NYT MÄ SUUTUN
(ei oo mun kuva !!!!!!!)
Viesti Kirjoittaja hezzuhopo »
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja hezzuhopo »
Viesti Kirjoittaja Tont_za »
Taitaa olla Ferrari! Tommonen upea ruotsalainen keltainen salama oli Nürburgringillä, kuskikin oli upea.
Viesti Kirjoittaja Macco »
Kuis minusta näyttäis Lamborghini Gallardolta? Joka on muuten läheistä sukua Audi R8:lleamanita kirjoitti:Taitaa olla Ferrari! Tommonen upea ruotsalainen keltainen salama oli Nürburgringillä, kuskikin oli upea.
Viesti Kirjoittaja Carde »
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
On ne Ferrarit ja Lambot ihan eri autoja muutenkin. Ei niitä voi sotkea keskenään.amanita kirjoitti:Joo, totta!!! Ja se näkemäni auto oli muuten Lambo, EI Ferrari!!
Viesti Kirjoittaja harri »
Jep, parempi siltä osin. Mutta nyt tuli uusi ongelma kun tornin huippu on kuvan yläreunassa kiinni, ei hyvä. Mihin kadotit kaistaleen kuvaa ylhäältä?
Viesti Kirjoittaja harri »
En nyt oikein ymmärrä mitä tarkoitat? Kyllä pystylinjat ovat nyt ihan suorassa.Anghorn kirjoitti:Harrille kiitokset kommentista, ja Kallelle perspektiivin korjailun demoamisesta. Yläosa näyttää vaan olevan vähän juuri päinvastaiseen suuntaan kallellaan (eli niinkun TÄNNEpäin).
Minä en kadottanut, mutta photarin suoristustoiminto kadotti. Toinen vaihtoehto olisi jättää alueet tyhjää nurkkiin.
Kun asetan kuvat vierekkäin, näyttää siltä kuin korjatussa kuvassa perspektiivi olisi pielessä toiseen suuntaan alkuperäiseen verrattuna.harri kirjoitti: En nyt oikein ymmärrä mitä tarkoitat? Kyllä pystylinjat ovat nyt ihan suorassa.
Alkuperäiseen verrattuna onkin, mutta pystysuoraan ruudukkoon ei. Katsopas itse photarin perspektiivikorjauksen avulla.Anghorn kirjoitti:Kun asetan kuvat vierekkäin, näyttää siltä kuin korjatussa kuvassa perspektiivi olisi pielessä toiseen suuntaan alkuperäiseen verrattuna.harri kirjoitti: En nyt oikein ymmärrä mitä tarkoitat? Kyllä pystylinjat ovat nyt ihan suorassa.
Omaan silmään vaan näyttää kuin pystylinjat olisivat kallellaan väärään suuntaan: /// vs. \\\kallekilponen kirjoitti: Alkuperäiseen verrattuna onkin, mutta pystysuoraan ruudukkoon ei. Katsopas itse photarin perspektiivikorjauksen avulla.
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Talo näyttää leviävän liitoksistaan kadulle ihan justiinsa tässä perspektiivikorjatussa. Eli kyllä se minustakin kaatuu ulospäin, ja vieläpä molemmilta sivuiltaan. Mikä on tietysti ihan luonnollista, koska ihmissilmä ei tuota noin näe luonnossa. Ihmissilmä on toki liian vaikea miettiä muutenkin, mutta jos ajatellaan perspektiiviopillisesti niin horisontti on tuossa n.1,5 metiä kaduntasoa ylempänä, joten linjojen tulisi kaatua sisäänpäin. Kyseessä on kai jokin perspektiivin erikoistapaus. Mutta ei silti kuitenkaan aksonometria. En tiedä miksi tuota kutsuttaisiin. Ehkäpä en edes muista perspektiiviopista juuri mitäänAnghorn kirjoitti:Omaan silmään vaan näyttää kuin pystylinjat olisivat kallellaan väärään suuntaan: /// vs. \\\kallekilponen kirjoitti: Alkuperäiseen verrattuna onkin, mutta pystysuoraan ruudukkoon ei. Katsopas itse photarin perspektiivikorjauksen avulla.
Tarkistin kuitenkin ja suorassa näyttävät olevan. Hämäävää!Johtuu varmaan juuri tuosta alkuperäiseen vertaamisesta.
Kiitokset!mikastus kirjoitti: Mutta hiton hieno kuva kuitenkin, kaatui talo tai ei.
Mää en ole mikään niin turhan tarkka noista merkeistä, mutta örhäkkään auton huomaan het!kallekilponen kirjoitti:On ne Ferrarit ja Lambot ihan eri autoja muutenkin. Ei niitä voi sotkea keskenään.amanita kirjoitti:Joo, totta!!! Ja se näkemäni auto oli muuten Lambo, EI Ferrari!!
Viesti Kirjoittaja Maza »
Eikö tästä samasta syystä Rolls-Roycen maski ole hieman kupera? Jos se olisi ihan suora, se näyttäisi koveralta. Silmä tekee tepposet. Ei taida olla RR:n keksimä tämä kikka, tietääkseni kikka on peräisin sieltä, mistä maskin esikuvakin. Eli antiikin Kreikasta. Hekin tekivät palatsien päädyt kuperiksi, ettei ne näyttäisi tulevan silmille.mikastus kirjoitti:Talo näyttää leviävän liitoksistaan kadulle ihan justiinsa tässä perspektiivikorjatussa.
Viesti Kirjoittaja Carde »
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Aaaah, muistoja! Tuolla opettelin laskettelun alkeet.Carde kirjoitti:Piti sitte ajankuluksi räppästä näyttöjenvälistä ikkunanläpitte kuva. ku ei ollu muutakaan tekemistä ja jäin ihmisiä toljottaan rinteeseen.
Viesti Kirjoittaja Wabudo »
Viesti Kirjoittaja Sarjatuli »
Suloinen kuva! Nyt sitten Emmi on jo vissiinkin pian 9-vuotias ja kietonut isin pikkusormensa ympärille?Sarjatuli kirjoitti: Paras hetki elämässäni.
Olin sillon Bosniassa vuonnna 2000.