekin toimisi nyt paremmin...
Tilasin APPLElta Mac Minin 4.3. Hyvään palveluun kuuluu kotiin kuljetus.
Kuljetus toimii 9-17 välisenä aikana, mutta mulla ei ole osoittaa varmaa paikkaa (työajat vaihtelevat), jossa olisin tavoitettavissa em. välisenä aikana.
Mistä voin tilaamani Mac Minin hakea, jos minua ei tavoiteta?
Ja kiitos etukäteen ettei kaikki vastaukset ole pelkkää huumoria
Ota yhteyttä kuriiripalveluun (TNT?) hyvissä ajoin ja varmista että heillä on sinun puhelinnumerosi ja sovi heidän kanssa toimituspaikasta ja -ajankohdasta.
Päässy kaikki exel-taidot hukkumaan joten tarvitsen apuja.
Olen tekemässä ajopäiväkirjaa calc:lla ja pitäisi kertoa km-määrä aina 43c:llä.
Ongelma on siinä että en muista miten lukittiin kaava hakemaan kilometrit saman rivin sarakkeesta - niin ettei koko helvatan kaavaa tarvitsisi kirjoitella joka kohtaan.